Náhlá smrt autobaterie

Vše o garančkách a Vašich zkušenostech se servisy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Georges
**
Příspěvky: 219
Registrován: 05 bře 2009, 16:16

Re: Náhlá smrt autobaterie

Příspěvek od Georges » 14 zář 2021, 11:04

To remkren : Na Accentovi jsem vyvedl plus a mínus přímo z akumulátoru do síťové zásuvky z napájení starého počítače. Tu jsem upevnil kousek od akumulátoru. Upravený kabel s vidlicí od nabíječky jen zastrčím do zásuvky, zapnu nabíječku a nabíjím.

Reklama
 

Uživatelský avatar
remkren
**
Příspěvky: 246
Registrován: 21 kvě 2021, 00:07

Re: Náhlá smrt autobaterie

Příspěvek od remkren » 14 zář 2021, 11:22

Já chci požít tu originální nacvakávací zásuvku z autonabíječky s těmi očky na těch kabelu. Myslím, že když to tam bude ležet, tak to nebude ničemu vadit.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 17371
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Náhlá smrt autobaterie

Příspěvek od Axel.Foley » 14 zář 2021, 12:18

willy50 píše:
14 zář 2021, 08:34
Tak, tak, a ani není treba moc hledat.
Ceny 70Ah začínají někde na 3000Kč.
Otazka ale je, jestli si tu baterku vyměním sám. Auto se musí s Aku nějak zkonfigurovat. Alespoň se to tak všude píše. Chtěl bych zjistit co by se stalo kdybych Aku jen prostě vyměnil a rovnou vyjel bez nějakých tanečků okolo.
Pokud se to bez zásahu servisu neobejde, tak ta cena bude už někde jinde.
U Tucsona mi měnil baterku fantastický člověk tady z fóra s nickem petzl. Starou vybral, očistil a namazal kontakty v autě, napojil novou.. a bylo... :D/

Novou baterku jsem kupoval u Granex-u v Ostravě za cca 3600,- (původní Varta "umřela" začátkem 4. zimy provozu a po 116000 km, nová také Varta, hodnoty v hlavě, bohužel, nemám), v porovnání s Kelly cena víc než poloviční (tam byla, tuším, za cca 7600,-).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Uživatelský avatar
PomalyPredek
*
Příspěvky: 62
Registrován: 01 srp 2019, 15:44

Re: Náhlá smrt autobaterie

Příspěvek od PomalyPredek » 14 zář 2021, 12:41

@willy50

Krome poctu cyklu ma velky (ne-li vetsi) vyznam to, ze baterie casto zustava v nedostatecne nabitem stavu, coz zrychluje degradaci.

A ne ze bych chtel chvalit Brusel, ale ten zadny start/stop ani inteligentni nabijeni nepredepsal. Predepsal pouze snizeni emisi a vyrobci to osulili tak, aby prosli testem, ale bit je zakaznik...
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...

Uživatelský avatar
KamZehr
**
Příspěvky: 140
Registrován: 27 dub 2012, 16:48
Bydliště: Praha

Re: Náhlá smrt autobaterie

Příspěvek od KamZehr » 14 zář 2021, 12:47

to Axel: Takže žádná konfigurace není třeba ? Já si vždycky baterii měnil sám.

Tady pár typů na AGM baterii:
https://www.battery-import.cz/autobater ... --ek700-2/
https://www.battery-import.cz/silver-dy ... -12v--b13/
Tucson 1,6 T-GDi Adventure - 09/2020

Pjotr1
**
Příspěvky: 310
Registrován: 26 črc 2020, 17:51

Re: Náhlá smrt autobaterie

Příspěvek od Pjotr1 » 14 zář 2021, 14:14

jen doplnění pro extrémisty : pokud chcete ještě více ušetřit na aku, tak kupte normální (ne AGM) a vyřaďte inteligentní dobíjení.
AGM na rozdíl od ne AGM aku vydrží výrazně větší počet cyklů. Pokud nebude inteligentní dobíjení, tak nebude cyklovat a proto stačí i obyč aku.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i

dibarbora
****
Příspěvky: 1335
Registrován: 05 úno 2018, 15:53
Bydliště: Žilina

Re: Náhlá smrt autobaterie

Příspěvek od dibarbora » 14 zář 2021, 21:03

Ešte k tej výmene AGM aku s battery senzorom.... po výmene je určite prospešné diagnostikou vymazať adaptačné hodnoty (urobiť výmenu aku cez diag). Už aj tak stresovaný nový akumulátor bude dostávať ešte po "ušiach" z dôvodu nesprávnych parametrov reálnej kapacity v pamäti RJ.
Robil som to kedysi na starom BMW E91, ktoré nemalo rekuperačné nabíjanie, ale v záujme životnosti akumulátora malo senzor a nabíjanie optimalizovalo od prevádzkových podmienok (teplota, zaťaženie palubnej siete......). Takže problém by nemal byť ani na :hyu: ... a aby som nezabudol, určite pôjde adaptácia urobiť aj s NE :hyu: diagnostikou (DIagun, KTS.......) . Každý aspoň trochu zdatný "garážnik" by s tým nemal mať problém....
Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 17371
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Náhlá smrt autobaterie

Příspěvek od Axel.Foley » 15 zář 2021, 11:31

KamZehr píše:
14 zář 2021, 12:47
to Axel: Takže žádná konfigurace není třeba ? Já si vždycky baterii měnil sám.

Tady pár typů na AGM baterii:
https://www.battery-import.cz/autobater ... --ek700-2/
https://www.battery-import.cz/silver-dy ... -12v--b13/
Servisákem potvrzeno, že stačí vyměnit kus za kus.

PS: Pozor na "typ" a "tip" :D je v tom velký rozdíl.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Uživatelský avatar
KamZehr
**
Příspěvky: 140
Registrován: 27 dub 2012, 16:48
Bydliště: Praha

Re: Náhlá smrt autobaterie

Příspěvek od KamZehr » 15 zář 2021, 13:03

:D
Tucson 1,6 T-GDi Adventure - 09/2020

Uživatelský avatar
kukajz
*
Příspěvky: 74
Registrován: 10 srp 2020, 20:22

Re: Náhlá smrt autobaterie

Příspěvek od kukajz » 21 zář 2021, 08:12

remkren píše:
14 zář 2021, 10:41
Už dlouho mám nabíječku ctek mxs 5. Používal jsem ji při dobíjení baterie v mé staré Fabii a vždycky pomocí krokosvorek. Vzhledem k inteligentnímu (spíš dementnímu) dobíjení mé nové i30 bych chtěl pravidelně baterku dobíjet a tak uvažuju, že bych namísto krokosvorek použil připojovací káblík s očkami z příslušenství ctek mxs 5 a natrvalo bych ho připevnil v autě k pólům baterie, abych mohl vždycky jen nacvaknout zástrčku nabíječky a nemusel připojovat krokosvorky.
ImgW.jpeg
Máte s tím někdo zkušenosti? Používáte to takto někdo?
Ja to pouzivam presne tak ako pises. Tie kable mam stale namontovane na 🔋 Kable tam nicomu nevadia, len dam nabijacku, nacvaknem kable a uz ficim😀
Hyundai i30SW Family Smart, 1.4 t-gdi, 2020, snow white, manuál, 8" bez navi
Peugeot 308 SW, 1.6 16V, 2010, manuál
Škoda Fabia 1.4 50kW
Opel Astra G kombi, 1.6 16V
Škoda 105S žehlička

Foxy
*
Příspěvky: 82
Registrován: 08 čer 2021, 17:57

Re: Náhlá smrt autobaterie

Příspěvek od Foxy » 21 zář 2021, 08:54

To už si pomaly zvykáte a trénujete na full-electric jo? :D

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 5916
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhlá smrt autobaterie

Příspěvek od Mexican » 21 zář 2021, 09:26

parada. nevyhody oboch pohonov pekne naraz :P
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue
Obrázek


https://pancuha.wordpress.com/

Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Garanční prohlídky, servis“