Nabijanie baterie

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Maras
****
Příspěvky: 1288
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Maras » 19 srp 2022, 16:13

Elektrice nerozumím,ale můžete mi vysvětlit proč mi při odpojeném mínus konektoru baterky a tedy vypnutém int.dobíjení a Startstop občas ukazovalo na meřáku v zapalovači i 15,3V napětí baterie? Neškodí tohle nakonec víc?
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

Reklama
 

Pjotr1
***
Příspěvky: 631
Registrován: 26 črc 2020, 17:51

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Pjotr1 » 19 srp 2022, 17:03

Pokud je 15,3V i na svorkách akumulátoru tak je to typické pro inteligentní dobíjení. AGM toto napětí krátkodobě zvládne, ale dlouhodobě (např 30") ne.
Pokud jsi měl vytažený kablík na mínus pólu (t.zn. rozpojená LIN komunikace s čidlem) tak by tam mělo být konstantní 14,4V. Alespoň tak to mám já.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i

Uživatelský avatar
Maras
****
Příspěvky: 1288
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Maras » 19 srp 2022, 18:18

A to je právě záhada. Kablík rozpojený, konstantní napětí jak říkáš 14,3 V a semtam to skočilo na těch 15,3 V. Když jsem vypnul a zapnul motor zase chvíli bylo těch 14,3 V a pak opět skočilo na vyšší hodnotu. Jednou dokonce 15,8. Dělalo to tak sem tam, nevím jak často kdo sleduje údaje za jízdy, samozřejmě časem tomu člověk nedává tolik pozornosti jako ze začátku.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

thaischumi
**
Příspěvky: 126
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od thaischumi » 19 srp 2022, 18:29

A jak dlouho trvají ty skoky 15,x V? Sekundu? Není to chyba měřáku?
i30 kombi 2019 1.4 T-GDI Comfort "Clean slate blue"
Focus mk2 kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 28x xxx km
RIP Focus mk1 kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km

Uživatelský avatar
Maras
****
Příspěvky: 1288
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Maras » 19 srp 2022, 18:35

Možná bude chyba v měřáku, nevím. Proto by chtělo i od vás ostatních zpětnou vazbu, jestli se to někomu taky nestává, myslím, někdo to tu už taky jednou psal? :-k
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

Uživatelský avatar
rs0158
*
Příspěvky: 53
Registrován: 07 pro 2021, 20:49

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od rs0158 » 19 srp 2022, 18:36

Mám voltmetr v zásuvce
při "funkčním" int.nabíjení ukazoval za jízdy 12,2V , sundám nohu z plynu = skočilo napětí na 14,7V
po odpojení konektoru z mínus pólu baterky mám za jízdy napětí trvale 14,2V
V klidu ( jen otevřená kapota, nebyl klíček v zapalování ) je na baterce multimetrem 12,6V
před nastartováním voltmetr v zásuvce 12,4V ( to samé multimetrem na baterce), ale to už je zapnutý klíček = odběr z baterie
po nastartování za desítky vteřin vzroste napětí z 12,4 na 14,2V , neviděl jsem za jízdy žádné vyšší napětí než 14,2V
a to voltmetr dost svítí, takže na něj dost koukám.
za mně odpojení konektoru z mínus pólu baterky ustálilo napětí za jízdy na 14,2V
( a v klidu s otevřenou kapotou mám na baterce 12,6V - což odpovídá nabití tak 90% )
konektror int.nabíjení jsem odpojil po půlroce provozu
předtím jsem se bláhově domníval, že dvakrát za měsíc nabít baterku doplna stačí
teď jsem přesvědčen, že hned při další jízdě ji systém int.nabíjení zase vybije
I30 kombi Comfort 1.5DPI 11/2021

Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 518
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od i30mpact » 19 srp 2022, 19:00

Ano, vybije. Ideální by bylo nabít po jízdě, před delším stáním.

Uživatelský avatar
rs0158
*
Příspěvky: 53
Registrován: 07 pro 2021, 20:49

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od rs0158 » 20 srp 2022, 09:27

za mně ideální je odpojit konektor z černé kostičky na mínus pólu baterie
( zrušit systém inteligentního nabíjení a tím i stop/start systému )
a zvyknout si že na otáčkoměru bliká kontrolka
I30 kombi Comfort 1.5DPI 11/2021

Birdr
**
Příspěvky: 148
Registrován: 24 úno 2022, 13:28

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Birdr » 20 srp 2022, 10:39

A máte někdo ponětí, jak to funguje u mildhybridu?
Protože tam, domnívám se, motor startuje ta 48V baterie a ta druhá, 12V, je jen na obsluhu příslušenství. Takže není tolik zatěžována těmi starty. A rekuperace dobíjí jen tu 48V?
Když jsem to laicky měřil u našeho Tucsona, tak klasicky dobíjel asi 14,6V jen při plně rozsvícených světlech, jinak stále 12,7(lovím to v hlavě).

Birdr
**
Příspěvky: 148
Registrován: 24 úno 2022, 13:28

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Birdr » 22 srp 2022, 18:21

Nikdo nic?

V manuálu jsem k tomu nic nenašel. Jen se tam popisuje, že při vybité baterii, 12V, a nemožnosti nastartovat, klasicky propojit startovací kabely s baterií jiného auta. To by znamenalo, že Tucson startuje na 12V baterku. Ale když jsem ji měřil, tak na ní při startu nebyl žádný úbytek napětí. Ale nebyl to ten den první start studeného motoru.
Což mě přivedlo k myšlence, že auto startuje na 48V baterii.
V jednom z článků jsem se dočetl, že některé MHEV mají jak klasický startér, který je jen pro první start studeného motoru, tak i 48V elektromotor, který pak obstarává ostatní starty a pomáhá spalovacímu motoru při rozjezdech. Jestli se to týká i I30 nebo Tucsonu jsem nedohledal.
Rekuperace pak dobíjí 48V baterii. A její účinnost se liší podle stupně nabití, takže např. po delší jízdě z kopce přestane a auto skoro plachtí.
Čím se potom dobíjí 12V baterie?

dibarbora
*****
Příspěvky: 1647
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od dibarbora » 22 srp 2022, 19:05

Akú má MH systém celkovů stratégiu používania štartovacích možností netuším… na 100% ale bude križovatkove reštarty pri aktivovanom štart stop systéme robiť motor/generátor na remeni. Čo sa tyka obsluhy 12V aku, tak jediná možnosť je DC/DC menič 48/12V… auto by inak potrebovalo ešte jeden alternátor. Z toho vyplýva, že prípadné pokusy oklamať systém odpojením battery senzora od RJ nemusí dopadnúť slávne…
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.

Birdr
**
Příspěvky: 148
Registrován: 24 úno 2022, 13:28

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Birdr » 22 srp 2022, 19:38

Děkuji.
Toto dává logiku. Ten měnič mě nenapadl.
Nemám v úmyslu do toho jakkoliv zasahovat, jen mne zajímalo, jak to asi funguje.

Pjotr1
***
Příspěvky: 631
Registrován: 26 črc 2020, 17:51

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Pjotr1 » 23 srp 2022, 11:02

Tady https://www.hyundai.news/eu/articles/pr ... ystem.html
potvrzují co jste napsali výše a to, že Hyundai 48-Volt Mild Hybrid System :
- při studeném motoru startuje na 12V, protože starter dokáže větší točivý moment
- teplý motor se startuje na 48V protože je to o 0,2 sec rychlejší
- při dojezdu se pod 30km/h vypne spalovák
- 12V se dobíjí z 48V přes dc/dc měnič
- 12V napájí všechny palubní spotřebiče
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i

Birdr
**
Příspěvky: 148
Registrován: 24 úno 2022, 13:28

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Birdr » 23 srp 2022, 15:11

Dobrá práce. Dík. =D>

Uživatelský avatar
petzl62
******
Příspěvky: 4741
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od petzl62 » 23 srp 2022, 15:16

Kdyby to někdo chtěl srozumitelně a hlavně ČESKY:
https://www.hybrid.cz/podrobnosti-jak-f ... m-tucsonu/
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT Exclusive, paket Premium
Dlouhodobá spotřeba od 11/6/2021 - 6,58 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně76500 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.

Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Elektronika“