Nabijanie baterie

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
zopper
*
Příspěvky: 53
Registrován: 15 úno 2022, 13:49

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od zopper » 23 srp 2022, 22:05

Pjotr1 píše:
23 srp 2022, 11:02
Tady https://www.hyundai.news/eu/articles/pr ... ystem.html
potvrzují co jste napsali výše a to, že Hyundai 48-Volt Mild Hybrid System :
- při studeném motoru startuje na 12V, protože starter dokáže větší točivý moment
...
Já to teda chápu tak, že ten 48V motor má až příliš velký točivý moment, a tak se pro studené starty, kdy ještě není rozpumpovaný olej po motoru, použije slabší (klasický) 12V startér.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT

Reklama
 

zopper
*
Příspěvky: 53
Registrován: 15 úno 2022, 13:49

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od zopper » 24 srp 2022, 09:51

A ať je další hodnota do tabulky: napětí na asi 10 měsíců staré baterce v i30 s MHEV nějakých 18 hodin po poslední jízdě (tam a zpátky, 2x20 km po okreskách s pauzou na nákup): 12.48V
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT

Uživatelský avatar
imagine
*
Příspěvky: 35
Registrován: 21 srp 2021, 16:03

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od imagine » 24 srp 2022, 10:10

U mne baterie po roce 12,55V / po startu s Drl 14,25V. Po odstavce 1den. Jezdím pravidelně 2x35km, denně. Neřeším to. 😁
i30 Style Combi 1,5 T-GDI MH 2021

proviron
*
Příspěvky: 52
Registrován: 16 čer 2019, 14:33

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od proviron » 10 zář 2022, 09:12

mám trvale odpojený konektor, po prvej garančke mi oznámili, vraj baterka OK netrebuje ani len dobiť a to používam len denné svietenie a chodím krátke trasy max cca do15km.

Uživatelský avatar
adal
*
Příspěvky: 71
Registrován: 10 srp 2010, 10:01

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od adal » 10 zář 2022, 19:50

adal píše:
14 srp 2022, 11:06
V obou režimech měřeno multimetrem na baterii, minimálně 15 hod. po jízdě. Každý režim cca po dobu dvou měsíců.
1. režim - auto na denní svícení - na baterii cca 12,5 V.
2. režim - s rozsvícenými potkávacími světly (halogeny) - na baterii cca 12,4 V.
Při nabití externí nabíječkou na 100% a následném ujetí 20 km je druhý den na baterii opět 12,5 V.
[/quote]
3. režim - rozpojený konektor na mínus pólu baterie - na baterii cca 12,6 V
i30 1,5 DPi Start - 2021
ex: i20 1,2 - 2010

Uživatelský avatar
rs0158
*
Příspěvky: 53
Registrován: 07 pro 2021, 20:49

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od rs0158 » 11 zář 2022, 10:48

technická poznámka k měření napětí baterie v klidu
postup :
- páčkou otevřít kapotu ( a nechat "odjištěnou" )
- zamknout auto
- po hodině(či víc) změřit napětí baterie = auto uzamknuto
odemknuté auto s otevřenou kapotou má nějaký odběr = snižuje napětí baterie

výrazně je to poznat když máš voltmetr v zásuvce auta
zásuvka se "zapne" až s klíčkem - kdy je odběr baterky dost velký
proto nenastartované auto - voltmetr v zásuvce naměří asi 12,4V a ne víc

moje údaje na "zamknutém" autě po více než hodině klidu (měřeno v létě) :
v "originálně" zapojeném autě jsem naměřil na baterce v klidu 12,4V
po rozpojení konektoru na mínus pólu baterie - asi po měsíci ježdění 12,7V
auto 3/4 roku staré
PS: po odpojení konektoru z mínus baterky jsem několikrát připojil nabíječku na baterku
nabíječka buď hlásí baterka plná, nebo jen nabíjení do 1-2hodin (předtím nabíjela i přes 6hodin)
I30 kombi Comfort 1.5DPI 11/2021

Uživatelský avatar
adal
*
Příspěvky: 71
Registrován: 10 srp 2010, 10:01

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od adal » 11 zář 2022, 12:05

Za postup díky, měřil jsem vždy: odemknutí , otevření dveří, otevření kapoty, zavření dveří a měření na baterii.
i30 1,5 DPi Start - 2021
ex: i20 1,2 - 2010

Uživatelský avatar
madPav3L
*
Příspěvky: 88
Registrován: 28 lis 2018, 23:14

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od madPav3L » 11 zář 2022, 13:52

rs0158 píše:
11 zář 2022, 10:48
technická poznámka k měření napětí baterie v klidu
postup :
- páčkou otevřít kapotu ( a nechat "odjištěnou" )
- zamknout auto
- po hodině(či víc) změřit napětí baterie = auto uzamknuto
odemknuté auto s otevřenou kapotou má nějaký odběr = snižuje napětí baterie
Děkuji za tip, to jsem netušil, že se tím měření tolik změní. Teď jsem to zkoušel přeměřit, auto od pátku nejelo.
Měření ihned po otevření kapoty ukázalo 12,05 V a měření po hodině od otevření kapoty ukázalo 12,33 V, baterka je skoro 3,5 roku stará.
Objednaný XCeed 1.5 T-GDI GPF 118 kW 7DCT GT-Line
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT, Made in Czech+paket Style, Platinum Silver, MY2019 (2019-....)
Ford Focus II 1.6, 74 kW (2008-2019)
Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW (2007-2008)

Uživatelský avatar
rs0158
*
Příspěvky: 53
Registrován: 07 pro 2021, 20:49

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od rs0158 » 04 říj 2022, 17:54

tady je příspěvek od uživatele automobilu škoda
SAMOZŘEJMĚ ÚPLNĚ STEJNÁ VĚC PLATÍ I U I30 ( a pravděpodobně i u dalších modelů).
odpojení konektoru.jpg
odpojení konektoru.jpg (36.85 KiB) Zobrazeno 503 x
I30 kombi Comfort 1.5DPI 11/2021

MichalG
Příspěvky: 1
Registrován: 16 úno 2022, 20:23

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od MichalG » 21 lis 2022, 21:23

Zkoušel jsem taky odpojit ten konektor u - polu baterky. Rozsvitila se kontrolka Start/Stop, ale po zastavení auto stejně vyplo motor a jediným výsledkem bylo, že jsem ho musel nastartovat klíčkem, samo nechytlo jako při zapnutém S/S. Tak jsem ho opět zapojil zpátky.
i30 1.6 CRDI, 85 kW

Michael30
*
Příspěvky: 35
Registrován: 08 čer 2021, 10:02

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Michael30 » 24 lis 2022, 13:26

caute,
chlapi posielam zaujímavý link. Stačí začať čítať od konca str.2, príspevok od "alca".

https://www.suzukiclub.cz/forum-tema/in ... 898?kols=2

Uživatelský avatar
mar72
*
Příspěvky: 14
Registrován: 08 lis 2019, 19:21

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od mar72 » 25 lis 2022, 17:27

Dneska jsem to vyzkoušel ale magnet nikde na tom čidle nedrží, takže zůstávám u odpojeného konektoru, škoda vypadalo to slibně a jednoduše.
Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi 103kW DCT 2020

Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Elektronika“