Nabijanie baterie

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
helou
**
Příspěvky: 451
Registrován: 18 čer 2017, 17:07

Nabijanie baterie

Příspěvek od helou » 27 led 2019, 15:30

Ahoj, nikde som podobnu temu nenasiel, tak sorry za zalozenie novej.
Chcem sa informovat aku mate skusenost s bateriou v novej i30. V mojom starom citroene pri podobnej jazde ako na novej i30 vydrzala bateria 15 rokov. Viem, ze niektori poviete ze nemozne iny ze rekord, ano je to rekord ktory mi viaceri potvrdili, ale na druhu stranu vacsina z nich mi vravela, ze prve baterie od vyroby su vzdy lepsie natom ako dalsie co dokupis.
Spat ale k i30, bol som na prvej garancke po 1 roku a sucastou garancky bolo aj to ako je natom baterka. A cuduj sa svete uz bateria vykazovala po roku stav, ze sa o nu zacinam bat. Chcem sa teda opytat ci mate rovnake skusenosti, popripade ako by ste to riesili, alebo aku nabijacku by bolo najlespie pouzit.
Dakujem.....
I30 kombi, 1.4TGDI, Style, 7 - DCT, RLED, Safety pack plus, 103 kW.
Citroen Xsara 1.4 i, 55 kW.

Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 1568
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od dibarbora » 27 led 2019, 16:22

Tvoj pocit z baterky je absolútne správny. Doba keď akumulátor v novom aute vydržal v pohode 8-10r a primerane kvalitný nový bolo možné kúpiť za 60€ je už bohužiaľ minulosť. Pre osvetu odporúčam prečítať tento článok.

http://www.auto.cz/proc-stop-start-nici ... ora-113291

Závery z článku môžem potvrdiť praktickým overovaním a meraním na mojom aute. Sledované na jeseň (v zime to bude mať trochu iné chovanie predpokladám).

1/ ISG ("inteligentné riadenie alternátora" skutočne udržuje permanentne akumulátor na pokraji klinickej smrti
2/ Za predpokladu, že nebeží väčšia záťaž (vyhrievanie, svetlá (okrem denných) .... - toto mám odsledované len krátkodobo nemusí to byť 100% pravda) tak po štarte auta už po pár minútach systém odbudí alternátor. Napätie v palubnej sieti je udržované na hladine ktorú práve dokáže akumulátor dodať. Pri brzdení motorom (uvoľnený plynový pedál) automaticky nabudí alternátor na plno - napätie v palubnej sieti vzrastie na cca 14,8V.
3/ Typická diaľničná prevádzka napr. ZA-BA znamená 30 - 40km vybíjania baterky na dolnú medzu prežitia, po jej dosiahnutí je zase pár km baterka resustituovaná alternátorom nabudeným naplno (14,8V) a potom stále dookola.
4/ nerobím si ilúzie, že baterka (AGM 70Ah) ktorej cena v aftermarkete je v rozmedzí 115€ - 180€ (podľa značky a kvality?) vydrží viac ako tri roky - výmena bez kódovania(adaptácie) diagnostikou asi možná nebude.
5/ baterku sa snažím aspoň trochu chrániť občasným nabitím vo vozidle z externej nabíjačky (používam z LIDLA) - či to má nejaký efekt netuším :-(
6/ Najväčšie riziká pre mobilitu sú podľa mňa tieto dve
- večerný dojazd z vybitou baterkou a ranný pokles teploty pod -20 - môže byť problém štartovať
- dlhodobé odstavenie s vybitou baterkou napr. na letisku a návrat po dvojtýždňovej dovolenke môže tiež dobre zavariť
- škoda sa je aj vyjadrovať k tomu, že takýto stav akumulátoru neprospieva a výrazne v ňom urýchľuje samo-deštrukčné chemické procesy


PS: kolega má v Honde Civic rv. koniec 2017 baterku EFB, ktorá sa mu už začína ozývať rôznymi výhražnými hláškami ohľadom slabého a opotrebeného AKU.
Naposledy upravil(a) dibarbora dne 27 led 2019, 20:23, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.

thornych
**
Příspěvky: 183
Registrován: 15 čer 2014, 07:23

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od thornych » 27 led 2019, 17:29

Naprostý souhlas s výše uvedeným příspěvkem. Ve svém Hyundai naštěstí "inteligentní" dobíjení nemám, a baterka je po 4,5 letech stále ve velmi dobré kondici.
Nicméně zkušenosti z Octavie a Rapidu jsou naprosto stejné jak bylo popsáno výše - auto nechá napětí baterie poklesnout na nesmyslně nízkou hodnotu a následně ji dobíjí nesmyslně vysokým napětím. Bohužel se musíme smířit s tím, že po 2-4 letech to baterii položí. Toto je další ukázkový příklad "ekologického přístupu" - kvůli úspoře několika setin (max desetiny) litru paliva je nutné dvakrát častěji měnit akumulátor (olovo, plasty, kyselina, transport, likvidace staré baterie............)
Opravdu jediné, jak můžeme baterii pomoci je občasné nabíjení nabíječkou. Právě se chystám objednat CTEK MXS 5.0...
Kia xCeed 1.4 T-GDi "75"
Octavia III FL 1.5 TSi Elegance (služ.)
ex.: Opel Astra G 1.6 16V, Ford Focus 1.8 TDCi, Fiat Punto II 1.2, Škoda Octavia II 1.9 TDi 4x4, Škoda Octavia II 1.9 TDi, Octavia III 1.6 TDi 4x4, i30 kombi - 1.6 GDi

Uživatelský avatar
Raikin
**
Příspěvky: 135
Registrován: 30 pro 2018, 09:51
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Raikin » 28 led 2019, 00:05

A kdyz bude clovek po kazdem nastartovani ISG vypinat?
Obrázek
Hyundai i30 Fastback - 2018 - 1.4 T-GDI DCT - 103kW - Style Ultimate
Skoda Fabia - 2018 - 1.0 TSI - 81kW - Style+
Hyundai i30 combi II 2017 - 1.6 MPI - 88kW
Hyundai Getz 2003 - 1.1 - 46kW
Toyota Yaris 2006 - 1.3 VVTi - 64kW
Audi A3 1997 - 1.8 - 92kW

thornych
**
Příspěvky: 183
Registrován: 15 čer 2014, 07:23

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od thornych » 28 led 2019, 05:48

Bohužel vypneš pouze Start-Stop, ale "inteligentně" to bude nabíjet pořád :-(
Kia xCeed 1.4 T-GDi "75"
Octavia III FL 1.5 TSi Elegance (služ.)
ex.: Opel Astra G 1.6 16V, Ford Focus 1.8 TDCi, Fiat Punto II 1.2, Škoda Octavia II 1.9 TDi 4x4, Škoda Octavia II 1.9 TDi, Octavia III 1.6 TDi 4x4, i30 kombi - 1.6 GDi

dibarbora
*****
Příspěvky: 1568
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od dibarbora » 28 led 2019, 05:50

Keby to bolo možné, tak to tu nikto nevypisuje. SS a ISG sú bohužiaľ dve rôzne veci. SS sa vypnúť dá ale ISG zostáva za každých okolností aktívne.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 6754
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Mexican » 28 led 2019, 09:28

bohuzial start/stop je narocny (velmi) na bateriu. Co je ale horsie je inteligentne dobijanoie v ramci Euro neviem-kolko normy. U novych aut to inteligentne dobijanie funguje sposobom, ze v konecnom dosledu je bateria stale nedobita.takze ak mas (mate) moznost, kupte si v Lidli nabijacku za 20 euro / 500 kc a raz za cas dobit

baterka v Accentovi mi vydrzala 7 rokov (a preventivne som ju menil, lebo uz bolo vo velkej zime ze to je uz bieda) , teraz mam Bosch uz 4 rok a zatial dobre. treba sa rozluci s ideou ze baterka vydrz 10+ rokov
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue
Obrázek


https://pancuha.wordpress.com/

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2587
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Richard555 » 28 led 2019, 09:37

pokud si pamatuju, když jsem kdysi rozdělával altík, tak na bloku s uhlíky byl i integrovaný regulátor napětí. Takže jak na ISG ? Dát blbej alternátor :!: Sice nevím jak by se to jednotce líbilo, ale zas bys mohl používat normální baterku za "pět peněz" za předpokladu že vyřadíš nějak i SS systém :wink:
Stejně se jedná jen o nesmysl bez jakéhokoli přínosu :!:
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

Uživatelský avatar
helou
**
Příspěvky: 451
Registrován: 18 čer 2017, 17:07

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od helou » 28 led 2019, 20:31

Dakujem za odpovede a som rad, ze to nie je iba moj blby pocit ale na druhu stranu takato realita ma dost zarazila. Takze nabijacku urcite kupim aj ked o tej z lidla nemam najlepsiu mienku |aj ked inu nemam vyhliadnutu| urcite po zime a pred zimou by som daval nabijat baterku cez noc.
Napr. CTEK MX5 vyzera dobre, nemate skusenost?
I30 kombi, 1.4TGDI, Style, 7 - DCT, RLED, Safety pack plus, 103 kW.
Citroen Xsara 1.4 i, 55 kW.

thornych
**
Příspěvky: 183
Registrován: 15 čer 2014, 07:23

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od thornych » 29 led 2019, 05:33

CTEK je švédský výrobce a tyto nabíječky se opakovaně umisťují na předních místech testů, navíc by měly být dosti kvalitní (5 let záruka). Pro nabíjení akumulátoru odpojeného od auta bych klidně používal nabíječku z Lidlu. Jelikož jsem ale líný a chci nabíjet připojený akumulátor, tak raději zainvestuji do toho CTEKu a budu mít lepší pocit, že se autu nic nestane :-)
Kia xCeed 1.4 T-GDi "75"
Octavia III FL 1.5 TSi Elegance (služ.)
ex.: Opel Astra G 1.6 16V, Ford Focus 1.8 TDCi, Fiat Punto II 1.2, Škoda Octavia II 1.9 TDi 4x4, Škoda Octavia II 1.9 TDi, Octavia III 1.6 TDi 4x4, i30 kombi - 1.6 GDi

Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Tudy » 29 led 2019, 06:07

CTEK jsem dostal k Vánocům, nabíjím tím Suzuki, Leona (ten má start-stop a EFB) a i30 bez odpojování autobaterie, naprosto bez problémů. Jednou jsem omylem přepóloval svorky a divil se, že nenabíjí 8-[ , ale má to i ochranu proti podobným trotlovinám. Za mě max spokojenost.

Pozn: pokud je auto vybaveno start-stopem, má většinou buďto dražší autobaterii bez klasického elektrolytu (označeno jako AGM) nebo posílenou obyčejnou zaplavenou (EFB - enhanced flooded battery). CTEK má program na nabíjení obou typů.

Více o bateriích např. zde: https://www.autobaterie-pema.cz/cs/tech ... E_hqhhUA0M
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 6754
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Mexican » 29 led 2019, 08:57

ochranu proti prepolovaniu ma aj obyc LIDL, resp asi vsetky inteligentne nabijacky okolo 500kc. pocitam ze ta moje (4 roky stara) ma za sebou cca 50-60 nabijani, vzdy nabijame v aute/v moto. Poziciavam bezne susedom, teraz je prave pozicana na druhu ulicu, kde v noci nabijala Audi Q5 (3l) s ooobr baterkou

Sluzi verne za tretinu ceny
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue
Obrázek


https://pancuha.wordpress.com/

Uživatelský avatar
ims
**
Příspěvky: 171
Registrován: 24 bře 2012, 03:40
Bydliště: Orava

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od ims » 29 led 2019, 09:18

Podobne ako "Mexican" ma nabíjačka z LIDLu ešte nesklamala. Kamarát mal jednu z prvých, kupovanú v LIDLy pred pár rokmi pod názvom TRONIC T4X, dátum výroby 11/2007 a jedinou poruchou po rokoch bolo pokazené mikrotlačítko "Mode". Po jeho výmene už zase slúži dva roky.
iX20 1,6i Style
http://www.spotreby.cz/hyundai-ix20-1-6-cvvt-dj-92-kw-125-k-92-kw-125-hp-a44511/

Ford Fiesta 1,4 TDi
http://www.spotreby.cz/ford-fiesta-f6ja-50-kw-0-hp-a47791/

Uživatelský avatar
Venca
*
Příspěvky: 36
Registrován: 16 srp 2005, 08:34
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Venca » 30 led 2019, 17:03

Naprostý souhlas s předřečníky... systémy "inteligentního" nabíjení baterie patří zcela jistě mezi slabá místa současných vozidel.
Energetická náročnost instalovaných spotřebičů, snaha vyhovět přehnaným ekonařízením a také šetření na kvalitě materiálů se tak paradoxně podepisuje na zkracování životnosti baterii, zvyšování finančních nákladů a ve výsledku vyšší ekologické zátěži.

Na životnost baterie má vliv řada faktorů, kupříkladu:
=============================================
- způsob provozu vozidla... (krátké x dlouhé trasy / četnost startů),
- technický stav prvků dobíjecí soustavy... (alternátor / regulace nabíjení / vodiče / akumulátor)
- úroveň přechodových odporů dobíjecí soustavy... (spoje / pólové vývody / kabeláž),
- čistota a stav povrchu tělesa baterie... (nečistoty a kyselé úsady / prasklinky / vodivé svody z +pólu na kostru)
- úroveň elektrifikace vozidla... (osvětlení / audiosoustava / vyhřívání / asistenční systémy),
- úroveň trvalého odběru proudu při vypnutém motoru... (alarm / imobilizér / aktivní kamerka / chladnička / nabíječka mobilu...)
- způsob řízení nabíjení baterie... (inteligentní x klasický)
- vysoká provozní teplota baterie... (dlouhodobý provoz v letních vedrech při teplotě +40 st.C)
- dlouhodobá odstávka vozu... (postupné samovybíjení baterie pod kritickou mez cca 11,8 V u klasické baterie)

Výše uvedený výčet faktorů si nedělá ambice být považován za úplný, ani není řazen podle pořadí důležitosti :-)

Jak píše v úvodním příspěvku "helou" o 15 leté výdrži baterie, tak se hlásím taktéž do tohoto "klubu rekordmanů"... pravda, moc nás asi nebude :-)
Ve svém Getzíkovi, jak s oblibou říkám "z předkrizových let", mám stále tu čest mít ve službě originální baterku DELKOR 45Ah/410A.
Funguje spolehlivě již 15,5 roku a stále statečně točí i v mínusových teplotách i po několikadenním stání.
Vzhledem k jejímu požehnanému věku už pro jistotu vozím v kufru startovací kabely... co kdyby :-)
Baterku jsem po dobu cca 13 let vůbec nedobíjel, neboť jsem v té době nevlastnil žádnou nabíječku... muselo ji stačit jen to, co dodal alternátor během jízdy :-)

Před 2 lety jsem si také pořídil nabíječku z LIDLu a od té doby jsem preventivně vždy cca 2x za sezónu (v zimě) baterii dopřál oživovací kůru do plného nabití. Tuhle nabíječku používám i na po/předsezónní nabíjení baterky své motorky (V-Strom 650), kde mám zatím 6-ti letou AGM baterii EXIDE 10Ah.

S používáním nabíječky z LIDLu mám jen dobré zkušenosti, není třeba se ničeho obávat.
Hyundai Getz 1,3i SOHC/60 kW, Sea Side Blue, Elegance, r.v. 2003

Uživatelský avatar
helou
**
Příspěvky: 451
Registrován: 18 čer 2017, 17:07

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od helou » 30 led 2019, 18:39

Mam doplnujucu otazku:
Ked auto startnete, je energia potrebna pre auto vyuzivana z alternatora, alebo z baterie kym neklesne napatie pod napr. 12,4V?
I30 kombi, 1.4TGDI, Style, 7 - DCT, RLED, Safety pack plus, 103 kW.
Citroen Xsara 1.4 i, 55 kW.

Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Elektronika“