Nabijanie baterie

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
i30mpact
**
Příspěvky: 418
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od i30mpact » 05 srp 2022, 22:16

Má rok, za necelej měsíc půjdu na garančku, tak jsem zvědavej. Starám se o ní jen tak, že jí občas (jednou za pár měsíců) dobiju do plna. V autě se jízdou do plna asi nikdy nenabila.

Reklama
 

Uživatelský avatar
adal
*
Příspěvky: 69
Registrován: 10 srp 2010, 10:01

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od adal » 14 srp 2022, 11:06

Je zde vůbec někdo, komu odešla baterie za 3-4 roky? Nebo je to jedna paní povídala?
Moje poznatky: V obou režimech měřeno multimetrem na baterii, minimálně 15 hod. po jízdě. Každý režim cca po dobu dvou měsíců.
1. režim - auto na denní svícení - na baterii cca 12,5 V.
2. režim - s rozsvícenými potkávacími světly (halogeny) - na baterii cca 12,4 V (jednou po ujetí 400 km 12,7 V)
Při nabití externí nabíječkou na 100% a následném ujetí 20 km je druhý den na baterii opět 12,5 V.
S odpojeným konektorem, popř. pojistkou jsem to nezkoušel a asi nebudu.
i30 1,5 DPi Start - 2021
ex: i20 1,2 - 2010

Uživatelský avatar
rs0158
*
Příspěvky: 32
Registrován: 07 pro 2021, 20:49

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od rs0158 » 16 srp 2022, 18:51

Není to "jedna paní povídala"
oba systémy ( stop/start i inteligentní nabíjení dávají baterce pěkně "na prdel" )
stop/start častým startováním ( vysokými proudy startéru)
inteligentní nabíjení takzvanou "rekuperací energie"
Oboje slouží k "papírové" úspoře paliva.
máš li v zásuvce auta voltmetr, zjistíš, že když dáš nohu z plynu, palubní napětí skočí z nějakých 12,2V hned na 14,7V
a ze začátku "dobíjí" baterku vysokým proudem ( já naměřil plný rozsah = 20ampér - ale bylo to víc, jen můj měřák víc neumí )
pokus : dej baterku na nabíječku = jestli napětí hned vyskočí na 14,7V ?
A proto používáš "drahou" AGM baterku, - ale stejně nevydrží těch cca 10let co vydržely "obyčejné" baterky dříve.
A nejhorší je , že se baterka často "posere" znenadání, během jízdy , prostě na nějaké křižovatce už nenastartuješ
proto všichni vypínáme stop/start a odpojujeme inteligentní nabíjení
I30 kombi Comfort 1.5DPI 11/2021

Uživatelský avatar
petzl62
******
Příspěvky: 4647
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od petzl62 » 16 srp 2022, 20:45

adal píše:
14 srp 2022, 11:06
Je zde vůbec někdo, komu odešla baterie za 3-4 roky? Nebo je to jedna paní povídala?
Moje poznatky: V obou režimech měřeno multimetrem na baterii, minimálně 15 hod. po jízdě. Každý režim cca po dobu dvou měsíců.
1. režim - auto na denní svícení - na baterii cca 12,5 V.
2. režim - s rozsvícenými potkávacími světly (halogeny) - na baterii cca 12,4 V (jednou po ujetí 400 km 12,7 V)
Při nabití externí nabíječkou na 100% a následném ujetí 20 km je druhý den na baterii opět 12,5 V.
S odpojeným konektorem, popř. pojistkou jsem to nezkoušel a asi nebudu.
ANO! Vlastní zkušenost se dvěma vozidly- vlastní i30 PDe- 1,4T- GDi- 3 roky a Kia Ceed diesel- 4 roky, obě auta s nájezdem 100tis+, vypínaný start stop při každé jízdě, do managementu dobíjení jsem nezasahoval. Baterie 1x za měsíc/dva na nabíječce. Na benzinu neodešla, ale na diagnostice baterie už byla slabá. Preventivní výměna. Na dieslu odešla úplně ze dne na den.
A v mém okolí, známí a kamarádi s využívanými vozy- vyšší nájezdy km nikomu baterie nevydržela víc jak 4 roky.
Vše u vozidel s "inteligentním" ](*,) ](*,) ](*,) dobíjením. Pozor- napříč značkami! Nejedná se jen o vozidla H/K.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT Exclusive, paket Premium
Dlouhodobá spotřeba od 11/6/2021 - 6,58 l/100km-dle tankování. Dle PP 5,7l/100km
Aktuálně 63000 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8248
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od idam.i » 16 srp 2022, 21:16

Nestraš!
Má 4 roky a ešte chcem aby slúźila.🙏
Hyundai i20 Chic 1,25 2017, biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation Satin Grey (2018-)
Hyundai Elantra 1,6 Style , Sparkling metal 2016-2020
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...

Uživatelský avatar
petzl62
******
Příspěvky: 4647
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od petzl62 » 16 srp 2022, 22:44

Tiež som chcel... :-k :wink:
Nicméně náhlá smrt AGM baterií není nic, co bych si na cestách mohl dovolit... :? :idea:
Ony ty dnešní testery akumulátorů umí docela solidní věci.
Ale tu rok starou Yuasu jsem v autě při prodeji nenechal :-# :-$
A původní baterie ještě půl roku po prodeji fungovala, dál nemám zprávy :-k
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT Exclusive, paket Premium
Dlouhodobá spotřeba od 11/6/2021 - 6,58 l/100km-dle tankování. Dle PP 5,7l/100km
Aktuálně 63000 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8248
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od idam.i » 16 srp 2022, 23:00

Budem veriť. 8-[
Hyundai i20 Chic 1,25 2017, biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation Satin Grey (2018-)
Hyundai Elantra 1,6 Style , Sparkling metal 2016-2020
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...

Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1409
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od JoKo » 17 srp 2022, 06:46

adal píše:
14 srp 2022, 11:06
Je zde vůbec někdo, komu odešla baterie za 3-4 roky? Nebo je to jedna paní povídala?
pisal som zopar stran dozadu.
ja som predaval auto, ked malo takmer styri roky a styri mesiace {85 000km}. baterka povodna, pri poslednej servisnej prehliadke bola v poriadku. posledny rok auto stalo, z toho 2 mesiace bolo nastartovane len parkrat a trasy do cca 10km. co viem, tak baterka este polroka po predaji bola povodna, potom uz nemam info.
start-stop som nevypinal, inteligentne dobijanie som nevypinal... jednoducho bezny pouzivatel a napriek niektorym internetovym predpovediam baterka drzala :D
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane

Uživatelský avatar
adal
*
Příspěvky: 69
Registrován: 10 srp 2010, 10:01

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od adal » 17 srp 2022, 07:25

Možná také záleží na nájezdu. Pokud někdo najede 100 000 km za 3 roky, je to x škodlivých cyklů pro baterku a baterka končí za 3-4 roky. Pokud najede 100 000 km za deset let, je to cca stejný počet fuj cyklů a baterka vydrží třeba 8 let.
i30 1,5 DPi Start - 2021
ex: i20 1,2 - 2010

Hugo11
Příspěvky: 5
Registrován: 09 srp 2022, 21:36

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Hugo11 » 17 srp 2022, 09:08

Naopak, pokud auto nejezdi a baterku nikdo v mezidobi nenabiji, vydrzi min, protoze je neustale vybita, coz ji vadi.

Uživatelský avatar
adal
*
Příspěvky: 69
Registrován: 10 srp 2010, 10:01

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od adal » 17 srp 2022, 09:31

Dle mého měření se při int. nabíjení baterie na 100% (AGM 12.8 V) nenabije nikdy. Můžeš se ujezdit, nebo unabíjet externí nabíječkou. Leda nabít externí nabíječkou a nevyjíždět :-).
adal píše:
14 srp 2022, 11:06
V obou režimech měřeno multimetrem na baterii, minimálně 15 hod. po jízdě. Každý režim cca po dobu dvou měsíců.
1. režim - auto na denní svícení - na baterii cca 12,5 V.
2. režim - s rozsvícenými potkávacími světly (halogeny) - na baterii cca 12,4 V.
Při nabití externí nabíječkou na 100% a následném ujetí 20 km je druhý den na baterii opět 12,5 V.
i30 1,5 DPi Start - 2021
ex: i20 1,2 - 2010

Uživatelský avatar
rs0158
*
Příspěvky: 32
Registrován: 07 pro 2021, 20:49

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od rs0158 » 17 srp 2022, 14:28

mimochodem
pro I30 ( i modelové řady II ) jsou na tomto fóru příspěvky ( "vlákna" ) s názvy :
- Náhlá smrt baterie
- Vybitý akumulátor
- Jak na novou autobaterii?
- Kolísání napětí v palubní síti
- Problémy s baterií u I30
- Dobíjení
......... a spousta dalších
To je témat kolem autobaterie a dobíjení - a proč asi?
:-k :-k :-k
I30 kombi Comfort 1.5DPI 11/2021

thaischumi
**
Příspěvky: 121
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od thaischumi » 17 srp 2022, 15:09

Zapomínáte asi na jednu věc, že baterii škodí i teplota, to znamená kromě mrazu také vysoká teplota, je to třeba delší jízdy v létě, stání pod sluncem. Takže pokud kroužíte hodiny v kuse po městě (třeba taxikáři), pak parkujete přes den někde venku a treba k tomu vůz v černé barvě, určitě nemáte vyhráno ikdyž máte ji pořád nabitou.

Ohledně teploty pak je nejlepší v zimě přes noc v garáži, v létě přes den aspoň pod střechou, nepříliš dlouhé jízdy v létě
i30 kombi 2019 1.4 T-GDI Comfort "Clean slate blue"
Focus mk2 kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 28x xxx km
RIP Focus mk1 kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km

Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1409
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od JoKo » 17 srp 2022, 17:09

rs0158 píše:
17 srp 2022, 14:28
mimochodem
pro I30 ( i modelové řady II ) jsou na tomto fóru příspěvky ( "vlákna" ) s názvy :
- Náhlá smrt baterie
- Vybitý akumulátor
- Jak na novou autobaterii?
- Kolísání napětí v palubní síti
- Problémy s baterií u I30
- Dobíjení
......... a spousta dalších
To je témat kolem autobaterie a dobíjení - a proč asi?
:-k :-k :-k
no, pretoze vacsina i30 1. a 2. generacie nemali start-stop a ani inteligentne dobijanie, tak by ma zaujimalo preco su tie temy :-k
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane

Uživatelský avatar
i30mpact
**
Příspěvky: 418
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od i30mpact » 17 srp 2022, 21:34

thaischumi píše:
17 srp 2022, 15:09
Zapomínáte asi na jednu věc, že baterii škodí i teplota, to znamená kromě mrazu také vysoká teplota, je to třeba delší jízdy v létě, stání pod sluncem. Takže pokud kroužíte hodiny v kuse po městě (třeba taxikáři), pak parkujete přes den někde venku a treba k tomu vůz v černé barvě, určitě nemáte vyhráno ikdyž máte ji pořád nabitou.

Ohledně teploty pak je nejlepší v zimě přes noc v garáži, v létě přes den aspoň pod střechou, nepříliš dlouhé jízdy v létě
No říká se, že baterku zničí vedro v létě, ale pozná se to až v zimě, kdy jsou požadavky na odběry při startech mnohem větší.

Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Elektronika“