Nabijanie baterie

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
proviron
*
Příspěvky: 50
Registrován: 16 čer 2019, 14:33

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od proviron » 06 úno 2022, 17:15

ok, odpájam nastálo

Reklama
 

Uživatelský avatar
dokidoki
*
Příspěvky: 64
Registrován: 20 lis 2020, 19:45
Bydliště: KOŠICE

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od dokidoki » 27 dub 2022, 14:12

Pánové, viete niekto spočítať, teoreticky koľko km je potrebné najazdiť pri vypnutom inteligentnom nabíjaní, tvale nabíjanie cca 14,4V, tak aby sa akumulátor dostal na pôvodnú hodnotu pred štartom? T.j. štartovanie + vyklopenie spätných zrkadiel + ventilátor na 1 stupeň počas jazdy.
i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021

thaischumi
**
Příspěvky: 121
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od thaischumi » 27 dub 2022, 15:29

Táta s FF mk2 1.6 tdci jezdí ráno 30min do práce a večer 20min zpátky, Varta Silver 74Ah od roku 2015, zatím stále v pohodě startuje i ve mrazu.

Strejda s 2.0 TDI většině asi 5min tam a 5min zpátky, baterie KO (ztráta kapacity a velmi rychlé samovybíjeni) za 2 roky, nepomohly i občasné delší jízdy jednou za týden-2 týdny.
i30 kombi 2019 1.4 T-GDI Comfort "Clean slate blue"
Focus mk2 kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 28x xxx km
RIP Focus mk1 kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km

Uživatelský avatar
Maras
****
Příspěvky: 1235
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Maras » 27 dub 2022, 15:56

dokidoki píše:
27 dub 2022, 14:12
Pánové, viete niekto spočítať, teoreticky koľko km je potrebné najazdiť pri vypnutom inteligentnom nabíjaní, tvale nabíjanie cca 14,4V, tak aby sa akumulátor dostal na pôvodnú hodnotu pred štartom? T.j. štartovanie + vyklopenie spätných zrkadiel + ventilátor na 1 stupeň počas jazdy.
Jak jsem odpojil int.nabíjení, baterka se dostala z 11,8 V před nastartováním na 12,2 V za cca 100Km hlavně po okreskách.
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

Uživatelský avatar
i30mpact
**
Příspěvky: 418
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od i30mpact » 27 dub 2022, 21:39

https://www.youtube.com/watch?v=He-dOzau75E - Jak se starat o autobaterii, aby vydržela co nejdéle?

willy50
****
Příspěvky: 1079
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od willy50 » 28 dub 2022, 05:12

dokidoki píše:
27 dub 2022, 14:12
Pánové, viete niekto spočítať, teoreticky koľko km je potrebné najazdiť pri vypnutom inteligentnom nabíjaní, tvale nabíjanie cca 14,4V, tak aby sa akumulátor dostal na pôvodnú hodnotu pred štartom? T.j. štartovanie + vyklopenie spätných zrkadiel + ventilátor na 1 stupeň počas jazdy.
Pokud budeš znát nabijeci proud a spotřebovanou energii při startu, pak jsou to jen selské počty.
Ovšem to je opravdu jen teorie, do hry vstupuje spousta proměnných! V autě máš spoustu dalších žroutů.
Ač se to nemusí tak jevit, start motoru z kapacity baterie ubere jen minimálně. Určitě ne více než 1Ah.

Uživatelský avatar
i30mpact
**
Příspěvky: 418
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od i30mpact » 28 dub 2022, 08:04

Leda multimetr a změřit, on to v tom videu říká.

Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 532
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od WalterB » 12 kvě 2022, 09:27

Zdravím, měl bych dotaz – prosbu. Nedávno se tu řešilo téma odpojení konektoru na + pólu baterie, resp. vyjmutí 10 A pojistky pro zajištění deaktivace inteligentního nabíjení (teda řešilo se to na vedlejším vláknu start&stop i30 https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 25#p620044 ... , ale to je jedno). Vyjadřovali se hlavně Maras, Krepi, Hundák
Chtěl bych to otestovat, ale nějak jsem si s tím nevěděl rady, co, kde a jak mám odpojit. Můžete mi prosím poradit? Nejsem sice úplný ELE analfabet, ale nějak si nejsem nebyl jistý. Z diskuse jsem pochopil, že jsou v podstatě 2 možnosti:
  • odpojit pojistku – ta je asi někde pod tím průhledným krytem (krabičkou/kostičkou) – jak se k ní ale dostat? Ten kryt se dá nějak jednoduše sundat? Nějak mi to nešlo. Nevím, jak moc to mohu „páčit“.
  • odpojit konektor jako takový – tím se myslí co?
Díky za rady
14-pripojenibaterie.jpg
14-pripojenibaterie.jpg (54.57 KiB) Zobrazeno 680 x
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011

Uživatelský avatar
dokidoki
*
Příspěvky: 64
Registrován: 20 lis 2020, 19:45
Bydliště: KOŠICE

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od dokidoki » 12 kvě 2022, 10:13

odpájal som konektor vedľa - pólu /nie + pólu/
i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021

Georges
**
Příspěvky: 275
Registrován: 05 bře 2009, 15:16

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Georges » 12 kvě 2022, 13:30

Nevím, školy nemám, jedno okno na hnůj, druhé do lesa. Nedaří se mi ale se pochopit, proč se inteligentní nabíjení označuje jako inteligentní.
Pokud je nutno provádět nějaké zásahy, aby to jakž takž aspoň částečně trochu fungovalo, takže něco odpojovat, připojovat, přepojovat, měnit, vyřadit, přemostit, to mě jako "inteligentní" moc nepřipadá.
Každopádně problémy tohoto druhu nikomu nezávidím.
Kde jsou ty časy, kdy Accent 1.5 CRDi měl klasickou olověnou baterii, která stála 1.700 Kč a vydržela 8 let ...

Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 532
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od WalterB » 12 kvě 2022, 16:57

dokidoki píše:
12 kvě 2022, 10:13
odpájal som konektor vedľa - pólu /nie + pólu/
Aha, takže "mínus", jo? Tak to jsem popletl, podívám se na to.
A ohledně té pojistky na "plus" pólu někdo ví, jak ji vyndat?
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011

thaischumi
**
Příspěvky: 121
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od thaischumi » 13 kvě 2022, 08:21

Před nějakou dobou se tady někdo divil že mu vollmetr s usb do zásuvky furt ukazuje konstantní napětí, tak bude to asi ono https://www.facebook.com/33456453666543 ... /?sfnsn=mo
i30 kombi 2019 1.4 T-GDI Comfort "Clean slate blue"
Focus mk2 kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 28x xxx km
RIP Focus mk1 kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km

Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 532
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od WalterB » 02 čer 2022, 14:22

Tak jsem tedy minulý týden na zkoušku odpojil ten konektor na mínus pólu a blikající kontrolku na palubce přelepil izolačkou.
Po nějaké době si udělám nějakou statistiku dopadu na stav baterie. Až do teď jsem jsem dobíjel 1x týdně z průměrného stavu 12,2 V, tak uvidím, zda se to nějak projeví.
Napadla mě ale jiná věc - co na to řekne alternátor? :-k Pokud člověk "inteligentní nabíjení" neodpojí, tak auto pracuje v režimu, kdy se alternátor moc nepřetrhne. Jestli tomu dobře rozumím, tak je většinu času v klidu a patrně se ani "netočí", je to tak?
Tímto zásahem ho ale člověk přiměje k permanentní aktivitě a je tu tedy otázka, zda je na něco takového vůbec připravený, když se dneska v autech dělají všechny komponenty "tak akorát". Bylo by tristní, kdyby člověk ušetřil na životnosti baterie a přitom však odrovnal alternátor, který bude jistě násobně dražší. Nemáte k tomu někdo nějaký poznatek?
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011

Uživatelský avatar
Maras
****
Příspěvky: 1235
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Maras » 02 čer 2022, 15:03

Poznatek mám ten, že mi měřák v zapalovači občas začal ukazovat 15,3V což už mně vyděsilo. Takže návrat zpět na výrobní zapojení a tam se to střídavě mění, ale max. bylo 14,8V. Nejsem elektrikář, tak nevím. Sice auto budu v září měnit za nové, ale já se ke všem vozítkům chovám hezky a nový majitel může být pak spokojený.
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

thaischumi
**
Příspěvky: 121
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od thaischumi » 02 čer 2022, 15:54

WalterB píše:
02 čer 2022, 14:22
Napadla mě ale jiná věc - co na to řekne alternátor? :-k Pokud člověk "inteligentní nabíjení" neodpojí, tak auto pracuje v režimu, kdy se alternátor moc nepřetrhne. Jestli tomu dobře rozumím, tak je většinu času v klidu a patrně se ani "netočí", je to tak?
Tímto zásahem ho ale člověk přiměje k permanentní aktivitě a je tu tedy otázka, zda je na něco takového vůbec připravený, když se dneska v autech dělají všechny komponenty "tak akorát". Bylo by tristní, kdyby člověk ušetřil na životnosti baterie a přitom však odrovnal alternátor, který bude jistě násobně dražší. Nemáte k tomu někdo nějaký poznatek?
Ikdyž je inteligentní nabíjení aktivní, dodává alternátor energii elektrické soustavě napořád. Když je motor pod zátěží tak altík dodává menší proud aby moc nevybila baterie (před asi rokem někdo tady psal 6A u koncernu, u :hyu: / KIA bude fungovat asi víceméně stejně). Když se brzdí motorem tak přijde kopanec 15V, zátěž na altíku v tuto chvíli může být pár desítek ampérů podle toho jak moc vybytá je baterie.

Takže suma sumárum bude alternátor napořád pod malou zátěží (int. nabíjení neaktivní), nebo s inteligentním nabíjením bude skoro bez zátěži a pak občas pod velkou zátěží.

K možné poruše tak alternátory patří k součástkám co má nižší poruchovost vzhledem k jejich jednoduchosti.
i30 kombi 2019 1.4 T-GDI Comfort "Clean slate blue"
Focus mk2 kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 28x xxx km
RIP Focus mk1 kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km

Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Elektronika“