Nabijanie baterie

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Maras
****
Příspěvky: 1235
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Maras » 15 črc 2022, 14:42

A nebo mně napadlo ještě možnost jezdit trvale na parkovačky. Denní svícení bude svítit i se světlama vzadu, což je výhoda a možná se bude dobíjet baterka stálým napětím. Taky se budou šetřit žárovky vpředu, hlavně pokud tam jsou halogeny. Zatím nemám vyzkoušeno, tak nevím.
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

Reklama
 

Uživatelský avatar
rs0158
*
Příspěvky: 31
Registrován: 07 pro 2021, 20:49

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od rs0158 » 15 črc 2022, 20:53

jízda na parkovačky ( druhá poloha spínače světel , kdy svítí ikonka obrysových světel ) intel.nabíjení nevypne
zkoušel jsem, když sundám nohu z plynu, napětí skočí na 14,7V
I30 kombi Comfort 1.5DPI 11/2021

Uživatelský avatar
rs0158
*
Příspěvky: 31
Registrován: 07 pro 2021, 20:49

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od rs0158 » 15 črc 2022, 21:07

takže když to zrekapituluju :
- intel.nabíjení kurví baterku "rekuperačními" proudy a tím, že ji nechává nabitou na cca 60-70% ( klidové napětí 12,2V )
- AGM baterka je použita kvůli častým startům a "rekuperačním" proudům, jinak by stačila obyčejná
- když odpojím drát intel.nabíjení ( z mínusu baterky) tak zruším jak intel.nabíjení tak stop/start
- bude blikat kontrolka na palubovce jinak se snad nic dít nebude
- stačí "obyčejná" baterka ( ne AGM)
I30 kombi Comfort 1.5DPI 11/2021

Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 584
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od stanKon » 15 črc 2022, 21:12

Jenom podotknu, že jízda s rozsvícenými samotnými obrysovými světly je zakázaná, (nesprávné použití světel) a je za ní pokuta. Musí s nimi vždy svítit potkávačky.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 10962
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 15 črc 2022, 21:25

De iure máš pravdu, de facto to u i30 zepředu nerozeznáš a vzadu tvoří ten rozdíl mezi DRL / obrysovky zda nesvítí / svítí.
A při úrovni neznalostí příslušníkú PČR nikdo z nich tohle řešit nebude :mrgreen: ...
23. ( H 13.) i30 PDE FB 1,0 T-GDi DCT Smart
22. ( H 12.) Tucson TLE 1,6 CRDi 100 kW DCT Adventure Tech

Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 584
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od stanKon » 15 črc 2022, 22:43

Jasně. Taky to nepoznám u všech aut, jenom jsem to připoměl.
Jo je to poznat na páčce :lol: .
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3

Paja1971
*
Příspěvky: 31
Registrován: 25 dub 2016, 15:29

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Paja1971 » 18 črc 2022, 17:30

Sledoval někdo z vás napětí při jízdě na tempomat? Mám trvale ve zdirce zapojeny digitální voltmetr a mám pocit, že když jedu z kopce s tempomatem, kdy už auto brzdí motorem, tak se nezvedá napětí na obvyklých cca 14,5 V jako když brzdim motorem bez tempomatu, ale je stále stejné cca 12,3 V.
Sledoval jsem to nyní cestou na dovolenou.
Máte někdo vyzkoušeno?
i30 III combi 1.0 T-GDi 2019
Ceed SW 1.4 CVVT 2008

Uživatelský avatar
Maras
****
Příspěvky: 1235
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Maras » 18 črc 2022, 17:52

A neměl jsi zapnutou klimu na horní ofuk?
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

Georges
**
Příspěvky: 275
Registrován: 05 bře 2009, 15:16

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Georges » 18 črc 2022, 18:14

To jsou právě ty " vymoženosti". Dodnes jsem nepochopil, co je na inteligentním dobíjením inteligentní.
Snížení spotřeby : ne
Nižší emise : nejspíš taky ne.
Prodloužení životnosti akumulátoru : to už ani náhodou, o prodloužení životnosti alternátoru by se taky dalo pochybovat.
Můj obstarožní Accent 1.5 CRDi nastartuji, alternátor dobíjí baterii napětím 14,3 - 14,5V. Nemusím nic řešit, nemusím se o nic starat. Původní olověný akumulátor mi vydržel 9 let. Občas jsem doplnil destilku, jinak nic. Teď mám Exide bezúdržbový, tak jsem zvědav, jak dlouho vydrží.
Nicméně problémy s inteligentním dobíjením nikomu z Vás nezávidím.
Accent 1.5 CRDi 2009

Paja1971
*
Příspěvky: 31
Registrován: 25 dub 2016, 15:29

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Paja1971 » 18 črc 2022, 18:44

Maras píše:
18 črc 2022, 17:52
A neměl jsi zapnutou klimu na horní ofuk?
Pozoroval jsem to bez klimy i s klimou...
i30 III combi 1.0 T-GDi 2019
Ceed SW 1.4 CVVT 2008

Uživatelský avatar
rs0158
*
Příspěvky: 31
Registrován: 07 pro 2021, 20:49

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od rs0158 » 20 črc 2022, 15:35

Mám kombi z 11.2022
u záporného pólu baterky je černá kostička ( asi bočník měření proudu)
z ní konektor se dvěma dráty - konektor jsem odpojil a přelepil, aby se do něj neprášilo
tím jsem odpojit to "inteligentní nabíjení" ( jak se v příspěvcích dříve měl odpojit a zaizolovat černý drát)
voltmetr v zásuvce za jízdy ukazuje trvale 14,2V - což je OK
navíc po nastartování napětí roste pomalu na těch 14,2V
a že to "odpojení" zrušilo stop/start je další bonus.
Budu to sledovat, ale vypadá to,
že odpojení intelig.nabíjení systém palubního napětí (nabíjení baterie) vrátí zpět do doby, kdy baterky vydržely třeba 10 let
a navíc můžu používat "obyčejnou" baterku ( ne drahou AGM )
jen musím černou izolepou přelepit tu blikající kontrolku v otáčkoměru
asi to takto nechám trvale i přes zimu
( teda konektor zapojím na garančku , ať si nenaúčtují několik tisíc za vyhledání a odstranění závady) :lol:
I30 kombi Comfort 1.5DPI 11/2021

Uživatelský avatar
Maras
****
Příspěvky: 1235
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Maras » 20 črc 2022, 15:51

Máš tam několik nepřesností. Určitě nemáš auto z 11/2022 [-X , nevím o tom, že by někdo odpojoval drát, vždy šlo o konektor z mínus pólu baterie, nebo vyjmutí pojistky z plus pólu. A nebude ti to pořád ukazovat stejné napětí, když se začteš do vlákna, zjistíš, že i u tohoto tvého zapojení, dochází k občasným skokům v napětí a někdy např. u mně až na 15,8V. Pokud tedy lze úplně věřit měřáku v zapalovači.
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

Pjotr1
***
Příspěvky: 570
Registrován: 26 črc 2020, 17:51

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Pjotr1 » 20 črc 2022, 21:04

Na mojí 3/2020 s odpojeným kablíkem na mínus pólu rozhodně žádné skoky napětí nejsou, mám stabilních 14,3V za všech situací
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i

Uživatelský avatar
i30mpact
**
Příspěvky: 418
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od i30mpact » 05 srp 2022, 16:55

Tak po více než 2500 km na dovolený už druhej den nabíjím baterku, byla skoro totálně mrtvá. Už jsem na 80%. A to jí je rok. Holt další výhra pro chytré nabíjení. :)

sud
**
Příspěvky: 146
Registrován: 01 kvě 2020, 12:07
Bydliště: SVK

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od sud » 05 srp 2022, 21:58

aka stara bateria a ako sa o nu starate? .. lebo ja som absolvoval 2000km dovolenku uz tiez s 2r starou bateriou a nestaram sa o nu vobec a na garancke bola 100%na a to jazdim mesto, vikend mimo
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI; MILLERS OILS XF LONGLIFE C2 5W30 (vymena kazdych 6000km)

Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Elektronika“