Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Foxy
**
Příspěvky: 126
Registrován: 08 čer 2021, 17:57

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Příspěvek od Foxy »

Osobne nevidím dôvod (ale môže to byť preto že moje porozumenie funkcie štartéra a celkovo motorov je značne limitované) prečo by štartér nemohol mať dva zdroje energie, ak je stav dostatočný využije 48V a ak nie využije 12V, pričom 12V napája čip ktorý o tom rozhoduje. Neviem prečo by remeň spájajúci motor s elektromotorom mildhybridného systému musel byť (vždy) využívaný aj na štartovanie. Štartér sám o sebe je predsa elektromotor, ide len o to z akého zdroja dostane cievka prúd, a ak má auto dve batérie káble tam môžu ísť z oboch a "smart" elektronika si s tým poradí. Alebo naopak, ak je štartár integrovaný do elektromotoru hybridného systému, stále môže využívať ozubený spoj s motorom a zdroj elektriny k štartu by si tiež mohol vybrať pomocou elektronickej riadiacej jednotky, a potom v rámci hybridného systému počas jazdy stiahne koliečko (ako každý štartér) a pokračuje s remeňom.

Mne sa to zdá ako problém motorov a štartérov ktoré neboli stavané na hybridné systémy a tie k nim boli "len plácnuté". Ale pre motor ktorý bol od začiatku designovaný pre spoluprácu so 48V systémom sa mi to nezdá ako divočina... Či som v tomto tak nevzdelený že kvôli tomu nemôžem vidieť problém, ktorý ostatní vidíte ? :-k
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
Reklama
 

willy50
****
Příspěvky: 1094
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Příspěvek od willy50 »

Jelikož nejsem vzdělán, ani nepracuji v automotive následující příspěvek berte jako něco z mého samostudia na internetu.
*
Start studeného motoru pomocí start-generatoru(SG) je značně riskantní z těchto důvodů:
-mechanické odpory studeného motoru jsou značné
-logika "výpomoci" je taková, že baterie systému nemusí být vždy plně nabitá
-přenos síly řemenem by nemusel stačit k roztočení motoru
Znalí mne opraví nebo doplní :D
*
Samozřejmě vývoj jde stále dopředu, např. byly pokusy zcela vynechat v motoru startér - motor se zastavil tak, aby byl píst v horní úvrati a zapálení směsi mělo motor nakopnout. To bylo ovšem nespolehlivé a do praxe se to nedostalo.
Tak třeba se časem MHEV obejde bez klasického startéru. (pokud nám dříve brusel auta nezakáže)
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Příspěvek od Pjotr1 »

Kdyby měl být vypuštěný 12V aku, tak pro 48V MHEV nejsou běžně externí nabíječky
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
motorol
***
Příspěvky: 721
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Příspěvek od motorol »

Ono se šetří a nejsou čipy. Když 12v baterka startovala motor skoro 100 let, tak jsou líní to měnit. Proto i elektromobily maji take 12v baterku, která funguje na central, rádio a jiné blbosti. 12v a 48v neni to same, startér, který by bral oboji by byl drahej. Potřebuješ konstantní výkon na nahozeni. Výkon je UxI takze pro normal baterku bys musel mít 4x takový proud než pro tu druhou. Takze proč si to delat složité, když 12v baterka funguje?
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Příspěvek od stefanpilat »

Myslím, že vedle dalších důvodů, co tu zazněly, dává to, co píše Pjotr1, smysl. Kdyby tam nebyl startér spojený s 12V baterkou a ta 48V by se vybila, tak by auto umřelo a nedalo by se žádným běžným způsobem oživit. Nehledě na to, že pokles napětí pod určitou úroveň Li-Ion baterie trvale ničí. To by ta 48V musela mít zabudovanou palubní nabíječku a vznikl by z toho fakticky plug-in mildhybrid. Z hlediska nákladů nesmysl.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Příspěvek od slabostka »

motorol píše: 26 lis 2021, 20:46 Ono se šetří a nejsou čipy. Když 12v baterka startovala motor skoro 100 let, tak jsou líní to měnit. Proto i elektromobily maji take 12v baterku, která funguje na central, rádio a jiné blbosti. 12v a 48v neni to same, startér, který by bral oboji by byl drahej. Potřebuješ konstantní výkon na nahozeni. Výkon je UxI takze pro normal baterku bys musel mít 4x takový proud než pro tu druhou. Takze proč si to delat složité, když 12v baterka funguje?
- pozrel som si ako je to v suzuki a tam 12V aj 48V ide do starter generátora, tých 48V cez menič. Odpadá ďalší samostatný štarter. Nevidím logiku mať dva krát v aute rovnaké zariadenie. Full hybrid štartuje rovnako na veľkú baterku, 12V je len na obsluhu mozgu auta. Myslím že Hyundai by urobil najlepšie aby okukal už fungujúce riešenia a nesnažil sa silou mocou vymýšľať vlastné ak je na svete niečo čo je spoľahlivé a jednoduché.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Příspěvek od stefanpilat »

Možná to bude i tím, že motor 1-5 T-GDI není jen s mild-hybridem, je i ve variantě bez něj, ta se dává např. do Ceeda. Asi je to schválně vymyšlené tak, aby se tam MHEV dal přidat bez jakýchkoliv změn na samotném motoru. Podobně jako u 1.0 T-GDI. Asi by se to taky dalo udělat tak, jako je to u toho Suzuki, ale asi by to znamenalo o nějaký chlup vyšší náklady. Zase nepochybuji o tom, že to mají :hyu: spočítané. :)
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Příspěvek od slabostka »

je mi jasné že okukali všetko čo existuje, nie sú hlúpi a asi je to fakt o nákladoch na výrobu, náklady na údržbu už riešiť nemusia :mrgreen:
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
pozorovatel
**
Příspěvky: 137
Registrován: 31 říj 2019, 17:46

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Příspěvek od pozorovatel »

slabostka píše: 25 lis 2021, 07:10 nebudem špekulovať o chybe - možno spojka? ale napadlo mi že ak spísal reklamačný list teda pripustil chybu tak na riešenie reklamácie je 1 mesiac nie? neviem aký dobrý je ten servis ale fakt je to tragedia ak ťa takto "odbavia".
Bol som v druhom autorizáku tam sa mi podarilo len termín vybaviť na druhý decembrový týždeň no prijímací technik si okrem spojky nič iné nevedel predstaviť. Štvrtok im mám doniesť auto, v piatok sa s tým prevezú, keď bude všetko studené. Hovoril, že skúsia nakalibrovať prevodovku, možno nový software. Pokiaľ to nepomôže tak výmena dvojspojky.
Btw. keby niekoho zaujímala hodinovka servisu v Nemecku, je to 104,90€.
Hyundai i30 fastback 1.4 t-gdi 7DCT 2018 Ultimate
thaischumi
**
Příspěvky: 188
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Příspěvek od thaischumi »

Ha, týpek zapojil 3x USB powerbanky do série a je to =D> https://www.youtube.com/watch?v=lRE3XKxp4nk
i30 kombi 2019 1.4 T-GDI Comfort "Clean slate blue"
Focus mk2 kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 28x xxx km
RIP Focus mk1 kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Příspěvek od dibarbora »

Týpek pravdepodobne ešte nevyhorel…….
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Příspěvek od Mexican »

tak a teraz si to spocitajme uzivatelsky:

-> tri powerbanky u ktorych nenavratne zmrsim tri nabijacie kable, pocitam aspon s 10000mAh aby to malo aspon vyznam nad tym premyslat:
3x 300kc = 900kc

-> spotebny material odpory, diody ak nie som zberac starych motherboardov z PC = cca 100kc
no a teraz realita: nabija to 2 amper, super. Problem je ze inteligentne nabijacky za 500kc nabijaju roznymi rezimami, co celkom pomaha baterke
na zaver polozim otazku - nie je lepsie proste kupit napr v lidlu nieco takehoto a mat proste pokoj?

https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-st ... p100310486

(teraz je na lidl plus kupon 200kc na vsetko), takze s dopravou az do domu za 1300kc s istotou, ze mi tych asi 10 podomacky zbastlenych konektorov niekde nevyskratuje a nespali auto, barak a pol ulice? Ja som fanda lacnych a vyhodnych rieseni, ale co je moc, to je prilis
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
willy50
****
Příspěvky: 1094
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Příspěvek od willy50 »

Tak toto je opravdu hyperbastl.
Nekritizuji něco moc často, ale tady je všechno špatně!
-"ovíjené" :D spoje, wtf? ](*,)
-dioda v sérii, zbytečně
-tolik práce pro dodání náboje v nejlepším případě 5Ah
Pokud to autor myslel jako příklad, že i tak to jde, no prosím, ale doufám, že někoho nenapaddne si to vyrábět!
(měl jsem puštěno bez zvuku)
Nevím přesně, jak funguje ta "startovací" nabíječka z Lidlu, ale předpokládám, že by tam mohl být nějaký udržovací režim? To by pak bylo čisté řešení. A za prakticky stejné peníze. Jak již napsal Mexican.
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Příspěvek od sarin007 »

Tak jsem v neděli zkusil nabíječku z Lidlu za 500,- Kč a za mě naprosto v pohodě :D/ . Nabíjel jsem baterii v i30 FB, bylo mi divné, že už se nějakou dobu nezapnul start-stop. Vždy se rozsítí jen oranž symbol, že nejsou podmínky pro zapnutí OK. Jako o start-stop mi nešlo, ten většinou vypínám, ale bylo mi divné, proč se nezapne. Vzhledem k tomu, že auto tento rok dost prostálo, než s ním začal jesdit syn, kterému jsem ho kupoval, zaměřil jsem se na baterku. Nabíječka je opravdu blbuvzdorná a její zapojení a spuštění naprosto jednoduché. Nabíjelo to cirka 10 hodin. Po krátké projížďce už se start-stop aktivoval. Takže baterie nebyla zrovna v dobré formě.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
willy50
****
Příspěvky: 1094
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Příspěvek od willy50 »

Tak to byla baterka slušně vybitá :roll:
Asi se vyplatí, pokud se málo jezdí, vyřadit inteligentní nabíjení např. jízdou na potkaváčky.
Nabíjel's módem *(hvězda)?
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Elektronika“