To comu stale uplne nerozumiem, je ci je OK, ze sa to aj po nahodeni a fest zatiahnuti da rukou hybat - otacavim smerom.
Kedze je hore diera, tak to vnimam za "konstrukcny nedorobok" a inak to asi s tymto nosicom ani nemoze byt.
Jsem to dneska zkoumal a taky mi přijde, že to Nordrive Silenzio se po dotažení trochu houpe. Zkoušel jsem trochu laborovat (dávat výš a niž), ale nemělo to žádný efekt. Na předchozím autě, co jsem měl, byl nosič ukotvený přímo ve střeše a držel pevně.
Nicméně v momentě, kdy na něm je nosič na kolo, to přestane (protože se oba dva příčníky propojí a nemaj se kam hnout).
Měl jsem na jiném autě Hakr příčníky to už bych nechtěl plast, někde i kov šli přímo na podélné "hagusy" odřelo to barvu i když jsem to všelijak podkládal. Teď mám NORDRIVE SILENZIO a spokojenost, ano když za ně vší silou vezmu a kroutím s tím jak se tu psalo otáčivým směrem tak vidím nepatrný pohyb, ale beru to tak že je to uchycení celé z masivní gumy a ta má nějakou pružnost. Má to atest je to odzkoušené určitě to neuletí. Já jsem spokojen vypadaj skvěle, má to "T" drážku na uchycení držáků nákladu, nosnost 100kg a za jízdy o tom nevím.
zdravíčko, mám i30 2021 kombíka s panoramatickou střechou. V dokumentaci jsem od Hyundai jsem četl, že nemohu užít střešní nosiče na tento typ střechy. Když jsem se však díval na nosiče např od zn.Thule.
"Střešní nosič je povoleno upevnit na vozidla se skleněnou nebo panoramatickou střechou, pokud není v návodu k montáži nebo v průvodci produkty uvedeno jinak."
Zákaz strešného nosiča je z dôvodu namáhania strechy a následného prípadného zatekania cez panoramatické sklo. Je to čisto len na tebe či budeš riskovať
Jak to zamyslel ci osetril vyrobce je otazka .. ale z pohledu fyziky se auto samo o sobe krouti, protoze zatimco spodek je zpevneny podvozkem, vrch ma diru pro osadku. Nejvetsi problem je logicky u kabrioletu, ktery museji mit masivnejsi vyztuhy dveri. U beznych aut zpevneni dela strecha. Panorama, zvlast pokud je oteviraci, je neco co z povahy neohebnosti skla nemuze byt pevne spojeno se strechou - jedine pres gumove tesneni. Tedy pevnosti opet ubira. Veril bych i tomu ze integrovany podelnik tomu zpevneni muze opet pridat a eliminovat jednak zatekani tak pripadne rupnuti panoramy. Kdyz si na podelniky nasadis nosic, na nosic das 3 kola s vahou 50kg s tezistem nad strechou tak to s tim zase zacvici o dost vice a veskara snaha vyrobce muze prijit v nivec a ty riskujes skodu za desitky tisic. Kazdopadne bych se ridil tim, co rika vyrobce.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
dyffou píše: ↑27 kvě 2025, 07:23
Dobře v tom případě nechápu, co mi na tom autě dělají integrované podélníky, kdyby tam ta podpora nebyla, předci tam nebudou od výroby nainstalovaný.
Blbý dotaz, ale jakým způsobem může zatýkat skrz pano, když bych měl ty střešní nosiče?
Výrobca ich tam dal z dôvodu optimalizovania výrobných nákladov a procesov, aerodynamiky a prípadne ešte estetiky.