Akumulator AGM

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
kolomaz
**
Příspěvky: 371
Registrován: 01 led 2021, 18:02

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od kolomaz »

takže až uděláš to co podle tebe není problém a já to nazval pro zábavu - pak se ozvi :-)
jinak je to ........ :-#
Reklama
 

Patr
*
Příspěvky: 77
Registrován: 24 bře 2021, 22:39

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Patr »

kolomaz píše: 20 úno 2021, 16:34 A proto , když se dobíjí AGM baterie tak se mínus pól nedává na akumulátor mínus pól, ale na kostru .
Jak jinak :D/
Chlapi, a kam na kostru ten mínusák dáváte? Je to úplně jedno nebo je nějaké lepší místo, kam ho konkrétně připojit?
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Uživatelský avatar
pekoz
***
Příspěvky: 588
Registrován: 29 črc 2013, 10:53
Bydliště: vedle Ostravy

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od pekoz »

Vždycky je to dobré co nejblíže baterky (ale ne přímo na - pol, prostě aby snímač na baterii zůstal v okruhu).
Např u Kony to jde na kousek přístupného kovu na kabelu mezi snímačem baterie a karoserií.
U IXa tam není místo, tak tam to přicvaknu např. na nějaký šroub na motor. Ten by měl být po karoserii ukostřený nejlépe.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
kolomaz
**
Příspěvky: 371
Registrován: 01 led 2021, 18:02

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od kolomaz »

dáváme to na motor - na šrouby na motoru - 20-50 cm od aku.
Ono asi bude jedno kam, ale aby to byla skutečně kostra auta a motor kvůli zap. svíčkám ukostřen určitě bude
Patr
*
Příspěvky: 77
Registrován: 24 bře 2021, 22:39

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Patr »

Zdravim.
Chapu spravne, ze jedine reseni, jak vyradit "inteligentni" dobijeni akumulatoru tak, aby me na pristrojovce nic neblikalo, je jezdit natvrdo s potkavackama? Provozuje to takto nekdo delsi cas - nema to v dlohodobejsim horizontu nejaka negativa? Opravdu to v tomto rezimu dobiji konstantne cca tech 14,4, jako u klasicke baterky? Jezdim casto kratke trasy a chci tomu jit maximalne naproti. Dobijet externe se chystam tak jako tak.
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
kolomaz
**
Příspěvky: 371
Registrován: 01 led 2021, 18:02

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od kolomaz »

NO obávám se, a zkouškou ověřeno, že ani jízda s rozsvícenými reflektory nazajistí dobití baterie.
Před cca čtvrt rokem jsme to zkoušeli - i30 HB 1,4 TGDI - vyjížděla za tmy , 04:00 na cestu Brno - Opava a napětí akumulátoru bylo 12,64 V.
Voltmetr přibalen do auta - aby se měřilo stejným . Po dálnici - tempomat na reálných 130 dle GPS. V Opavě po dojezdu bylo 12,48 a odpoledne před odjezdem 12,51 . V Brně už za tmy kolem 19:30 bylo napětí na baterii 12,39.

Celou cestu tam a většinu cesty zpět zapnuté hlavní reflektory, rádio, topení - ventilátory.
Patr
*
Příspěvky: 77
Registrován: 24 bře 2021, 22:39

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Patr »

Tak to jsem z toho jelen. Co dibarbora - potvrdi nebo jsou jeste i jine zkusenosti?
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Pampa
**
Příspěvky: 236
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Pampa »

Obavam sa ze mame niekolko rozdielnych verzii, ked si precitas namerane veci v tomto vlakne zistis ze sa tie auta chovaju rozne. Kolomaz meral veci ktore vobec nesadli na moje auto a Dibarbora nameral tebou spominany efekt zapnutych svetiel, ktory tiez na mojom aute nesedi.

Navyse prakticky nejde zistit stav akumulatoru po jazde (myslim tym bez odpojenia, napetie ti prakticky nic nepovie, lebo nevies kolko ti zerie vypnute auto a ten spotrebovavany prud znizi napetie), takze je to aj tazko zistit bez dobrej techniky. Tym padom si to aj tazko odskusas.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Patr
*
Příspěvky: 77
Registrován: 24 bře 2021, 22:39

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Patr »

No prave ze jsem cele vlakno precetl uz asi trikrat a jedinne, co me z toho vypadlo jako vec, kterou potvrdilo vic lidi a nikdo nerozporoval (mel jsem ten dojem) bylo to celodeni sviceni H7. (ne LED). Tak nevim, no.
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Patr
*
Příspěvky: 77
Registrován: 24 bře 2021, 22:39

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Patr »

Nechce se mi moc verit, ze u seriove vyroby, kde se vyrobce jiste snazi minimalizovat naklady a vse se v dnesni dobe dela co nejvic unifikovane, by bylo nekolik variant reseni teto veci. Jasne, muze byt a v zadnem pripade nechci rozporovat vami namerene hodnoty (notabene kdyz tomu vubec nerozumim), ale selsky rozum mi rika, ze je to minimalne divne. Jeste bych pochopil rozdil chovani u svetel H7 a LED, ale jaci jsou tam dalsi cinitele, kteri by v tom delali takovou paseku? Vrta mi to hlavou... To ze u svetel H7 je vyssi odber a tudiz to dobiji konstantne "postaru" zni velmi logicky.
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Uživatelský avatar
PomalyPredek
**
Příspěvky: 105
Registrován: 01 srp 2019, 15:44

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od PomalyPredek »

Setkal jste se nekdo s nasledujicim problemem?
Mam dve nabijecky. Prvni z nich "znackova" BOSCH neni schopna akumulator pripojeny v aute nabit. Po pripojeni se prepne na nabijeni proudem pod 1.5 A, zatimco auto zacne z akumulatoru odebirat proud kolisajici mezi 0.8 a 2 A. Zrejme prubeh nabijeciho napeti aktivuje nejakou elektroniku v aute. Vysledkem je, ze baterie se vice vybiji nez nabiji... U jineho auta (ne tak chytreho) tato nabijecka nabiji normalne. Druha nabijecka, "neznackova" AVACOM nabije baterii bez problemu...
Opel Crossland 1.2 AT6 Ultimate 2022
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Pjotr1 »

Já myslím (je to můj názor z příspěvků kolegů a mých měření), že sice máme všichni stejné vybavení, ale hlavní slovo jak dobíjet má čidlo na akumulátoru. Toto čidlo se snaží určit kapacitu akumulátoru a podle aktuálního odběru dává povel k dobíjení. Dále se zohledňuje venkovní teplota, otáčky motoru, ... . Kapacitu aku kterou si čidlo vypočte můžeš nechtěně podvrhnout externím dobíjením, kdy připojíš nabíječku přímo na póly bat (což může být chtěné, protože si čidlo myslí že bat byla málo dobíjená a nechá jí za jízdy déle dobíjet). Každý z nás má rozdílnou skutečnou kapacitu akumulátoru.
Tedy myslím, že naše rozdílné výsledky měření jsou způsobené nestejnými měřícími podmínkami.
Odpojení kablíku z čidla se docílí konstantního palubního napětí 14,4V a blikání kontrolky.
Pokud nechci odpojovat kablík, tak asi nejjednodušší jak poznat zda je bat dobíjená je dát do cigaretového konektoru měřič napětí. Vím že to neměří přesné hodnoty baterie, ale když mi ukazuje kolem 14,4V tak se dobíjí a když méně než 13V tak se nedobíjí. Bohužel je to další věc kterou musím sledovat.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
kolomaz
**
Příspěvky: 371
Registrován: 01 led 2021, 18:02

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od kolomaz »

Moje poznatky - se s tvýma v podstatě shodují, jen jsem si všiml, že pokud v zapalovači, tedy v palubním napětí je např. 14,1 tak AGM baterie u inteligentního kurvení naterie je klidně 12,38 !! ( měřeni za jízdy připojeným paměťový volmetr s třídou přesnosti 0,1% Fairchild) . Pokud napětí v palubní síti czroste nad těch cca 14,2 V začne být - i když ne trvale - čert ví podle čeho - dobíjen akumulátor.
Paja1971
*
Příspěvky: 31
Registrován: 25 dub 2016, 15:29

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Paja1971 »

O víkendu jsem jel 2x30 km. Akumulátor plně nabitý přes nabíječku Bosch C3 v režimu AGM, dával asi 12,7 V. Dal jsem čínský voltmetr do cig. zástrčky a jel. První jízda bez klimy stále 12,0 V, jen při brzdění motorem 14,3. Zpět s klimou stále 12,3 zase mimo brzdění motorem. Stop start vypnutý.
Takže bez externího nabíjení to asi nepůjde bohužel.
i30 III combi 1.0 T-GDi 2019
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Pampa
**
Příspěvky: 236
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Pampa »

Patr píše: 11 kvě 2021, 08:12 Nechce se mi moc verit, ze u seriove vyroby, kde se vyrobce jiste snazi minimalizovat naklady a vse se v dnesni dobe dela co nejvic unifikovane,
To znie sice logicky a aj to tam moze byt (ale nemusi) ale chovanie dava softver ktory calkom iste moze menit a aj sa meni a ani o tom nemusis vediet, staci zajst na garancku a zrazu sa auto zacne chovat inak :mrgreen:

A druha vec je ze ten softver ma rozne vstupy, takze auto sa moze uplne inach chovat pri nejakej konfiguracii a uplne inak v inej ... odhliadnuc od spomenuteho stavu akumulatora alebo napriklad aj veku akumulatora (a to kludne aj pozitivne - aby co najviac vydrzal, aj v negativnom - aby si ho co najrychlejsie vymenil) - ty nechcem upodozrievat ze by vyrobca chcel nieco pokazit, ale napriklad kludne moze dat pocitit ze akumulatoru uz ide o krk z dovodu veku, tak by ho bo bolo dobre vymenit, napriklad tym ze ti prestane fungovat start/stop - jednak mu da trochu viac sanci na prezitie a jednak vies ze sa nieco deje.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Ostatní“