Akumulator AGM

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od dibarbora »

ešte odkaz na tú dielenskú dokumentáciu...

https://www.helantraad.com/hyundai_elan ... -2840.html
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Pjotr1 »

kolomaz : já jen chtěl napsat, že pokud se ŘJ rozhodne nedobíjet (vypnout buzení alternátoru), tak se snížené napětí projeví i v zásuvce zapalovače a naopak. Stav kdy se dobíjí bat a na zapalovači je 12,8V nemůže nastat. Tedy z časů nízkých (12,8V) a vysokých (> 14V) napětí lze usoudit jak ŘJ vyhodnotila stav a kapacitu baterie.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
kolomaz
**
Příspěvky: 371
Registrován: 01 led 2021, 18:02

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od kolomaz »

No jelikož a protože není baterka napojena , myšleno přímo, na zásuvku autozapalovače, tak jak to bylo za dob MB1000, ŠKODA 120 . Tak alternátor zjednodušeně řečeno vyrábí napětí a proud po startu motoru stále. A je věcí elektroniky vozidla - která rozhoduje kolik a kam pošle. A jednou adresou je i ta baterie.

Ono to není tak jak si mnozí myslí, třebas i s vypnutím Start-Stopu tím, že na akumulátoru odpojíte jeden káblík a je vystaráno. Ale může se někomu zdát , že tím externím káblíkem chtěl projevit svůj odpor ekoterorismu ten co tuto část instalace navrhoval a na nic jiného tento káblík než na Start-Stop není. Pravda je ovšem jinde
willy50
****
Příspěvky: 1094
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od willy50 »

K tomu pevnému spojení AKU-zásuvka, je na zásuvce napětí při vypnutém zapalování?
thaischumi
**
Příspěvky: 188
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od thaischumi »

U svého auta jsem si jistý že jsou mezi zásuvkou a aku pouze pojistka a relé, které zásuvku odpojí po vypnutí motoru, a to se mi nelíbilo tak jsem tahle předělal aby byly stále pod nápětím:
http://thaischumi.sweb.cz/20200430_171439.jpg
http://thaischumi.sweb.cz/20200430_171535.jpg
i30 kombi 2019 1.4 T-GDI Comfort "Clean slate blue"
Focus mk2 kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 28x xxx km
RIP Focus mk1 kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
willy50
****
Příspěvky: 1094
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od willy50 »

=D> díky
A ke sporu dibarbora versus kolomaz: =>napětí na AKU=napětí na zásuvce (zanedbáváme úbytky na vodičích, pojistce a přechodovém odporu kontaktu relé) :idea:
Uživatelský avatar
mechoun
**
Příspěvky: 460
Registrován: 14 bře 2009, 19:47

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od mechoun »

Při měření napětí voltmetrem i z doby krále Klacka, je odběr voltmetru a tím úbytek napětí který může vzniknout jen a jedině při průtoku proudu, zcela zanedbatelný. Protože voltmetr z doby krále Klacka bere řádově mikroampéry. Nynější voltmetry už nežerou ani toto. dibarboro, nedej se :-)
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
bolek007
*
Příspěvky: 32
Registrován: 11 srp 2014, 14:30

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od bolek007 »

Ahoj vespolek,
měl bych jeden dotaz :-) . Delší dobu vlastním nabíječku Tecmate Accumate 6/12, v popisu má, že je vhodna pro všechny typy nabíjecích elektrolitických baterií: údržbových s plnícími zátkami, bez údržbových "MF", s regulačním ventilem (VRLA) a gelové. V Product listu je pak přímo zmíněno i AGM ("...ať již utěsněných (gel nebo AGM)... "
Tato nabíječka nemá volbu nabíjecích módů, má jen jeden automatický program:
STUPEŇ 1 : Silný nástup - konstantní nabíjení proudem 1,2A po dosažení 14,3V
STUPEŇ 2 : Vstřebání - napětí je drženo na hodnotě 14,3V dokud neklesne proud pod 200mA
STUPEŇ 3 : Údržba - průběžné držení napětí na úrovni 13,5V pro dlouhodobou péči o baterii
STUPEŇ 4 : Interaktivní pohotovost - Je monitorováno zda proud přesáhne 200mA nebo napětí klesne pod 13,2V v režimu stupňů 1 nebo 2. V tom případě je spuštěno nabíjení a zabrání se ztrátě nabití z důvodu permanentně připojených spotřebičů jako je alarm nebo zkorodovaný kontakt elektroinstalace

Moje otázka je - je tato nabíječka vhodná pro pravidelné "preventivní" dobíjení AGM baterky v i30 cca jednou měsíčně, jak se tu na fóru +/- doporučuje? Nebo raději koupit ještě Lídl nabíječku s programem AGM (vločka)?
Díky
2021 i30 combi 1.5 DPi Smart
2014 ix20 1.6
kolomaz
**
Příspěvky: 371
Registrován: 01 led 2021, 18:02

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od kolomaz »

willy50 píše: 05 dub 2021, 12:53 =D> díky
A ke sporu dibarbora versus kolomaz: =>napětí na AKU=napětí na zásuvce (zanedbáváme úbytky na vodičích, pojistce a přechodovém odporu kontaktu relé) :idea:
Takže jen pro zábavu - když jsi si tak jist, napoj do zásuvky zapalovače v kabině zásuvku s kabelem - a plus pól jden na plus baterky, mínus pól dej na mínus baterky - ( přece je to propojeno - JEN PŘECHODOVÝ ODPOR RELĚ ? ANo jistě je v setinách, tisícinách ohmu ) no a PAK s takto propojením nějaký čas jezdi.
A pak se ozvi :-))))
kolomaz
**
Příspěvky: 371
Registrován: 01 led 2021, 18:02

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od kolomaz »

Pjotr1 píše: 05 dub 2021, 08:38 kolomaz : já jen chtěl napsat, že pokud se ŘJ rozhodne nedobíjet (vypnout buzení alternátoru), tak se snížené napětí projeví i v zásuvce zapalovače a naopak. Stav kdy se dobíjí bat a na zapalovači je 12,8V nemůže nastat. Tedy z časů nízkých (12,8V) a vysokých (> 14V) napětí lze usoudit jak ŘJ vyhodnotila stav a kapacitu baterie.
řízení dobíjení - NENÍ děláno tak, že když se nedobíjí , tak řídící jednotka vypne buzení alternátoru.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od dibarbora »

Kolomaz.. buď prosím tej láskavosti a daj sem už konečne schému (z dielenskej dokumentácie), ktorá tvoje tvrdenia(dohady) podporí... to, že na napájanie citlivej elektroniky v palubnej sieti sa použije primerane dimenzovaný DC/DC menič dokážem v pohode pochopiť.. ale ako chceš efektívne z pohľadu energetických strát a hlavne lacno z pohľadu výrobných nákladov regulovať prúd dodávaný z alternátora (pokojne desiatky A.... pri menovitom napätí 12V :!: :!: ) do akumulátora a palubnej siete.. inak ako reguláciou jeho budenia.... :?: :?: :?:

PS: stále sa rozprávame o elektro free aute... takže systém ISG bez mid hybridu a iných záležitostí.....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
willy50
****
Příspěvky: 1094
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od willy50 »

kolomaz píše: 22 dub 2021, 10:54
willy50 píše: 05 dub 2021, 12:53 =D> díky
A ke sporu dibarbora versus kolomaz: =>napětí na AKU=napětí na zásuvce (zanedbáváme úbytky na vodičích, pojistce a přechodovém odporu kontaktu relé) :idea:
Takže jen pro zábavu - když jsi si tak jist, napoj do zásuvky zapalovače v kabině zásuvku s kabelem - a plus pól jden na plus baterky, mínus pól dej na mínus baterky - ( přece je to propojeno - JEN PŘECHODOVÝ ODPOR RELĚ ? ANo jistě je v setinách, tisícinách ohmu ) no a PAK s takto propojením nějaký čas jezdi.
A pak se ozvi :-))))
thaischumi to ve svém příspěvku píše jasně, mezi Aku a zásuvkou není žádná elektronika.
Což samozřejmě neznamená že v naší FL verzi to není jinak.
Nemám moc času se v tom hrabat, ale "jen pro zábavu" se na to při trošce času mrknu.
willy50
****
Příspěvky: 1094
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od willy50 »

mechoun píše: 05 dub 2021, 21:13 Při měření napětí voltmetrem i z doby krále Klacka, je odběr voltmetru a tím úbytek napětí který může vzniknout jen a jedině při průtoku proudu, zcela zanedbatelný. Protože voltmetr z doby krále Klacka bere řádově mikroampéry. Nynější voltmetry už nežerou ani toto. dibarboro, nedej se :-)
Jestli to byla reakce na mne, tak samozřejmě jak píšeš, ale já myslel, že v zásuvce je nějaká zátěž!
Ono, ta zmínka o přechodových odporech a úbytcích na vodičích je už taková elektrotechnická floskule a zmiňuje se skoro automaticky. :D
Uživatelský avatar
PomalyPredek
**
Příspěvky: 105
Registrován: 01 srp 2019, 15:44

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od PomalyPredek »

Mezi zasuvkou a akumulatorem samozrejme nejaka elekronika JE, prinejmensim rele. Po vypnuti zapalovani prestane byt napajena...
Opel Crossland 1.2 AT6 Ultimate 2022
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
willy50
****
Příspěvky: 1094
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od willy50 »

Ano to právě píše thaischumi výše.
Moje chyba, nepovažuji relé za elektroniku, myslel jsem aktivní elektroniku, tak sorry. ](*,)
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Ostatní“