Stránka 11 z 12

Re: Helou i30 kombi, 1.4TGDI, Style, DCT 7st, RLED, SP+, SG5

Napsal: 04 zář 2018, 20:15
od dibarbora
Na korekciu presnosti palubného počítača používam porovnanie dlhodobých priemerov z natankovania a z palubného PC. Po cca 14tkm mám na palubnom PC dlhodobú 5,7 a podľa dotankovania 6,15. Takže tam je tých cca. 0,4l korekcia. Pri jednej nádrži toho moc nezistíš, prvé vycvaknutie je u každej pumpy aj pištole iné a závisí aj od pôvodnej hladiny v nádrži čo mám odsledované.
Po hrdlo netankujem, mal som pár pokusov, od prvého vypnutia pištole som tam ešte natlačil cca. 8 - 9l. Minule ale skončil kolega s fabiou TSI v servise s kontrolkou motora. Výsledok bol, že mu zaplavilo a poškodilo filter z aktívnym uhlím, technik mu tvrdil, že to spôsobila preplňovaná nádrž. Takže si radšej dávam pozor, úplne nezmyselný argument to nebol.

Re: Helou i30 kombi, 1.4TGDI, Style, DCT 7st, RLED, SP+, SG5

Napsal: 04 zář 2018, 21:06
od Tudy
U i30 III jsem měl podobný rozdíl, tj. reál byl v průměru o 0,3 l/100 km vyšší, než údaj PP. U Leona tankuju na nejbližší celý litr, tj. max 0,99 l navíc po prvním cvaknutí pistole a rozdíl reál versus PP je kolem 0,1 l/100 km. Jinak mám 2. nejlepší spotřebu na spritmonitoru a i tak je to o 1 l víc, než uvádí výrobce.
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=1

Re: Helou i30 kombi, 1.4TGDI, Style, DCT 7st, RLED, SP+, SG5

Napsal: 04 zář 2018, 22:05
od jaro-zv
U mňa je rozdiel 0,1 litra medzi ukazovateľom PP a tankovanim (spritmonitor). V prospech PP. Pištoľ vyberám hneď ako vypne. Celkovu priemerku nulujem pri vymene pneumatik.

Re: Helou i30 kombi, 1.4TGDI, Style, DCT 7st, RLED, SP+, SG5

Napsal: 05 zář 2018, 06:57
od Axel.Foley
helou píše: Inak v Grecku ti nedovolia ani natankovat.
Stačilo říct "Efcharisto, ochi" a tankoval jsem si sám 8) Akorát Řeci nechápali, proč je k tomu nechci pustit.

Re: Helou i30 kombi, 1.4TGDI, Style, DCT 7st, RLED, SP+, SG5

Napsal: 05 zář 2018, 19:08
od helou
dibarbora píše:Na korekciu presnosti palubného počítača používam porovnanie dlhodobých priemerov z natankovania a z palubného PC. Po cca 14tkm mám na palubnom PC dlhodobú 5,7 a podľa dotankovania 6,15. Takže tam je tých cca. 0,4l korekcia. Pri jednej nádrži toho moc nezistíš, prvé vycvaknutie je u každej pumpy aj pištole iné a závisí aj od pôvodnej hladiny v nádrži čo mám odsledované.
Po hrdlo netankujem, mal som pár pokusov, od prvého vypnutia pištole som tam ešte natlačil cca. 8 - 9l. Minule ale skončil kolega s fabiou TSI v servise s kontrolkou motora. Výsledok bol, že mu zaplavilo a poškodilo filter z aktívnym uhlím, technik mu tvrdil, že to spôsobila preplňovaná nádrž. Takže si radšej dávam pozor, úplne nezmyselný argument to nebol.
Tato spotreba 5.0 bola po 130 km, to sa mi nechce overovat aj na pumpe, len som podobny vysledok este na mojom aute nevidel. Co sa tyka dlhsej trasy, tak tam mam skusenost nedavnu z dovolenky. Spotreba 6,6 vysla po videleni poctu km a celkovo natankovanej sumy benzinu. Kedze slo o 5400 km, mal som tam viacero tankovani, ale pri vsetkych som daval cim viac paliva takze ked uz vypla pistol urt som dal este 4-5 litrov, nikdy som vsak netankoval az po hrdlo aby som videl hladinu benzinu v nadrzi. Inak za 5400 km po prepocte to bolo 6,61 litrov a dlhodoba spotreba je rovnaka, takze az taky rozdiel ze 0.4 litra u mna neni. A inak vacsinu som siel dialnicnym tempom pri nastavenom tempomate 134.

Re: Helou i30 kombi, 1.4TGDI, Style, DCT 7st, RLED, SP+, SG5

Napsal: 06 zář 2018, 12:46
od Andy182
čaute, no ja mám takmer 9000km, celkovo 11 tankovaní, PP ukazuje 5.2l/100km, reálne na základe dotankovania 5,17 ... najnižšia 4,67l/100km, najvyššia 5,79l/100km (ale to som šiel BN - Viedeň - BN, čo je cca 400km v 4 dospelích, 145-150km/h diaľnica, zvyšných 400km okresky)

ja sa snažím teda jazdiť na spotrebu... tzn tacho 90 okreska, tacho 55 obec, tacho 110 dialnica (vtedy ukazuje pp aktualnu spotrebu 4,x l/100km)

čiže mne pp ukazuje relatívne presne.. a tankujem po ťuknutie, viac nie... preto sa aj čudujem keď dotankujem "len" 40-42 litrov a na nádrž robím 800-860km

Re: Helou i30 kombi, 1.4TGDI, Style, DCT 7st, RLED, SP+, SG5

Napsal: 06 zář 2018, 18:22
od dibarbora
Objem nádrže je u :hyu: PD skutočne riadne obabraný. Tých +-42l zodpovedá dojazdu 0km a bezvládnej ručičke palivomera. Musia mať poriadny strach zo zavzdušnenia systému keď počítajú s 8l železnou rezervou vzhľadom na deklarovanú kapacitu 50l..

Re: Helou i30 kombi, 1.4TGDI, Style, DCT 7st, RLED, SP+, SG5

Napsal: 07 zář 2018, 11:38
od Axel.Foley
Možná je ta rezerva udělaná kvůli chlazení palivového čerpadla.

Re: Helou i30 kombi, 1.4TGDI, Style, DCT 7st, RLED, SP+, SG5

Napsal: 07 zář 2018, 11:54
od Pampa
Neviem ako u vas, ale ja ked som siel do "nula" a nacapoval plnu, vliezlo sa tam 46L (to som skusal opakovane). Pametam si ze nove auto mi slo daleko do "minusu" ale bohuzial, necapoval som plnu takze neviem. Pokial nacapujem po prvom pipnuti, nacapujem asi 44L.

Co sa tyka spotreby, ukazuje mi dlhodobo (~9000km) pripblizne presne (nacapovane verzus tachometer), ochylka menej ako 0,1L za cely cas co mam auto (myslim celkovo, nie opakovane - opakovane mi to dost lieta podla toho ako sa zadari natankovat)

Re: Helou i30 kombi, 1.4TGDI, Style, DCT 7st, RLED, SP+, SG5

Napsal: 14 led 2019, 18:00
od helou
Ahoj po dlhsej dobe pisem do mojho vlakna. Nevie kde a ci vobec si dobre pamatam, ale niekto riesil rozoberanie plastov okolo hriadela, ktory ide od volantu k posilovacu?
Jasne pocujem ako mi tam nieco drhne pri otacani volantu, niekedy je ten zvuk silny niekedy prerusovany a niekedy aj zmizne. Nemali ste niekto podobny problem?
Dakujem.

Re: Helou i30 kombi, 1.4TGDI, Style, DCT 7st, RLED, SP+, SG5

Napsal: 15 led 2019, 09:39
od Vincent Vega
Nieco podobne sa teraz v zime objavilo aj u mna. Ja vsak nemam pocit, ze to ide z interieru. Za 3 tyzdne idem na garancku, tak som zvedavy ci sa to objavi aj potom. Na FB skupine Hyundai klub Slovensko sa riesilo nieco podobne - servis to tipoval na nejake ulozenie.

Re: Helou i30 kombi, 1.4TGDI, Style, DCT 7st, RLED, SP+, SG5

Napsal: 15 led 2019, 11:05
od Casey27
Zdravím... už sem moc nepíšu, ale k tomuto se vyjádřím, protože se mě to dost týká a už to nějakej pátek řeším se servisem.
Aiuto mám 12/2017 a poprvé se tahle závada objevila někdy 02/2018. Bylo to po období silnějších mrazů a následné "oblevě".... vysoká vlhkost. Do té doby bylo vše ok. Projevuje se tak, že při otáčení volantem je slyšet jakoby drhnutí, vtzání..... dělá to hlavně v blízkosti středové polohy +/- 45 st. Tenkrát sem se objednal do servisu a něž byl volný termín, tak to přestalo. Oteplilo se a bylo sucho. Od té doby byl klid až do 11/2018. Objednal sem se tedy na servis a bylo mi zděleno, že se to stává s že to způsobují "plast krytky uložení tlumičů", že stačí promazat. Bohužel to nepomohlo a vrzání se dále zhoršovalo... intenzita, rozsah otáčení.... Objednaly se tedy komplet díly horního uložení tlumičů (uložení tlumičú + ložisko vzpěry) na obě strany. Výměna proběhla 12/2018 a byl klid. Bohužel jen 3 týdny. Dnes jsem tam, kde skoro před rokem. Osobně mám pocit, že nepomohla výměna, ale to že vozidlo bylo den v teple a suchu, nebo se něco při výměně očistilo. Takže budu opět řešit se servisem. Každopádně sem rád (nepřeju nikomu nic špatného), že nejsem jediný komu se tohle děje a třeba víc hlav víc ví a pomůže to ke zdárnému řešení problému.
Jen ještě doplním vypozorované chování toho vrzání.... když přijdu při větší vlhkosti k autu, tak po nastartování a pootáčení kolem středu se ozývá vrzání... čím je větší vlhkost a auto déle stojí je vrzání silnější a ve větším rozsahu. Pokud je sucho a tepleji, tak je mírnější nebo se vůbec neprojevuje. Pokud se projevuje po nastartování, tak po pár otočeních seslábne. za jízdy pak není slyšet.... hluk od motoru a od kol to přehluší. Po ujetí třeba 50km a zahřátí pak při parkování je zase vrzání silné. Když ho pak nechám trochu schladnout, tak už zase tolik nevrže a dalším následným pořádným zahřátím zase ano atd.... Prostě to dělá hlavně za studena a nebo naopak po pořádném zahřátí a při pořádné venkovní vlhkosti. Pokud je venku teplo a sucho, tak je klid. Nejsem mechanik :hyu: a prd tomu rozumím, ale příjde mi to spíš jako by to dělala tyč řízení o uložení ve stěně mezi motorem a kabinou.... nevím jak je to tam přesně uloženo (budu se muset podívat)... jestli nějaká plastová ucpávka s ložiskem nebo jak to nazvat? Budu rád pokud pak dá někdo vědět čím to bylo.

Re: Helou i30 kombi, 1.4TGDI, Style, DCT 7st, RLED, SP+, SG5

Napsal: 15 led 2019, 12:53
od helou
Dakujem za odpovede, tiez aj som aj nie som rad, ze nemam to len ja. Akurat sa mi zda, ze niekto na fore rozobral cele oplastovanie a nasiel pricinu. Preto som to pisal, neviem ci to nebolo u kafemleinku ferda. Zatial som to neriesil, furt cakam kedy mi poriesia LED svetla....

Re: Helou i30 kombi, 1.4TGDI, Style, DCT 7st, RLED, SP+, SG5

Napsal: 15 led 2019, 13:17
od Mr. HYUNDAI
Já jsem u Karkulky řešil "klepání", které jsem slyšel zpoza volantu. Rozebral jsem kryt kolem páček, s velkou slávou narovnal pacičku a radoval se, že je klid. Nebyl a skočilo to rozborkou půlky auta v servisu kvůli mlátícímu kabelu napájení kamery ](*,) . Problém s vrzáním řízení se mi naštěstí u žádné i30 PDe zatím neobjevil (kromě těch dvou doma mám ještě jednoho nafťáčka ve firmě a všechny bez problému).

Našel jsem to - tady jsem popisoval problém a rozborku - https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... start=1260

Re: Helou i30 kombi, 1.4TGDI, Style, DCT 7st, RLED, SP+, SG5

Napsal: 16 led 2019, 11:07
od stirling
Casey27: děkuji za info, mě to vrže také a to docela dost ani po jízdě 15 km to včera nezmizelo a vrzal dále. Tak jsem si to pro jistou natočil na telefon a půjdu do servisu, nějak mě nenapadlo, že by to mohlo být vlhkostí, ale máš asi pravdu a bude to lepší řešit teď než při jarní servisce.