Stringův Fastback

Založte si své téma a představte svojí i30 ostatním

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Stringo
******
Příspěvky: 2641
Registrován: 27 led 2019, 12:54
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Stringův Fastback

Příspěvek od Stringo »

Díky všem, ...tedy já mám sledujících :lol: =D>
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW MR.2019 (Polar White, Style, NAVI)
Obrázek
Reklama
 

Uživatelský avatar
Stringo
******
Příspěvky: 2641
Registrován: 27 led 2019, 12:54
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Stringův Fastback

Příspěvek od Stringo »

Tak jsem byl včera v M+H ohledně toho navýšení výkonu. Jednotku mají načtenou (naštěstí mám ještě tu starší, od půlky roku 2019 jsou v i30 nějaké novější a ty zatím neumí načíst), takže úprava půjde bez demontáže jednotky a zasahování do HW - tedy jde to úplně v pohodě zase vrátit zpět kdykoli bude potřeba aniž by se muselo porušit plombování jednotky. To je pozitivní zpráva. Další zpráva už ne tak pozitivní je fakt, že už mám GPF filtr a ten dělá problém, resp auto bez GPF se u nich upravuje na cca 123kw a 290Nm, kdežto s GPF se upravuje na 117kw a 285Nm. Říkal mi, že ten krouťák je stejně důležitější, že ten výkon je zanedbatelný u takhle malooběmových aut, ale že chápe že lidi koukají hlavně na ty kW :lol:

Poslal mi k nahlédnutí graf z jedné poslední úpravy pro představu, jak to bude vypadat případně...

No, každopádně jsem s ním mluvil o všem možném a zabrousil jsem do vod, jak to mají s těmi mapami a v podstatě se jedná o část rakouského vývojového střediska pro výrobu řídících jednotek motorů Bosch, kam se pošlou vyčtená data z jednotky, oni tam podle toho upraví mapy a pošlou to během 1-2h zpátky, kde to zase nahrají do jednotky. Ti Rakušáci údajně spolupracují i s APR a figurují i v powerboxech firmy DTE, akorát že tam je prý problém v tom, že je tam pevně nastavený nějaký algoritmus, protože nejsou připojená k boxu všechna čidla a spoléhá se tedy pouze a jen na stěžejní data z jednotky, v té úpravě přímo do jednotky je vše regulované samostatně v reálném čase (veličiny).

Válcovou zkušebnu mají tu s možností nastavení blokování válců, kdy se přiblíží k reálnějšímu měření skutečného výkonu (když jsem tam před 12lety nechával chipovat Octavii, tak měli tu starší dynamickou, kde to nebylo úplně prokazatelné měření.

Pak jsme se dostali k ceně, kdy jsem mu říkal, že jsem "propásl" akci na vozy Hyundai protože jsem nebyl úplně rozhodnutý, zda to budu řešit, nebo ne, takže mi udělá nějakou cenovou nabídku a případně se nechá auto do měsíce nachipovat.

Chtěl jsem se ho ještě zeptat na jeho názor nebo zkušenost ohledně toho K&N filtru co jsme tu řešili, ale úplně jsem na to zapomněl, tak to otevřu případně až bych u nich byl. Zatím jsem ho zkontroloval a je úplně čistý a v hadici ani boxu mastnota není, tak by to mělo být v pohodě.

Závěrem, je pravda, že by se mi líbilo těch 125-130kw (alespoň na papíře to vypadá zajímavěji, než 117kw), ale když jsem se podíval na ty krouťáky, tak v podstatě všechny úpravy končí na těch max 290Nm (jen jedna firma chipuje dle dat na webu na 132kw a 300Nm, ale ti mají tu dinamickou zkušebnu a ještě neuvádějí zda je to pro verzi s nebo bez GPF (to neuvádějí nikde, to jsem se dozvěděl až tady u nich) :-k

Postup úpravy bude tedy případně následující:
1. Načtení a záloha původních dat (to už mám hotové)
2. Měření výkonu a emisí na válcové zkušebně před úpravou
3. Přehrání upravených dat
4. Měření výkonu a emisí po úpravě
5. Zápis do velkého TP (to dělat teď nebudu a nechám to zapsat až po záruce)

Součástí úpravy je po dobu 10let bezplatné přehrání a znovu nahrání dat v přijatelném počtu (když bude problém a pojede auto do autorizáku, oni nahrají zpátky orig.data a potom zase nahrají ta upravená a to i opakovaně, pokud to nebude x-krát za rok). Těch 10 let zaručují, ale mají tam prý data většiny upravených aut, teda za dobu 25let. Ze srandy našel i moje data od Octavie, která byla chipovaná v roce 2009.

Kdyby někoho ještě zajímalo něco dalšího, tak se můžu poptat při další návštěvě :wink:
Přílohy
Snímek obrazovky 2021-06-09 140416.png
Snímek obrazovky 2021-06-09 140416.png (207.3 KiB) Zobrazeno 642 x
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW MR.2019 (Polar White, Style, NAVI)
Obrázek
Uživatelský avatar
Kamílek
**
Příspěvky: 427
Registrován: 29 čer 2018, 19:47
Bydliště: skoro Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Stringův Fastback

Příspěvek od Kamílek »

Držím palce, ať to proběhne bez problémů a jsi s výsledkem spokojený
Hyundai i30 II kombi FL 1.6 GDI Weekend
Obrázek
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: Stringův Fastback

Příspěvek od sarin007 »

Pěkně popsané =D> Ten krouťák je za mě důležitější údaj než výkon a na grafu vypadá dobře. Vidim to mezi i30 a Tucsonem. Výkon 103 kw vs. 136 kw není nijak markantní, pokud vezmu v úvahu velikost obou aut, ale krouťák 240 Nm. vs. 400 Nm. už je na jízdě sakra znát. Kde i30 dochází jakoby dech tak Tucson začíná nabírat teprve na síle a má větší chuť celkově pro zrychlování. Nejvíc je to znát samo při jízdě do kopce nebo v plným autě. U Tucsona skoro nevim, jestli jedu do kopce nebo ne, je mu to takřka jedno, u i30 už to mírně cítit je. I když mě jízda s motorem 1.4 T-GDi moc mile překvapila, má celkem dost síly a není nutné ani často řadit, i na šestku se dá jet většinu cest.

Jsem zvědavý, jaké budeš mít pocity po chipu, ale určitě to musí být znát.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Uživatelský avatar
Stringo
******
Příspěvky: 2641
Registrován: 27 led 2019, 12:54
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Stringův Fastback

Příspěvek od Stringo »

Znát by to určitě mělo být, docela mě překvapilo i to, že prý je ten motor naprosto shodný s 1,6 T-GDi právě z Tucsona, pouze má menší vrtání a tak prý u konrétně tohoto motoru je vše celkem naddimenzované, ale omezující je převodovka, která s rezervou pobere něco kolem 310Nm, proto nemá ani smysl dál navyšovat výkon, byť motor by to zvládl až někam na 140kw, ale musela by se měnit převodovka.

Tak se na to už těším, záleží teď na té ceně, jestli mi dá stejnou jako měli v akci na jaře, tak do toho jdu, pokud ne, tak počkám na akci :lol:
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW MR.2019 (Polar White, Style, NAVI)
Obrázek
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Stringův Fastback

Příspěvek od Pjotr1 »

řekni M+H ať ti dají sakra slevu, protože jestli to budeš ještě chvíli chválit tak mě asi ukecáš = další zákazní M+H. I když já mám asi tu novější ŘJ.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
Stringo
******
Příspěvky: 2641
Registrován: 27 led 2019, 12:54
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Stringův Fastback

Příspěvek od Stringo »

:lol:
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW MR.2019 (Polar White, Style, NAVI)
Obrázek
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4963
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Stringův Fastback

Příspěvek od Alf6 »

Tak ať ti to šlape a máš z toho jen radost :D/
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
madPav3L
**
Příspěvky: 105
Registrován: 28 lis 2018, 23:14

Re: Stringův Fastback

Příspěvek od madPav3L »

Mě by zajímalo nějaké vysvětlení k tomu grafu, podle popisků dvě stejná auta, ale naprosto jiné průběhy momentů... co to je?
XCeed 1.5 T-GDI 118 kW 7DCT GT-Line MY23
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Uživatelský avatar
Stringo
******
Příspěvky: 2641
Registrován: 27 led 2019, 12:54
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Stringův Fastback

Příspěvek od Stringo »

To nejsou 2 auta, ale jedno a to samé, pouze tam máš výkon před (modrá) a po (hnědá) úpravě a krouťák před (červená) a po (zelená) úpravě :wink:
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW MR.2019 (Polar White, Style, NAVI)
Obrázek
Uživatelský avatar
madPav3L
**
Příspěvky: 105
Registrován: 28 lis 2018, 23:14

Re: Stringův Fastback

Příspěvek od madPav3L »

No jo, já nedočet ten konec... ](*,) tak to pak jo :)
XCeed 1.5 T-GDI 118 kW 7DCT GT-Line MY23
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Uživatelský avatar
Stringo
******
Příspěvky: 2641
Registrován: 27 led 2019, 12:54
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Stringův Fastback

Příspěvek od Stringo »

:D :wink:
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW MR.2019 (Polar White, Style, NAVI)
Obrázek
Uživatelský avatar
Stringo
******
Příspěvky: 2641
Registrován: 27 led 2019, 12:54
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Stringův Fastback

Příspěvek od Stringo »

Tak se mi včera potvrdilo, že antikolizní brzda funguje i u verze bez radaru v masce (což mi vymlouvali lidi na fóru a dokonce i dealer Hyundai u kterého jsem auto kupoval :shock:

Už se mi to stalo zhruba před rokem, kdy jsem rychleji dojížděl do křižovatky, kde předemnou stálo auto a když jsem začal brzdit, tak najednou jakoby jsem dal brzdy na plno. Říkal jsem si, že jsem možná opravdu šlápl na brzdu víc, když mi všichni tvrdili, že to má jen výstrahu, když nemám radar...

No a včera si jedu po obchvatu za dodávkou (jeli jsme cca 95km/h a za ním jsem se držel zhruba 15m), on začal blikat že bude sjíždět (není tam odbočovací pruh) a tak začal zpomalovat a já ho chtěl objet, tak jsem si podřadil, a měl jsem to načasované tak, že projede protijedoucí vozidlo a já to stihnu před plnou čárou, kde je potom křižovatka, no jenže jsem měl hodně blízko čumák při začátku předjíždění a já jak měl plný plyn, tak najednou auto zapípalo a systém mi tam hodil brzdy do plných (já se samozřejmě lekl a ještě dneska mě bolí klíční kost)... Takže opravdu tahle antikolizní brzda která je propojená s horní kamerou a nemá k tomu i ten radar v masce a v 99% jen na palubáku bliká a cinká je v krizovce aktivovaná. Sice nezabrání kolizi, ale z toho kila co jsem tam mohl mít to zabrzdilo skokově na nějakých 70km/h během vteřiny :o

Věřím tomu, že při 50km/h by to dokázalo úplně zabránit nehodě, nebo to budou jen odřené plasty...
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW MR.2019 (Polar White, Style, NAVI)
Obrázek
lumix
****
Příspěvky: 1381
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: Stringův Fastback

Příspěvek od lumix »

S těmi asistenty se nakonec naučíme žít a ještě je ocenime. Testoval jsem asistenta na překážce poskládáné z papírových kartonu a hodne to pomůže, testoval jsem i30 a OIII. Já je tedy když jsem unavený nebo při cestě na dovolenou si zapínám i hlídání v pruzích, nakonec to není tak špatná věc při jízdě po dálnici. Navíc obzvlášť dnes kdy lidi často koukají za jízdy do mobilu mě to trochu uklidňuje.
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2764
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Stringův Fastback

Příspěvek od Espero »

To Stringo: 15 metrů odstupu v 95 km/h, jezdíš asi jako prase, nezlob se, to není bezpečná vzdálenost. Já po zkušenostech si nechávám velký odstup, ale pořád mi ho někdo kazí a do mezery se cpe. Strašně nesnáším, když se mi někdo tlačí takhle na zadek ve snaze mě přinutit jet rychleji. Nepřinutí, obvykle jedu přiměřeně situaci, sice ho nevybrzdím, ale ani nezrychlím a pak, lepší náraz zezadu, než zepředu.
Já měl tuhle funkci taky a když se mi stalo, že těsně kolem mě se prosmyknul někdo v protisměru, systém "zblbnul", začal pípat a objevila se jekási kontrolka, to trvalo asi tak 10 minut, než se systém tak nějak zresetoval.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Auta členů“