Dalsi novacek v klubu i30

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
kolomaz
**
Příspěvky: 371
Registrován: 01 led 2021, 18:02

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Příspěvek od kolomaz »

orinoko píše: 12 bře 2021, 17:59 Pro odpisy z daní to de. Koupi,obratem prodají a odepíšu z daní. Odepisou půl milionu,prodají za 400 tisíc a doma je cca 900 tisíc. To de.
Do nákladů můžeš dát kancelářský papír, počítač, atp. Na odpis auta jsou poněkud jiný podmínky. Detaily vynecháme
Reklama
 

Uživatelský avatar
orinoko
**
Příspěvky: 114
Registrován: 07 říj 2017, 13:02

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Příspěvek od orinoko »

Nevím přesně jak to AAA Auto dělá,ale je to zajímavý obchod. Tu Vitaru co jsme vrátili brali přímo z fabriky v Maďarsku . Velkej techničák v madarcine a registrace na Suzuki. Jen technickou a emise dělali tady. Možná s Hyundajem je to podobné.
Skoda Fabia 1.2 HTP 47 kW (2004-2017)
Hyundai i20 1.2 55 kW (2017-2018)
Hyundai i30 HB 1.0 T-Gdi 88 kW (2018-2020)
Skoda Kamiq 1.0 TSI 85kW (2020-2021)
Suzuki Vitara 1.4 BJ Hybrid 95kW (2021-2021)
Hyundai i30 HB 1.5 T-Gdi 117 kW 48V MH (2021-2024)
Uživatelský avatar
orinoko
**
Příspěvky: 114
Registrován: 07 říj 2017, 13:02

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Příspěvek od orinoko »

Zdravím všechny, rád bych napsal pár postřehů s vozem. Co mne první překvapilo,bylo brzdění. Vůz při puštění plynu začne rekuperovat a víc zpomalovat jako u klasického vozu. Je to o zvyku. Jinak motor příjemné táhne hned od nízkých otáček. Motor je fakt dobrý,po zkušenostech s tříválcovými motory je to velkej rozdíl. Výkon motoru jsme zatím moc nevyzkoušeli,máme teprve cca.800 km nejeto,zatím v záběhu. Včera jsem namontovat přední zástěrky,zadní nahodile až se počasí trochu umoudří. Jinak nemůžu sehnat originální vanu do kufru. Co mají, jsou na klasiku bez baterie, který má v zádu zalomenou podlahu.
Skoda Fabia 1.2 HTP 47 kW (2004-2017)
Hyundai i20 1.2 55 kW (2017-2018)
Hyundai i30 HB 1.0 T-Gdi 88 kW (2018-2020)
Skoda Kamiq 1.0 TSI 85kW (2020-2021)
Suzuki Vitara 1.4 BJ Hybrid 95kW (2021-2021)
Hyundai i30 HB 1.5 T-Gdi 117 kW 48V MH (2021-2024)
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Příspěvek od petzl62 »

KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
orinoko
**
Příspěvky: 114
Registrován: 07 říj 2017, 13:02

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Příspěvek od orinoko »

Dík,za info. Koukal jsem na to, já potřebuji na HB a ten má tu vystouplou část na pravé straně.Pohledam na stránkách zda mají i na HB. Chtěl bych se zeptat na ten olej co máš v popisu. Bude vyhovovat i na moji 1.5 ? Chci si koupit pro případné dolitì.
Skoda Fabia 1.2 HTP 47 kW (2004-2017)
Hyundai i20 1.2 55 kW (2017-2018)
Hyundai i30 HB 1.0 T-Gdi 88 kW (2018-2020)
Skoda Kamiq 1.0 TSI 85kW (2020-2021)
Suzuki Vitara 1.4 BJ Hybrid 95kW (2021-2021)
Hyundai i30 HB 1.5 T-Gdi 117 kW 48V MH (2021-2024)
Uživatelský avatar
Sanchez
***
Příspěvky: 518
Registrován: 01 lis 2020, 13:20
Bydliště: Rakovník

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Příspěvek od Sanchez »

Odporucam doplnit do podpisu u i30 HB (hatchback)
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Uživatelský avatar
orinoko
**
Příspěvky: 114
Registrován: 07 říj 2017, 13:02

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Příspěvek od orinoko »

Doplněno [-o<
Skoda Fabia 1.2 HTP 47 kW (2004-2017)
Hyundai i20 1.2 55 kW (2017-2018)
Hyundai i30 HB 1.0 T-Gdi 88 kW (2018-2020)
Skoda Kamiq 1.0 TSI 85kW (2020-2021)
Suzuki Vitara 1.4 BJ Hybrid 95kW (2021-2021)
Hyundai i30 HB 1.5 T-Gdi 117 kW 48V MH (2021-2024)
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Příspěvek od petzl62 »

orinoko píše: 20 bře 2021, 09:48 Chtěl bych se zeptat na ten olej co máš v popisu. Bude vyhovovat i na moji 1.5 ? Chci si koupit pro případné dolitì.
Bohužel ti fundovaně nepomůžu, neznám specifikaci oleje pro 1,5 TGDi, teoreticky by měl, ale já v mém autě nemám ještě GPF.
Specifikaci oleje najdeš v bibli jménem návod k obsluze. Tam by specifikace oleje měla být.
Já se obávám, že předepsaná je ještě větší limonáda #-o :
https://www.millersoils.co.uk/products/ ... l-c2-0w30/, eventuálně,
https://www.millersoils.co.uk/products/ ... -eco-0w30/
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
orinoko
**
Příspěvky: 114
Registrován: 07 říj 2017, 13:02

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Příspěvek od orinoko »

V návodu jsou uvedené možnosti olejů:
API SN PLUS: 0W20 Shell
ACEA A5/B5: Helix Ultra AH 5W30

API SN PLUS/ SP nebo ILSAC GF-6
Skoda Fabia 1.2 HTP 47 kW (2004-2017)
Hyundai i20 1.2 55 kW (2017-2018)
Hyundai i30 HB 1.0 T-Gdi 88 kW (2018-2020)
Skoda Kamiq 1.0 TSI 85kW (2020-2021)
Suzuki Vitara 1.4 BJ Hybrid 95kW (2021-2021)
Hyundai i30 HB 1.5 T-Gdi 117 kW 48V MH (2021-2024)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20055
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Příspěvek od Axel.Foley »

Slovíčka "Shell", "Helix" a "Ultra" můžeš vynechat.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
dibarbora
*****
Příspěvky: 2087
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Příspěvek od dibarbora »

Na doliatie kúp niečo čo spĺňa normu API SP alternatívne API SN+.. viskozita ideálne 0w20 (tú tam máš z fabriky) ale pri doliatí nie je kritická a poslúži 0W30 alebo 5W30.
Tie odkazy čo Ti dal axel sú síce určené pre motory s GPF/DPF (ACEA C2) ale pri benzínových motoroch smartstream G je evidentne väčšie riziko LSPI a na potlačenie LSPI sú určené oleje normy API SP/SN+ (ILSAC GF-6 - je len iné označenie v princípe toho istého oleja).
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
orinoko
**
Příspěvky: 114
Registrován: 07 říj 2017, 13:02

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Příspěvek od orinoko »

Nechtěl jsem dělat žádnou reklamu,jen jsem to celé zkopíroval z manuálu. Tak že ideální je API SP/SN+ (ILSAC GF-6). Teplotní zatížení 0/20 nebo 0/30 na to nemá vliv, jestli jsem to správně pochopil. Jinak děkuji za
Skoda Fabia 1.2 HTP 47 kW (2004-2017)
Hyundai i20 1.2 55 kW (2017-2018)
Hyundai i30 HB 1.0 T-Gdi 88 kW (2018-2020)
Skoda Kamiq 1.0 TSI 85kW (2020-2021)
Suzuki Vitara 1.4 BJ Hybrid 95kW (2021-2021)
Hyundai i30 HB 1.5 T-Gdi 117 kW 48V MH (2021-2024)
Uživatelský avatar
orinoko
**
Příspěvky: 114
Registrován: 07 říj 2017, 13:02

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Příspěvek od orinoko »

orinoko píše: 20 bře 2021, 19:50 Nechtěl jsem dělat žádnou reklamu,jen jsem to celé zkopíroval z manuálu. Tak že ideální je API SP/SN+ (ILSAC GF-6). Teplotní zatížení 0/20 nebo 0/30 na to nemá vliv, jestli jsem to správně pochopil. Jinak děkuji za pomoc.
Skoda Fabia 1.2 HTP 47 kW (2004-2017)
Hyundai i20 1.2 55 kW (2017-2018)
Hyundai i30 HB 1.0 T-Gdi 88 kW (2018-2020)
Skoda Kamiq 1.0 TSI 85kW (2020-2021)
Suzuki Vitara 1.4 BJ Hybrid 95kW (2021-2021)
Hyundai i30 HB 1.5 T-Gdi 117 kW 48V MH (2021-2024)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2087
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Příspěvek od dibarbora »

Nejde o to či robíš reklamu alebo nie ;-) tu to nikto nerieši. Problém je ten, že :hyu: tam podsúva konkrétne oleje konkrétnej značky, ktoré ale po roku od vytlačenia príručky už môžu mať iný obchodný názov prípadne už ani nemusia byť v ponuke alebo nemusia pasovať do všetkých motorov ktoré sú deklarované. Vo výsledku potom majiteľ len pláva... preto vždy píšem, že značka oleja je to posledné čo má človeka zaujímať. Prvé miesto je norma, potom viskozita a až potom sa môžeme začať baviť o sympatiách a antipatiách k nejakej značke.

Inak si to pochopil správne.... olej nájdeš buď SN+ alebo SP (oboje dokopy asi nie)... viskozita pri dolievaní nie je kritická, to tam doleješ max. 2-3 deci.. to je zanedbateľné.
Neviem aké máš odporúčanie viskozity vo svojej príručke.. býva tam bargraf s teplotným rozsahom pre každý motor/skupinu motorov. Ale pri výmenách by som s tým nešpekuloval a rozhodne používal odporúčanú viskozitu (aj keď tam budeš mať 0w20). Veľa ľudí na to pozerá ako na vodu ale motory sú už dnes na to konštruované. Vzhľadom na použitú technológiu CVVD vo ventilovom rozvode (ktoré mechanickou zložitosťou pripomína orloj) je možné predpokladať dosť veľkú citlivosť na viskozitu oleja z pohľadu dlhodobej spoľahlivosti....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
orinoko
**
Příspěvky: 114
Registrován: 07 říj 2017, 13:02

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Příspěvek od orinoko »

Děkuji za informace. Vyznat se v těch specifikacích a označeních není jednoduché. V manuálu mám uvedeno API SN + : 0W20.
Skoda Fabia 1.2 HTP 47 kW (2004-2017)
Hyundai i20 1.2 55 kW (2017-2018)
Hyundai i30 HB 1.0 T-Gdi 88 kW (2018-2020)
Skoda Kamiq 1.0 TSI 85kW (2020-2021)
Suzuki Vitara 1.4 BJ Hybrid 95kW (2021-2021)
Hyundai i30 HB 1.5 T-Gdi 117 kW 48V MH (2021-2024)
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Pokec“