1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Závislák
*
Příspěvky: 18
Registrován: 19 črc 2019, 09:24

1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Závislák »

Zdravím,

zvažujeme v rodině nové auto, líbí se nám i30 i 1.0 T-GDi, bude to jako rodinné auto...
Což nevím, jestli je zrovna dobrý nápad, polovina lidí říká, že to litránek neutáhne, takže jsme zkoušeli na předváděčce 2 lidi, klima puštěná na plno a přišlo mě to teda hodně živý a úplně v pořádku, s rezervou.

Je opravdu takový rozdíl, když to veze 2 lidi nebo 4 lidi?

Auto chceme jako rodinné. Jezdíme hodně málo = po městě nákupy několikrát týdně/denně 2-5km, 2x měsíčně 100km tam a zpět, 2x měsíčně 30km tam a zpět.
Ročně to dá ani ne 8 tisíc km. Dálnice nejezdíme vůbec.

Proč 1.0 a ne 1.4? Cena. Rozdíl je +50 litrů. 1.0 se dá sehnat skladovka za 320,- a 1.4 předváděcí 370,-
Za ušetřených 50 se dá pořídit spousta jiných věcí.

Jinak máme Mondeo 2.0 TDCi a pocitově mě to na předváděčce přišel litránek celkem podobný, delší rychlosti, nutnost víc vytočit před zařazením, prostě mě to přišlo jako nafťák.
Na rozjezdy a v městě mě to přišlo živější než mondeo.

Takže dost váháme, jestli to bude stačit nebo nebude... někdo chytrý poradí?
Reklama
 

Závislák
*
Příspěvky: 18
Registrován: 19 črc 2019, 09:24

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Závislák »

Ještě ke stylu ježdění:

většinou máme popojížďky s 1-2 osobami. Delší trasy 100km okresky jsou 4 lidi v autě. Jezdíme klidně na klobouka, máme děti. Říkám si, že na tohle ježdění by to mohlo stačit.

Ale nezkoušel jsem to plně naložené...
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Vlastně neporadí, protože v Tvé kůži a situaci nikdo jiný není :( .
Já litránek měl přes 2 roky a to auto jsem zbožňoval! Mnohdy plnil i roli rodiného kočáru a nedělalo mu to žádné potíže :wink: . Pokud máš několik hodin času a chuť si číst - https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=198&t=32588 :lol: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Závislák
*
Příspěvky: 18
Registrován: 19 črc 2019, 09:24

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Závislák »

Teda, to je super rychlá odpověď! :)
Čekal jsem tak do týdne...

Já už na ty příspěvky a článek od tebe koukal, je tam toho hromada, ale úplně všechno jsem to nečetl.

Takže s plným obsazením to bylo v pohodě?
Nemuselo se víc podřazovat a víc vytáčet než obvykle?

Zkoušeli jsme to 2 lidi a můj názor je, že to bylo živější než na co jsme zvyklí ve 2 v mondeu.
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Maximum u nás bylo buď 3 dospělí a 1 dítě nebo 2 dospělí a 3 děti (2 velké sedačky + podsedák uprostřed byla fakt výzva :D ). A problémy s udržením tempa nebyly. Možná, že se párkrát muselo podřadit dřív, ale žádné drama se nekonalo. S tímhle motorem se člověk musí naučit žít - věnovat se udržování v optimálních otáčkách, při potřebě razantního zrychlení podřadit, při rozjezdu (hlavně s klimou) předtočit. Pak se odmění přiměřenou dynamikou a dobrou spotřebou.
V mém vlákně se samozřejmě semele kde co, takže občas je potřeba přeskakovat :wink: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Tudy »

Jediné co mluví proti je nevhodnost 1.0 TGi na krátké popojížďky ve městě, tj. časté studené starty, motor bude trpět zvýšenou karbonizací a je potenciálně méně spolehlivý v tomto režimu provozu než 1.4 MPi. Ovšem výkonově má proti atmosféře navrch a při Tvém nájezdu do 10 tis km ročně bych také volil 1.0 T-GDi.
Pokud bych měl vybírat mezi 1.0 a 1.4 turbo, volím 1.4 turbo, jezdil jsem s obojím a 1.4 je uživatelsky mnohem příjemnější, tišší, dá se využít širší spektrum otáček a výkon je také znát, je s ní větší zábava, i když víc žere. Připlatil bych si klidně těch 50 tis., pokud Ti vyloženě nehrozí finanční krize.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Durino
**
Příspěvky: 208
Registrován: 01 úno 2017, 13:19

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Durino »

Manzelka ma I20 1,25MPI a jazdi kratke trasy 2-6x denne cez tyzden (cca 2km) a uz aj ta MPI ma dost z tych kratkych tras - zatazuje sa olejova napln studenymi startami. Obcas to prevetram a ideme 15-20km, raz za cas 50-300km. Kedze su to tazke podmienky pre motor, menim olej kazdeho pol roku, bez ohladu na najazd. Pred vymenou je citit po benzine. A to je MPI.
Závislák
*
Příspěvky: 18
Registrován: 19 črc 2019, 09:24

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Závislák »

Durino píše:Manzelka ma I20 1,25MPI a jazdi kratke trasy 2-6x denne cez tyzden (cca 2km) a uz aj ta MPI ma dost z tych kratkych tras - zatazuje sa olejova napln studenymi startami. Obcas to prevetram a ideme 15-20km, raz za cas 50-300km...
A z tohoto pohledu bude 1.4 turbo na tom líp? Na krátké trasy je u benzínu přece jedno, jestli má obsah 1 nebo 3 litry. To se stejně nestihne zahřát tak jako tak a spíš myslím, že litr bude zahřátý rychleji. Ono asi tyhle trasy nejlíp kolo nebo pěšky. Jenže, když jsou to nákupy a táhnete 30 kg, tak to moc dobře nejde.
Nebo se pletu a tříválec bude z principu konstrukce víc karbonovat než čtyřválec?
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Kontaminace oleje benzínem je primárně důsledek snahy o co nejnižší vnitřní tření. Kombinace řídkých olejů a pístních kroužků s nižší těsnící schopností dělá své. Proto je potřeba pravidelně páchat delší jízdy kdy se olej dostatečně prohřeje a benzín se může z oleje odpařit. A pokud smrdí benzínem, tak vyměnit.
Karbonování je důsledek přímého vstřiku (tedy sacích ventilů), kdy nedochází k omývání směsí vzduchu s benzínem.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Tudy »

Závislák píše: Nebo se pletu a tříválec bude z principu konstrukce víc karbonovat než čtyřválec?
Pokud máš na mysli 1.0 a 1.4 oba turbo, tak tam z pohledu karbonizace nebude velký rozdíl, jsou to přímovstřiky. MPi motor má ventily omývané benzínem a karbonizace je tak významně omezena. Ale jak jsem psal, s Tvým malým ročním nájezdem je to asi jedno.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Durino
**
Příspěvky: 208
Registrován: 01 úno 2017, 13:19

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Durino »

Vsak sa aj snazim robit tie dlhsie jazdy, ked je to mozne, lebo viem, o co ide, ale napln aj tak trpi. Degraduje alkalicka rezerva oleja. Preto tam davam Shell Helix Ultra 5W40 ACEA A3/B4 a menim kazdeho pol roka.
Závislák
*
Příspěvky: 18
Registrován: 19 črc 2019, 09:24

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Závislák »

Tak díky borci,

mě šlo jen o to, jestli na tenhle styl ježdění bude 1.0 stačit nebo budu za čas litovat a trápit se s tím.

Asi ideál znovu přijít na předváděčku s pytlem brambor a 2 chlapy z posilovny a udělat okružní jízdu :)
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Tudy »

Ale určitě vyzkoušej i tu 1.4 T-GDi :wink:
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3712
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Vilda »

Přesně jak píše Tudy .... rozhodně si vyzkoušej oturbenou 1.4ku.

Sice mám jiné auto, než :hyu: ale měl to samé dilema. Měl jsem pod zadkem třívál Ford Focus 1.0 ecoboost, pak litrovou Fabii a další den Fiata 1.4 T-Jet čtyřválec.

Ten rozdíl litrovými tříválcemi a oturbeným čtyřválcem byl diametrální .... takže jsem ochotně oželel 40 tisíc korun a šel do silnějšího motoru.

Objem ničím nenahradíš a jak píšeš, vozíš děti. Jednou v nějaké krizovce budeš mnohem vyšší výkon potřebovat a on tam nebude :(
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Mexican »

pre dane podmienky ( a je super ako to zadavatel pekne popisal) by som sa toho litroveho 1.0TGi vobec nebal.
primarne by som mozno doporucil tu 1,4MPi kvoli tym castym kratkym najazdom, ale ten trojvalec bude viac pouzitelny pretoze netreba tolko premyslat aky tam mas kvalta ake otacky ako u maloobjemovej atmosfere. Tych litrovych motorov je vsade plnoo a nemam pocit, ze by som ich stretalav na odtahovkach. Otazka je ako dlho to auto v rodine bude, ale pocitam ze 10 rokov pri najazde 10 000km to vydrzi so zodpovednou udrzbou uplne v pohode

na tahanie privesov, caste jazdy dialnicou vyssimi rychlostami, sportove ambicie v premavke (WTF) by som asi doporucoval inu motorizaciu. Ak niekomu nestaci 85kW na 1,4 tony, tak asi robi pri beznom jazdeni asi chybu. Ja mam v aute 1,5 litrovy oturbeny diesel so smiesnymi 81kW (tie tam po 300 000km uz niesu) a jazdim take trasy o akej sa 95% uzivatelov rodinnych aut ani nesniva a skutocne nemam potrebu vyssieho vykonu. To je ale osobna preferencia ludi - ja tvrdim, ze 85kW a 170Nm pri 4000otackach je pre bezne rodinne auto nizsej strednej triedy skutocne dostatocne, s bohatou rezervou na pripadne krizovky.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Pokec“