automaticka prevodovka v kolone

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

sairik
**
Příspěvky: 142
Registrován: 05 pro 2017, 22:39

automaticka prevodovka v kolone

Příspěvek od sairik »

ahojte. mam dotaz ako spravne zaobchadzat s automatom.

na semafore je mi jasne, ze radsej nechat v D ako vyradzovat do N.

ale co v pripade, ze som napr na kontrolovanom hranicnom prechode ? kde stojim aj napriklad 5 minut a troska sa pohnem a opat stojim ? davat to do N na tu dobu alebo dokonca P ?

vdaka za radu :lol:
Tucson 1.7 DCT
Reklama
 

Uživatelský avatar
milan74ma
***
Příspěvky: 536
Registrován: 09 dub 2016, 11:10
Kontaktovat uživatele:

Re: automaticka prevodovka v kolone

Příspěvek od milan74ma »

ja to riesim automatickou parkovacou brzdou - zapnem a neriesim, prave preto tam je - pre taketo pripady
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136 kW 4WD AT / PREMIUM / Micron Grey / 04/2016
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: automaticka prevodovka v kolone

Příspěvek od Chasnik »

Funkce "Auto brake" vyřazuje na neutrál? Teď přesně nevím. Ale pokud někde stojíš s automatem víc než pár desítek vteřin, je lepší vyřadit na neutrál.
A na tom hraničním přechodu, při tak dlouhém stání, to už je na občasné vypnutí motoru.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: automaticka prevodovka v kolone

Příspěvek od Richard555 »

No jestli máš automat s měničem - auto po odbrždění se samo rozjede na cca 5-10km/h Tak při delším stání na semaforech (spíš při opravách silnic než na křižovatce) je lepší dát "N" měnič zbytečně zatěžuje motor a ten musí na udržení volnoběhu vynakládat více paliva.....
Dokonce pokud místa uzavírek znáš můžeš do stojící kolony na "N" doplachtit. Pokud na místě při potřebě popojet dáš "D" nic se neděje vše OK.....
Ale špatné je v klasickém automatu s měničem z kopce řadit "N" a pak pod kopcem třeba v 90km řadit "D" to převodovku namáhá a poškozuje......
Nejvíc převodovku poškozuje řazení. Proto přesun z P do D je třeba provést rychle a plynule. Pokud se přesun provede pomalu a ještě třeba s malým zastavením v jednotlivých polohách, tak ještě než se rozjedete stačí převodovka zbytečně zařadit R N D tedy min. 2X zbytečně :!: :wink:
Pokud se pohybuješ někde, kde převodovka má tendenci měnit třeba mezi 3 a 4 stupněm (typický případ je Blanka s omezením na 50 od Troje) :roll: v tomto případě je schopná převodovka řadit každých cca 200 m je lepší použít manuální režim a dát tam třeba 3 a projet celý tunel bez řazení......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Samo01
**
Příspěvky: 174
Registrován: 29 kvě 2017, 14:16

Re: automaticka prevodovka v kolone

Příspěvek od Samo01 »

sairik píše:ahojte. mam dotaz ako spravne zaobchadzat s automatom.

na semafore je mi jasne, ze radsej nechat v D ako vyradzovat do N.

ale co v pripade, ze som napr na kontrolovanom hranicnom prechode ? kde stojim aj napriklad 5 minut a troska sa pohnem a opat stojim ? davat to do N na tu dobu alebo dokonca P ?

vdaka za radu :lol:
Nepíšeš akú prevodovku máš, menič alebo dvojspojku. Menič, keď stojíš na mieste, je stále v zábere. Keď dlhšie stojíš je lepšie dať N alebo ako píše Milan, použiť AUTO HOLD. Dvojspojka po cca 2 sekundách rozpojí spojku, takže stačí iba stáť na brzde. Keď ma to nebaví alebo stojím dlhšie tak dám AUTO HOLD.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 130 kW DCT White Sand, 09/2017
ex.
Renault Megane 1.9 dCi 96 kW Grandtour, bi-xenony, 07/2011
Renault Laguna 1.9 dCi 88 kW Grandtour, xenony, 02/2002
Hyundai Accent 1.5 65 kW, 06/1996
Opel Kadett 1.3 44 kW
Škoda Rapid 136, 105L
CEVETE
**
Příspěvky: 144
Registrován: 01 lis 2016, 22:24
Bydliště: Zdice

Re: automaticka prevodovka v kolone

Příspěvek od CEVETE »

Samo01 píše:
sairik píše:ahojte. mam dotaz ako spravne zaobchadzat s automatom.

na semafore je mi jasne, ze radsej nechat v D ako vyradzovat do N.

ale co v pripade, ze som napr na kontrolovanom hranicnom prechode ? kde stojim aj napriklad 5 minut a troska sa pohnem a opat stojim ? davat to do N na tu dobu alebo dokonca P ?

vdaka za radu :lol:
Nepíšeš akú prevodovku máš, menič alebo dvojspojku. Menič, keď stojíš na mieste, je stále v zábere. Keď dlhšie stojíš je lepšie dať N alebo ako píše Milan, použiť AUTO HOLD. Dvojspojka po cca 2 sekundách rozpojí spojku, takže stačí iba stáť na brzde. Keď ma to nebaví alebo stojím dlhšie tak dám AUTO HOLD.
Ano, přesně tak to je
Hyundai Tucson 1,7 CRDi 104kW DCT, STYLE 11.2016
Hyundai IX20 1.4
Škoda Octavia II Combi 2.0 TDi
Škoda Octavia Combi 1.9 TDi
+ různé EX
sairik
**
Příspěvky: 142
Registrován: 05 pro 2017, 22:39

Re: automaticka prevodovka v kolone

Příspěvek od sairik »

jaaaj pardon :D mam dvojspojku v Tucsone :) ale ta sa tiez sprava po uvolneni tak, ze sa zacne auto hybat :D

cize mam pouzivat "auto hold" a nechat to v D ? ked sa spojka rozopne tak nie je pod tlakom ? ci ?
Tucson 1.7 DCT
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: automaticka prevodovka v kolone

Příspěvek od Richard555 »

No tak to co jsem ti napsal můžeš zapomenout - když máš dvouspojku :wink:
tu tvojí převodovku si představ jako že máš za motorem "rozdvojku" na 2 spojky a dvě převodovky (jedna pro liché stupně druhá pro sudé) a pak zas spojku do jednoho diferenciálu. Spojky obou převodovek jsou ovládány hydraulicky olejem. takže když stojíš na "D" určitě jsou obě rozepnuty, tedy obě po celou dobu stání pod tlakem :wink: Po celou dobu jízdy je jedna ze spojek rozpojena rozepnutá tedy vždy při jízdě se nějaká více opotřebovává :wink: A teď se rozhodni jak to budeš řešit...... Já osobně bych při předpokládaném delším stání vyřadil na "N"
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1468
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: automaticka prevodovka v kolone

Příspěvek od JoKo »

na dvojspojke mi pri autoholde, alebo pri zaradeni rucnej {paka v polohe D} radi na neutral, vidno to napriklad aj na otackach motora, kedy klesnu oproti staniu na brzde. pocas dna pouzivam autohold, v noci pouzivam el. parkovaciu brzdu, aby som nevypaloval oci vidocovi za mnou...
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8981
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: automaticka prevodovka v kolone

Příspěvek od idam.i »

Díky,na to som hódne alergický. :oops:
=D>
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: automaticka prevodovka v kolone

Příspěvek od Chasnik »

Vidíš, to mě ani nepadalo, že při Auto HOLD svítí brzdovky. Já měl za to, že když pustím brzdu, tak ty brzdovky zhasnou. Mno, je dobré to vědět...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
sairik
**
Příspěvky: 142
Registrován: 05 pro 2017, 22:39

Re: automaticka prevodovka v kolone

Příspěvek od sairik »

takze je to uplne jedno ci auto HOLD alebo vyradit do N ? stale budu spojky pod tlakom nie ? :lol:
Tucson 1.7 DCT
chammeleonnn
*
Příspěvky: 11
Registrován: 24 srp 2020, 16:20

Re: automaticka prevodovka v kolone

Příspěvek od chammeleonnn »

Tak já se zeptám taky :) co je nejlepší pro DCT 7° po vyjetí z garáže. Do teď to dělám tak, že po vyjetí přesunu na P a stlačím el. park. brzdu. Není lepší dát na N a park brzdu a nebo je to úplně jedno.
Hyundai Tucson, r.v. 2020, 1.6 T-GDi, DCT, Packet Technology, Polar White
chammeleonnn
*
Příspěvky: 11
Registrován: 24 srp 2020, 16:20

Re: automaticka prevodovka v kolone

Příspěvek od chammeleonnn »

Myslím tím, že vyjedu z garáže, nechám běžet motor vylezu a jdu zavřít vrata.
Hyundai Tucson, r.v. 2020, 1.6 T-GDi, DCT, Packet Technology, Polar White
Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: automaticka prevodovka v kolone

Příspěvek od stanKon »

Pokud nezavíráš vrata půl hodiny, tak je to jedno, ALE pokud máš jenom trošku sklon, nenechával bych nikdy auto jenom na ručce :!: Zvlášť, tak těžký jako Tuky.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Odpovědět

Zpět na „Tucson 2015- Motor a převodovka“