automaticka prevodovka v kolone

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Haberas
*
Příspěvky: 72
Registrován: 11 úno 2013, 15:19

Re: automaticka prevodovka v kolone

Příspěvek od Haberas »

JoKo píše: 27 pro 2017, 12:52 na dvojspojke mi pri autoholde, alebo pri zaradeni rucnej {paka v polohe D} radi na neutral, vidno to napriklad aj na otackach motora, kedy klesnu oproti staniu na brzde. pocas dna pouzivam autohold, v noci pouzivam el. parkovaciu brzdu, aby som nevypaloval oci vidocovi za mnou...
Jak je to v případě ruční brzdy a DCT? Co dělat,abych v koloně při tom poskakování a stání neoslňoval ty za sebou brzdnými, ale zároveň nemusel kvedlat pákou? Proto mám přece automat, abych na to nemusel pořád šahat.:)
Hyundai Tucson 1.6 CRDI / 100kW DCT (05/2020 - )
Hyundai i30CW 1.6 CVVT/88kW (03/2013 - )
Citroen C4 1.6 HDI/68kW (02/2012 - 04/2020)
Reklama
 

slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: automaticka prevodovka v kolone

Příspěvek od slabostka »

Tych vzadu neries, brzdove neoslnuju a beztak skoro vset i stoja na brzde ci automat ci manual....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 946
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: automaticka prevodovka v kolone

Příspěvek od Minko »

brzdové neoslňujú? to nie je tak celkom pravda :wink:
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: automaticka prevodovka v kolone

Příspěvek od stanKon »

A jak to chceš řešit :?: Ručkou? ? V koloně? To tě brzo poděkuje. To má smysl max na světlech(semaforech), ne když popojíždíš desítky minut přískokem vpřed.

99 ze 100 to stejně neřeší, navíc přes den to opravdu není až takový problém. A pokud se zastaví na delší dobu (neposkakuje) tak tam dáš P a hotovo. U manuálu musíš vyřadit a brzdit... .
Jinou možnost nemáš, ať s automatem nebo bez. Některý lidi si prostě musí ty problémi sami vymýšlet :-k .

PS: Ještě jeden důležitý dodatek pro DCT zdůrazním... Pokud stojíš na brzdě s Dčkem, opravdu na ní stůj, nešolíchat :!:
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Mgls
*
Příspěvky: 69
Registrován: 27 črc 2020, 17:50

Re: automaticka prevodovka v kolone

Příspěvek od Mgls »

Nevím, proč všichni tolik řeší oslnovani řidičů za sebou. Ve dne je to úplně jedno a v noci, pokud to teda někomu tolik vadi, tak nezastavuju až za autem a nechám si větší rozestup v kolone při popojíždění. Já osobně nějaký oslnovani vůbec neřeším a to za tmy jezdím hlavně v zimě prakticky denně
Hyundai i30 Fastback N-Line 1.5 T-GDI 2024-
Hyundai i20 Family+ Club 1.25i 2019-2024
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: automaticka prevodovka v kolone

Příspěvek od sarin007 »

Jak píšou kluci, jiná rozumná možnost než nechat D a stát na brzdě není. Popojíždění v koloně je právě ta disciplína pro automat, kvůli který jsem si ho rád koupil. Z manuálem jsem byl jak na rotopedu, furt něco nohama, rukama (teda pokud bych nechtěl trápit spojku s vyšlápnutým pedálem). Takže pokud kolona běžně popojíždí, nech D a při zastavení brzda. Pokud vidím, že se kolona přestala hýbat na delší dobu, pak P nebo N + ručku. Ale jinak by ses ukvrdlal, a to pak automat postrádá smysl :-k
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Odpovědět

Zpět na „Tucson 2015- Motor a převodovka“