Nerozhodná převodovka na dálnici u 1.6 T-GDI 7DCT

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
projectill
*
Příspěvky: 15
Registrován: 22 kvě 2019, 14:23

Nerozhodná převodovka na dálnici u 1.6 T-GDI 7DCT

Příspěvek od projectill » 18 čer 2019, 13:44

Tuky je u mě nový a zatím si na sebe zvykáme...co mě ale poslední dobou zaráží je chování automatu 7DCT na dálnici.
Při nastaveném tempomatu 130-150 si na rovince zařadí sedmičku a pohoda. Jakmile se ale setkám s menším protivětrem, náznakem kopce, nebo třeba jen turbulence od kamionu, tak přeřadí na 6tku a po pár vteřinách zpět na 7.

Takhle zvládne řadit každých pár sekund klidně i minutu. Volba režimu normal / sport nemá vliv.
Je to normální chování ?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI DCT Moon Rock (2019)

Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2278
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Nerozhodná převodovka na dálnici u 1.6 T-GDI 7DCT

Příspěvek od Richard555 » 19 čer 2019, 09:31

Nemám na mamutkovi převodovku DCT ale měničový automat ale např. když jedu 70 Blankou od Troje do Břevnova tak když nechám D taky furt řadí 4-5-4-5-4-5 řeším do přepnutím na "manuál" a dám tam 4..... jinak by to zbytečně řadilo snad 20x.......
Ona asi ta 7 je u toho Tuscona už dost na hraně a stačí malá změna jízdních odporů a už to řadí..... kolik to točí v těhle rychlostech ?
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 3509
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Nerozhodná převodovka na dálnici u 1.6 T-GDI 7DCT

Příspěvek od Chasnik » 24 čer 2019, 17:54

Tusíka jsem měl jen jeden den na půjčení při výměně čelního skla, ale na dálnici jsem to tak dělal běžně - po rozjetí na dálniční rychlost jsem přepnul na manuál a tím jsem sedmičku "zamknul"
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k
Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15)
C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11)
Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)

Uživatelský avatar
projectill
*
Příspěvky: 15
Registrován: 22 kvě 2019, 14:23

Re: Nerozhodná převodovka na dálnici u 1.6 T-GDI 7DCT

Příspěvek od projectill » 25 čer 2019, 09:11

Začal jsem to také dělat přepnutím na manuál na dálnici. Motor tak točí asi 2300ot. a zřejmě nemá dost sil na tak dlouhý stupeň.
On Tucson má aerodynamiku plachetnice.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI DCT Moon Rock (2019)

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 13572
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Nerozhodná převodovka na dálnici u 1.6 T-GDI 7DCT

Příspěvek od Axel.Foley » 25 čer 2019, 11:14

Zřejmě nemá dost sil? :shock: Není snad slyšet, zda si lehce brouká nebo se trápí?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Uživatelský avatar
projectill
*
Příspěvky: 15
Registrován: 22 kvě 2019, 14:23

Re: Nerozhodná převodovka na dálnici u 1.6 T-GDI 7DCT

Příspěvek od projectill » 25 čer 2019, 11:34

Soudím tak podle slabé akcelerace na přidání plynu. Motor není slyšet v těchto otáčkách prakticky vůbec.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI DCT Moon Rock (2019)

Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: Nerozhodná převodovka na dálnici u 1.6 T-GDI 7DCT

Příspěvek od sarin007 » 25 čer 2019, 15:22

Já mám hydroměnič v kombinaci z naftou a musím říct, že asi díky vyššímu krouťáku s tímto, a zvlášť na dálnici problém nemám. Možná i to, že mám ještě 6 kvaltů tak není tolik důvodů tolik řadit (rozdíly mezi kvalty jsou větší). Právě toto jsem si říkal, jak se chová nový hydroměnič v Tuconu s 8 kvalty. Ten se bude pořád snažit najít ideální stupeň a o to víc řadit. Aspoň si to myslím. Mě to ve 130 točí cca 2100 otáček, ve 150 nějakých 2500 (co si vybavuju).
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, Full LED, barva Ara Blue
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979

CEVETE
**
Příspěvky: 138
Registrován: 01 lis 2016, 23:24
Bydliště: Zdice

Re: Nerozhodná převodovka na dálnici u 1.6 T-GDI 7DCT

Příspěvek od CEVETE » 25 čer 2019, 21:42

Nemám žádný takový problém, řadí bez problémů a určitě nijak nepřeřazuje. Mě zase trochu zacuká při rozjezdu na 1, ale pokud za něj trochu víc vezmu, tak to neudělá.
Hyundai Tucson 1,7 CRDi 104kW DCT, STYLE 11.2016
Hyundai IX20 1.4
Škoda Octavia II Combi 2.0 TDi
Škoda Octavia Combi 1.9 TDi
+ různé EX

Uživatelský avatar
vencvla
Příspěvky: 1
Registrován: 29 srp 2019, 14:16

Re: Nerozhodná převodovka na dálnici u 1.6 T-GDI 7DCT

Příspěvek od vencvla » 30 srp 2019, 09:21

Zdravím, řeším úplně ten samý "problém". Mám 1.6 T-GDi 4x4 7DCT (10tkm najeto). Jízda po dálnici je tragická. Byl jsem se ptát v servisu, jestli neřešili již podobný problém nebo jestli neexistuje nějaký nový software pro převodovku. Bylo mi řečeno, že se převodovka učí, jsem první kdo si stěžuje a nazdar.

Osobně mi přijde, že převodovka je nalazena na dieselové motory, které mají větší krouticí moment.

Zkusím se zeptat v servisu v Německu.

Uživatelský avatar
projectill
*
Příspěvky: 15
Registrován: 22 kvě 2019, 14:23

Re: Nerozhodná převodovka na dálnici u 1.6 T-GDI 7DCT

Příspěvek od projectill » 08 zář 2019, 14:35

vencvla píše:Zdravím, řeším úplně ten samý "problém". Mám 1.6 T-GDi 4x4 7DCT (10tkm najeto). Jízda po dálnici je tragická. Byl jsem se ptát v servisu, jestli neřešili již podobný problém nebo jestli neexistuje nějaký nový software pro převodovku. Bylo mi řečeno, že se převodovka učí, jsem první kdo si stěžuje a nazdar.

Osobně mi přijde, že převodovka je nalazena na dieselové motory, které mají větší krouticí moment.

Zkusím se zeptat v servisu v Německu.
Mám podobný pocit. Sedmý stupeň je příliš dlouhý, nebo benzín prostě nemá dost velký krouťák aby zvládl cokoli náročnějšího, než jízda konstantní rychlostí po rovině.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI DCT Moon Rock (2019)

Odpovědět

Zpět na „Tucson 2015- Motor a převodovka“