pět důvodů, proč je tuning mimo....

Jak upravit svého hjundaje.

Moderátoři: Farrael, Engineer, Moderátoři

Uživatelský avatar
dantasik
**
Příspěvky: 468
Registrován: 07 říj 2007, 16:44
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: pět důvodů, proč je tuning mimo....

Příspěvek od dantasik »

89majlo96 píše:teda vacsieho debila akym je autor som este nevidel ](*,)
"Když ale takový slabý článek nahradíte „lepším“, přesunete pozici slabého článku na komponenty, které k tomu původně nebyly určeny"
Vacsiu chujovinu ako toto som este nevidel a je tam toho ovela viac :roll:
To ako ked dam lepsie sviecky, lepsi vzduchovy filter, lepsi olej, lepsie ziarovky, lepsie pneumatiky, lepsie brzdy tak sa mi pokazi nieoc ine, to je vuuuul [-o<

Koukam ze pro tebe je tuning svicky, filtr a olej potazmo zarovky.

Uplne jednoduchy priklady, chip tuning kterej se naladi tak ze auto jede ale nevydrzi spojka, das lepsi spojku rupne prevodovka. Kdyz je to AWD auto tak mas pak jeste na rade mezinapravovy differak.
Das chiptuning takovej ze se zacne zvedat hodne moc teplota motoru a ty stim budes jezdit jak prase bum neuchladis to. Potazmo ty propalene pisty.
Das tvrdi pruziny, komplet podvozek a vsee co je v aute dostava takovy rany ze proste odejde toho vic nez kdybys nechal vse jak ma byt.
I treba vetsima kolama ktery by nemeli byt na aute davas kotel prevodovce a spojce. ET a pod uz zname take.

To ze si vymenis zarovku nebo si das polep na auto neni tuning...spust si ten porad ktery natocil zrovna jsem na to koukal a je tam moc pravdy.
Jo a u tech pneumatik se mysli to ze misto 185/50 das 245/30 treba.. pokud das stejny rozmer je to samo OK. Ale vem si trebas na sprinty slicky, vytoc motor pust to brutal na spojce a uvidis ze si das par sprintiku a spojka pujde :)Protoze obyc gumy se protoci a sila "leti" ven..
Naposledy upravil(a) dantasik dne 21 zář 2010, 22:31, celkem upraveno 1 x.
Mitsubishi Evolution X 2009/02
Hyundai Sonata 2.0CRDi 16V 2006/10
Reklama
 

Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: pět důvodů, proč je tuning mimo....

Příspěvek od Hardcam »

Potvrzeno, Jirka Cervenka je slansky rodak :lol:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: pět důvodů, proč je tuning mimo....

Příspěvek od 89majlo96 »

dantasik : to si myslis len ty ze je pre mna tuning len sviecky a ziarovky. Ja som to nikdy nenapisal, len som to pouzil ako minimalny priklad ktory sa uz tiez povazuje za tuning, lebo slovko tuning znamena ladit, alebo vylepsovat. A aj takymito malickostami vylepsujes. Ako nechapem preco tu pises slohy o tom co vsetko odide, asi si myslis ze to neviem, ale si na omyle. Chcel som len poukazat na to ze tu vetu co napisal bola blbost, lebo nie vsetkym pokazis nieco druhe. Je jasne ze ked zvysujes vykon alebo zmenis dimenzacie prvkov tak odide skor aj nieco ine. Ked chcu tuneri tuningovat a maju na to peniaze tak nech tuninguju a neviem co to koho zaujma, je to kazdeho auto a nech si s nim robi co chce, pokial neohrozuje ostatnych ucastnikov premavky. Ked ma niekto na turbo za 100 litrov tak si myslim ze ho nerozhadzu nejake spojky a zopar diferakov do roka. A myslim ze vsetci vedia do coho idu, neni su taky debili ako si tu vsetci o tuneroch myslia.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: pět důvodů, proč je tuning mimo....

Příspěvek od mirpie »

nejefektivnější tuning je svoje seriové auto prodat a koupit si jiné seriové auto, které je v požadovaném ohledu lepší. Toho se držím i já. Je přece časový i ekonomický nesmysl si kupovat auto co má objem 1.6, když chci 100kW, nebo mít naftu a cpát tam jiné turbo, jiné vstřiky, chip a jiný hovadiny abych se na ten požadovaný výkon dostal. Pokud se podaří, dobrý, ale není to dotažené dokonce ku zbytku auta. Co na to převodovka,poloosy, brzdy, ložiska? Ne, jsem tuner co tomu rozumí, vyměním i i tohle a použiju díly ze silnější verze. A pak si spočítá, že ho to stálo 4x víc, než kdyby si tu stejně výkonnou seriovku rovnou koupil, co životností vydrží taky více.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: pět důvodů, proč je tuning mimo....

Příspěvek od 89majlo96 »

a ked chces auto s vykonom 600 koni tak si kupis co ? ferrari ? Tu nejde hlavne o to kolko ma auto koni. Ide tu aj o to ze napriklad niekto dokaze z 3 litroveho motora dostat vykon 500 koni. A to je ako s potrebou ktoru clovek pocituje vo osvojom vnutri. Je to zaluba, konicek. Ako niekto stavia modely lietadiel, alebo sa stara o zahradku. Napriklad niekto rad kupuje nove auta, niekto sa casto stahuje, alebo kupuje novy nabytok. A tuneri tuninguju, pretoze pocituju isty druh spokojnosti ked nieco pretvoria a vylepsia. Kazdy ma odlisne vnimanie a pre kazdeho je krasne nieco ine a oni si vylepsuju svoje stroje na to co nosia v hlave, to co sa im paci. Niekto chce napriklad spravit z 1,4 cvvt a dostat z nej 500 koni. A take auta existuju, nie je to vymysel. A ide potom aj o ten obdiv ze co sa da vydolovat z tak maleho objemu. Samozrejme ze motor vydrzi mozno rok, ale to auto sa vryje do pameti ludi. Kludne by sa to dalo prirovnat k bojovnikovi, preco niektory isli dobrovolne na vopred prehrany suboj ked vedeli ze idu na smrt ? Tuner nejde na smrt, len strati auto, ktore nahradi druhym, a ako som uz x krat pisal ked sa mu to paci a ma na to financne prostriedky tak nech si to prerobi aj na raketoplan. Preco sa vam teda pacia rally zavody ? Alebo profesionalne zavody v driftoch, alebo na stvrt mile ? Tam su auta neni upravovane ? To uz nie je tuning ze ? Kenn Block ??? :roll:
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: pět důvodů, proč je tuning mimo....

Příspěvek od 89majlo96 »

http://www.youtube.com/watch?v=Qgm2t6o6 ... re=related
800 koni proti 1001
A tych 800 koni sa drzi slusne. Porovnajte si to cenovo. GTR - 3 mega Veyron - 50 mega
Ked ten tuning co ma to GTR stal kludne aj 2 miliony co urcite nestal tak stale je vysledna cena 5 mega. Ked by spravil este brutalnejsiu upravu tak z neho dostane aj 1000 koni. A ked by som kazdy rok mal kupovat nove GTR tak si ich stale mozem kupit 10 ktore by dokazali vyprasit bugatti. Nepozerajte sa na to ako na obrovsky zavratne ceny, ale ide len o porovnanie kde je najlepsie vidiet rozdiel kolko muziky sa da spravit za malo penazi. Kludne by sa dala porovnavat Skoda 120 s nissanom 350 Z. A videl som na vlastne oci ako 120 bola v strede sprintu kym sa Z-tko este len rozbiehalo...
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: pět důvodů, proč je tuning mimo....

Příspěvek od mirpie »

co sem taháš závody nebo rally? To je jiná kategorie. Tam se ždíme z motorů co se dá, protože ty auta jsou privátně určena na závody. Těžko někdo posadí do auta na závody motor postavenej na životnost s průměrným výkonem, tak jak je tomu v seriové produkci pro běžný provoz. A jsme u toho. Podle tunerů jsou všechny automobilky blbý, protože oni ten výkon doženou, tedy v lepším případě a minoritní skupině, pokud se to dělá trochu profi a nevrazí tam sport vložku na sání, koupí si jiný svíčky, nalepí si dozadu nápis sport a pojd vole ted mám supr káru. A dohánět své ego na silnici není na místě. Když s tím autem budeš jezdit na sprinty a přivezeš si ho na plaťáku, pak proč ne, tam si klidně dej do felicie motor 3.0 V6 biturbo, uprav si časování, kompresi, vačky, zapalování, mapy, přizpůsob tomu odpružení, brzdy a sklízej aplaus, že felda dala na sprint seriový M3 nebo Ferrari. Ale s tím seriovým M3 můžeš jet k babičce přes půl republiky, nebo na nákup za roh.
Že automobilka umí postavit špičkovej motor na výkon je snad jasný, jezdí se rally, jezdí se F1, atd.
Chtěl bych vidět, co by tuneři dělali, kdyby se tyhle motory dávaly do seriové produkce? Snižovali by výkon, aby dojeli k moři a zpět? A remcali, kurva v tý automoblice sedí banda blbých inženýrů, když s tím autem nedojedu ani na dovolenou?
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: pět důvodů, proč je tuning mimo....

Příspěvek od black_sheep »

mirpie píše:co sem taháš závody nebo rally? To je jiná kategorie...

co dodat..? :lol: :idea:
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: pět důvodů, proč je tuning mimo....

Příspěvek od pepan »

když voni ti enženýři ve vývoji sou uplný tupci a vůbec to neuměj..hlavně dělaj motor tak aby vydržel a to je k prdu a proto sou tady tunegři a ty to všechno vylepšej...
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: pět důvodů, proč je tuning mimo....

Příspěvek od 89majlo96 »

:roll: skoda reci, serem na to nema to vyznam vysvetlovat niekomu kto je zadubeny a neda si nic vysvetlit.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
dantasik
**
Příspěvky: 468
Registrován: 07 říj 2007, 16:44
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: pět důvodů, proč je tuning mimo....

Příspěvek od dantasik »

Majlo, neco jineho je tunit kary ktery uz maji rezervu opravdu velkou z vyroby, GT-R, STi a dalsi.
Jenze kdyz nekdo vytuzi golfa 2 ze na to vysype plasty, sunda to dolu a huli se jak z elektrarny za nim tak je to jiny tuning nez tendle cos poslal. A z GT-R jde dostat 1000PS i s velkou vydrzi. Ale zase, jiny brzdy, vejfuk a pod....a vsimni si ze vetsina techdle aut ma jakejsi seriovej vzhled zadny plastovy kreace....a proc?Kvuli aerodynamice ktera je pri serii zajistena vyborne..a na ladeni by jinak museli do tunelu a zjistovat a jak se chova aby byl pritlak spravny a pod...

Napr kamarad si postavil Supru 580PS 700nm tusim, ale dal jen za podvozek pomalu 150-200k. A todle je to spravne co se dela, upravis motor, upravit podvozek a nejen pruziny a tlumice ale silentbloky, stabilizatory a dalsi. Jinaci diff a dalsi a dalsi.
Mitsubishi Evolution X 2009/02
Hyundai Sonata 2.0CRDi 16V 2006/10
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: pět důvodů, proč je tuning mimo....

Příspěvek od 89majlo96 »

s tymto s tebou plne suhlasim. Ale ako elekrarenske kominy mi pride aj vacsina naftakov a dokonca bez uprav. Ani mne sa nepaci tuzing typu mega narazniky. Ale tuning neni len o tom. To je potom tuzing a nie tuning. Supra je moj sen a ked sa pozries na tie najlepsie kusky tak tie nemaju nejake mega narazniky. Maju zmeneny predny naraznik s vacsim otvorom na privod vzduchu k intercooleru pre lepsie chladenie vzduchu. A kridlo na lepsi priitlak zadnnej napravy. Mne sa tiez nepaci ked je auto nechutne vytunovane na sposob ze ked niekam ide tak si musi naplanovat trasu aby nepotrhal tie nechutne laminatove narazniky. Ale ked ma tuning styl a nie je to prehnane tak je to urcite krajsie.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
hawk
**
Příspěvky: 372
Registrován: 02 srp 2008, 09:07
Bydliště: olomoucko

Re: pět důvodů, proč je tuning mimo....

Příspěvek od hawk »

Problém článku je ten, že zobecňuje stylem: tuning=zlo, což je samozřejmě špatně - ne každý tuning (vylepšení je špatně). Většina aut z továrny jsou vyrobena tak, aby měla výkonostní rezervu a vhodný tuning u těchto aut nic nezkazí. Uznávám, ale že těchto vhodných (a hezkých) tuningů je minimum. Nelze ale zevšeobecňovat - to dělají děcka v mateřské škole. Mimochodem, pokud někdo chce vrážet prachy do auta ( a je jedno, že nesmyslně) je to jen jeho věc - je to jeho koníček a to že to tady někdo nechápe je zase jen jeho problém (ten zase třeba sype prachy do něčeho jinýho a nikdo mu to neodsuzuje), ekonomické hledisko je tady nepodstatné a značně individuální. Tato debata je imho směšná...
Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: pět důvodů, proč je tuning mimo....

Příspěvek od pepan »

já souhlasím s tím,že samodomolepenjhustej nehomologovanej tunink je ohrožující pro ostatní lidi
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: pět důvodů, proč je tuning mimo....

Příspěvek od black_sheep »

presne proto to resime! Takze to neni jen vec tuneru. Navic tuner ma pak potrebu ukazovat jakej je borec a ma superauto, a tim ohrozuje ostatni. Nebo vosoli nakou prasivinu v radiu, hobluje gumy na prechodu, vyfukem prehlusi vsecko okolo a otravuje tim normalni lidi.
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Odpovědět

Zpět na „Tuning“