Elektromobilita pokec komplexně...

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 3948
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Chasnik » 19 říj 2020, 19:33

U ojetého elektroauta bych se obával stavu baterií v dlouhodobém horizontu. Pokud si to chce nechat Mexican 7 let jako domácí vůz, tak chápu, že uvažuje o novém nebo zánovním.
V dlouhodobých kalkulacích je ovšem ošemetné počítat se stávajícími cenami elektriky. Za prvé cena EL roste o hodně rychleji než běžné palivo (najděte si ceny EL např. v r. 2000 nebo 2010) a za druhé, cenová vábnička elektřiny do aut je zastřená faktem, že toto "palivo" ZATÍM není zatíženo spotřební daní. V případě nárůstu podílu elektromobilů a poklesu prodejů ropných paliv odhaduju, že k nějakému zdanění elektriky do aut dojde. Stát je prostě nenažraný a spotřebku z paliv prostě potřebuje.

Takže v sedmém roce vlastnictví bych rozhodně neočekával stejné kilometrové náklady jako u nového. A i ten servis asi nebude tak růžový, obávám se, že lowcostové městské přibližovadlo nebude tak robustní, jako poctivý Áca.

Takže Mexican, tvoje volba má svoji logiku, nepopírám, ale v kalkulaci očekávaných nákladů bych nebyl tak optimistický.

Nehledě na to, že já, starý skeptik, pořád můžu mít v garáži hafo kanystrů s benzínem či naftou, ale elektromobil je více závislý na fungování dodavatelské sítě... :-k
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)

Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 5716
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Brno (CZ) a Vrutky (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mexican » 19 říj 2020, 19:59

ojazdeny elektromobil by som asi nechcel. Momentalne mame 13 rocneho Accenta a 16 rocnu fabku (pretoze posledne roky ide vsetko do baraku). Takze viem, ze auto sa neokuka a tych 10+ s nami vydrzi.

cena elektriky. Mnooo. Mam barak komplet na elektriku - https://pancuha.wordpress.com/2019/02/2 ... dlahovkou/ a uprimne som nadseny. Buduci rok by som chcel naistalovat na garaz solarne panely, nech uz konecne tu CR podojim na dotaciach (kedze ako majitel novostavby som skroohnul na destofke, kotlikovke atd) s battery packom. 1kW ma stoji momentalne 2.97 vratane dph. takze ak som.pisal, ze by ma elektrina ako palivo stalo tretinu, tak myslim:

- pocitam s 10% zdrazenim elektriny
- porovnam s Accentom, ktory svojich 350 tisic km jazdi za 5,12, naftu beriem tu lacnejsiu (TO, Tesco) a km na palive vychadza od nova na 1,67kc
- on ten Accent bol v 2007 lowcost. Ludia na mna pozerali skrz prsty, ze Hnujdaj a tak. Ale psychicky problem s tym nemam. Teraz mame na nasej malej novej ulici s 12 domami 2x i40, 1x Kona a mali sme este Velostra. No a Accent samozrejme! :-) Dacia ma neuraza. Po Dusterovi 4x4 pokukujem od faceliftu

v pripade zombieapokalypsy sa budem spoliehat asi na moto :-)
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue
Obrázek


https://pancuha.wordpress.com/

Uživatelský avatar
Boryš
**
Příspěvky: 369
Registrován: 30 bře 2019, 13:18

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Boryš » 19 říj 2020, 20:21

Někteří sní o tom, že bude rozdílná cena elektřiny pro běžné použití a pro nabíjení vozidel. Četl jsem že již existují systémy které poznají nabíjení auta. Výpadek spotřební daně z poklesu prodeje nafty/benzínu se bude muset nějak znovu získat.
Hyundai I30 1.6MPI 88 kW kombi New ambassador Sand white vyr.1/2017

dibarbora
***
Příspěvky: 927
Registrován: 05 úno 2018, 15:53
Bydliště: Žilina

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od dibarbora » 19 říj 2020, 20:42

Presne tak... vo všetkých kalkuláciách prevádzkových nákladov je potrebné počítať s tým, že aktuálne 50-60% ceny paliva tvoria spotrebné dane.... ako sa hovorí "keď vtáčka lapajú, pekne mu spievajú....." ... takže treba počítať s tým, že keď stúpne patrične penetrácia elektromobilov na cestách... nastane čas "strihania oviec" a náklady na prevádzku pôjdu skokovo hore.... o forme zdanenia nechcem polemizovať... ale zadanie bude jednoduché... kasička musí dostať taký a taký prídel.
Popri tom je potrebné ešte myslieť na "zazeleňovací proces" výroby elektrickej energie, ktorý prinesie dúfam, že len citeľné zdraženie ceny elektriny a nie aj nejaký ten black-out....
Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 5716
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Brno (CZ) a Vrutky (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mexican » 19 říj 2020, 21:00

ziadny system nezisti nabijanie elektromobilu v RD. Pretoze, budme uprimny - nastavit domacu elektroinstalaciu aby si HDO myslelo co si ma mysliet je EZ. V kombinacii s battery packom nie je problem pokryt aj tie 4h denne ked je "vysoky tarif".

Elektrina je zatazena uz teraz obdobou spotrebnej dane a navysovat sa dlhodobo nemoze, bolo by to likvidacne pre firmy vsetkeho druhu. V elektrine (a tym myslim z jadra) je buducnost. cim skor si to clovek prizna, tym lepssie. Tiez som sa dlho branil elektrifikacii domu, tiez som si vypocul mnozstvo odbornych sterov, ze som blbec ze idem do elektro domacnosti. posledne dva roky elektrina zlacnuje, teraz to pojde tiez dole.
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue
Obrázek


https://pancuha.wordpress.com/

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2385
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Richard555 » 19 říj 2020, 22:30

Ojetý elektromobil bych moc nedoporučoval. Trochu jsem to řešil minulý rok. Když za pár kaček z Německa koupíte např. renault Zoe tak vám tady nikdo nepronajme baterku, když je auto i s baterií, nikdo neví co ta baterka mimo záruku udělá. Opravy baterek jsem řešil v jedné opravně elektromobilů.
Dá se skoro všechno opravit - zbastlit , ale baterka se dá opravit jen výměnou článku snad jen u Nissanu leaf. Určitě to nejde u ostatních - nejsou dostupné vhodné články na opravy. Po opravě máš zas starou baterku s jedním či více novými články. Co to udělá po opravě nikdo neví......
Pokud bys chtěl koupit baterku např. do R-ZOE tak se slabší baterkou jsi v tom za necelých 400000,- +DPH .
Tak bacha na výhodné el. ojetiny, ať si nenaběhnete :wink:
Docela často se prodává Fiat 500 na elektriku - je to dovoz z Ameriky - jezdí to hezky, ale v případě poruchy jsi v háji, nebo za opravu dáš nesmysl :roll:
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

Uživatelský avatar
Boryš
**
Příspěvky: 369
Registrován: 30 bře 2019, 13:18

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Boryš » 20 říj 2020, 08:19

Mexican píše:
19 říj 2020, 21:00
ziadny system nezisti nabijanie elektromobilu v RD. Pretoze, budme uprimny - nastavit domacu elektroinstalaciu aby si HDO myslelo co si ma mysliet je EZ. V kombinacii s battery packom nie je problem pokryt aj tie 4h denne ked je "vysoky tarif".

Elektrina je zatazena uz teraz obdobou spotrebnej dane a navysovat sa dlhodobo nemoze, bolo by to likvidacne pre firmy vsetkeho druhu. V elektrine (a tym myslim z jadra) je buducnost. cim skor si to clovek prizna, tym lepssie. Tiez som sa dlho branil elektrifikacii domu, tiez som si vypocul mnozstvo odbornych sterov, ze som blbec ze idem do elektro domacnosti. posledne dva roky elektrina zlacnuje, teraz to pojde tiez dole.
Ale tu jde o navýšení nebo navázání spotřební daně jen na na nabíjení vozidel, ne na svícení, výrobu atd. A je fakt že doteď se to neřeší, ale jak jsem četl, tak už někteří výrobci elektroaut tam cpou systém nebo alespoň jej již mají vymyšlený, který po oživení pozná zda je auto nabíjeno tou "správnou" elektřinou a pokud nabíječka nepočítá daní zatížené kW tak se auto nenabije. Takže nejde o to co nabíječka, ale co na to spotřebič. A je klidně možné že "daň z luxusu" budou muset platit i ti co mají nějaký autonomní systém získávání energií.
Hyundai I30 1.6MPI 88 kW kombi New ambassador Sand white vyr.1/2017

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 5716
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Brno (CZ) a Vrutky (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mexican » 20 říj 2020, 09:11

Borys: mozes dodat zdroj tej informacie? pretoze ja som hladal a fakt nic relevantneho som nenasiel
stat si vypadok prijmov z fosilnych paliv zazichruje napriklad cestnou danou aj pre sukromne osoby, zdrazenim myta pripadne zvysenim DPH za vozidla. Moznosti je mnozstvo. Ja by som "kalhoty nevyhrnal, brod je este daleko"
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue
Obrázek


https://pancuha.wordpress.com/

Uživatelský avatar
Boryš
**
Příspěvky: 369
Registrován: 30 bře 2019, 13:18

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Boryš » 20 říj 2020, 10:10

Až budu mít víc času zkusím pohledat. Matně si vzpomínám že se něco psalo o VW, že již něco s hlídáním nabíejní dává do elektroaut. Ale o firmě si jistý nejsem.
Hyundai I30 1.6MPI 88 kW kombi New ambassador Sand white vyr.1/2017

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 3948
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Chasnik » 20 říj 2020, 16:35

Mexican píše:
19 říj 2020, 21:00
Elektrina je zatazena uz teraz obdobou spotrebnej dane a navysovat sa dlhodobo nemoze, bolo by to likvidacne pre firmy vsetkeho druhu.
S tímto argumentem bych byl opatrný, zrovna zkušenosti posledního půl roku ukazují, že ONI si dovolí naprosto vše, bez ohledu na to, pro koho to je likvidační či nikoli. [-X Každopádně vymlouvat ti to nebudu, jsou to tvoje peníze. A pokud si to pořídíš, tak budeme mít tu výhodu, že nám dáš pravdivé nezkreslené info o tom, jak to funguje. Protože by mě fakt zajímalo, jak vypadá a jezdí auto, které je vlastně zadamo, protože ta ceníková cena je vlastně plus minus cenou za samotné baterie.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)

Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1318
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od JoKo » 20 říj 2020, 18:36

chlapci, ako sa budu spoplatnovat osobne auta je uz davno vymyslene - myto.
len je otazka, ci stiahnu ine dane z phm, alebo ich nechaju a pridaju myto...

https://ekonomika.pravda.sk/ludia/clano ... obne-auta/
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket

hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 9365
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 19 lis 2020, 19:39

i30 FB PDe 1,4 T-GDi DCT N-line Ultimate/Tucson TLe 1,6 CRDi DCT Adventure Tech

PDe kombi 1,4 T-GDi DCT go!
PDe HB 1,0 T-GDi Symbol+
GDH kombi 1,6 GDi GO!
ELH 1,7CRDi TK+
FDH 1,6CVVT TK
NF 2,4CVVT Dynamic
aj.

motorol
**
Příspěvky: 340
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od motorol » 19 lis 2020, 20:45

Ano, problém je jinde než v dobíjení. První problém je ty auta vyrobit a druhy jeste větší je ty auta prodat.
Pokud beru průměrný věk aut u nás 15 let, tak bude hodně dlouho trvat než dojde k obměně.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 3948
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Chasnik » 19 lis 2020, 20:59

Rád pana Trambu přivítám v naší vesnici se žádostí o navýšení hodnoty hlavního jističe. Povídání o tom co bude "vbrzku", jsem si už v životě přečetl hodně. Mimochodem i autor uznává, že spotřebka z neprodaného benzínu a nafty se asi někde projeví.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)

Odpovědět

Zpět na „IONIQ“