Elektromobilita pokec komplexně...

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Boryš
**
Příspěvky: 461
Registrován: 30 bře 2019, 13:18

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Boryš » 28 dub 2021, 14:56

Georges píše:
08 dub 2021, 13:31
Ono to bude asi drobátko komplikovanější. Jak píše stanKon 25.3. :" přípojek budou tisíce". Možná jich ty tisíce budou. ....... Samotná výměna taky nejspíš nebude práce na pár minut.
Ale souhlasit se mnou nemusíte ...
Já souhlasím. A ještě dodávám, že dle toho co jsem četl tak rychlonabíjení degraduje baterie víc než "normální".
Hyundai I30 1.6MPI 88 kW kombi New ambassador Sand white vyr.1/2017

Reklama
 

Uživatelský avatar
Maras
***
Příspěvky: 669
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Maras » 28 dub 2021, 15:13

Boryš píše:
28 dub 2021, 14:45
Si nyní listuji Světem motorů. Je tam článek o testu Kia Ceed SW plug-in hybrid.
Zaujaly mě dvě věci: cena testované verze skoro milion a spotřeba udávaná výrobcem a jejich od začátku roku... Lži spotřeba 1,3 l/100 km. Skutečnost 5,6 l/100 km. Začali na 5,8 a zatím za poslední necelý měsíc měli 5,4.
Tak dát za kombík nižší střední třídy mio, to mě omejou. A může to být dle reklam straaaašně eko, bio a smart.
Jsem to nečetl, ale není ta spotřeba vypočítaná přepočtem z elektřiny na benzín? Plug in může jezdit jen na elektřinu, proto se ptám.
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

Uživatelský avatar
Sanchez
***
Příspěvky: 518
Registrován: 01 lis 2020, 14:20
Bydliště: Rakovník

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Sanchez » 28 dub 2021, 15:15

Borys

1,3 l ?
To je nic, BMW 530e udavalo 1,2 l, ak si dobre pamatam.
Ono je to myslene, asi ak mas plnu baterku.
Pod 5 som sa samozrejme nedostal :D
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white

Uživatelský avatar
Boryš
**
Příspěvky: 461
Registrován: 30 bře 2019, 13:18

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Boryš » 28 dub 2021, 17:32

Tak v tabulce Základní údaje výrobce je kombinovaná spotřeba 1,3 l/100 km. To měří v nějakém předepsaném cyklu, který ale vůbec nesouhlasí se skutečností. A považuji tyhle údaje za podvod. Přitom se již delší dobu píše, že měření spotřeby pro homologaci má co nejvíc odpovídat skutečnosti. To že to měří třeba jako by ujeli prvních 10 km po plném nabití baterky je irelevantní pro běžný provoz. Spotřeba je v grafu Spotřeba během testu, nemají tam uvedeno nic o nějakém přepočtu. Já to beru jako spotřebu dle tankování benzínu.
Hyundai I30 1.6MPI 88 kW kombi New ambassador Sand white vyr.1/2017

Uživatelský avatar
Boryš
**
Příspěvky: 461
Registrován: 30 bře 2019, 13:18

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Boryš » 28 dub 2021, 19:52

Maras píše:
28 dub 2021, 15:13
... Plug in může jezdit jen na elektřinu, proto se ptám.
No může. Píší že na baterku to ujede 50 km a že třeba po městě se dá jezdit jen na elektromotor. Ale také píší, že na čistý elektromotor se auto těžko rozpohybuje, takže doporučují režim Sport, což asi dříve připojuje spalovací motor. A že při delších cestách zase moc možností nabíjet není, dle toho co píší tak i kvůli časům dobíjení.
Hyundai I30 1.6MPI 88 kW kombi New ambassador Sand white vyr.1/2017

Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 217
Registrován: 11 úno 2020, 12:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat » 28 dub 2021, 20:11

Ty údaje výrobců o spotřebě je třeba brát vždy s velkou rezervou. Udávaná spotřeba 5,4 l /100 km u 1.4 T-GDI je při normálním použití taky z říše snů, realita je spíš kolem 7. Ta udávaná hodnota dosažitelná sice je, ale jen při extrémně úsporném jízdním stylu a jen za příhodných podmínek. Web spritmonitor.de, který shromažďuje údaje přímo od řidičů, uvádí u Ceed SW plug-in hybridu průměrnou spotřebu 3,7 l /100 km, což je sice skoro třikrát víc než udávaná hodnota, ale i tak bych řekl, že to je velmi slušné a bez elektrického dopingu u benzínu zcela nedosažitelné číslo.

Že Kia zabila Ceed SW plug-in hybrid cenou, to je jiná věc. Nabízí jej jen v nejvyšší výbavě, což tu cena ještě zvedá. Oproti dieselu ve stejné výbavě je to cca. o 200k víc. Smysl by to mohlo teoreticky dávat tomu, kdo třeba každý den pracovně najezdí hodně po městě, potřebuje pro náklad kombíka a má kde průběžně dobíjet. Pak by většinu jízd po městě zvládl na elektriku, zatímco ten diesel by při podobném provozu jen trpěl. A EL značka a parkování na modrých v Praze zdarma by mohl být pro někoho též silný argument pro. Ale i tak ta bude asi případ málokoho, proto ty prodeje asi budou minimální. Tohle auto jsem zatím na ulici ani nepotkal a nedivím se tomu.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)

Uživatelský avatar
pekoz
***
Příspěvky: 505
Registrován: 29 črc 2013, 10:53
Bydliště: vedle Ostravy

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od pekoz » 13 kvě 2021, 06:12

Tak nastal ten velký den - přichází Enyaq :-k .......
K tomu video firmy Skoda Werke:

https://www.youtube.com/watch?v=2nbuUbXIXws

My vám kameraden tu elektromobilitu vybudujeme
Sieg
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.

Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 217
Registrován: 11 úno 2020, 12:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat » 13 kvě 2021, 12:01

Já si úplně nemyslím, že si Enyaq zaslouží zesměšňování, ono je to docela dobře vymyšlené auto. Akorát má tu smůlu, že ve stejnou dobu přichází Ioniq 5, který je prostě lepší, odvážnější a technologicky pokročilejší. S tou silnější 72kWh verzí bych si i život dokázal docela dobře představit, to auto by mě už v ničem neomezovalo, ani prostorem, ani výkonem, ani délkou dojezdu, ani rychlostí nabíjení. I v zimě na dálnici by měl aspoň těch 300 km zvládnout, v létě kombinovaně možná až 500 km. Dát si po 300 km na dálnici půlhodinovou pauzu na dobití dalších 300 km nepokládám za problém ani při cestování na delší vzdálenosti, víc než 300 km bez pauzy na občerstvení a krátký odpočinek nedávám ani teď. A mám garáž se zásuvkou. To je podle mě zatím nutná podmínka, bez toho bych o tom ani neuvažoval. Jediné, co mi v tom zatím brání, je příliš vysoká pořizovací cena. Mega a půl ani za Enyaqa ani za Ioniqa 5 prostě nedám. To je pořád moc. Ale kdyby cena za tří roky, kdy asi tak bude čas na obměnu vozu, klesla tak na polovinu, třeba aspoň u přiměřeně jetých kusů, tak bych do toho asi klidně šel.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)

Uživatelský avatar
Boryš
**
Příspěvky: 461
Registrován: 30 bře 2019, 13:18

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Boryš » 13 kvě 2021, 12:15

A až se to rozšíří (to elektro), tak jak budete dobíjet té půl hodiny? To se o stojan pobijete, abyste nemusel čekat dalších x půlhodin, než dobijí ti před vámi? A ono se to fakt dobije na nějakou solidní kapacitu za půl hodiny? Jak dlouho nyní tankujete (na jak dlouho obsadíte tankovací stojan), také na stejnou dobu jako případnou nabíječku?

Jo a ještě k jetým vozům: po neustálém dobíjení superextrarychlými nabíječkami sada baterek na odpis...
Hyundai I30 1.6MPI 88 kW kombi New ambassador Sand white vyr.1/2017

Uživatelský avatar
Maras
***
Příspěvky: 669
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Maras » 13 kvě 2021, 12:33

Zatím to je jak píšeš ty, doba nabíjení, prostě současné baterie jsou problém, včetně chybějících nabíjecích míst. A cena aut. Zlepšit by se to mohlo vývojem nového druhu baterií. Nabíjecí místa, to mně včera pobavil článek na webu. U nás je jich prý asi 700 a chtějí do roku 2030 mít 30k. Propočtem to dělá každý den postavit behem devíti let cca 11 stanic denně, včetně sobot, nedělí svátku. Absolutní nesmysl. Píšu to z toho co si pamatuju, tak snad se v počtech nepletu, ale daval jsem udaje včera do kalkulačky. Za sebe bych si třeba Konu uměl představit jako auto na jízdy do prace a po městě, jenže ta cena a nemám kde dobíjet.
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 217
Registrován: 11 úno 2020, 12:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat » 13 kvě 2021, 13:18

Boryš: Víš, to mě v podstatě vůbec netrápí. S reálným dojezdem 300-400 km si vystačím na absolutně drtivou většinu svých jízd. A to bych žádné dobíjení na veřejných nabíječkách neřešil, jen bych to ráno vytáhnul v garáži ze zásuvky a měl plnou na celý den. A když jedeme někam dál, třeba na chalupu k rodičům, což je 250 km daleko, tam už tam stejně zůstaneme aspoň přes jednu noc. Mezitím by se to z třífáze taky dobilo, takže žádný problém. A jestli bych musel použít ty veřejné stanice při nějaké delší cestě na dovolenou jednou, dvakrát, třikrát za rok, tak už bych to nějak přežil. :) Ta výhoda domácího nabíjení pro mě i tak jasně převažuje. Ale to je jen díky tomu, že mám možnost nabíjet doma. Kdybych ji neměl, tak bych o elektroautu ani nepřemýšlel.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)

Odjinud
**
Příspěvky: 455
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Odjinud » 04 čer 2021, 11:29

Hodně dobrý a detailní článek o realitě elektromobility, nejen, ale zejm. ve vztahu k tlaku na snižování emisí, od prof. Macka a ing. Morkuse. Kdo byste to nechtěl číst celý, vlastně stačí přečíst si kapitolu Závěr v poslední pětině.

https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-med ... omobilito/
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW

willy50
***
Příspěvky: 565
Registrován: 16 lis 2009, 14:11
Bydliště: střední Morava

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od willy50 » 04 čer 2021, 12:21

Výborný článek, díky za odkaz. =D>
Tak by se to mělo dělat - bez emocí a připískávání jedné či druhé straně.
A hlavně by to měli pochopit eurokrati!
I30 1.5DPi, HB, comfort, silky bronze, manuál, 2021 - Willyho bronzový poklad
I30 1.4CVVT, Metalická Champaigne Silver, Clasic plus - Nošovice 2009
Bylo: Simca 1501; F 126P; Š 125; Felicia combi 1.3; Fabia combi 1.4; i20, benzín 1.2

Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 217
Registrován: 11 úno 2020, 12:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat » 18 čer 2021, 00:49

Sice trochu delší, ale řekl bych, že velmi zajímavé čtení:
http://notebookblog.cz/ostatni/auta/nes ... lektroaut/
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 7491
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od idam.i » 20 čer 2021, 13:52

Opel Insignia GS 1,5 turbo Innovation Satin Grey (2018-)
Hyundai Elantra 1,6 D-CVVT, Style , Sparkling metal (2017-)
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8i
Mazda 626 2,5 V6
Renault 21 2,2i
Citroen BX 1,6i

Odpovědět

Zpět na „IONIQ“