Elektromobilita pokec komplexně...

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 10049
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 11 zář 2021, 11:16

Takže pokud se řidiči odkloní k LPG, tak nebude problém ho zdanit. I CNG na čerpacích lze snadno extra zdanit na rozdíl od CNG pro elektrárny a vytápění - to je to nejsnazší :roll: ...
i30 PDE FB 1,0 T-GDi DCT Smart
Tucson TLE 1,6 CRDi 100 kW DCT Adventure Tech

Reklama
 

motorol
**
Příspěvky: 419
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od motorol » 11 zář 2021, 14:47

Neni problém zdanit LPG, ale hned tak to nikdo dělat nebude. O zvýšení dani na LPG se mluví už 10 let, ale počet aut, které na to jezdi spis klesá, takže změna dani nestojí za tu námahu. A i auto na LPG jezdi na benzin- sice jen na startovani, ale něco si hlavně v zimě vezme.
No a pokud budou dal covidove blbosti, tak elektromobil nepotřebuju, protože díky covidu mi spadl nájezd za rok o vic jak 50%, takže o to déle mi vydrží současné auto…
Jinak za mě už má elektromobil dojezd dostatečný, problém je jen kupní cena, která mi přijde neadekvátní. A přijde mi, ze jim chybí nápady na zlepšení toho jak by auto mohlo vypadat uvnitř. Celá středová konzole je zbytečná a všichni ji tam stále cpou… kdyby udělali 6 míst jako v multiple, tak mi to přijde jako zajímavější řešení. Mít uprostřed jen držáky na kelímky (nikdy jsem nevyužil) mi přijde prezite. Počet displejů mi přijde take zbytečný- pokud je displej místo budiku, tak proč mít druhy uprostřed?
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105

Odjinud
***
Příspěvky: 501
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Odjinud » 12 zář 2021, 11:07

hodim to sem, snad to tu jeste nekde nebylo...

Hyundai naplánoval konec spalovacích aut v Evropě. V Nošovicích se chystají

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... a_recombee


Cekam jeste, kdy v Nosovicich zacnou varit zamestnacum jen vegetarianska jidla, jako u VW :-)
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW

lumix
***
Příspěvky: 713
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od lumix » 12 zář 2021, 11:24

motorol píše:
11 zář 2021, 14:47
Neni problém zdanit LPG, ale hned tak to nikdo dělat nebude. O zvýšení dani na LPG se mluví už 10 let, ale počet aut, které na to jezdi spis klesá, takže změna dani nestojí za tu námahu. A i auto na LPG jezdi na benzin- sice jen na startovani, ale něco si hlavně v zimě vezme.
No a pokud budou dal covidove blbosti, tak elektromobil nepotřebuju, protože díky covidu mi spadl nájezd za rok o vic jak 50%, takže o to déle mi vydrží současné auto…
Jinak za mě už má elektromobil dojezd dostatečný, problém je jen kupní cena, která mi přijde neadekvátní. A přijde mi, ze jim chybí nápady na zlepšení toho jak by auto mohlo vypadat uvnitř. Celá středová konzole je zbytečná a všichni ji tam stále cpou… kdyby udělali 6 míst jako v multiple, tak mi to přijde jako zajímavější řešení. Mít uprostřed jen držáky na kelímky (nikdy jsem nevyužil) mi přijde prezite. Počet displejů mi přijde take zbytečný- pokud je displej místo budiku, tak proč mít druhy uprostřed?

Já zase nemám rad auta bez středové konzole, takové bych si nekoupil, i když uznávám praktičnost, ale nepotřebuji si připadat jak řidič autobusu. Vždy jsem potřeboval max 4 místa v autě, takže i obludna X6 by mi stačila.
i30 1,0 tgdi Combi style
Octavia Combi style III facelift 1,5 tsi
BMW e46 328i

motorol
**
Příspěvky: 419
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od motorol » 12 zář 2021, 13:16

Tak zatím mi taky místa bohatě stačí, ale občas by se mi hodilo prolézt autem a vystoupit na druhé straně. Při tom jak vypadá většinou středový tunel je to akrobatický výkon, který si odpustim. Pokud by tam nebyl, tak bych to využíval…
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105

Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 269
Registrován: 11 úno 2020, 12:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat » 13 zář 2021, 07:51

„...degradácia pri týchto autách (tj. Kona, Niro 64 kWh) sa po dvoch troch rokoch v nájazdoch do 100 000 km pohybuje rozmedzí 1 – 2 %, je to reálne nameraná hodnota na základe výstupných dat z palubného počítača …“ Milan Bahna, Autožurnál, 25:00: https://youtu.be/YEWMKty_7zM?t=1486

Až zase někdo vytáhne hovadinu, jak jsou ty baterky po pár letech na odpis. :D S tímhle tempem degradace ty batarie ta auta spolehlivě přežijí. Jinak je to pěkná a podrobná recenze na Ioniq 5, Autožurnál je vůbec jeden z mých nejoblíbenějších pořadů o autech. :)
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)

Vegan
*
Příspěvky: 28
Registrován: 05 pro 2020, 16:09

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Vegan » 17 zář 2021, 09:55

Byť jsem relativní fanoušek Elektromobility tak k těm Baterkám a jejich životnosti.
U jakékoliv technologie postavené na Lithiu platí:
Největší degradace kapacity je vždy na
- začátku.... U aut věc podchycená jelikož se nevyužívá celá kapacita baterie, tedy degradace prvních 10% se podle palubních diagnostik tváří jako 0 - 1%...
- ke konci životnosti kdy to pak s každým nabytím padá klidně o 0,2%
Každý článek má v rozmezí 30% jinou životnost.... zde tedy platí, že řetěz je tak silný jak jeho nejslabší článek
Dlouhodobé nevyužití baterie vede k urychlení stárnutí díky procesu krystalizace...

Pokud tedy Diagnostika auta ukazuje degradaci 1-2% je to jen aktuální stav degradace ( očištěn o prvotní degradační náběh ) a neukazuje nic o tempu budoucí degradace, tedy toho jak dlouho baterie vydrží. + Trošku do tohoto zasahují také balanční logiky jež různě distribuují zátěž v čase kdy se nenabíjí z 0 - 100% mezi jednotlivé bloky bateriového clusteru (proto se doporučuje nabíjet max do 85% a vybíjet max do 20% což v běžném provozu je naprosto dostačující, pak balanční logika umí hezky pracovat).

Na druhou stranu nemyslím si, že pokud někdo bude využívat auto na běžné ježdění cca 30k km / rok tak s rozumně dimenzovanou baterie a jejím termo MNG může v klidu jezdit 8 let - 10 let.

Uživatelský avatar
willy50
***
Příspěvky: 739
Registrován: 16 lis 2009, 14:11
Bydliště: střední Morava

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od willy50 » 17 zář 2021, 13:59

Vegan
=D> za výborný příspěvek!
I30 1.5DPi, HB, comfort, silky bronze, manuál, 2021 - Willyho bronzový poklad
I30 1.4CVVT, Metalická Champaigne Silver, Clasic plus - Nošovice 2009
Bylo: Simca 1501; F 126P; Š 125; Felicia combi 1.3; Fabia combi 1.4; i20, benzín 1.2

Odpovědět

Zpět na „IONIQ“