Elektromobilita pokec komplexně...

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sanchez
**
Příspěvky: 436
Registrován: 01 lis 2020, 14:20
Bydliště: Rakovník

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Sanchez » 07 dub 2021, 10:18

stanKon píše:
07 dub 2021, 08:30
rád bych spíše větší soustředění na vodík
Necham si poradit, az bude cennik Nexo dostupny :mrgreen:
Stale je na strankach H, "jiz brzy v prodeji"
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white

Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 16621
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Axel.Foley » 07 dub 2021, 11:30

A v tomhle stavu ještě dlouho zůstane a otázka je, zda se vůbec začne prodávat, jelikož v ČR je aktuálně počet veřejných vodíkových plnících stanic 0 (slovem nula).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Uživatelský avatar
stanKon
**
Příspěvky: 440
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stanKon » 07 dub 2021, 13:19

Fungují dvě plničky, ale zatím není oficiální veřejný provoz. :x , snad časem to soustředění na elektriku odezní ve prospěch ostatních možností...
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3

Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 179
Registrován: 11 úno 2020, 12:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat » 07 dub 2021, 13:23

Já rozhodně nesouhlasím s tím, aby byla elektromobilita komukoliv vnucována a jsem rozhodně proti uvažovanému zákazu prodeje nových spalovacích motorů. Parní stroje také nikdo nezakazoval (nebo o tom aspoň nevím). To je krajně nevhodný postup. Jakmile je něco vnucováno, vyvolává to zákonitě odpor, mnohdy iracionální. To je na elektromobilitě jasně vidět.

Evropská komise se sice chová hloupě, ale není tu jen EU. Je tu i Amerika a hlavně Asie s Čínou. Jenom kvůli EU světové automobilky vývoj spalovacích motorů neukončují. Je to celosvětový trend a sami úředníci EU na tom nic moc nezmění, ať už nějaké zákazy vydají nebo ne. Automobilky přestávají do vývoje spalovacích motorů investovat, protože v nich samy přestávají vidět budoucnost.

Ceny použitelných elektromobilů jsou samozřejmě v tuto chvíli vysoké, milion, spíše milion a půl. Na druhou stranu ceny „lepších“ spalováků nebývají o moc nižší. I Tuscon nebo třeba i oktávka v plné výbavě vyjde nad milion. A o vozech věhlasnějších značek ani nemluvě. Už brzy budou v prodeji elektroauta schopná splnit nároky velké části lidí jak na dojezd, rychlost nabíjení, rozměry a praktičnost. Ať už je to velmi povedený Ioniq 5, nebo Kia EV6 nebo nakonec i ty koncernové Id.3, Id.4 a Enyaq. Kona a e-Niro jsou také dobrá auta, jen o trochu menší. Tahle auta už jsou schopná reálně ujet 400-500 km na jedno nabití. To pro funkci rodinných vozů drtivé většině lidí stačí.

Přes deseti lety se prodávala první elektroauta, co byla ráda, když ujela 80 km, první Leaf "převratných" 120 km. A jejich cena nebyla o moc nižší než u těch současných. Ten pokrok za posledních deset let je obrovský. A cena šla skutečně dost dolů, i když to není vidět, protože auto, co dojede třikrát nebo čtyřikrát dál a je zároveň mnohem výkonnější, větší a vybavenější, se prodává stále za stejnou cenu jako předtím ta stěží použitelná vozítka. Jestli tohle tempo vývoje zůstane, bude opravdu fascinující sledovat, jaké možnosti elektroauta nabídnou za dalších deset let. A z těch současných by tak za pět let mohly být už docela cenově přístupné ojetiny.

V tuto chvíli opravdu elektroauto pro lidi ze sídliště není. Teď to může dávat smysl jen pro ty, co můžou dobíjet doma, případně v zaměstnání. Ale jestliže bude možné dobít Ioniq 5 nebo EV6 jen za 18 minut, tak už to přestává vypadat až tak děsivě. I když je pravda, že zatím je nabíječek schopných takových výkonů v ČR jen málo. I při pesimistickém odhadu, že se za dalších 10 let zvýší dojezd „jen“ dvakrát a doba nabíjení se sníží „jen“ na polovinu, tak to znamená, že i člověku na sídlišti bude stačit tak jednou za čtrnáct dní se zastavit na dobíjecí stanici a tam si za devět minut cucnout energii na dalších 800 až 1000 km. To už začíná znít docela přijatelně. Ale chce to ještě pár let počkat, než se toto stane realitou.

Tím se dostávám obloukem na začátek, protože EU opravdu spalovací auta zakazovat nemusí. Jestli půjde v dalších deseti letech vývoj elektroaut aspoň z poloviny takovým tempem jako doposud, nikdo kromě zarytých staromilců o spalovací auta za deset let stát nebude, protože prostě přestanou dávat smysl. A nevidím žádný důvod ty staromilce nějak omezovat, ať si spalovací auta klidně užívají dál, když se pro ně bude aspoň nějaký model ještě vyrábět, půjde jen o malou skupinu lidí.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)

willy50
**
Příspěvky: 452
Registrován: 16 lis 2009, 14:11
Bydliště: střední Morava

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od willy50 » 07 dub 2021, 17:23

"EU spalováky nezakazuje" :D ten je dobrej!
A co euro 6, pak příjde 7,8.....a co dál?
Proto automobilky už do toho hodily vidle, protože je jasné, že to už nebudou moci plnit!
Ale my vám ty spalováky nezakazujem!
Trochu mi to připomíná manželku - "jasně, běž si do té hospody, mi to nevadí", ale v tónu jejího hlasu slyšíš "takže příštích čtrnáct dnů žádný sex"
I30 1.5DPi, HB, comfort, silky bronze, manuál, 2021 - Willyho bronzový poklad
I30 1.4CVVT, Metalická Champaigne Silver, Clasic plus - Nošovice 2009
Bylo: Simca 1501; F 126P; Š 125; Felicia combi 1.3; Fabia combi 1.4; i20, benzín 1.2

Uživatelský avatar
stanKon
**
Příspěvky: 440
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stanKon » 07 dub 2021, 21:18

willy obviňovat EU je laciný, chce si to jenom uvědomit, že automobilky připravují přechod na el už nějakých dvacet let (teď zrovna byl v autosalonu F500, kterej se ve full elektro vyrábí od 2013 :!: . Tzn. že na papíře byl už kolem 2000 #-o :lol: . To si nynější zelená loby teprve sundavala pamprsky. To už vůbec nemluvím o tom, že Evropa už dávno není pupkem světa. Elektrizaci stejnou dobu připravuje Amerika a hlavně Asie :!:
Zejména kvůli číně automobilky zahazují ropu, protože ta hrozí, že bude lídrem v segmentu. Proto sama europautomotive tlačí na restrikce, protože konzervativní evropani by jim nikdy sami o sobě do el vývoje nedali dost peněz přes trh. A tak si to automobilky zajistily jinak. Tohle není kvůli nějakému greenfašismu, ale kvůli obyčejnému lobingu. Politici se na tom prostě slušně přiživili.
Jednoduše jde jenom o to, aby ten vývoj někdo zaplatil.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 9798
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 08 dub 2021, 06:25

i30 FB PDe 1,4 T-GDi DCT N-line Ultimate/Tucson TLe 1,6 CRDi DCT Adventure Tech

PDe kombi 1,4 T-GDi DCT go!
PDe HB 1,0 T-GDi Symbol+
GDH kombi 1,6 GDi GO!
ELH 1,7CRDi TK+
FDH 1,6CVVT TK
NF 2,4CVVT Dynamic
aj.

Uživatelský avatar
Minko
**
Příspěvky: 327
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Minko » 08 dub 2021, 10:47

stefanpilat píše:
07 dub 2021, 13:23
Ceny použitelných elektromobilů jsou samozřejmě v tuto chvíli vysoké, milion, spíše milion a půl. Na druhou stranu ceny „lepších“ spalováků nebývají o moc nižší. I Tuscon nebo třeba i oktávka v plné výbavě vyjde nad milion. A o vozech věhlasnějších značek ani nemluvě.
lenže to je ten problém, nie každý potrebuje auto v plnej paľbe zapínať hlasom kúrenie a bársjaké fičúrky. Možno by konečne mali začať automobilky postupovať štýlom, pridáme len el.motor a batérie, výbavu necháme tak. Napr. čo je zlé na starých dobrých kľučkách dverí? ja si fakt nepotrpím na kdejaké "gombíkovky" otváravé elektromotorom a neviem čo ešte. A to sú zbytočne serepetičky, ktoré vystreľujú cenu áut úplne zbytočne vyššie, robia ich nedostupnejšími. Ja fakt nepotrebujem napr. krochkať blahom na fičúrami nabitým elektroautom, ja si kúpim aj také s výbavou akú mám dnes vo svojom so spaľovacím motorom len nech je jeho cena dostupnejšia. Kedysi sa auta so spaľovacím motorom predháňali veľkosťou dojazdu, dnes sa na to úplne kašle. akoby automobilky zabudli, že ľudia sa nechcú prepravovať za každý cenu v supermodernom aute, ale hlavne sa chcú prepravovať rýchlo. Keby tomu tak nebolo, nebolo by ročne vybraných toľko pokút za rýchlosť, či toľko nehôd kde bola na vine neprimeraná rýchlosť.

neviem fakt čo je ťažké na tom, urobiť ľudové elektroauto bez zbytočných serepetičiek a tým dosiahnuť "rozumnú cenovku".
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
Škoda Fabia 1.4 MPi 44 kw, classic, 2003, strieborná metalíza, od 7/2019
ex Kia cee´d_SW 1.6 CRDi 85 kw, EX, 2007, gray metallic, 02/2015 - 08/2017

Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 179
Registrován: 11 úno 2020, 12:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat » 08 dub 2021, 11:01

Minko: já souhlasím, až takové modely teprve zpřístupní elektroauta i "normálním" lidem. Myslím, že nejpozději za dva tři roky se takové modely objeví. Jsou už první vlaštovky, třeba kombík MG5 (Číňany vzkříšená britská značka), ale u nás se asi prodávat nebude. U novinek to už tak bývá, že se vždy je nejprve objeví v nějaké drahé maximální výbavě. Je to jednak proto, aby se automobilky pochlubili, co všechno umí udělat a aby je novináři pak nehaněli za to, že to jejich novinka neumí to, co už je dávno u konkurence běžné. Tím vytvoří prestiž toho modelu. Ale hlavní důvod je ten, že ty zbytečné serepetičky jim na tom autě zvednou zisk a spíš jim zaplatí vývoj, než nějaká na kost ohlodaná low-cost verze. Ale i ty nakonec přijdou. Jen to chce ještě čas.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)

motorol
**
Příspěvky: 388
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od motorol » 08 dub 2021, 12:13

Automobilky jsou vysmate, ze spousta lidi zaplatí více za levnejsi řešení. Stahování kličkou je vyrobne drazsi a hlavne se neporoucha, takze nedá vydělat na servisu. Stejně tak tablet místo autoradia, tablet misto analogových budiku a tak dále. Výrobce ušetří a spousta lidi rádo vynda prkenkci a zaplatí vic. Stejne tak móda suv - auto je reálně o 10 Cm vyšší a stoji o 100 tis více.
Dokavad se to bude prodávat, tak to budou delat cim dal tim radsi.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105

kolomaz
**
Příspěvky: 239
Registrován: 01 led 2021, 19:02

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od kolomaz » 08 dub 2021, 12:48

a hlavně 30 % marže s milionu je víc než 30 % ze 150 TK
A jak je napsáno výše, tady nejde o ekologii, šetření zdrojů - zde jse jen a jen pouze o byznys a tedy zisk.
Nějací hnědo zelení či modro žlutí ? To je jen pro manipulaci s ovcema.
Ale jak vidno funguje to.
A vůbec, proč by měl nějaký lúzr mít auto ? Ti majetnější si rádi zaplatí víc, aby měli na silnicích klid.Každý má stejné šance, takže vo co go ?

Nebo je to jinak ?

Georges
**
Příspěvky: 190
Registrován: 05 bře 2009, 16:16

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Georges » 08 dub 2021, 13:31

Ono to bude asi drobátko komplikovanější. Jak píše stanKon 25.3. :" přípojek budou tisíce". Možná jich ty tisíce budou. Zatím to tak ale nevypadá.
" nabíjení bude otázkou desítek minut". To asi taky nejspíš nehrozí. Připojit nabíjecí stanici někam k něčemu, s odběrem několika stovek kWh ? Případné zřízení takové přípojky nebude jednoduché, finančně dost náročné. Kdo to zaplatí ? Nejspíš ten, kdo svůj elektromobil bude na takové stanici nabíjet.
"využívat k nabíjení rozvody veřejného osvětlení " ? Ty rozvody jsou dimenzovány pouze na odběr jednotlivých větví osvětlení. V době pokládky kabelových rozvodů se pochopitelně s nějakou další zátěží neuvažovalo. Přes den je veřejné osvětlení vypnuto. A třeba v létě svítí cca od 22 hodin do rána do čtyř.
A teorie, že "někam" přijedu, odevzdám vybitou baterii a dostanu nabitou ? Při mé smůle odevzdám celkem zánovní a dostanu výměnou nějakou křapku, která je na hranici životnosti. Samotná výměna taky nejspíš nebude práce na pár minut.
Ale souhlasit se mnou nemusíte ...

Uživatelský avatar
Sanchez
**
Příspěvky: 436
Registrován: 01 lis 2020, 14:20
Bydliště: Rakovník

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Sanchez » 08 dub 2021, 14:41

kolomaz píše:
08 dub 2021, 12:48
A vůbec, proč by měl nějaký lúzr mít auto ? Ti majetnější si rádi zaplatí víc, aby měli na silnicích klid.Každý má stejné šance, takže vo co go ?

Nebo je to jinak ?
Som sa zasmial... ze kazdy luzr :D . Suhlas
Ale aj ked mam milion korun na elektroauto, tak si radsej kupim Stingera 3,3 v benzine. Nech je sranda a hluk. Staci aj i30 N =D>
Az ma doba donuti, tak si elektroauto kupim. Ale hlavne dnes to mne musi davat zmysel. Bohuzial ako pocitam a citam, zajtra to nebude. A v tom hodnoteni som dobry :wink:
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white

Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 179
Registrován: 11 úno 2020, 12:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat » 08 dub 2021, 17:06

Georges: Ono se opravdu nedá posuzovat to, co bude za deset nebo patnáct let podle současného stavu. Berme to tak, že poptávka vyvolává nabídku. Provozovatelé čerpacích stanic také nebudou chtít zkrachovat. Postupně budou na benzínkách přibývat stojany na nabíjení, jakmile po nich poroste poptáka, třeba MOL už to tak teď dělá. A když bude poptávka, i distributoři budou posilovat síť, kde je to potřeba, aby to utáhla. Ne z dobročinnosti, ale protože jim z toho taky něco kápne. Hlavně to bude proces na několik desetiletí, nic co by nastalo skokově během jednoho roku. A kdo to zaplatí? Koncový zákazník, o tom si nedělám žádné iluze. I stát si určitě najde způsob, jak nabíjení zdanit, aby nepřišel o zisky. Jsem si vcelku jistý, že nabíjení elektroauta na veřejných nabíječkách nakonec nevyjde o moc levněji než současný provoz na benzín nebo naftu. Kdo bude mít možnost nabíjet doma, bude na tom asi líp. Také moc nevěřím na veřejné AC přípojky v lampách na sídlištích apod. Spíš to vidím na vysokokapacitní akumulátory a dostatečně hustou síť DC rychlonabíjecích stanic.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)

Odpovědět

Zpět na „IONIQ“