Elektromobilita pokec komplexně...

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1693
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Maras »

To průměrné stáří aut je čistě spekulativní informace. Ve statistice je zahrnuto vše, včetně veteránů. Reálný stav je cca 8-9 let průměrného stáří.https://t.tyden.cz/rubriky/auta/aktuali ... 05087.html
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Reklama
 

kolomaz
**
Příspěvky: 371
Registrován: 01 led 2021, 18:02

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od kolomaz »

může být, právě proto říkám, zajímal by mne median.
A když vezmu okolí tak asi to bude těm 8-10 letům odpovídat.
Ale --- ale většina kupovala ojetinu.

No nechám se překvapit, na druhou stranu, nejsem nejmladší, zdravotní problémy jsou tady i bez covidu
Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stanKon »

Copak el. energie bude dost, ale ta infrastruktura zvláště u nás, ta výstavba kvůli byrokracii bude větší problém. A co se týče cen aut, je velmi pravděpodobné, že se ceny sblíží ještě dříve než je těch 2035.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
kolomaz
**
Příspěvky: 371
Registrován: 01 led 2021, 18:02

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od kolomaz »

synovec dělá de facto v Dukovanech.
Budu se snažit interpretovat jeho názor -
problém je, že Rakousko, Německo má moc slunečních a větrných elektráren, jenže ne vždy svítí a ne vždy fouká.
Téměř vůbec se nic nedělá pro to, aby bylo kde akumulovat energii když fouká a svítí - tak velkou baterku nikdo nevymyslel ( ironie) , málo se dělají třeba přečerpávačky , které by v době přebytku čerpaly vodu nahoru a v době nouze ji pouštěly dolů.
A už několikrát za rok 2020 byla síť na pokraji kolapsu.

S čímž bych asi souhlasil.
A infrastruktura je také jasná - když je benzinka a má 6 stojanů tak za 5 minut obslouží 12 aut , ale nabíjení tak svižný nebude.

No uvidíme.
Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stanKon »

Nabíjení bude časem otázka desítky minut, připojek budou řádově tisíce, viz třeba veřejná osvětlení. Další cesta vypadá ta forma baterypacku, přijedeš odevzdáš svou dostaneš nabitou.... Nic co si už dneska nedokážu představit.

Nesmí se na to koukat dnešními znalostmi, zkušenostmi...
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
motorol
***
Příspěvky: 722
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od motorol »

Baterky se nikde měnit nebudou, jsou moc drahé na to, aby se nekde valely nabité. Renault to zkousel s fluencem a nedopadlo to rentabilne. Navíc se nedohodnou na jednotné baterce, takze utopie. Jinak první to budou kupovat lidé s barakem, kteří se nezivi jako cestaci.
Porad se tu řeší jestli bude dříve slepice nebo vejce. Automobilky to nechtějí moc prodávat, když zákazníci nemají kde nabijet. No a nikdo nebude stavět elektrárnu, dokavad pro ni nemá jisté uplatnění. Takze ono to bude mít pozvolný nárůst. V ČR je asi 6 mega aut, to taky nikdo nevyrobi přes noc.
Každopádně radsi dam auto na noc do zásuvky než ve dne jezdit po pumpach :D Ale musí zlevnit...
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat »

ČR brána izolovaně je co se týče elektřiny v současnosti v pohodě, máme takové přebytky, že i kdyby se teď všechny osobní automobily vyměnily za elektrické, tak to bude teoreticky stačit. Ale tahle rezerva může být v dalších desetiletích snadno vyčerpána, takže nové bloky jaderných elektráren se zkrátka nejpozději do nějakých dvaceti let vybudovat musí, za to teď není žádná smysluplná alternativa. Ale strašení, že se musí postavit deset dalších Temelínů, je holý nesmysl. Kdyby se někdy v budoucnu postavila ještě třetí JE, tak nás to bude jistit ještě na hodně dlouho, ale nejspíš ani to nebude potřeba a možná do té doby budou i jiné možnosti než JE. Co je ale problém, je Německo a Rakousko, které teď musíme z našich zdrojů dotovat. Ale i to se dá využít v náš prospěch, když bude naše politická reprezentace aspoň trochu k něčemu. Ceny za naši chutnou, zdravou a výživnou jadernou energii jim můžeme pěkně osolit. :)
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat »

Maras píše: 24 bře 2021, 22:20 Velmi zajímavé https://finmag.penize.cz/ekonomika/4253 ... 2103242043
Něco na tom, co tam píše, asi bude. Ale autor pominul jeden velmi důležitý faktor, a to je Čína. Čína se nikdy neprosadila na trhu se spalovacími auty, ale v elektromobilitě vytušila svou příležitost a masivně do vývoje svých elektromobilů investuje. A není se čemu divit. Je dávno výrobcem číslo jedna veškeré elektroniky, má na to zdroje a technologie. V Číně vyrábí už tolik světových automobilek včetně Tesly, že vhodné technologické postupy mohly Číňani snadno okoukat. Navíc v asijským přelidněných městských mraveništích chronicky trpících smogem dává elektromobilita docela dobrý smysl. Ať se v Evropě a USA děje cokoliv, Číňané do toho jdou tvrdě a jen tak se nezastaví. Proto evropské a americké automobilky bojí na poplach a snaží se uvádět na trh co nejvíc elektrických modelů, aby získali aspoň nějaký náskok. Aby je ale mohly vyvíjet, potřebují, aby se prodávaly. Proto se ani nijak zvlášť nebrání ohlášeným koncům prodeje spalovacích aut a ochotně ukončují vývoj spalovacích motorů. Vlastně jim to hraje docela do karete, protože vidí, že to je pole, kde už je dobojováno, kde už není co získat. Teď musí své zdroje přesunout tam, kde se budou odehrávat bitvy budoucnosti. Protože jinak relativně levné čínské elektromobily do pár let zaplaví svět a to by pro ně skutečně mohl být konec. Stejně jako svět zaplavily nejprve korejské a pak čínské smartphony a evropští výrobci šli do kopru. Akorát Korejci, kteří to sledují zblízka, se na to začali připravovat včas a Ioniqem 5 to zavaří asi i Tesle. Jedině Japonci jsou v pohodě, protože Japonec by radši spáchal harakiri než si koupit čínské auto. Dokonce ani korejská auta se v Japonsku neprodávají. :)
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20052
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Axel.Foley »

Trochu o hodnotě starších elektromobilů

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/s ... d=11129875

Sice se článek zaměřuje na jeden model, ale něco podobného jsem četl o jiném elektromobilu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
willy50
****
Příspěvky: 1094
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od willy50 »

Ekologisti a bruselští byrokrati mají čárku, tak vo co de.
Na lidi sere pes.
:^o
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat »

Axel.Foley píše: 05 dub 2021, 11:51 Trochu o hodnotě starších elektromobilů

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/s ... d=11129875

Sice se článek zaměřuje na jeden model, ale něco podobného jsem četl o jiném elektromobilu.
Promiň, ale to je jen další štvavý blud, co vyblilo Autoforum. A zamlčelo jeden podstatný fakt - ty Smarty se v Německu prodávají bez baterie ne kvůli tomu, že by odešla, ale kvůli tomu, že ty Smarty se bez baterie prodávaly už jako nové a ta baterie do nich se pak za měsíční poplatek pronajímá. A čím chtějí podložit výrok "akumulátor obvykle nevydrží o mnoho déle než 8 roků"? Světe div se, elektroauta starší osmi let existují a stále jezdí, i když už tam nějaká degradace samozřejmě bude. Prostě další blábol z téhle dezinformační žumpy.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20052
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Axel.Foley »

Jak jsem nakoupil, tak prodávám.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Richard555 »

No už jsem to zde psal, asi před 2 lety jsem uvažoval o elektromobilu z druhé ruky - ceny perfektní v hledáčku byl Zoe a právě tento Smart. V Německu většina baterií je pronajmuta , platí se tuším 100-150E měsíčně, ale najdou se i auta s baterií. Jsou dražší než bez ní. Ptal jsem se Renaultu na Zličíně, že bych chtěl koupit Zoe a jestli si zde mohu pronajmout baterii - koukali na mě jak na debila. Nabídli mi novou baterku menší za cca 400000,- nebo silnější za cca 550000,- Nechápu proč když to jde v Německu nejde to u nás, jsme snad jedna EU? Ještě jsem přemýšlel pronajmout si baterku přímo v Německu jako občan EU, ale to jsem nedotáhl, protože jsem kontaktoval servis elektrovozů a tam mi řekli, že se dá opravit (vyměnit článek a naprogamovat) jen baterka do Nisanu Leaf. Do jiných nejsou k sehnání články, tedy až baterka klekne, končíš - nebo za nesmyslnou cenu možná seženeš baterku od výrobce auta. Takže ty fiaty 500E z Ameriky Smarty a všechny ostatní ojeté elektromobily bez záruky, se po kleknutí baterky, opravdu budou hodit nejspíš jako zahradní domek......
Když elektro na kolem komína, tak bych šel do El Blesku ten má baterky AGM za 5 let vyhodím a za nějakých 15000,- koupím baterky nový, ale nejspíš jen pokud bych chtěl dobrovolně odejít ze života :wink: Jezdit dnes v takhle malinkým autě, byť jen po Praze chce odvahu a snížený pod sebezáchovy :wink:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
motorol
***
Příspěvky: 722
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od motorol »

Jo, porad čekám, kdy mi někdo zaplatí za to, ze si vezmu 8 let starej elektromobil a furt nic... taky je divny, ze to nemá žádnou cenu, ale prodává se to za 4000 E bez baterky. To si naopak drží cenu vys než spalovak, ten by za tolik bez motoru neprodali.
Jinak co jsem tak četl tak u i3 meni baterky a i tam umí narvat větší než tam původně byly. Takže ta náhrada nějaká existuje a funguje, jen se musí hledat a neni jich tolik, protože i tech aut je zatím malo.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat »

Pořád se periodicky objevuje teze, co dělat, když baterie klekne, když je náhradní nesehnatelná nebo příšerně drahá. Odpověď zní nic, protože s větší pravděpodobností se dřív rozpadne zbytek auta, než stačí baterie kleknout. Mitshubishi MiEV, Peugeot Ion a Citroën C-Zero vyráběné od roku 2010 jezdí doteď. Nissan Leaf se vyráběný od roku 2011 jezdí doteď. Tesla Model S se vyrábí od roku 2012 a i ty první kusy, pokud z nich neodpadlo něco, co se už nedalo lepící páskou zpátky přidělat, jezdí doteď. A to už mají některé kusy pořádně nalítáno. Takže kde jsou nějaká reálná data, která by zavdala důvod k panice? Nejsou, jsou to jen nepodložené fámy. Samozřejmě nějaká degradace kapacity u desetiletých aut už bude, v horším případě se může pohybovat kolem 20 %. Záleží, jak se k tomu kdo choval. Ta auta sice dojedou o něco míň než na začátku, ale jezdí pořád.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Odpovědět

Zpět na „IONIQ“