Elektromobilita pokec komplexně...

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 1597
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od sarin007 » 12 úno 2020, 10:51

slabostka píše:
11 úno 2020, 23:37
my doma prevádzkujeme hybrida a je to výborné riešenie pre cesty do mesta a cesty prímestské... rovnako by tento účel splnilo elektroauto a aj o tom do budúcna uvažujem. Nabíjanie doma v noci, cesty tak do 50km denne hlavne v meste. Ako druhé auto v rodine. To je miesto pre elektroauto. Pozitívum vidím hlavne v lacnej údržbe - v podstate žiadna, predpokladám STK nebude nikdy problém. Baterky majú už takú výdrž že aj pri poklese kapacity vydržia na danú prevádzku veľmi veľmi dlho a prežijú auto.
Ja eletroautá vidím ako normálnu časť automobilového trhu - ako aj benzín, dízel, hybrid. Proste komu to padne ten nech má možnosť kúpiť.
Ja napríklad nikdy nevyužijem dízel a nikdy som o ňom neuvažoval. Iný zas nepozerá po benzíne alebo hybridnom aute lebo má inú potrebu.
Já bych třeba uvítal raději hybrida, umím si představit, že bych měl Tucsona hybrid s dojezdem na nabití cca 50-60 km. To jsou trasy, které jezdím pravidelně o víkendu, nebo tato vzdálenost postačuje pro běžnou jízdu na nákup po městě apod. V zimě bych nemusel řešit zahřátí motoru. I příplatek třeba 100 tis. by se mi jevil ok, protože by se mi vrátil v pohoných hmotách. Problém elektroaut je pořizovací cena. Náklady na údržbu můžou být třeba nulový, ale pořád je cena auta 2x vyšší než běžná, takže jako druhý auto do rodiny nesmysl, když je dražší než to hlavní, které už mám. Pokud mám doma auto a budu shánět druhé, tak budu hledat spíše levnější (v opačném případě by se skoro logicky stalo druhým autem v rodině to předchozí :mrgreen: ). A když většina lidí v republice má jako hranici ceny auta řeknu půl mega, tak je elektropřibližovadlo cenový nesmysl ](*,)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, Full LED, barva Ara Blue
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979

Reklama
 

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 6655
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od idam.i » 12 úno 2020, 11:30

Hybrid sa zdá byť aj mne rozumná volba.No určite nie s CVT prevodovkou.Koncern KIA/H dáva dsg prevodovku no k tomu hlboko podladený 1,6GDI. #-o Škoda inak by KIA Niro nebola bez šancí. :-k
Hyundai Elantra 1,6 D-CVVT, Style , Sparkling metal (2017-)
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Style , Blue spirit (IX.2011-I.2017]
Ford Cmax 1,6 ti-vct
Ford Mondeo 1,8i
Mazda 626 2,5 V6
Renault 21 2,2i Nevada
Citroen BX 1,6i

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 8842
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 12 úno 2020, 11:45

No, podladěný :mrgreen: . Projeď se s ní :wink: .
i30 FB PDe 1,4 T-GDi N-line Ultimate/i30 kombi PDe 1,4 T-GDi go!
PDe HB 1,0 T-GDi Symbol+
GDH kombi 1,6 GDi GO!
ELH 1,7CRDi TK+
FDH 1,6CVVT TK
NF 2,4CVVT Dynamic
LC 1,3i Champion
EF F/L 2,0i Elegance
XD F/L 1,6i Comfort+
X3B 1,3i GLS
aj.

Uživatelský avatar
stefanpilat
*
Příspěvky: 82
Registrován: 11 úno 2020, 12:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat » 12 úno 2020, 12:58

Zrovna teď jsem řešil nákup nového rodinného vozu a rozmýšlel jsem se mezi Ioniqem HEV a i30 1.4 T-GDI Fastback ve výbavě Style. Rozdíl v ceně 150 000,- Kč. Byl jsem i na zkušební jízdě s Ioniqem a moc se mi to zalíbilo. Už jsem byl rohodnutý ten předváděcí kus, který se prodával za cenu nové i30, koupit, ale pak jsem podle VINu zjistil, že už ho někdo někde stačil nabourat (což mi prodejce samozřejmě zamlčel), proto jsem od koupě odstoupil. Při očekávané průměrné úspoře paliva 2 litry na 100 km se cenový rozdíl s novým i30 vyrovná asi po 250 000 km. Aby se to cenově vyrovnalo aspoň v pětileté záruční době, znamená to najezdit každý rok aspoň 50 000 km. Tolik toho zase nenajezdíme, takže jsme nakonec koupili v akci tu novou i30. Ale pro někoho, kde těch 50 000+ ročně dá (hlavně mimo dálnice), to může být docela dobrá volba.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 6655
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od idam.i » 12 úno 2020, 13:02

Je fakt,že osobne som s ním nejazdil,no na stovku za 11,5sec. a max.165km/hod. sa mi zdá trochu málo. :-k
Asi to budem musieť ísť vyskúšať.
Hyundai Elantra 1,6 D-CVVT, Style , Sparkling metal (2017-)
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Style , Blue spirit (IX.2011-I.2017]
Ford Cmax 1,6 ti-vct
Ford Mondeo 1,8i
Mazda 626 2,5 V6
Renault 21 2,2i Nevada
Citroen BX 1,6i

slabostka
***
Příspěvky: 670
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od slabostka » 12 úno 2020, 13:11

idam.i píše:
12 úno 2020, 11:30
Hybrid sa zdá byť aj mne rozumná volba.No určite nie s CVT prevodovkou.Koncern KIA/H dáva dsg prevodovku no k tomu hlboko podladený 1,6GDI. #-o Škoda inak by KIA Niro nebola bez šancí. :-k
- naopak prevodovka v toyote je to čo ju robí spoľahlivou - je to vlastne manuálna planétová prevodovka, olej sa mení čo 90 000km bez filtra a výmena aj doma ak sa vie dvihnúť auto.... naopak dvojspojka sa spoľahlivosťou nechytá....
pointa hybridu a hlavne elektroauta je - podľa mňa - v lacnej prevádzke - údržbe - počítať len spotrebu je blbosť. Na hybride nemám hnacie remene, štartér, sviečky na 90 000km, brzdy vydržia dvojnásobok a u elektroauta odpadajú oleje, rozvody, všetky starosti s EK, emisiami.... proste bezúdržbová prevádzka. Keď pozerám ceny jazdeniek tak sú celkom zaujímavé....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018

Uživatelský avatar
stefanpilat
*
Příspěvky: 82
Registrován: 11 úno 2020, 12:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat » 12 úno 2020, 14:34

idam.i píše:
12 úno 2020, 13:02
Je fakt,že osobne som s ním nejazdil,no na stovku za 11,5sec. a max.165km/hod. sa mi zdá trochu málo. :-k
Asi to budem musieť ísť vyskúšať.
S Ioniqem HEV jsem absolvoval jen jednu předváděcí jízdu, takže to auto nemůžu hodnotit ve všech možných situacích, ale rozhodně jsem z něj neměl pocit, že by jezdilo nějak utahaně. Měl jsem možnost s ním vyjet jedno docela prudké stoupání. Benzínový motor a elektromotor spojily síly dohromady a auto to vyběhlo v 90 km/h při třech dospělých osobách lehce, svižně a bez zpomalení. To by výkonově podobně laděná atmosféra bez pomoci elektromotoru takhle lehce nezvádla. Jasně, není to auto stavěné na nějaké dálniční závodění vysoko nad legálními limity. K tomu jsou vhodné úplně jiné motorizace. Ale po městě a po okreskách je to prostě paráda - svižná, plynulá, tichá a pohodová jízda. Brzdou v provozu určitě nebude. Dálnici při 130 km/h nebo i mírně nad také zvládne v pohodě, ale tam už se výhoda hybridního pohonu poněkud ztrácí (prostě to pak žere jako normální atmosférická 1.6). Kdyby byl tak o 100 000 levnější, tak nezaváhám ani na okamžik a hned ho beru.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 14899
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Axel.Foley » 12 úno 2020, 15:32

Hybrid se vyplatí do města a příměstské trasy, na dálnici se jeho výhoda stává spíš nevýhodou. A nájezd 50.000 km+ :-k pro převažnou většinu lidí otázka několika let, ne jednoho roku.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 6655
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od idam.i » 12 úno 2020, 15:46

Hyundai Elantra 1,6 D-CVVT, Style , Sparkling metal (2017-)
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Style , Blue spirit (IX.2011-I.2017]
Ford Cmax 1,6 ti-vct
Ford Mondeo 1,8i
Mazda 626 2,5 V6
Renault 21 2,2i Nevada
Citroen BX 1,6i

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 8842
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 12 úno 2020, 16:03

Tak pokud se bavíme o plug-inu a jezdíš skoky po městě s tím, že v noci dobiješ, tak toho benzínu fakt moc nepotřebuješ :mrgreen: .
i30 FB PDe 1,4 T-GDi N-line Ultimate/i30 kombi PDe 1,4 T-GDi go!
PDe HB 1,0 T-GDi Symbol+
GDH kombi 1,6 GDi GO!
ELH 1,7CRDi TK+
FDH 1,6CVVT TK
NF 2,4CVVT Dynamic
LC 1,3i Champion
EF F/L 2,0i Elegance
XD F/L 1,6i Comfort+
X3B 1,3i GLS
aj.

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 6655
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od idam.i » 12 úno 2020, 16:15

To áno,zle som nechal nastavené vyhladávanie. #-o
Takže Ioniq :
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
a Niro :
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
No aj tak jazdiť za 5 litrov nie je zlé. 8-[
Hyundai Elantra 1,6 D-CVVT, Style , Sparkling metal (2017-)
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Style , Blue spirit (IX.2011-I.2017]
Ford Cmax 1,6 ti-vct
Ford Mondeo 1,8i
Mazda 626 2,5 V6
Renault 21 2,2i Nevada
Citroen BX 1,6i

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 8842
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 12 úno 2020, 16:29

To já dokázal i s normálním 1,0 T-GDi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
i30 FB PDe 1,4 T-GDi N-line Ultimate/i30 kombi PDe 1,4 T-GDi go!
PDe HB 1,0 T-GDi Symbol+
GDH kombi 1,6 GDi GO!
ELH 1,7CRDi TK+
FDH 1,6CVVT TK
NF 2,4CVVT Dynamic
LC 1,3i Champion
EF F/L 2,0i Elegance
XD F/L 1,6i Comfort+
X3B 1,3i GLS
aj.

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2350
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Richard555 » 12 úno 2020, 16:30

Jak psal Axel, když jezdíš kolem komína a večer dáš auto nabít v garáži, jezdíš jen za elektriku, pokud vyjedeš dál zapojí se i normální spalovák a spotřeba bude tak 3-5 litrů, ten el. motor ti pomůže zrychlit a benzín jen rychlost udržuje. Ale pokud pojedeš po dálnici delší dobu, tak tam ti el. motor nepomůže, naopak spíš přitíží - budeš mít auto o např. 100kg těžší a tím budeš mít i větší spotřebu :wink:
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

Uživatelský avatar
frawd
Moderátor
Příspěvky: 372
Registrován: 21 pro 2011, 10:09
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od frawd » 13 úno 2020, 10:14

Mr. HYUNDAI píše:
12 úno 2020, 16:29
To já dokázal i s normálním 1,0 T-GDi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
V meste asi nie, tam má hybrid navrch. Mimo mesta sa výhoda hybridú rýchlo stráca. Prius a Ioniq majú výbornú aerodynamiku, tak mimo mesta tá spotreba rastie o kúsok pomalšie. Niro má aerodynamiku asi ako krabica od topánok (preháňam), tak to mimo mesta bude pýtať viac.

Ja jazdím po meste za 9l v lete a za 11l v zime, mild hybrid by to stlačil výrazne dolu. Ale pri mojom nájazde (12000 km, polovica v meste, polovica po dialnici) sa mi neoplatí meniť auto.
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané

Uživatelský avatar
stefanpilat
*
Příspěvky: 82
Registrován: 11 úno 2020, 12:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat » 13 úno 2020, 13:29

Jen čistě pro zajímavost: podle aktuálních prodejních cen Ioniqů HEV (600 000), PHEV (800 000) a EV (900 000) v základní výbavě a i30 1.4 T-GDI Fastback v odpovídající výbavě Style plus náklady na každých 100 ujetých kilometrů podle průměrných spotřeb podle www.spritmonitor.de a současných průměrných cen elektřiny a benzínů jsem zjistil tyto výsledky:

Ve srovnání s benzínovým i30:
Ioniq HEV se začne vyplácet po ujetí 270 000 km.
Ioniq PHEV se začne vyplácet po ujetí 340 000 km.
Ioniq EV se začne vyplácet po ujetí 310 000 km.

Ioniq EV oproti hybridům:
oproti HEV se vyplatí po ujetí 330 000 km.
oproti PHEV se vyplatí po ujetí 220 000 km.

Ioniq PHEV se tak jeví jako nejméně výhodný jak ve srovnání s čistým benzínem, tak čistým elektromobilem. A to jsem byl k jeho provozu ještě optimistický: počítal jsem se situací, kdy je nabíjen každých 100 km a pak ujede čistě elektrickém režimu 50 km. V praxi by to ale sotva kdy tak bylo, takže realita by byla ještě pesimističtější.

Při současných cenách nových vozů a současných cenách pohonných hmot se tyto vozy mohou vyplatit leda tak taxikářům s velmi vysokým každodenním dojezdem. Ale ani plug-in pro ně nebude šťastná volba, těžko bude taxikář každých 100 km někde nabíjet. Plug-in je sice hezký, ale provozovat ho se nevyplatí asi nikomu. To už radši čistý eloktromobil, ale nejlépe HEV, kde odpadají starosti s nabíjením a vyplatí se oproti čistému benzínu nejdříve (i když pro běžného člověka i tak v nedohlednu).
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)

Odpovědět

Zpět na „IONIQ“