Elektromobilita pokec komplexně...

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
willy50
**
Příspěvky: 452
Registrován: 16 lis 2009, 14:11
Bydliště: střední Morava

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od willy50 » 16 bře 2021, 19:46

stefanpilat
"Zato Němci si po zavření svých JE nadělají do gatí a ještě u nás budou škemrat o trochu šťávy z našich atomovek."
Třeba nám to dají befelem :lol:
I30 1.5DPi, HB, comfort, silky bronze, manuál, 2021 - Willyho bronzový poklad
I30 1.4CVVT, Metalická Champaigne Silver, Clasic plus - Nošovice 2009
Bylo: Simca 1501; F 126P; Š 125; Felicia combi 1.3; Fabia combi 1.4; i20, benzín 1.2

Reklama
 

kolomaz
**
Příspěvky: 239
Registrován: 01 led 2021, 19:02

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od kolomaz » 16 bře 2021, 19:52

větrné elektrárny jsou zcela jistě lepší než slavná fotovoltaika. Problém je, že samy od sebe jsou nanic. Nefouká - není voltík.
Není Voltík, a není Ampérek.
Větrná elektrárna má význam tam, kde je napojena třeba na přečerpávačky - apod. akumulátory energie.
Na rozdíl od fotovoltaiky jsou alespoň ekologické.
O hyzdění krajiny bych nemluvil, výhledy hyzdí komíny atomovek, areály automobilek .... to vše k civilizaci patří a bez toho by nebyla civilizace.

Scifi projektů už lidstvo poznalo mraky. Ale jen praxe zatím ukázala co je a co není reálné.
Konec tepelných elektráren bez náhrady v Německu, Rakousku, .... neexistence jádra v německu, Rakousku - povede k čemu ?
Nevím zda v německu a Rakousku staví nějaké vodní elektrárny, ale vzhledem k hnědo-zelené mafii v brů-seru myslím , že ne.
K čemu to povede ? No necháme se překvapit, třeba už na západ od nás našli způsob jak vyrábět elektřinu jiným způsobem :-)

willy50
**
Příspěvky: 452
Registrován: 16 lis 2009, 14:11
Bydliště: střední Morava

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od willy50 » 16 bře 2021, 19:52

Maras, fúzní reaktory jsou asi nejnadějnější, ale nevím jestli budou fungovat ještě za našeho života.
Jedině, že by ti kluci šikmooký, pracovití zamakali až ÚV zavelí. :D
I30 1.5DPi, HB, comfort, silky bronze, manuál, 2021 - Willyho bronzový poklad
I30 1.4CVVT, Metalická Champaigne Silver, Clasic plus - Nošovice 2009
Bylo: Simca 1501; F 126P; Š 125; Felicia combi 1.3; Fabia combi 1.4; i20, benzín 1.2

kolomaz
**
Příspěvky: 239
Registrován: 01 led 2021, 19:02

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od kolomaz » 16 bře 2021, 19:53

willy50 píše:
16 bře 2021, 19:46
stefanpilat
"Zato Němci si po zavření svých JE nadělají do gatí a ještě u nás budou škemrat o trochu šťávy z našich atomovek."
Třeba nám to dají befelem :lol:
škemrat nebudou, tak jak nám nepatří voda, tak nám nepatří z valné části ani energetické zdroje . Kdopak to jen prošustroval ,
valná část není většina, ale musí dodržovat podmínky. takže ani 60 % nám nestačí

willy50
**
Příspěvky: 452
Registrován: 16 lis 2009, 14:11
Bydliště: střední Morava

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od willy50 » 16 bře 2021, 20:05

kolomaz píše:
16 bře 2021, 19:52
Na rozdíl od fotovoltaiky jsou alespoň ekologické.
O hyzdění krajiny bych nemluvil, výhledy hyzdí komíny atomovek, areály automobilek .... to vše k civilizaci patří a bez toho by nebyla civilizace.
No ekologické.......
Jaderky jsou dvě na celém území, automobilek, co já vím pět? Větrníky jsou kde se podíváš....
I30 1.5DPi, HB, comfort, silky bronze, manuál, 2021 - Willyho bronzový poklad
I30 1.4CVVT, Metalická Champaigne Silver, Clasic plus - Nošovice 2009
Bylo: Simca 1501; F 126P; Š 125; Felicia combi 1.3; Fabia combi 1.4; i20, benzín 1.2

Uživatelský avatar
cernymotyl
**
Příspěvky: 193
Registrován: 19 říj 2019, 20:01
Bydliště: Kozinec

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od cernymotyl » 16 bře 2021, 20:27

willy50 píše:
16 bře 2021, 19:41
cernymotyl
"Já věřím, nebo spíš chci věřit, že elity v EU vědí, co dělají"
Je to ironie že? Nemyslíš to vážně?
To je to poslední čemu bych věřil. V EU se rozhoduje podle jiných pravidel než "vše pro rozvoj".
A možná (a já tomu věřím) že Evropa není svéprávná a je řízena odjinud.
Sakra, zase ta politika!
Konec
Ironie to nebyla. Jsem spíš optimista. Na konspirace nevěřím. EU musí mít k dispozici spoustu odborníků, co dokáží spočítat spotřebu a výrobu elektřiny v dlouhodobém výhledu. Přišlo by mi zvláštní, kdyby bez toho elektromobilitu prosazovali. Třeba jsem ale jen naivní.

Ne, že bych na samotnou fúzi nevěřil, ale nevěřím na to, že se komerčního využití ještě dožiju.
Hyundai Kona 1.6 T-GDI, 7 DCT 4x4, Style, 2019
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české:
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.

Uživatelský avatar
Maras
**
Příspěvky: 455
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Maras » 16 bře 2021, 20:36

cernymotyl: promiň, ale jsi naivní, tady nejde o žádné odborníky EU. Jde o zelený EKO byznysterorismus a lidé co sedí v komisi mají vymyté mozky cizími ideály. Willy 50 to řekl dobře. Souhlas.
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 7372
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od idam.i » 16 bře 2021, 20:51

[quote=kolomaz & willy50

Presne tak.Dve JE vyživia celú krajinu.Jedine čo hyzdí sú chladiace veže.No celé kraje plné vrtúl sú všade.To nehovorím,že prvé kusy sú už na odpis a keď som videl ako sa likvidujú a čo to stojí,je otázna aj rentabilita.
O fotovoltaike či solárnej energíi radšej ani nehovorím.
Opel Insignia GS 1,5 Innovation Satin Grey (2018-)
Hyundai Elantra 1,6 D-CVVT, Style , Sparkling metal (2017-)
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8i
Mazda 626 2,5 V6
Renault 21 2,2i
Citroen BX 1,6i

kolomaz
**
Příspěvky: 239
Registrován: 01 led 2021, 19:02

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od kolomaz » 16 bře 2021, 21:35

a další :

Za 129 milionů korun zakoupil loni Dopravní podnik města Jihlavy (DPMJ) deset moderních parciálních trolejbusů. Sedm z nich může několik kilometrů ujet jen na baterie. Jenže stačily první silnější mrazy a tyto vozy ani nevyjely. Jak se ukázalo, vysočinská zima jim vůbec nesvědčí.
Zdroj: https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/par ... -zpravy_mv

jakpak to bude s baterkama v autě ?

motorol
**
Příspěvky: 388
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od motorol » 16 bře 2021, 21:50

Ano, parciální trolejbus má problémy s brzdami, co řeší garancka a do kopce jedou na baterky pomalu- proto se do kopců tahají ty dráty. Takže článek o ničem.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105

Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 179
Registrován: 11 úno 2020, 12:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat » 16 bře 2021, 22:54

kolomaz: elektroauta se sériově vyrábí od roku 2011, takže ty nejstarší už mají deset zim za sebou. Jak to snáší, se dá docela dobře vygooglit. Už o tom byla napsána hromada článků. Stačí si je přečíst. Třeba zde.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)

willy50
**
Příspěvky: 452
Registrován: 16 lis 2009, 14:11
Bydliště: střední Morava

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od willy50 » 16 bře 2021, 23:42

Tak mne napadlo: až bude, jednou, velká část elektřiny z OZE, bude ještě "noční proud"?
Nebude spíše denní :lol:
ČEZ se na to už asi připravuje, protože noční je už jen o trošku levnější.
I30 1.5DPi, HB, comfort, silky bronze, manuál, 2021 - Willyho bronzový poklad
I30 1.4CVVT, Metalická Champaigne Silver, Clasic plus - Nošovice 2009
Bylo: Simca 1501; F 126P; Š 125; Felicia combi 1.3; Fabia combi 1.4; i20, benzín 1.2

kolomaz
**
Příspěvky: 239
Registrován: 01 led 2021, 19:02

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od kolomaz » 16 bře 2021, 23:48

stefanpilat píše:
16 bře 2021, 22:54
kolomaz: elektroauta se sériově vyrábí od roku 2011, takže ty nejstarší už mají deset zim za sebou. Jak to snáší, se dá docela dobře vygooglit. Už o tom byla napsána hromada článků. Stačí si je přečíst. Třeba zde.
baterie se obewcně vyrabí jíž hoodně let, ale stále platí, že jejich kapacita klesá s teplotou . O elektrice toho bylo napsaáno také hodně - stačí zadat google.com a elektrika - baterie

a nebo si tak přečíst
https://www.uamk.cz/aktuality/2766-uamk ... tor-v-zime

Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 179
Registrován: 11 úno 2020, 12:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat » 17 bře 2021, 00:02

Ano, dojezd elektroaut klesá v zimě zhruba o čtvrtinu až třetinu. To je dobře známá věc, je to provozní vlastnost, se kterou se musí počítat. Jinak fungují, startují, jedou, topí, dobíjí se.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)

kolomaz
**
Příspěvky: 239
Registrován: 01 led 2021, 19:02

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od kolomaz » 17 bře 2021, 00:26

výborně, stačí zadat, a jelikož i zde se najdou lidé, co neznají funkcí strýčka gúgla, neumí číst manuál, či ten maunál nemají, neví kam ho dali , tak se zde objevují informace typu - zimní pneu v létě můžeš mít do 1,6 mm , letní pneu můžeš mít i v zimě, když není sníh a nehrozí , že napadne, můžeš mít i 4 promile alkoholu, pokud jezdíš na PC či jen v garáži.

Odpovědět

Zpět na „IONIQ“