Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Jak jsme testovali Hyundai modely.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

slabostka
***
Příspěvky: 908
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Příspěvek od slabostka » 04 kvě 2021, 08:25

je už nejaké reálne porovnanie spotreby jednotlivých verzií? Ak som sa v tom nestratil je tu klasika turbobenzín, mild hybrid a full hybrid.
Príde mi že ten mild hybrid berie dosť takže mi čo sa týka spotreby uniká jeho zmysel - ak mi niečo neušlo....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018

Reklama
 

Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 203
Registrován: 11 úno 2020, 12:26

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Příspěvek od stefanpilat » 04 kvě 2021, 15:10

To by bylo fajn, ale obávám se, že k tomu ještě není dostatek dat. Podle různých zdrojů může v ideálních podmínkách mild-hybrid ušetřit cca. půl litr paliva na 100 km. V reálném provozu to ale bývá spíš na úrovni statistické chyby. Jeho smyslem je, že jeho nasazením ušetří automobilky pár gramů CO2. A každý gram se dnes počítá...
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)

Uživatelský avatar
Maras
***
Příspěvky: 572
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Příspěvek od Maras » 04 kvě 2021, 15:35

Stefanpilat: souhlas a jen doplním Slabostka: existuje i Plug in hybrid
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

kolomaz
**
Příspěvky: 342
Registrován: 01 led 2021, 19:02

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Příspěvek od kolomaz » 04 kvě 2021, 16:29

No srovnání asi nejde udělat, my máme ve firmě 2 ks mild hybrid a tuším 4 1,4 TGDI .
řidiči se točí a daloby se říct, že statisticky jezdí auta stejné trasy s různými řidiči.
Jenže 1,4TGDI mají najeto 50 - 90 tisíc a mild hybrid mají jen kolem 10 tisíc. I to má určitě na spotřebu vliv.
Pokud pominu vše ostatní a vezmu jen spotřebu tak průměr u 1,4TGDI byl na konci prvního kvartálu zhruba 6,76 ( min 6,35 , max 7,41 ) u mildhybrid 6,01 .
Ale - může to být i tím, že s novým autem se ze začátku , pokud není řidič prase , jezdí jinak . I když u některých řidičů u nás nevím, zda se o to, kolik má auto najeto zajímají.

slabostka
***
Příspěvky: 908
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Příspěvek od slabostka » 04 kvě 2021, 16:43

plug-in bude - zatiaľ - okrajová záležitosť...
zrejme ten motor úsporný nebude aj keď to bude fullhybrid... škoda určite by našli uplatnenie pre klasickú atmosferu ako to urobila honda, ford či toyota.
z tých fotiek mi hrozne vadí ten volant - ten "pochromovaný" rámček...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018

Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 203
Registrován: 11 úno 2020, 12:26

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Příspěvek od stefanpilat » 04 kvě 2021, 16:44

kolomaz: Ten rozdíl ve spotřebě nemusí být jen zásluhou mild-hybridu. Může to být dáno konstrukčním vylepšením samotného motoru 1.5 T-GDI oproti 1.4 T-GDI. Kia začala do Ceedu montovat nový 1.5 T-GDI bez mild-hybridu a k podobnému snížení spotřeby by tam mělo dojít také. Ale zatím je příliš málo dat pro srovnání.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)

Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 203
Registrován: 11 úno 2020, 12:26

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Příspěvek od stefanpilat » 04 kvě 2021, 17:02

slabostka: Na spritmonitoru už nějaký vzorek Tucsonů HEV je, vychází to na 7,25 l / 100 km. Jsou v tom čtyřkolky i dvoukolky. To už se blíží spotřebě dieselu, pořízovací náklady na full-hybrid jsou s dieselem srovnatelné (rozdíl 10 000 Kč). Jestli ta čísla sedí, tak ten full-hybrid může dávat smysl, zvlášť pro někoho, kdo s ním hodlá jezdit často po městě.

Plug-in hybrid si s ohledem na vysoké pořizovací náklady koupí snad jen ten, kdo chce maximum krouťáku a výkonu ať to stojí, co to stojí, případně pro možnost parkování zdarma v modrých zónách v Praze, to pro někoho může být silný argument. Příplatek za něj se bude i při pravidelném nabíjení vracet v nižších provozních nákladech jen velmi pomalu.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)

kozakm
*
Příspěvky: 41
Registrován: 15 bře 2021, 16:06

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Příspěvek od kozakm » 04 kvě 2021, 18:21

MHEV má smysl jen pro flotilové emise...

slabostka
***
Příspěvky: 908
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Příspěvek od slabostka » 04 kvě 2021, 19:46

ja som vychádzal z testov - čo možno nie je úplne top vzorka - kde sa často spomína číslo 10 resp. 8-10 čo je na moderné auto veľa, bez ohľadu na veľkosť - ono to totiž nie je obrovské auto. Konkurencia je v spotrebe o nejaký ten liter nižšie. Hlavne ak testeri sú rovnakí.
Hybrid musí brať v meste 5-6, 10 v meste je úplne mimo.
Ale nechajme sa prekvapiť možno bežní vodiči budú mať iné čísla.
Inak mildhybrid nedáva zmysel v žiadnej značke - tie flotilové emisie sa rátajú z čoho? z predaných áut? Ak sa mildhybridy predávať nebudú akí majú zmysel?
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018

Uživatelský avatar
Maras
***
Příspěvky: 572
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Příspěvek od Maras » 04 kvě 2021, 20:21

Ale prodávají se a budou dál, protože na trhu už téměř nejsou jiné možnosti, než vybrat něco s dopomocí elektřiny. Podekujme EU a jejich zelenému ekozerorismu.
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 203
Registrován: 11 úno 2020, 12:26

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Příspěvek od stefanpilat » 04 kvě 2021, 20:53

Jestliže mild-hybrid ubere papírově cca. 20 g CO2 za každý kus, tak už to při množství prodaných aut hraje velkou roli. To je údajně díky tomu, že ty testovací cykly sestávají z poměrně velkého množství zastavení a rozjezdů, kde se zrovna mild-hybrid uplatní. Že je to pak v reálném provozu jinak, to už nikoho netrápí. Snad jet ve městě trasu, kde by byla jedna světelná křižovatka za druhou a na každé bych měl červenou, takže jízda by sestávala ze série plynulých zpomalení, zastavení a rozjezdů, tak by se výpomoc mild-hybridu na spotřebě už poznat dala, ale to jsou jen specifické situace.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)

kolomaz
**
Příspěvky: 342
Registrován: 01 led 2021, 19:02

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Příspěvek od kolomaz » 04 kvě 2021, 21:02

v městském provozu - v Praze, Brně, Ostravě mildy hybrid mít vliv bude a značný.
stačí se podívat na spotřebu benzínu, když startuješ klasicky a když nastartuje elektrika.
Takže podle toho,co jsem měl možnost posoudit a změřit tak u auta, které najezdí větší část km po městě , na semaforech, v zácpách , viz naše služebáky , je rozdíl ve spotřebě znatelný. Nemluvím o ekologii, to nechávám hnědo-černým aktivistům.
Ale to si musí vyhodnotit každý majitel sám, údaje na nějakém serveru, kde nevíš, kolik km kdo najel ve městě, po dálnici, jsou podle mne mimo mísu.

Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 203
Registrován: 11 úno 2020, 12:26

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Příspěvek od stefanpilat » 04 kvě 2021, 21:38

kolomaz: věřím, že to tak v městském provozu může být. U aut, která jsou na trhu relativně krátkou dobu, je těžké najít nějaké spolehlivé údaje o spotřebě. I každý reportér nebo tester jezdí jinak. Když jsou na spritmonitoru údaje od stovky lidí, tak už ten průměr nějakou výpovědní hodnotu mít bude. Když jsou tam ale zatím jen dva tři údaje, tak se z toho dá těžko něco vyvozovat. Za nějaký čas to bude jasnější.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)

willy50
***
Příspěvky: 512
Registrován: 16 lis 2009, 14:11
Bydliště: střední Morava

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Příspěvek od willy50 » 05 kvě 2021, 13:37

I na tom spritmonitoru to je spíše taková sázka do loterie, ten rozptyl tam bývá velký.
Když jsem se naposledy díval na "můj" motor tak tam byl rozptyl 5,5l až 8,5l. To je procentuálně opravdu hodně.
I30 1.5DPi, HB, comfort, silky bronze, manuál, 2021 - Willyho bronzový poklad
I30 1.4CVVT, Metalická Champaigne Silver, Clasic plus - Nošovice 2009
Bylo: Simca 1501; F 126P; Š 125; Felicia combi 1.3; Fabia combi 1.4; i20, benzín 1.2

kozakm
*
Příspěvky: 41
Registrován: 15 bře 2021, 16:06

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Příspěvek od kozakm » 05 kvě 2021, 14:39

Ta srandovní baterka, co v MHEV je, žádný velký rozdíl neudělá. Ale v množství kusů se každé ušetřené procento emisí počítá a o to jde.

Já bych třeba MHEV normálně nechtěl, ale s automatickou převodovkou nebyla jiná volba.

Odpovědět

Zpět na „Testy“