i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Jak jsme testovali Hyundai modely.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 6899
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od idam.i » 28 zář 2020, 20:20

A keď to potovnáš s 1,4TGDi ? Dynamika,pružnosť a pod.
Hyundai Elantra 1,6 D-CVVT, Style , Sparkling metal (2017-)
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Style , Blue spirit (IX.2011-I.2017]
Ford Cmax 1,6 ti-vct
Ford Mondeo 1,8i
Mazda 626 2,5 V6
Renault 21 2,2i Nevada
Citroen BX 1,6i

Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 15569
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od Axel.Foley » 28 zář 2020, 20:43

Tipuji, že porovnání na toto téma bude psát Mr. :hyu: a petzl. Ti dva mají s 1,4 TGDi najeto hodně.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 6899
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od idam.i » 28 zář 2020, 20:51

:wink: OK
Hyundai Elantra 1,6 D-CVVT, Style , Sparkling metal (2017-)
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Style , Blue spirit (IX.2011-I.2017]
Ford Cmax 1,6 ti-vct
Ford Mondeo 1,8i
Mazda 626 2,5 V6
Renault 21 2,2i Nevada
Citroen BX 1,6i

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 9228
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele:

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 28 zář 2020, 21:06

Je pátek odpoledne a já mám za sebou týden, který byl všechno jen ne klidný a příjemný. Jeden průšvih stíhal druhý a jsem utahaný jako kotě. Nadcházející prodloužený víkend potřebuji jako sůl, měl bych se vlastně těšit na test půjčeného auta, ale moje primární pocity jsou rozporuplné. O půjčovaném voze jsem si nastudoval alespoň pár základních informací a na papíře by to měl být naprostý průšvih – inteligentní manuální převodovka se spojkou ovládanou „trpaslíkem“, která dle vlastního uvážení odpojuje převodovku od motoru a plachtí, motor doplněný o baterky a k tomu všemu výrobce tvrdí, že 18‘‘ kola nacpal na běžný podvozek, protože v N Linech se podvozek dál upravoval jen u HB a FB. No, tak holt po delší době napíšu test, ve kterém auto „sestřelím“, taky už to tu bylo. A počasí je taky na prd…

Parkuji svůj FB N Line na parkoviště a jdu si pro klíče. Když odcházím k autu dostanu ještě zajímavou informaci – mám vyzkoušet opravdu všechny „drive módy“. Tahle informace se ukáže jako velice podstatná a posléze toto téma rozvedu. Došel jsem k autu, odsunul sedačku dozadu, dal klíček do zapalování, vyšlápl spojku, pravá noha na brzdě, otáčím klíčkem a ..... NIC. To ten testík pěkně začíná, co se to děje? Vyšlapuji spojku ještě jednou, třeba to spínač na spojce nevzal a po otočení klíčku se zase nic neděje, tentokrát jsem se ovšem podíval na budíky a rozsekalo mě toto sdělení:
N.jpg
N.jpg (85.49 KiB) Zobrazeno 176 x
Poslechl jsem, motor naskočil (pokud dáte neutrál a zkusíte startovat bez sešlápnutí pedálů spojky a/nebo brzdy, tak dostanete zase upozornění na nutnost sešlápnutí pedálů :D – prostě spojka, brzda a neutrál – jinak prdlajs :wink: ) a přeparkovávám vedle svého N Linu, abych udělal srovnávací fotky. Světlo mi moc nepřeje, ale nedá se nic dělat, lepší než nic.
Únava mě začíná drtit čím dál víc, je čas odfrčet domů, dát si kafe a práci nechat přede dveřmi. Plán je jednoduchý – od HCP na D11 a přes Nehvizdy domů. Jenže sjezd na dálnici prakticky stojí, tak to vezmu přes D10, v Zápech doleva a přes Mstětice k nám. Zhruba na pátém kilometru si začínám všímat, že se vlastně vůbec nic od podvozku nedozvídám. To je oproti mému N Linu ale velký rozdíl, jezdím tudy skoro denně a o všech spárách, dírkách, vlnkách vím. Ale tohle auto mi o nich nesděluje nic. Sjíždím z dálnice, i když je mokro, tak se pneumatiky nemají tendenci utrhnout a poslat mě po tečně ven, to je příjemné zjištění, Michelinky na mém autě mě tu už dvakrát, ve 40 km/hod.! :shock: , poslaly rovně a já měl co dělat, abych zůstal mezi čárami a ve správném směru. Nic nejede, tak šup doleva. V Zápech mě přepadne myšlenka zahnout doprava na jeden z mých testovacích úseků. Tak jo, ať to mám za sebou, jdeme na to.

Teď přijde malá „odbočka“ a jakési vysvětlení. Kdo to tady v okolí zná, tak přesně ví, kde podvozky testuji, ze Záp směrem na Svémyslice. Za obcí Zápy chvíli silnice vede rovně, pak esíčko na most přes dálnici, za mostem ještě pár metrů rovně a levá zatáčka a mírným stoupáním téměř rovně pěkně ke křižovatce se stromem. Silnice k mostu je celkem hladká a dá se tu esíčkem krásně ve stopě najet na most cca 90 km/hod. Ještě před dvěma lety byl most jak ementál, silnice za ním také a v zatáčce přímo ve stopě taky fajn díra. Když v 90 km/hod. najedete na děravý most, tak dostane podvozek pořádnou porci práce a udržet kola plně pod kontrolou je velice náročné, mnohá auta už tady mají problém zadní kola uhlídat, úsek za mostem tomu ani trochu nepomůže a díra v zatáčce umí autem pořádně hodit. Na tomhle místě už pár aut „propadlo“ – třeba Tucson TLE po faceliftu s motorem 1,6 T-GDi a pohonem 4x2. Loni mi díry na mostě zalili, takže díry nahradily vlastně boule, ale dokázaly s podvozkem prakticky totéž co díry, takže polygon byl stále funkční. Zrovna dnes odpoledne jsem tudy po několika měsících zase jel svým N Linem a s hrůzou jsem zjistil, že na mostě je fungl nový povrch, hladký jak dětská prdýlka (jak by zhodnotil Luigi z filmu The Cars). Nakonec se mi ale i na těch pár metrech za mostem před zatáčkou podařilo najít stopu, která dokáže podvozek zaměstnat prakticky stejně jako děravý most – jen to dá víc práce s přesnou stopou. Právě tahle silnice dala kdysi vyniknout nevhodnosti kombinace podvozku i30 kombi PDE s koly o průměru 17‘‘. Zadní tlumiče nedokázaly udržet setrvačnost velkých kol pod kontrolou a zadek mlátil a skákal jako koza. Na 16‘‘ kolech bylo po problému – naprostá kontrola pohybu kol a k tomu pohodlí. Můj N Line tu kola pod kontrolou taky má, ale o každém pohybu víte, je to prostě hodně tuhý podvozek.

A sem jsem se vřítil s testovaným autem s asi 50 tunami despektu, když normální kombíkový podvozek nefungoval na 17‘‘ kolech, co bude dělat s těmito 18‘‘? Za mostem jsem přesně trefil „děravou“ stopu a vletěl jsem do zatáčky přes 90 km/hod., výtluk přesně na pravé zadní kolo a byl jsem připravený dát rychlé kontra a přenést váhu na předek. Jenže ono se nestalo nic. Vůbec nic. Ozvalo se jen slabé žuchnutí a pod plynem už tam bylo 120 km/hod. :shock: :shock: :shock: a já se tlemil jak idiot. Únava byla pryč. Že bych to netrefil přesně? Tak ke stromu, otočit a hurá zpátky. Dal jsem si to takhle třikrát a pořád tohle auto jelo jak po kolejích, všechny výtluky přede mnou utajovalo… To není možný :!: :!: :!: Vrátil jsem se do Záp a odbočil jsem ke Kabelínu. Je tam luxusní esíčko s mizerným povrchem a pak železniční přejezd a kočičí hlavy. Esíčko jsem projel jak blesk a o následných kolejích a kočičích hlavách jsem ani nevěděl (to už samozřejmě rozumnou, tedy nízkou, rychlostí – testovat neznamená ničit!). Opět jsem to zkusil dvakrát tam a zpátky a podvozek držel stopu jako můj N Line a přitom byl tichý a pohodlný jak v obyčejném kombíku na 16‘‘ kolech. Víceméně v šoku jsem se rozhodl vydat domů, objížďka vede přes Mstětice a pak zadem k nám. Když bylo o této objízdné trase rozhodnuto, byly krajnice přelity vrstvou asfaltu, aby nahnali šířku a zpevnili to. Výsledkem je roleta, na které sice moje auto nemá problém se stopou, ale zároveň by mi dokázalo vyklepat z ledvin kameny. Schválně co nový kombíkový N Line předvede tady. To už jsem choval naději, že by to mohlo být dobré. A ono to ale nebylo dobré, ono to bylo fantastické!!! Jak je sakra možný, že auto s tak velkými koly a pneumatikami s tak nízkým profilem tak fantasticky tlumí?!?!?! Jen se tak lehce pohupuje, nevzrušeně se stáčí podle profilu a lehce nelegální rychlostí se blíží k poslední křižovatce. Až teď se dívám na hodiny a dochází mi, že jsem se za volantem nechal tímhle podvozkem unášet po okolních silnicích skoro hodinu! Tenhle podvozek je prostě vynikající!!!
Okolí Neratova vše výše uvedené pouze potvrdilo, kouzlo je v tom, že zkušební úsek se tu počítá na kilometry a skvělé zatáčky na desítky. Ale je to poněkud z ruky :wink: .

Už vím, že podvozek je super. A jak tedy funguje ta nová inteligentní převodovka, nepřímo ovládaná spojka a Mild Hybrid? Tohle je zapotřebí rozebrat všechno pohromadě, protože ono to spolu úzce souvisí. A bude řeč o „drive módech“, to je taky podstatné. Samotné řazení, tedy pohyb páky v kulise je normální i30 PDE, takže vše v naprostém pořádku – chod je krásně mechanický, jistý, jen z pětky na šestku lehce „drhne“, ale auto má jen 700 kilometrů a zkušenost z jiných i30 této generace říká, že to brzy zmizí a celé řazení bude jak po sametu. A co ono nepřímé ovládání spojky? Při rozjezdech a řazení nahoru vlastně ani není poznat, že není vazba mezi nohou řidiče a lamelou spojky přímá, při troše snahy to poznáte při podřazování, kdy spojka „sepne“ lehce později než noha ukončila pohyb. Ale není to nic nepříjemného nebo rušivého, musíte se opravdu soustředit, abyste to při normální jízdě zaznamenali. Schválně jsem posléze zkusil prasárnu s podřazením z pětky na trojku a prudkým puštěním spojky. První letmá zmínka o „drive módech“ :wink: - v režimech „ECO“ a „NORMAL“ trpaslík ránu spojce ani převodovce a motoru nedopustil, spojka sepnula jemně a hladce a nastalo brzdění motorem, v režimu „SPORT“ řídící jednotka motoru dle rychlosti a zvoleného převodu nasadila otáčky tak, aby bylo srovnáno a na kolech byl ten správný výkon a krouťák.

Díky kouzelnému tlačítku „DRIVE MODE“ je tohle auto 3v1. Nepřestává mě překvapovat, jak moc se projev a reakce auta v jednotlivých módech liší.
Prvním, a defaultně po každém nastartování nastaveným, je mód „ECO“. Už jeho název je pro mě a mně podobné nefalšovaným dráždidlem, ale ovládl jsem se a zkoušel. Reakce na plyn jsou děsivě mrtvé, aby se auto vůbec rozjelo, musíte na plyn dupat razantně a hodně blízko podlaze. Na druhou stranu tohle je jediný mód, ve kterém auto zapíná plachtění:
1.jpg
1.jpg (85.4 KiB) Zobrazeno 176 x
Je to opravdu zvláštní sundat na dálnici nohu z plynu a dívat se na mrtvý otáčkoměr a plachetnici na palubním počítači. Zajímavé je, že se auto podle aktuální rychlosti a míry zpomalování samo rozhodne, jestli bude plachtit nebo brzdit motorem a rekuperovat energii do baterií. Nevím, jak toho konstruktéři dosáhli, ale auto volilo mezi plachtěním a rekuperací stejně, jak bych v danou chvíli volil já :-k . Zatímco rekuperace byla v tomto módu celkem častá, i když taková jemná, pomoci ze strany elektromotoru jsem se nedočkal, asi jsem na to málo dupal :) .
Následuje režim „NORMAL“ – v tomto nastavení se auto chová jako úplně normální auto se spalovákem a manuální převodovkou. Reakce na pohyb pedálu plynu jsou normální, v celé délce chodu kontinuální. To, že při brzdění motorem rekuperuje a při razantnějším sešlápnutí plynu spalováku pomáhá elektromotor poznáte jen podle infografiky:
2.jpg
2.jpg (87.38 KiB) Zobrazeno 176 x
3.jpg
3.jpg (89.2 KiB) Zobrazeno 176 x
buď od kol k baterce nebo od baterky ke kolům :D . Cílem byla zjevně plynulost a skutečná normálnost projevu.
A „SPORT“? To je teprve hukot! Elektromotor se spalovákem spolupracuje neustále, při každém sešlápnutí plynu je pomoc cítit, a to pořádně. Plyn reaguje na každý sebemenší pohyb rychle a důrazně, jakmile sundáte nohu z plynu auto zase razantně zpomaluje, protože rekuperace je na maximu. Bavit se tím neuvěřitelný podvozkem v tomhle módu byla skvělá show :mrgreen: .
Samotný spalovací motor je neuvěřitelně kultivovaný, otáčkám se nebrání, předpokládám, že má oproti civilním verzím trochu říznější zvuk, a možná i mapu ŘJ - u stávající 1,4 T-GDi tomu tak bylo, takže pod plynem se trochu ozývá, ale pořád je to příjemně utlumené a civilizované. A když je potřeba zabrat, tak mu umí, než se pořádně nadechne turbo, pomoci elektromotor.

Takže jak spojení inteligentní převodovky s Mild Hybridem funguje? Muselo dát spoustu práce to takhle odladit, podle nálady máte pod sebou buď úplně normální auto nebo celkem ekologickou hračku nebo fakt zábavné a řízné auto (přiměřeně objemu motoru a jeho výkonu samozřejmě). Po letech s motory, které kvůli úspoře gramů CO2, prakticky ztratily vnitřní odpory a nedokázaly auto brzdit motorem je tu opět auto, které to umí a velice efektivně.

Tohle pohonné ústrojí je velice komplexní řešení, které funguje naprosto skvěle =D> =D> =D> ! A pozor, tohle je teprve druhé auto, u kterého mě neruší S/S. Tenhle motor zhasíná a startuje bez jakýchkoliv vibrací a projevů „nespokojenosti“. Po zkušenosti s Konou Hybrid je to už podruhé motor, u něhož nemám pocit, že by S/S motoru ubližoval, v jeho projevu není po nelibosti ani stopy. Ovšem v režimech „NORMAL“ a „SPORT“ systém respektuje stisk tlačítka S/S a motor nezhasíná. Pouze v režimu „ECO“ je fuk, zda jste tlačítko zmáčkli či ne – systém si ve jménu „ECO“ rozhoduje sám :mrgreen: .

Jen drobná zmínka o řízení – zpětná vazba je prakticky nulová, na rozdíl od chování pohonného ústrojí jsem neznamenal na jeho chování změny v jednotlivých módech, ale třeba jsem byl jen příliš zabrán do žasnutí nad podvozkem nebo nad proměnami chování pohonu :D .

V neděli jsme si dali s dcerou výlet na Kuks – chybělo nám něco fotek. Nikam jsme nespěchali, jeli jsme prostě na výlet. A tohle nám po návratu ukázal PP:
PP.jpg
PP.jpg (88.58 KiB) Zobrazeno 176 x
Moje stávající zkušenost říká, že u prvních nádrží kecá PP až o 0,5 litru. Ale i tak je na úplně syrové auto spotřeba do 6 litrů obyčejného naturalu 95 skvělý výsledek. Pokud by to bylo na Vervu100, a nejlépe s DCT, tak by to bylo do 5,5 litru jako nic.
Jen tak na okraj - na šestku 2.500 otáček = 115 km/hod., 2.800 otáček = 130 km/hod. (dle otáčkoměru a rychloměru :wink: ).

Jak to celé uzavřít? Při vyzvedávání auta jsem byl plný despektu a po zaparkování doma jsem byl na vrcholu nadšení. Jsem v naprostém šoku jak se podařilo nastavit podvozek a jak vyladit pohonné ústrojí :shock: . Běžné provedení nové i30 se mi úplně nelíbí, N Line je jednoznačně atraktivnější variantou, ale podvozku jsem se bál. Nechápu jak tohle auto funguje. Jestli půjde vše dobře, tak v červnu příštího roku by měl stávající N Line jít o dům dál. A já naprosto vážně zařazuji do výběru novou i30 PDE kombi N Line Premium 1,5 T-GDi Mild Hybrid DCT – jsou věci, kterých se ve výbavě nehodlám vzdát a přeci jen jsem už zlenivěl a DCT je skvělá! Potřebuji takové auto? NE! Dává tahle volba ekonomický smysl? NE! Jenže to auto je tak skvěle sladěný a v mezích aktuálních možností v téhle šedé tak krásný, že ho prostě CHCI!!!

A ještě doplnění – padla tu mezitím otázka přímého srovnání motorů 1,4 T-GDi a 1,5 T-GDi. To je velice ošemetné, pokud pomineme „ECO“ mód, je pomoc elektromotoru novému motoru natolik znát, že nový motor ten původní sejme kdykoliv a kdekoliv. Nový motor má též jemnější projev, a to musíme uznat, že už motor 1,4 T-GDi je nadstandardně kultivovaný. I ve spotřebě bude nový motor vyhrávat, pomoc elektromotoru přichází v okamžicích, kdy by spalovák „sežral“ nejvíc benzínu, tento okamžik zahájení akcelerace překryje elektro, takže auto šetří benzín ve všech režimech, i ve SPORTu :wink: .

Mimochodem – podle toho jak často a intenzivně probíhá rekuperace, tak se nemůže podařit baterku úplně vyždímat :wink: . A když jsem hledal jestli se nedá někde zobrazit jaká je úroveň nabití baterie, tak jsem například našel v nastavení automatické uzavření vnitřní cirkulace při použití ostřikovačů čelního skla, aby se do interiéru nedostal odér kapaliny do ostřikovačů… :lol: .

Jak jsem avizoval už v pátek, tento text je napsán několik dní před zveřejněním (s pouhým doplněním drobných postřehů získaných během víkendu). Tohle auto mě ale tak moc překvapilo, že jsem nechtěl ostatní testující ovlivnit a chtěl jsem jim, alespoň trochu, ponechat předsudky, které jsem měl sám :wink: .

Závěrem opět děkuji https://centrumpraha.hyundai.cz/ za zapůjčení testovacího vozu. Za to, jak mi tohle auto zamotalo "šišku" už tak moc vděčný nejsem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
i30 FB PDe 1,4 T-GDi DCT N-line Ultimate/Tucson TLe 1,6 CRDi DCT Adventure Tech

PDe kombi 1,4 T-GDi DCT go!
PDe HB 1,0 T-GDi Symbol+
GDH kombi 1,6 GDi GO!
ELH 1,7CRDi TK+
FDH 1,6CVVT TK
NF 2,4CVVT Dynamic
aj.

Uživatelský avatar
Kamílek
**
Příspěvky: 275
Registrován: 29 čer 2018, 19:47
Bydliště: skoro Plzeň

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od Kamílek » 28 zář 2020, 21:38

Díky oběma za skvělý čtení na dobrou noc. Vypadá to, že se to :hyu: povedlo =D>
Hyundai i30 II kombi FL 1.6 GDI Weekend
Obrázek

Uživatelský avatar
kyrmon
****
Příspěvky: 1364
Registrován: 29 bře 2017, 10:54
Bydliště: okolí Kolína

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od kyrmon » 28 zář 2020, 21:40

Po příjezdu do Neratova dostávám s ostatními úvodní školení a usedám za volant jakožto třetí v pořadí a hned narážím na rozčarování. Toto není ta úžasná sedačka, do které jsem krásně zapadl a na kterou jsem se těšil z předchozího testu nové generace i30! Zde je o něco tvrdší (budiž, má to být sportovnější provedení), širší a subjektivně níž posazená. Zkouším ji tedy tlačítkem elektronického nastavení sedačky zvednout, jen abych přišel na to, že tlačítko není zapojené a tak si ji poraženecky jen přisunuji více dopředu a páčku na zvedání přestávám hledat (pokud tam je?)

A protože jsem nechtěl jet sám, tak se mnou do vozu sedá i Axel.Foley který mě provází silničkami Orlických Hor a pomáhá mi se všemi těmi tlačítky v autě (a že jich je!) Díky předchozímu školení (Spojka+Brzda+Neutral) startuji na první dobrou a i přes Eco režim se rozjíždím. Uznávám, autu se vůbec nechce, zhruba jak, kdybych v autě měl další 3 lidi, plný kufr a zapřáhnutý valník s pískem, ale jedeme. Bohužel, když mi auto se zařazeným čtvrtým rychlostním stupněm při 70km/hod do mírného kopečku začíná zpomalovat, tak režím Eco vzdávám a Axel mi přepíná jízdný režím na normal a hned se jízdní projev zlepšuje. Neuráží, ale zároveň ani neuchvacuje a tak mi Axel znovu mačká tlačítko volby režimu na Sport a mě se na tváři objevuje úsměv! Až takový rozdíl k lepšímu nastal! :twisted: Plyn reaguje snad i dřív, než na zrychlení vůbec pomyslím a já si jízdu vysloveně užívám a to jsem ani zdaleka nejel naplno a ani nezkoušel ,,plyn na podlahu". A ještě že tak, až následne na paluboce nacházím počítadlo ujetých kilometrů a radši vracím jízdní režim do Normalu (s dalším krátkým testem Eco, který [-X )

Axel i mě navádí na ono hrbolatou silnici na Říčky a povím Vám, Ácu bych tam bral nerad, i když jízdní komfort bych měl zhruba stejný, jenže já mám obuté 14" balóny a zde byly krásné 18" a zásadní nepohodlí jsem na té silnici nezaznamenal, spíš jen takové lehké poposkakování nemající na komfort vliv. Zhruba v půlce trasy do Říček se nachází takové.. nazvěme to odpočívadlo, na kterém zkouším rejd (docela slušný, i když bych se tam stejně otočil i s H1) a jedu zpátky na místo srazu a snažím se aspoň trochu zpátky zlepšit spotřebu (marně :twisted: )
Brzdy i řízení zde již byli celkem dobře popsány, tak to přeskočím a půjdu na mé posouzení vzhledu. Vnitřku vytknu pouze použití klasických halogenových žárovek v lampičkách (je 21. století HALÓÓ) a exteriéru nevytknu vůbec nic, i když předchozí verze (viz foto na 1.straně) se mi zepředu líbí o trochu více. Ale musím velmi pochválit barvu, která i30 velice sluší!

A pokud i Vás, stejně jak mě zajímá praktičnost kufru, tak Vás mohu uklidnit, že kufr ukrývá hezký praktický přihrádky (ke kterým se při plným kufru stejně nemáte šanci dostat :twisted: ) a to nejdůležitější, nemá na sobě nikde uvedené omezení hmotnosti, takže: NEOMEZENENO! :twisted: :-

A protože jsem hlava dubová a již nevím, jak to zpětně zakomponovat do textu, tak takhle zpětně ještě musím pochválit nastavování otáček při podřazeování v režimu sport, kdy se o mezi plyn postará elektronika auta.

Na závěr bych chtěl poděkovat Mr. HYUNDAI za možnost vyzkoušet si tento vůz, organizaci, výběr místa, přesunutí termínu (za což se kvůli počasí velice omlouvám) a všem zúčastněným za příjemné popolední :wink:

PS: zítra se pokusím přidat pár fotek :wink:
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 15569
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od Axel.Foley » 28 zář 2020, 21:41

Mr. :hyu: : Tlemil jsem se celou dobu, co jsem to četl :mrgreen: Skvěle napsáno =D>

Kamílek: Rádo se stalo.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 9228
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele:

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 28 zář 2020, 21:50

Díky. Nepochybuji, že petzl62 to rozsvítí ještě víc :wink: !
i30 FB PDe 1,4 T-GDi DCT N-line Ultimate/Tucson TLe 1,6 CRDi DCT Adventure Tech

PDe kombi 1,4 T-GDi DCT go!
PDe HB 1,0 T-GDi Symbol+
GDH kombi 1,6 GDi GO!
ELH 1,7CRDi TK+
FDH 1,6CVVT TK
NF 2,4CVVT Dynamic
aj.

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 6899
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od idam.i » 28 zář 2020, 22:09

Som rád,že nový motor to posúva ďalej. :hyu:
Hyundai Elantra 1,6 D-CVVT, Style , Sparkling metal (2017-)
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Style , Blue spirit (IX.2011-I.2017]
Ford Cmax 1,6 ti-vct
Ford Mondeo 1,8i
Mazda 626 2,5 V6
Renault 21 2,2i Nevada
Citroen BX 1,6i

Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 120
Registrován: 11 úno 2020, 12:26

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od stefanpilat » 28 zář 2020, 23:44

Děkuji za skvělé recenze, vypadá to, že tenhle motor bude opravdu pecka! Nečekal jsem, že to bude oproti 1,4 t-gdi až takový rozdíl (v režimu sport). Ještě jsem zvědavý, jaký vliv by měla na jízdní vlastnosti DCT převodovka, snad to vyzkouší někdo příště. Akorát teda nechápu, proč musí být při startu sešlápnutá ta brzda. :shock: To bych se taky nerozjel. Snad mi ještě přijde škoda, že to plachtění umožňuje jen eko-režim (a že je tam defaultně po startu). Ale s tím se asi dá žít. Na obměnu vozu jsem si chtěl počkat až na IV. generaci. Ale tohle mě docela začíná nahlodávat, možná to trochu uspíším. :)
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)

Uživatelský avatar
petzl62
******
Příspěvky: 3350
Registrován: 03 pro 2011, 18:09
Bydliště: Opava

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od petzl62 » 29 zář 2020, 02:26

Pane Hašku omlouvám se….

Přijde Vám ten titulek zavádějící a nepochopitelný k testu „auta“, že?

A i já, když jsem ráno sedal do svého auta, bych se ani ve snu nenadál, že budu nucen přemýšlet, jak dnešní zážitek popsat, abych byl schopen jakýmsi uchopitelným způsobem popsat dojem z ŘÍZENÍ nového- ano správně, NOVÉHO Hyundai i30 Nline kombi s NOVÝM motorem 1,5 TGDi Mild Hybrid 48V, Protože kombi v Nline je úplná novinka a když to vezmu z gruntu tak s tím motorem je to totální novinka a nejen facelift.

Předpokládám, že technickými detaily a popisem funkčnosti celého systému Vás zahrne Štěpán(Mr. Hyundai), takže se tímto zatěžovat nebudu(ostatně i přes své technické vzdělání a znalosti automobilní techniky, mi stejně zatím není úplně jasné- a to i přes asi tří minutové čumění pod kapotu motoru, kterou jsem pak raději zavřel- jak to vlastně přesně funguje. A jak to, že to funguje k… tak dobře…) a budu se snažit popsat, pocity a dojmy z kilometrů strávených, ať prvně jako spolujezdec, posléze i jako řidič- no spíš lépe popsáno člověk za volantem.

Dojmy testérů přede mnou jsem slíbil nečíst a taky to dodržím, protože z jakýchsi „optimálních“ důvodů jsem se na cestě domů zdržel, takže svoje dojmy sepisuju až v době, kdy jsou ty jejich už zveřejněny. A přečtu si je až po svém zveřejnění. Nicméně, snad mě za to neukamenujete a budu se snažit se alespoň trochu odlišit. Nakolik se mi to povede, nechám na posouzení Vás a kolegů.

Čím tedy začít.
Začnu tím, co mě upoutalo hned po příjezdu do Neratova. A to byla barva. Nevím přesně, jak se jmenuje, asi shadow gray, je za ni příplatek 16900.-, ale neváhal bych ani chviličku. Je prostě krásná a nevšední. A pasuje k tomu autu perfektně. Další věc, nová a krásná maska. Přiznám se a bez mučení, že ještě pořád se mi ta „stará“ líbí víc, ale z toho co je teď už k mání, je jednoznačně pro mne jedničkou, obzvlášť s novými a za mě sakra povedenými Bi led světlomety s integrovaným denním svícením ve stylu šikmého V, kombinovaného se směrovými světly. Světla svítí parádně, jsou v nich už 3 ledky a statické přisvěcování do zatáček- také led- sláva- oproti XCeedu s led světly!!! Jinak nic nového pod sluncem a sakra bych je dnes uvítal- to slunce. Co bych se snažil změnit, je stříbrná lišta vpředu pod grilem a vzadu pod nárazníkem, za červenou, ale to bude asi výhradou čistého N. Moc potěší přiznaná a efektní dvojitá koncovka výfuku se zajímavým zvukem, ale díky GPF už ne tak zajímavým, než bez GPF. Kola 18“ a moc se mi líbí. Tolik v krátkosti k exteriéru.

Interiér ve zkratce.
Kufr. Parádní se zvýšenou podlahou a opravdu na úrovni-tleskám, včetně parádního úložného prostoru pod zvýšenou podlahou, rozděleného na úložné sekce, bez možnosti rezervy-daň za baterii 48V. Čili dobrá asistence s pneuslužbou- nutnost. Roleta kufru, za mě v pohodě, ale bez možnosti jednoduché manipulace ťuknutím. Musíte potáhnout k sobě a pozvednout. Ale fungovala bez problémů. Zajímavá a efektní je hrana rolety, která je z imitace matného kovu. Přiznám se, nepostřehnul jsem, jde-li roleta uložit do mezipodlahy. To by potěšilo. Vlastní interiér je klasika Hyundai, nic ze nezměnilo a Nline má tu devizu, že čalounění stropu je černé. Moc se mi to líbí a je to takové jiné a útulné. Za mě daleko lepší, než světlé- jednoznačně. Sedadla, volant, řadící páka, jedním slovem paráda. Jen bych volil určitě i přes teda značný příplatek kombinaci kůže/semiš u sedadel. Ty textilní jsou super, ale na známku 1-, ty koženo/semišové na 1*. Mám ale taky jeden kritický poznatek, když už mám v interiéru klasickou ruční brzdu, volant v kůži a ten je teda naprosto špičkový, řadicí páku v kůži a je zajímavá, tak proč do prdele někoho nenapadne potáhnout rukojeť ruční brzdy taky kůží! Copak to je v kontextu toho auta taková položka?! Máte parádní volant, řadičku a pak šáhnete na ruční brzdu a chce se Vám řvát vzteky!!! Kus surového plastu jak ve Fábii Junior!!! Možná jsem úzkoprsý, ale mě tohle dokáže fakt nasrat! No nic, alespoň budou mít šikovní čalouníci co žrát;-).

Usedám prvně jako spolujezdec.
Sedadlo je výškově stavitelné- potěší, bez bederní opěrky, což u spolujezdce až tak nevadí, může si sedadlo na delších cestách sklopit dle libosti a je opravdu vynikající. Troufnu si i bez zkušenosti dlouhé cesty tvrdit, že se v něm pojede výborně a nebude problém s bolavými zády. Nastupování a stejně tak vystupování je trochu obtížnější, než u standardních sedadel, boční vedení, jak sedáku, tak opěradla je o dost výraznější. Ale nic na co by se nedalo zvyknout. Potěšilo by standardně montované madlo nade dveřmi i u řidiče. Je to blbost, ale mile potěší, když tam je a neošoupáváte si hranu sedáku. Tak tolik k popisu interiéru a sedadla spolujezdce. A už jsem jen seděl a nechal se unášet jizdou spolujezdce a vnímáním toho, jak se to auto projevuje za jízdy, občasným navigováním Joži, kam má jet a ústním projevům nás obou z toho co to auto a jak dělá a jak to každý z nás vnímá. Myslím si, že trasu pro testování jsem vybral dobře, jak co se týká jak povrchů, tak její rozmanitosti, členitosti i délky. Tady je odkaz na trasu na- mapy.cz: https://mapy.cz/s/julanacopa
Jeden jsme jeli trasu tam, druhý zpět. V mapě si můžete zapnout i výškový profil. Po 30km, při kterých si kolega užil svůj díl jízdy za volantem, měníme na parkovišti místa, upravuju si sedadlo s elektrickou dvousměrnou bederní opěrou a bez startování- složitost a jiné jsou jistě popsány jinde, ale hlavně je to turbo a ať se chladí- si upravuju posez a vše co k tomu náleží a pokouším se rozjet. Na režim ECO je to fakt umění a než mi to Jožin přepne, trošku se trápím, ale po přepnutí do režimu sport se tedy dějí věci. Řídím, řídím auto a fakt je to Hyundai! Už tři roky se vozím k plné spokojenosti v hatchbacku stejné značky s podobným motorem, ale… Ale tady se dostávám k památné větě, tohoto dne, na kterou v tu chvíli kdy jsem ji vypustil z úst, uvaluji autorská práva. Joža mě upozorňuje na animaci toku energie motor- baterie a zpět, sledoval jsem ji jako spolujezdec je to zajímavé, ale. Odpovídám touto větou: „ Po dlouhé, hodně dlouhé době se mi dostává do rukou volant auta, u kterého je mi s prominutím úplně u zadní části těla(prdele), nějaký tok energií a sledování budíků, dispejů a já nevím čeho ještě“. Je mi to úplně šumák a užívám si jízdu a přátelé- jízdu v kombíku!!! Prostě to auto neskutečně- neskutečně na ten objem 1,5 l jede. Je syrové, necelých Štěpánem „nahlemýžděných“ Daisy kilometrů, takže to fakt nechceme přehánět a honit, navíc podmínky mají do ideálu daleko, ale kdyby mi někdo řekl, že tohle se dá udělat s motorem 1,5 a nějaká zasraná eko elektřina tomu může tak krásně sekundovat a v ty pravé chvíle pomáhat a že to může takhle fungovat??? Dávám si pomyslnou facku po hubě jednu a po rozumu druhou, že jsem, teď už „byl“ takovým nevěřícím Tondou a myslel si, že to nebude a nemůže fungovat. Může a sakra dobře může a funguje! A pokud tak dobře jak to funguje, bude stejně dobrá spolehlivost, tak pánové Korejci- klobouk dolů. Ale nejen motor je tady to co dělá jízdu jízdou. Vynikající a na kombi až šokující nastavení podvozku. Ani málo, ani moc. Ideál. Po celou dobu, ať na krásné hladké silnici, nebo na rozbité cestě 2.třídy, na horské roletě 3.třídy plné serpentin, odklopených zatáček do i z kopce, celou dobu víte naprosto přesně, co se děje pod poháněnými koly a ty zadní je následují jak po kolejích. Prostě si užíváte jízdu! A pohled do zrcátek Vás utvrdí v šokující pravdě- jizdu v kombi. Neskutečné. Není to tak dlouho, co jsme zkoušeli kombi s vlečkou v 1,5Dpi. Bylo na podvozku hodně dobré. Ale až tady člověk dojde k poznání, co je víc než… a nebojím se to napsat, víc než chvalitebné. Ten podvozek je totiž v kontextu toho co ještě napíšu, výborný. Kus cesty jsem absolvoval na režim sport a bylo to takové zážitkové westernové ježdění s husí kůží na krku a rukou. Po výjezdu z horské cesty, jsem přepnul režim na normal a v tu chvilku začala ta pravá pohodová jízda prérií, kterou si prostě užíváte, jak na sedadle řidiče, tak věřím tomu, že i spolujezdce a protože auta dle mě mají duši, tak i ta duše toho auta. Prostě si tak mimoděk plujete krajinou v rámci rychlostních limitů, nebo mírně nad nimi a nevadí Vám déšť, mlha, nic. Brzdy příkladně brzdí, dobře se dávkují, řízení funguje taky dobře a přesně, řazení je příkladné, motor si jen přede a nevíte o něm. Prostě pohoda na kolech. Pak najednou jste v cíli na parkovišti, zaparkujete a nevypínáte motor. Ne proto, že chcete dochladit turbo, ale proto, že přemýšlíte, kam by se jestě dalo jet i když není proč. Ale prostě chcete ješte jet. Dlouho, předlouho se mi nic podobného nestalo. Takže, než přejdu k závěrečnému resumé. Moc, opravdu moc mě zajímá jízda v hatchbacku a s DCT převodovkou. Proč je nasnadě…

A teď k tomu resumé a tak trochu zavádějícímu nadpisu.
Za co se chci panu Jaroslavu Haškovi omluvit? On je to totiž autor zkráceně: Dobrého vojáka Švejka.

A my Česi, Moravané, Slezané, jsme v jakési podobnosti a povahových rysech ve spoustě věcí taky takoví Švejkové, ve své podstatě- hodní, trochu vychcaní, trochu pitomí a tak trochu zahledění do sebe a nevidíme, nebo nechceme vidět to ostatní dobré, mimo náš chlívek, nebo lokál. Přitom, když chceme, jsme neskutečně chytří a světoví.

A jedna část knihy pojednává o jízdě Švejka vezeného na vozíku paní Mullerovou k lékařské vojenské prohlídce a jeho památným výkřikům: Na Bělehrad… Na Bělehrad…

Dovolím si s odpuštěním pozměnit… „Na Nošovice… Na Nošovice…“ Nestyďte se vy Švejkové, ono Vám kus zvednutého nosu neupadne, když do toho vysmívaného Hyundaie sednete a zkusíte, něco jiného, než jen se obyčejně vozit.

Protože, já po dnešku lakonicky konstatuju. Pokud bude Hatch a potažmo Fast, aspoň tak dobrý, jako je kombi. A to v automatu bude… KUPUJU A NEVÁHÁM! A ani mě nevadí to zvednutí ceny za tu elektriku. Protože to je fakt hooodně dobré!!!
A všem co tu možnost máte, jděte si to zkusit, fakt jděte. NLine je fakt vynikající!!!

Na závěr. Jako vždy. Díky Štěpáne za možnost se s tímto vozem seznámit. Hodně moc mi to narovnalo myšlení a smýšlení o mild hybridech. Díky i všem, co přijeli a po čase se opět viděli, rád jsem Vás opět viděl a dá-li Bůh a Korona Stalin, rád znovu kdykoliv uvidím. A taky díky všem, kteří mrzli, nudili se a trpěli, zatím co my se bavili. Díky moc. Dobrou noc a vlastně- dobré ráno... [-o< 8-[
Hyundai i30 PDe 1,4TGDi 103kW 7°DCT Style-paket Ultimate
----------------------------------
Dlouhodobá spotřeba od 8/2017 - 6,78l/100km
Aktuálně 128000 km
Verva 100+VIF
MILLERS OILS NANODRIVE EE LONGLIFE ECO 5W-30,TEC 2000 oil booster

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 15569
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od Axel.Foley » 29 zář 2020, 06:31

petzl: Děkuji za bombastické čtení u snídaně. A za včerejšek.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 9228
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele:

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 29 zář 2020, 06:34

=D> =D> =D>
i30 FB PDe 1,4 T-GDi DCT N-line Ultimate/Tucson TLe 1,6 CRDi DCT Adventure Tech

PDe kombi 1,4 T-GDi DCT go!
PDe HB 1,0 T-GDi Symbol+
GDH kombi 1,6 GDi GO!
ELH 1,7CRDi TK+
FDH 1,6CVVT TK
NF 2,4CVVT Dynamic
aj.

Uživatelský avatar
petzl62
******
Příspěvky: 3350
Registrován: 03 pro 2011, 18:09
Bydliště: Opava

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od petzl62 » 29 zář 2020, 07:18

I já Vám všem ještě jednou díky. Za včerejšek i za brzké ranní počtení. Jste borci, co vše jste dokázali a v jaké rychlosti a jak parádně napsat.
Já se dnes ráno probudil a hned mě napadl ještě jeden název pro článek. Jak se mi popletly prsty, aneb- jak se ze zvednutého prostředníku stal palec vzhůru :wink: :idea: . Teď si jen přeju a fakt to přeju i :hyu: , ať se z toho nestane palec vodorovně a už vůbec ne dolů. To auto by si to nezasloužilo =D> [-o<

Igore,
porovnat optimálně budu schopen, až vyzkouším automat. Ale měl jsem krátce možnost jezdit i s manuálem 1,4 TGDi a můžu zodpovědně říct, srovnat ty motory nejde. Tohle je něco úplně jiného. Jak v režimu normal, tak sport. V ecu to zabili, tam je minulý motor lepší. 1,4 Turbo je velmi povedený, ale tohle je jiná liga, jak co do projevu, tak i co se spotřeby bude týkat. Teď půjde už jen o tu spolehlivost.
Hyundai i30 PDe 1,4TGDi 103kW 7°DCT Style-paket Ultimate
----------------------------------
Dlouhodobá spotřeba od 8/2017 - 6,78l/100km
Aktuálně 128000 km
Verva 100+VIF
MILLERS OILS NANODRIVE EE LONGLIFE ECO 5W-30,TEC 2000 oil booster

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 9228
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele:

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 29 zář 2020, 09:19

Byla to skvělá akce, auto a termín mám na svědomí já, místo petzl62.
Rozhodně se sem - www.neratov.cz vydejte! Kdo se rád baví za volantem vyřádí se v okolí, to místo samotné je neuvěřitelné! Až se tam vydáte - pochopíte.

Všem testujícím bych rád poděkoval za včerejší účast a sdělení jejich dojmů tady na fóru, též přítomným, ale nepíšícím osobám něžného pohlaví děkuji, že nám dělaly společnost a snášely naše vzájemné sdělování právě nabytých dojmů :wink: !

Troufám si tvrdit, že v takto plné sestavě jsme letos testovali naposledy. Jednak se blíží doma, kdy se většina zajímavých míst uloží k zimnímu spánku, pak samozřejmě nevíme co nám psychicky narušený plukovník zase zakáže, ale hlavně se nacházíme v bodě jakési pauzy při uvádění nových modelů na trh a až další zajímavá auta dorazí, budou na zimních pneu, které dokáží jízdní projev auta občas totálně zabít #-o .
Je možné, že se dostanu k nějakým zápůjčkám na 24 hodin, o dojmy z nich se samozřejmě podělím a je velmi pravděpodobné, že se bude účastnit i kyrmon, který to ke mně nemá daleko. Axel.Foley a petzl62 to mají přeci jen výrazně dál a jezdit na otočku několik stovek kilometrů projet se je trochu praštěné :D .

Díky všem!
i30 FB PDe 1,4 T-GDi DCT N-line Ultimate/Tucson TLe 1,6 CRDi DCT Adventure Tech

PDe kombi 1,4 T-GDi DCT go!
PDe HB 1,0 T-GDi Symbol+
GDH kombi 1,6 GDi GO!
ELH 1,7CRDi TK+
FDH 1,6CVVT TK
NF 2,4CVVT Dynamic
aj.

Odpovědět

Zpět na „Testy“