Škoda Octavia Combi Style 2,0TDI 110kW, DSG

Jak jsme testovali Hyundai modely.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

motorol
***
Příspěvky: 722
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Škoda Octavia Combi Style 2,0TDI 110kW, DSG

Příspěvek od motorol »

Vilda píše: 27 zář 2020, 13:53
petzl62 píše: 27 zář 2020, 12:55 100 procentní elektromobilita je prostě nesmysl a to už začínají vidět i slepí a blbí. Kupodivu i v EU, ale zatím je jim zacpávána huba.
Souhlas .... elektřina je čistá energie, ale její výroba určitě čistá není. Neustále je nám podsouváno, že stačí u auta strčit kabel do zásuvky a jede se. Ale nikdo už se neptá, jakým způsobem se elektřina do zásuvky dostane.
...
Mam tu jeden vtipnej odkaz: https://autobible.euro.cz/i-auta-se-spa ... o-ji-neni/
Ano elektrika nevzniká v zásuvce, ale benzinova auta ji žerou take dost, jen to neni tolik vidět. Pokud by se do spotřeby spalovacího auta zapocitala ta neekologicky vznikající elektrika sloužící pro výrobu, transport a provoz pumpy (neberu doplňkový prodej, ten s palivem nesouvisí a motaji ho v článku) tak budou čísla spalovaku už teď osklivejsi. Jinak už od dob euronorem nam tu neco tlačí. Ano dříve to nebylo elektroauto, ale volba byla bud koupit s danou novou platnou normou nove auto, ojetinu nebo nic. Což se nezměnilo.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Reklama
 

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Škoda Octavia Combi Style 2,0TDI 110kW, DSG

Příspěvek od Chasnik »

Jak se na konci článku uvádí, v energetické bilanci není uvedeno zpracování odpadního tepla rafinerie, takže ta bilance je neúplná a je to klasická hra s čísly, tedy co zahrneme a co ne, aby nám vyšlo, co potřebujeme.
Ale i kdybych s tou hodnotou, co článek uvádí, počítal, tak nepředpokládám, že rafinerka těch 1,6 kWh nakupuje za stejnou cenu jako já, to by byl majitel rafinerky dobroděj, co prodává palivo trvale pod cenou :wink:
Na druhou stranu, pokud bych tu energii nakupoval za ty prachy, co ta rafinerie, tak by se časem nějaká elektro předváděčka mohla objevit v mých kalkulacích.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
motorol
***
Příspěvky: 722
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Škoda Octavia Combi Style 2,0TDI 110kW, DSG

Příspěvek od motorol »

Nejde o cenu nákupu elektriky, jde o celkovou bilanci. Pokud budu počítat 1,5 kW na litr a spotřebu aktuálního auta 6/100, tak to odpovídá 9kW propalenych na tech 6 litru. Elektro když beru, ze basti nějakých 16 kW na sto, tak rozdíl oproti tomu spalovaku je jen 7 kW na sto, což přenosová soustava ani nepozná... jinak ja bych si prodluzku klidně vyhodil a nabijel celou noc, jen ta cena auta se mi nelíbí. Tak si jeste počkám...
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Odpovědět

Zpět na „Testy“