Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart

Jak jsme testovali Hyundai modely.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20052
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart

Příspěvek od Axel.Foley »

Chasnik: Uvažuji o půjčení Bobcat-u nebo jiného malého bagru na kopání kanalizace :-$ 8) Klidně pak pozvu všechny testery na vyzkoušení :mrgreen:

Omlouvám se za OT.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Reklama
 

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart

Příspěvek od Chasnik »

Bobcata jsem neřídil, já měl takové to minirypadlo. A Bobik se asi ovládá trošku jinak. A na kopání kanaldy by ti moc nepomohl. Ten minibagr je na to fajn, naučíš se s ním za chvíli a utáhneš ho i za osobákem :wink:
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
kyrmon
*****
Příspěvky: 1605
Registrován: 29 bře 2017, 10:54
Bydliště: okolí Kolína

Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart

Příspěvek od kyrmon »

Tak i já měl možnost zde probíranou konfiguraci vozu vyzkoušet, bohužel jsem na test dorazil poněkud rozhozen, a tak jsem značnou část testu opominul ](*,) (příště se polepším)

Exteriér dle mě poměrně zkrotl a v šedé barvě mu nemám co vytknout, a až díky zkoumání dostačujícího kufru, ve kterém jsem objevil 2 tažná oka (každé jiné) jsem si všiml, že Kona nemá zadní tažné oko pevné, ale odnímatelné #-o , asi se už moc nepočítá s pomocí v nouzi :-k ](*,)

V interiéru usedám nejprve do sedadla spolujezdce a uživám si známé sedačky a zkoumám co mi zrovna padne do oka a chválím ovládání bočních kulatých výdechů s hezkou grafikou zavřeno/otevřeno
vydechy.jpg
vydechy.jpg (100.62 KiB) Zobrazeno 778 x
Dále si všímám na spolujezdcových dveřích nepochopitelně malé přihrádky (pokud někdo pro ni najde uplatnění: SEM sním prosím :wink: )
1614449254946.jpg
1614449254946.jpg (63.03 KiB) Zobrazeno 778 x
Mr. HYUNDAI na začátku vlákna zmiňoval nabíjecí USB konektor pro cestující vzadu, já si u nej všímám a chválím schránku na telefon.

Jako spolujezdec (i jako řidič) si však nevšímám (i přes předchozí upozornění) nějakého chvění či vibrací od tříválcového motoru při stání na neutral, zřejmě mám méně citlivé sedací ústrojí, než ostatní testeři (nebo je to tím, že auto bylo zcela důkladně zahřáté? :-k )

Konečně se i já dostávám na sedadlo řidiče, kontroluji výhledy z vozu a narážím na masiv okolo středového zpětného zrcátka, který dle mě razantně snižuje výhled z vozu směrem na druhou hodinu, i uznejte sami:
Děkuji Mr. HYUNDAI za dodatečné vyfocení
Děkuji Mr. HYUNDAI za dodatečné vyfocení
mirror.jpeg (43.98 KiB) Zobrazeno 778 x
Na automatické převodovce řadím D, pouštím brzdu a auto zůstává na místě díky mechanické parkovací brzdě (s automatem bych spíše čekal elektronickou parkovačku, ale což.. člověk si zvykne :wink: ) Odbržduji a klidným tempem se vydávám na cestu. Jízdní řežim zvolený Comfort, v autě je krásný klid, automat řadí krásně plynule a za chvíli ji tam hezká cestovní rychlost a v autě stále ticho. Po chvíli se odhodlávám k režimu Sport a litrový motor jde ochotně do otáček, bohužel to stejně jako Mirus ve voze zrovna dvakrát nezaznamenávám až na chvíle, kdy se podívám na ručičku rychloměru, která stoupá až podezřele snadno :shock: Avšak pocit zrychlení mám až když motor překročí hranici 4t otáček, ale vzhledem k surovosti motoru ho nechci moc trápit a přepínám do posledního jízdního režimu a tím je ECO A kupodivu mi nic neschází, na takovou tu klidnou jízdu je to ideál, motor jen tak lehoučce přede, netrápí se, v případě razantnějšího sešlápnutí plynu auto podřadí a nechá se vytočit cca ke 4t otáčkám a cestovní rychlost je ta tam :-$
A protože okolí v místě testování trochu znám, tak schválně zkouším různé stavy silnic a musím říct, že i se zimnímy výtluky nemá podvozek problém a hezky je na obutých pneu filtruje a do kabiny se přenáší jen mírný diskomfort.

Na závěr bych chtěl jako vždy poděkovat za zapůjčení a možnost se svést v zajímavém voze a hlavně se omluvit, že jsem spoustu aspektů přeskočil ](*,)
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

A já to celé uzavřu konstatováním, že při vrácení na PP svítila spotřeba za celý test 6,4 litru a dle dotankování to vyšlo 6,57 - takže odchylka obvyklých cca 0,2 litru.
Na syrový motor, který hodně času strávil v režimu SPORT to vůbec není špatné.
Poklidnou cestu z Toušně do HCP v pondělí ráno PP ocenil na 5,3 litru.

Všem kolegům děkuji za čas strávený cestou na tuto akci, testováním i následným zpracováním svých postřehů! Od všech skvělá práce =D> .
Moc mě tyhle akce s vámi baví!!!

Za měsíc je v plánu další test - doufám, že nám opatření umožní alespoň nějakou kooperaci a nebudu na to v nadcházejícím případě sám...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20052
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart

Příspěvek od Axel.Foley »

kyrmon: Díky za postřehy.

Mr. :hyu: : Děkuji za možnost svézt se i za realizaci.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „Testy“