Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Jak jsme testovali Hyundai modely.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1693
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od Maras »

Byl tady zmíněn v obsáhlé a zajímavé recenzi i můj nick " Maras" a musím říct, že to je opravdu maras od MR.Hyundai, vydolovat tolik postřehů na novéno Tucsona, třeba viditelný prolis kapoty, to mne dostalo :lol: . No a co se týče vzhledu, dizajnu auta, upřímně, co je dokonalý dizajn se ptám už víc než třicet let. Jistě, Lambo Miura, nebo Jaguar E type series 1 patří do Top Ten, ovšem i tyto auta mají Miura dvě a Jaguar tři generace. Hmm a co dál? I když většina odborníků tvrdí, že to jsou nejkrásnější auta na světě, nemohu to říct rezolutně. Krása je těžko měřitelná, ale nějaké určité hranice odkud kam přece jen má. No dobrá vraťme se k Tucsonovi. Pro mně to bylo jako zjevení po těch všech obyčejných modelech. Vlastně všechny auta bez rozdílu třídy, které se v Nošovicích dělaly a dělají se mi líbily až na IX35 se svými fluidními tvary. Tam jsem nenašel recept, jak to auto alespoň v něčem obdivovat co se vzhledu týče. Tenhle nový je odvážný svým vzezřením, jízdně potěší a konkurenci pěkně motá hlavu. Nicméně co se vzhledu týká, tak musím přiznat, že i mně by více seděly zadní světla umístěné nahoře v liště a samozřejmě LED už v základu. Nedávno přede mnou jela KIA Sportage se stejně umístěnými blinkry dole v nárazníku a protože je měla zašpiněné, nešlo dobře vidět kam odbočuje. :-k Mne ale už nyní zajímá facelift Tucsonu, jestlipak si náš chlebodárce dá říct a dojde ke změnám? To ví jen on. Ti kdo se již pro NX4 rozhodli, jsou těmi, které auto okouzlilo, co jej spatřili. Je to svěží vítr do jinak celkem nudné kategorie SUV a nechť tedy přináší radost a uspokojení všem majitelům.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od Axel.Foley »

Mr. :hyu: : =D> =D> =D>
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Sanchez
***
Příspěvky: 518
Registrován: 01 lis 2020, 13:20
Bydliště: Rakovník

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od Sanchez »

Dynamika bude podobna ako u 1,6 crdi 100 kW.
Pri 4200 ot je max vykonu 110 kW a max. krutiaci moment 250 Nm zacina od 1500 ot, teda rovnako ako nafta.
100 kW nafta ma krutiaci moment 280 Nm pre manual. Aby sme porovnali porovnatelne. Je to prijemne zrychlenie a na bezne bezpecne predbiehanie staci. Kto ma naftu 100 kW urcite vie.
A preto je 1,6 tgdi uplne dostatocny na bezne jazdenie pri 1460 kg.
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Uživatelský avatar
KamZehr
**
Příspěvky: 217
Registrován: 27 dub 2012, 16:48
Bydliště: Praha

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od KamZehr »

Super recenze, díky moc tobě i Axelovi,,,,,,to by stálo obě recenze dát do odborného tisku ....to nemá chybu :D/
Tucson 1,6 T-GDi Adventure - 09/2020
Uživatelský avatar
Mirus30
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 04 úno 2013, 19:53
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od Mirus30 »

Tak dobře, ukecal jsi mě, tak to bude ještě dneska.... což je do 23:59, stihnu to? :lol:

Jak je mým dobrým(špatným) zvykem, každý si dosaďte Vám vyhovující slovo, tak se nebudu vyjadřovat jednotlivým vlastnostem Tucsona, ale popíšu, co mě hlavně zaujalo a z čeho jsem byl nadšený.

Na začátek krátce k designu, první obrázky a moje reakce... no ty vole :roll: ne, nebylo to uchvácení vzhledem, natož láska na první pohled, ba naopak. Prostě na první dobrou to u mě Tucson nedal, jenže já to mám tak, že mu dám klidně druhou, třetí, osmdesátou osmou (ne to zase ne :lol: ) šanci, prostě se mi to auto zalíbí nebo ne a nutně to nemusí být zmíněné na první dobrou. Prostě aktuálně můžu říct, že mě ten design baví, právě pro jeho neotřelost, drzost, více než špetku jedinečnosti, já takové auta mám rád (proto teď asi jezdím ve Scale... #-o :lol: )
1618087984685.jpg
1618087984685.jpg (115.22 KiB) Zobrazeno 1524 x
Tak copak to u mě vyhrálo? Tři věci, podovzek, převodovka, brzdy....

Začnu tím nejlepším, to je za mě podovzek. Už v předchozí generaci jsem byl z podovzku unešen, ano opravdu, ačkoliv je to SUV, což se ani naladěním nesnaží maskovat, tak pokud to trošku přeženu, když do něj někoho posadíte a on z posezu nepozná, že je v SUV, tak při jízdě by to prostě nehádal. To co umí ten podvozek odfiltrovat, jakou jistotu má při kontaku se silnicí a jak ztrácí přilnavost až opravdu ve chvíli kdy se snažíš potlačit fyzikální zákony, je prostě naprosto skvělý.
Určitě si spousta z Vás bude ťukat na čelo, ale pokud se budeme bavit o kategorii SUV a toho co předvádí tenhle podvozek, tak to těžko budete vyvracet. Je naladěný tak akorát mezi komfortem a parádním vedení stopy, přesně takhle má jezdit SUV téhle velikosti. V zatáčce lehce zaklekne, šlápnete na Apexu na plyn a ..... začne blikat protiprokluz a vezme mi výkon... do pr... :evil: :evil: vypínam tu elektronickou blbost (ano, hned jsem si to vyslechl když jsem ke Š přijel :oops: ) a jdeme na to znovu, tentokrát ale Tucson krasným dávkováním plynu, se do zatáčky zakousne a pěknou prací s plynem dosáhnete krásného svižného průjezdu zatáčkou, za který by se nemusel stydět kdejaký kombík z nižší střední.
Úmyslně jsem ten podvozek vyzkoušel "po mém", jednak s tím Š takhle určitě nepojede (a nejspíš ani 95% uživatelů) a druhak jsem si už tak trochu zvykl na svojí roli v těch našich recenzích, toho magora co to vyzkouší i u auta, které na to primárně není určené 8-[

Převodovka je prostě parádní, nejen co se týče zmiňovanému tvaru hlavice, který vážně perfektně sedí do ruky, ale práce s ní je čistá radost a já si uvědomím, že prostě ještě nenastal ten čas "páprdovství" (sorry Š, ne že by se tě to týkalo 8-[ ) a strašně rád budu ještě nějaký čas kvedlat, když to bude převodovka podobná co nejvíce právě téhle v Tucsonu. Kdybych se nechal unést, řekl bych že je skoro až Mazďácká a to je hodně velký kompliment pro tohle auto! 8)

Brzdy, nechal jsem si je nakonec, jen proto, abych napsal že je na ně spoleh, tváří se že se jen tak neutahají, ale hlavně, jsou tak krásně dávkovatelné, s nástupem tak akorát, prostě vždycky člověk ví a cítí z nich, že ač mají brzdit opravdu větší hmotu a zároveň hmotnost auta, tak nemáte ani náznakem pocit, že by to nezvládly. Ba naopak, je až neuvěřitelné s jakou vervou se zakusují do kotoučů a jak moc dávají najevo, že jim to vůbec nevadí a že si to můžete dovlit, moc pěkná práce. Jen pro smutné srovnání, v mojí Scale mám z brzd naprosto opačný pocit, což je při její hmotnosti opravdu na pováženou a zároveň Škoda :-# :-k

Závěrem jen pár slov k motoru. Bavíme se o "základním" motoru a jako takový, zanechá velké nadočekávání, tím jak jede, jak je tichý, se správným řidičem i úsporný (se mnou ne) a hlavně naprosto použitelný pro každodenní ježdění ať už "kolem komína" nebo v dálničních tempech. V 90% případů si nebudete mít na co stěžovat, protože prostě objektivně není naco. Je dostatečně silný, pružný, má pěknou odezvu na plyn i vcelku pěkný zvuk, který neruší ani ve vysokých otáčkách a to je určitě dobře =D>

Na fotce to úplně nevypadá, ale vážně to byl schod, dobrých 12 cm možná víc, ale Tucson to dal bez zaváhání, moc pěkný =D>
1618087984683.jpg
1618087984683.jpg (84.79 KiB) Zobrazeno 1524 x
To je za mě vše, dobrou noc :hyu:
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od Axel.Foley »

Mirus30: Hezky jsi to napsal =D> A pěkné fotky =D> Vypadá to, že jsi si jízdu užil :D

KamZehr: Děkuji.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Všem díky. Byl to pro mě tentokrát trochu protiúkol, proto jsem se snažil to různými odbočkami odlehčit :wink: .

Díky Mirus, že jsi se pořádně pověnoval brzdám, které jsem opomenul (záměrně :) ). Když jsi mi sděloval své první dojmy, tak jsem si uvědomil, že podvozek nezmínit nemůžu, převodovku nezmínit nechci (to je fakt neskutečný na základní řešení :shock: !), ale brzdy Ti nechat přímo musím. Já bych to vyřešil jen konstatováním, že klasika :hyu: jak jsme zvyklí, tedy na jedničku. Tvoje nadšení, dané opuštěním koncernu :hyu: /KIA, bych tam nedostal. A to by byla škoda.

Moc díky za Tvůj pohled - skvělé čtení na dobrou noc =D> .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Kamílek
**
Příspěvky: 427
Registrován: 29 čer 2018, 19:47
Bydliště: skoro Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od Kamílek »

Díky za skvělý čtení. =D> =D> =D> Na design zadní části resp. umístění zadních blinkrů mám úplně stejný názor. A za klavírní lak bych lámal ruce, to fakt nepochopím.
Hyundai i30 II kombi FL 1.6 GDI Weekend
Obrázek
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1693
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od Maras »

Ber to tak, že každodenním utíráním otisků z klavírního laku získáš citovou vazbu k autu a nakonec si tento úkon zamiluješ. :D :mrgreen: :lol:
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od Axel.Foley »

:mrgreen:
A ještě lépe utírat několikrát denně :mrgreen:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od petzl62 »

Třeba to půjde hladit do vyhlazení :wink: :idea: :lol:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od Chasnik »

Také jsem dostal možnost vyzkoušet nového Tusíka a hodně mě to zajímalo. Nejnovější generace vzbudila vyvolala rozruch díky výrazně změněnému designu a lákalo mě vyzkoušet si tohle vozidlo na vlastní oči, zadek a ruce. Komplexní popis auta už v plné míře zvládl přede mnou Mr. Hyundai, proto už se nebudu zbytečně opakovat. Spíše k výše napsanému doplním svoje postřehy.

Exteriér

Vzhled je vskutku výrazný ze všech úhlů pohledu - zepředu, z boku, zezadu. Přídi vozu dominují parametrická skrytá světla denního svícení. Vzhled hodnotím neutrálně, není to můj šálek kávy, ale vyloženě mi nevadí. Pozitivně hodnotím sníženou pozici tlumených a dálkových světel, je to plus z hlediska bezpečnosti provozu (neoslňování ostatních účastníků silničního provozu). Uspořádání koncových světel v zadní partii vypadá nápaditě, potíž sledávám v pozici blinkrů a zpátečky, za mě příliš nízko. Osobně jsem příznivcem spíše výše posazených koncových svítilen (v minulosti jsem je měl na Puntu, C-Maxu i na první generaci i30cw) a posazení osvělení pod nakládací hranu kufru mi nedává logiku. Když už je ve spodní části zádi, líbivý je motiv ležatých 3D kosočtverců okolo "difuzoru", který se ve zmenšeném měřítku opakuje v interiéru na páčkách pod volantem.
Obrázek

Problematický je podle mě boční pohled. Mohutně zvýrazněné linie podběhů, které jsou hlavně u zadních kol neskutečně přehnané a zasahují téměř přes celé!! zadní dveře působí skutečně nepatřičně a vnímám to jako pokus o lacinou ukázku potěmkinovské muskulatury. Ve stručnosti - ať se na mně nikdo nezlobí, ale tohle je tuzing už přímo z výroby :( . Ale abych jen nehanil, plusem je protažení dveří až ke spodní hraně karoserie, které tímto způsobem zakrývají prahy. Už je konec s ušmudlanými nohavicemi od zašpiněných prahů, po otevření dveří prostě máte před sebou čistou kastli, tleskám =D> Zajímavý je také lem nade dveřmi, není to typický chrom, povrch připomíná polomatný nerez. Tato linka potom plynule přechází na vnější zpětná zrcátka. Byť ve verzi N-Line a v černé barvě vypadá lépe, toto matně nerezové provedení také není špatné.

Obrázek Obrázek Obrázek

Malá poznámka ke stěračům. Už si pomalu zvykáme na to, že ty přední nejdou vyklopit bez jejich uvedení do polohy pro výměnu. Tady se to samé nyní týká i zadního stěrače, netypicky usazeného do horní hrany pátých dveří. Nemusí se vymýšlet nic nového, prostě při uvedení předních stěračů do servisní polohy automaticky vyjede i zadní stěrač. Obávám se, že i tak bude výměna zadního stěrače očistec, naštěstí většinou vydrží déle než ty přední.
Obrázek


Interiér

Ještě před příjezdem na test jsem si říkal, že se musím soustředit na ten přístojový štít, tedy spíše displej, bez stínítka. Přiznám se, že jsem si na to vzpomněl až na konci testu po opuštění vozu. Zkrátka, při pohledu na fotky interiéru je to zarážející a nezvyklý detail, ale při jízdě to nevnímáte. Ani při polední jízdě ve slunečném počasí jsem neměl problém s kontrastem zobrazení. Je otázka, nakolik se dá podsvícení ztlumit, aby to zase nevadilo při noční jízdě, ale neměl jsem možnost toto vyzkoušet.

Ale popořadě. Jak jsem byl kritický v otázce vnějšího vzledu, interiér shledávám VCELKU vzhledově i uživatelsky příjemný. Sedačky jsou příjemné, sedáky i opěráky jsou akorát tuhé a nabízí přiměřené boční vedení. Kladně hodnotím i motiv na potahu opěradla. Ve výbavě SMART jsou výškově nastavitelná obě přední sedadla. Zaznamenal jsem zde stížnost na hlavovou opěrku, která příliš tlačí do temene. Ano, vystupuje z profilu opěráku více dopředu, ale protože mám za volantem docela vzpřímený posaz, tak to mně osobně nevadí. Škoda je, že už není opěrka třípolohově posuvná, jak to bylo dříve u Hyundai zvykem.
Přístrojový štít je čitelný a přehledný, k volantu nemám výhrad. Kůží potažený věnec padne dobře do ruky, pouze výstupky na prsty v pozici "za deset dvě" jsou na můj vkus zbytečně velké, ale dá se na to zvyknout. Pozice ovládacích prvků je mi notoricky známa, pouze doplním, že i zde na tlačítku tempomatu již nenajdeme doplňkovou funkci omezovače rychlosti. Líbivá je linie okolo výdechů ventilace která přechází i do vnitřních výplní dveří.
Problém mám se středovým panelem, a to hned ze dvou důvodů. Za prvé působí rušivě hmota obdélníkového tvaru, která agresivně vystrkuje bradu do prostoru a urostlejším řidičům může ubírat místo pro kolena. Volbu ve spodní části ustupujícího lichoběžníkového tvaru bych tady vnímal jako vhodnější a líbivější. Za druhé mi opravdu vadí záměna klasických tlačícek za mikrotlačítka vestavěná v hladké ploše ovládacího panelu ](*,) . Je to řešení na půl cesty mezi starými dobrými ovladači a ovládáním funkcí přes dotykový displej audio+navi systému, z hlediska bezpečnosti je to krok zpět. Nalezení správného místa pro stisk na hladkém panelu zabere o desetinku více času než stisknutí běžného tlačítka a to odvádí pozornost od řízení. Jo, a volume doprava či doleva se zde taky nekoná. To jsem zjistil hned po nastartování, když jsem chtěl ztlumit zbytečně hlučné rádio a bezděky pravou rukou šáhl k rádiu po otočném ovladači, avšak našel velký kulový [-X
"Malé bezvýznamné plus" u mně Tucson dostává za řešení slunečních clon. Na straně směrem ke středovém zrcátku jsou výsuvná křidélka, která pomáhají zastínit ten drobný prostor, kterým dokáže nízko položené sluníčko nad ránem nebo vpodvečer potrápit. Jenom prosím nezapomeňte extenzi zasunout předtím, než clony zpátky sklopíte :wink:

Obrázek Obrázek

Přesouvám se na zadní sedačky a zkouším si sednout za sebe. Posaz je poměrně komfortní, sedáky by mohly být delší, ale prostoru na nohy mám dostatek i s rezervou. Hlavové opěrky jsou výškově nastavitelné v dlouhé dráze a i pro moji výšku 183 cm plní správně svoji funkci, to nebývá na zadních sedadlech vždy pravidlem. To ale neplatí pro pozici případného pátého pasažéra, tam je vše špatně: posaz jak na kozlíku, nohám vadí malý tunel uprostřed podlahy a hlavová opěrka má jiný tvar i možnosti výškového nastavení. Je to nouzové řešení pro krátké trasy, při delší jízdě je tato pozice vyloženě masochistická.
Při obsazení vozu méně než 5 osobami dokáže středová část zadní sedačky vylepšit komfort cestování, z opěradla lze vyklopit loketní opěrka s otvory pro nápoje. Tím možnost nastavení na zadních opěradlech nekončí. Ta jsou standardně dělaná v poměru 1/3 : 2/3, ovšem po uvolnění posuvného zámku lze středovou část oddělit a vytvořit tunel pro přepravu dlouhých předmětů. Navíc mají zadní opěrky nastavitelný sklon, což zřejmě nezlepší komfort cestování, ale při přepravě objemnějšího nákladu lze takto zvětšit délku zavazadlového prostoru pod roletkou.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Zavazadlový prostor samotný je standardem své třídy. Pokud by v testovaném voze byla běžná dojezdová rezerva místo plnohodnotného kola, byla by zde možnost využití sníženého dna. V bocích zavazadlového prostoru jsou lyžiny pro podlahu kufru, ale při tomto rozměru rezervního kola nejsou využitelné. V této základní (rozuměj zvýšené) úrovni zavazadlového prostoru přechází plynule ke sklopeným zadním opěradlům, i když celkový vzniklý prostor není zcela rovný a v prostoru opěradel se mírně zvyšuje.

Obrázek Obrázek
Jízdní dojmy

Usedám zpět na místo řidiče, startuji a vyrážím na testovací jízdu. Pozici na volantem nalézám rychle, výhled z vozu je dobrý. Infotainment mě hned na dvou místech upozorňuje, že se nacházím v úseku s omezenou rychlostí. Jedna třicítka v červeném kolečku na mě svítí přímo z přístrojového štítu, druhá, kdybych si náhodou nevšiml, na mně svítí z displeje navigace. Děkuji, Tusíku, za tvoji starost o moji bezpečnost, příště bych radši to intuitivní kolečko u rádia pár blbých starých tlačítek, prosím... :roll:
Základní motor 1.6 T-GDI 150k dává vozidlu slušnou dynamiku, alespoň při obsazení vozu pouze řidičem. Při zrychlení je rychlejší nástup akcelerace mezi režimy SPORT a ECO, ale jiné rozdíly jsem nezazamenal. Samotná jízda mě velmi bavila, i přes vyšší posaz a stavbu vozu je auto stabilní, náklony v zatáčkách jsou minimalizovány. Nerovnosti posádka spíše slyší od kol než aby vnímala otřesy, v tomto ohledu funguje podvozek spolehlivě. Chování na příčných nerovnostech jsem nezkoušel, nebudete mi věřit, ale na žádnou vzorovou kolmou spáru na vozovce jsem nenarazil, sám se tomu divím :lol: . Celý komplex pohonné jednotky, podvozku a pracoviště řidiče vnímám jako pěkně sladěný, až na tu středovou konzoli. Kulisa řadicí páky je přiměřeně tuhá a dráhy jsou přesné. Řízení je citlivé, ale není přeposilované. Nástup účinku brzd je brzký a lineárně dávkovatelný. Ano, v Tucsonu se jezdí fakt příjemně.
Prolis na kapotě jsem přivítal, hlavně na autě, které ještě nemám úplně v ruce, mi pomáhá orientovat se při pravé krajnici právě pohledem přes hranu tohoto prolisu.
Obrázek

Spotřebu jsem vzhledem ke krátké trase nehodnotil, po cca 20 km jízdy, která nebyla v optimálním režimu, ukazoval PP 7,3 km. Je to méně, než jsem předpokládal, přesnější číslo by mi dala delší trasa, nejlépe taková, kterou mám prověřenou se svým autem.

Zhodnocení

Hyundai Tucson NX4 je vozidlo, za kterým se ohlédnete. Možná se usmějete, možná si odplivnete, ale každopádně zaujme. Za sebe mohu říci, že je lepší v něm sedět, než na něj koukat zvenku. To ale není ten zásadní důvod, proč bych si jej nekoupil. O mě je známo, že si klidně pořídím auto, které se mi ne úplně líbí, pokud bude mít pro mě správnou užitnou hodnotu - stejně na něj jako šofér většinou koukám zevnitř. A zde je ten hlavní problém: ve srovnání s kombíkem segmentu B, který má obdobný vnitřní prostor, platím, dle výbavového stupně, cca 200 tisíc navíc při koupi a k tomu mám vyšší provozní výdaje. A to je na můj vkus docela dost. Každopádně to je auto, které mě bavilo řídit.

Na závěr přidám malý postřeh pro ukázku toho, jak vnímají SUVčka malé děti, zde přepis dialogu mých dcer (5 a 8 let) při cestě na test, při které nás jeden Tucson na dálnici předjel:

"Tatí, to auto před náma je podobný jako tvoje"
"To jó, ale jen trošku, tamto je takový kamiónový..."
:mrgreen:

Rád bych poděkoval Mr. Hyundai za možnost testovací jízdy a také Hyundai Centrum Praha za zapůjčení vozu. Čestně prohlašuji, že jsem po celou dobu s vozem zacházel jako s cizím, což je v osobně mém případě ta lepší varianta :wink:
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1693
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od Maras »

Díky za postřehy a recenzi.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

A protože více obvyklým autorům se tohle auto do ruky nedostalo je čas tento test uzavřít.

A jako obvykle to bude o spotřebě - hodnota dlouhodobé spotřeby na PP se nezměnila - zůstala na 7,9 litru. Těsně před dotankováním se PP nemohl rozhodnout, zda to nakonec bude za 7,8 nebo 7,9 :mrgreen: . Podle dotankování to bylo za 7,98, takže PP se mýlí v obvyklé toleranci cca 0,2 litru (při zaokrouhlování na jedno desetinné místo).

Vezmu-li v potaz, že zkoušení dynamických schopností jsme se úplně nevyhýbali, tak to vůbec není špatné číslo. Při klidné výletové jízdě není problém dostat se pod šest litrů. Na SUV, jehož čelní plocha je vše, jen ne malá, jehož váha také není zanedbatelná a při vědomí, že se pořád bavíme o turbobenzínu, to jsou hodnoty velmi dobré =D> .

Toto určitě nebyl poslední Tucson NX4, který jsme vyzkoušeli - zajímavých motorizací a úrovní výbav (a s tím souvisejících specifických prvků výbavy) je nemálo, takže se k tomuto modelu budeme vracet. Kdy a k čemu, to se teprve uvidí :wink: .

A jen tak na okraj - do měsíce je v plánu plnohodnotné testovací setkání, jen ještě není tak úplně rozhodnuto co se nám dostane do spárů :twisted: ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od Axel.Foley »

Chasnik: =D> =D> =D>
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „Testy“