Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Jak jsme testovali Hyundai modely.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Tak k nám na víkend dorazil nový Tucson NX4 ve výbavě Smart s vestavěnou navigací a pod kapotou je základní motorizace 1,6 T-GDi LPT, tedy 110 kW - postaru 150 koní.

Výběr tohoto konkrétního testovacího auta je ovšem poněkud kuriózní – už to tu zaznělo v jiném vlákně – výběr byl takový „holčičí“. Pro první test jsem totiž vybíral auto podle barvy :mrgreen: . A důvodem jsou následující srovnávací fotky Tucsonů generací TLE a NX4 pěkně vedle sebe ve stejné barvě, i když jsem si vědom, že zrovna náš Soptík není úplně typickým představitelem vzhledu Tucsonů TLE po faceliftu :D .
Spolu_1.jpg
Spolu_1.jpg (156.99 KiB) Zobrazeno 2527 x
Spolu_2.jpg
Spolu_2.jpg (127.38 KiB) Zobrazeno 2527 x
Spolu_3.jpg
Spolu_3.jpg (110.74 KiB) Zobrazeno 2527 x
Jak z těchto fotek zcela zřetelně vyplývá, :hyu: vsadil u Tucsonu, tedy SUV segmentu „C“, na absolutní designovou změnu. Předchozí Tucson TLE byl řekněme hodně konzervativní, jaksi nekonfliktní, z jeho ztvárnění byla cítit zřetelná snaha nikoho nenaštvat, jakoby se zalíbit všem. Což ovšem neznamená, že patřím do tábora fanoušků tohoto provedení, což jsem dal jasně najevo jak v roce 2015 při jeho uvedení na trh, tak i v roce 2018 při uvedení faceliftu.

Kdo má zájem a čas najde moje hodnocení Tucsonu TLE 1,7 CRDi po uvedení na trh zde - https://moje.auto.cz/Stephen/tusik.html - a to včetně srovnávacích fotek Tucsonu TLE a předchůdce ix35 ELH v bílé barvě (bohužel je potřeba si příslušný test najít v textu recenze, výrazné oddělování bohužel není v možnostech daného serveru) a pokud budete mít chuť, tak dojmy z faceliftu (s motory 1,6 T-GDi 130 kW s DCT a 1,6 CRDi 85 kW s manuálem) jsou pro změnu tady - https://moje.auto.cz/Stephen/karkulka-1.html - a opět je potřeba v textu hledat, omlouvám se.

Ovšem když se rozhodnete pro designovou revoluci, a to směrem k expresivnímu pojetí, pak, zcela logicky, nastane rozštěpení zákaznické veřejnosti na dva tábory – jedni budou nadšení, druzí zděšení. A vám nezbývá než doufat, že ta první skupina bude výrazně větší než ta druhá, a to zejména pokud byl předchozí model tak konzervativní, ale hlavně tak úspěšný! Já se od začátku netajím tím, že se řadím do skupiny druhé, Maras ani neocenil můj pracně vymyšlený eufemismus, že se mi na NX4 nelíbí ani jediný milimetr čtvereční :cry: . A já se tak snažil vyhnout prostému konstatování, že tohle auto je podle mě ošklivé :wink: .
Což je snadné říct, ale když už je něco kritizováno, mělo by také být řečeno proč je to kritizováno, popř. nabídnout vlastní variantu. A já se o to v tomto případě pokusím.

Nejdřív si ale dáme takovou malou odbočku k dokonalému designu :lol: .
Já považuji za nejdokonaleji ztvárněná auta Lamborghini Miura a Jaguar E-type series I. Dominuje jim boční křivka táhnoucí se od přídě, zvedající se nad předním kolem, následně klesající přes přední dveře, aby se opět zvedla nad kolem zadním a posléze opět klesala. Tato základní křivka je mnohem výraznější na Miuře, ale na Jagu ji v podstatě najdeme také.
Řeč je o tomhle:
Lamborghini-Miura_P400-1968-800-02.jpg
Lamborghini-Miura_P400-1968-800-02.jpg (69.96 KiB) Zobrazeno 2527 x
A víte proč se nám tohle auto tak moc líbí?
Divka.jpg
Divka.jpg (11.38 KiB) Zobrazeno 2527 x
Všimněte si boční linie ženského těla! :wink:

Tak to jsme si udělali odbočku k dokonalému designu, který se už nikdy nevrátí a vrhneme se přímo na Tucsona NX4 (i když i tady budou nějaké „odkazy“).
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Reklama
 

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8980
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od idam.i »

Keď pozerám Miuru a privrem oko,tak skoro ako moja Insignia. :-k
Tuším som moc privrel oči. 8-[ :mrgreen:
Ale vážne bočný pohľad.Tam vidím veľku podobu s RAV4 a ani jedno mi nesedím.Navyše čím častejšie NX 4 stretávam,tak sa mi zdajú andeľské krídľa viac a viac "kolotočiarske".Som proste konzerva.
Sorry Maras.😞
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Je dobrým zvykem auta prohlížet a hodnotit od přídě, tak jdeme na to.
Prid.jpg
Prid.jpg (157.94 KiB) Zobrazeno 2520 x
Příď jakoby bez předních světel je zajímavá a dokud není nastartováno, tak bych proti ní ani nic moc nenamítal. Ale jakmile se rozsvítí DRL, je to prostě moc :( . A ještě to označení „Andělská křídla“ – můžeme být rádi, že křesťanství si svou militantní fází prošlo před víc jak půl tisíciletím, protože jinak by nám tu hořela dealerství a fabriky by byly terči útoků sebevražedných atentátníků… Anděl je přeci symbolem klidné síly, něčeho přátelského - opravdu na vás tahle baterie v podstatě obrovských lamp s tmavou „tlamou“ uprostřed takhle působí? Nepopírám, že je to výrazné a nezaměnitelné, ale rozhodně bych to neoznačil za přívětivé a pěkné. Nemluvě o tom, že to není ani tak úplně praktické – u aut s LED světlomety je přední blinkr menší LED segment pod krajním světlem DRL, které ale při aktivaci blinkru nesníží intenzitu svého svitu. Za slunečného počasí není až takový problém blinkr přehlédnout. Kdyby bylo na mně (což samozřejmě není), úplně bych tohle designové řešení nezatratil, ale finální řešení bych zvolil trochu odlišné – vnitřní „sloupce“ DRL bych permanentně nechal svítit pouze sníženou intenzitou, kterou svítí při rozsvícených potkávacích světlech, a krajní pozice bych v režimu DRL nechal svítit naplno, ale použil bych stejnou technologii, která je použitá na i30 s halogeny, tedy sdružení DRL a blinkru. Při odbočování by se takhle velký a výrazný blinkr přehlédnout nedal, velmi výrazný vzhled by zůstal zachován a přitom by se zmírnila vizuální agresivita auta jedoucího jen s DRL :-k . Odpadla by i potřeba řešit blinkr u aut s halogeny jeho vložením do hlavního světlometu.
Hlavní světlomety mají v LED provedení více než dostatečnou svítivost a za naprosto geniální považuji rozhodnutí na všech „neosobácích“ značky umisťovat hlavní světlomet tímto způsobem. Když se vrátíte k první fotce uvidíte o kolik je světlomet na Tucsonu NX4 níž (konkrétně je střed čočky na TLE ve výši 90 cm a na NX4 ve výši 60 cm). Je skvělé, že někdo takhle myslel na řidiče běžných osobáků a udělal maximum pro eliminaci jejich oslňování vysoko umístěnými hlavními světly (zejména v LED provedení) ze strany SUV =D> =D> =D> ! Pravda, jako řidiči mi vždycky chvíli trvá, než si oči zvyknou, že plný světelný tok nezačíná na hraně kapoty, ale jde jaksi zespoda, ale jednak je to jen o zvyku a jen na chvíli, jednak s vykrytím téhle „tmy“ pomáhají DRL (úplně stejný efekt na moje vnímání světla jsem zaznamenal na Koně i SantaFé).

Tak se podíváme na bok, tady mám těch „problémů“ víc, konkrétně 3.
Začneme snadno řešitelnou marginalitou, která se týká jen části produkce – chromovaná lišta nade dveřmi. A zase – proč :roll: ??? Když dáte vedle sebe auto ve výbavě Start, kde je tato lišta černá (na N Linu mimochodem taky – neřeším konkrétní provedení) a tento Smart, tak paradoxně vypadá auto v základní výbavě dospěleji. Chrom je prostě na těchto autech zbytečná cetka, o co víc nadšení přineslo černé provedení přídě, o to víc „děsí“ tento kus chromu, který se na „C“ sloupku ještě tak divně transformuje do jakéhosi trojúhelníku… Ale to se dá vyřešit za pár kaček černou fólií a hotovo.
Mimochodem, když už je řeč o provedení Start – absenci stříbřitých doplňků na předním a zadním nárazníku v tomto stupni výbavy vnímám také jako mnohem dospělejší než s nimi.
Teď se vrátíme k ix35 a pomůžeme si těmito fotkami:
ix35.jpg
ix35.jpg (96.75 KiB) Zobrazeno 2520 x
Bok.jpg
Bok.jpg (113.17 KiB) Zobrazeno 2520 x
Kolo je už od dob Keltů kulaté, a tak, pokud pro to není nějaký technický důvod, by i výřez blatníku a jeho lemování mělo být kulaté. Jenže tvůrci NX4 se z nějakého důvodu rozhodli vložit kulaté kolo do hranatého výřezu ještě zdůrazněného hranatým oplastováním (stejnou zhůvěřilost má na sobě i RAV4). Tak, jako jsem „zepsul“ oplastování výřezů zcela neodpovídající tvaru kola v roce 2015 na Tucsonu TLE, ještě více mě vzhledově ruší tahle disharmonie v tomto provedení, i když alespoň oplastování odpovídá tvaru výřezu.

A pak tu máme ony svalnaté blatníky a prolínání křivek na boku. Ano, je to hodně podobné Lexusu, ale nebudeme designéry obviňovat z hledání inspirace jinde, podobným jazykem promlouval i bok ix35. A ani na ní to nebyla žádná velká výhra. Mně na tom ale vadí něco jiného – ta snaha o vyjádření síly, občas se tomu říká sportovnost, já v tom vidím spíš už výše zmíněnou agresivitu. Všimli jste si, jak se v posledních letech proměnily „tváře“ velkých náklaďáků, jak naštvaně a zle „se tváří“? Vyjadřováním síly a dominance v designu se teď nechali unést prakticky všichni, ale opravdu je to nutné? Je potom k divení, když roste agresivita řidičů na silnicích, když ji vidí všude kolem sebe a ještě je jim marketingem automobilek podsouváno, jak zrovna to jejich auto je to nejsilnější, nejsportovnější atd.? Tohle samozřejmě není problém jen NX4, vnímám to jako systémový problém a jsem vlastně rád, že ty mnou vysmívané „baterkáče“ jsou zatím kresleny přátelským a nekonfliktním jazykem :D .
Co si ovšem ocenění opravdu zaslouží je opuštění stříbřitých střešních lišt a používání krásných černých.
A fakt krásná kola!!!

A došli jsme dozadu.
Zad.jpg
Zad.jpg (102.67 KiB) Zobrazeno 2520 x
Zadním sdruženým světlům nelze upřít originální tvar, ale zase jsme u té agresivity v designu, nepřipomínají vám zuby (a v uších mi zní - https://www.youtube.com/watch?v=C22WljLi8S8 )? V LED provedení jsou vpravdě pěkná, žárovková verze je na ránu :roll: . Osobně mám největší problém s blinkry ve spodní části nárazníku – jsou v místech, kde se už notně špiní, takže jejich svítivost nebude v plískanicích žádný kravál, většina řidičů za vámi bude blinkr čekat v zadních sdružených svítilnách, takže opět hrozí přehlédnutí. Přitom když se podíváte na vnější stranu koncových světel, tak je v nich zřetelný motiv trojúhleníčků – proč blinkr není integrován sem? Bylo by to super originální!
Zadni_svetlo.jpg
Zadni_svetlo.jpg (109.55 KiB) Zobrazeno 2520 x
Couvačka a zadní mlhovka svým umístěním k blinkrům trpí stejnými neduhy, hlavně couvání s jednou :roll: špinavou svítilnou musí být labůžo…
Velmi originální je schování zadního stěrače do zadního spojleru. Sice otočení tvaru setřené plochy působí poněkud zvláštně, ale zase to vytváří dojem úsměvu =D> . A samotné otočení tvaru setřené plochy bude jen o zvyku.

No, moc jsem tohle auto za jeho vzhled nepochválil. Překvapení to, vzhledem k mým dosavadním vyjádřením v této věci, ale určitě není :D .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Tak odemkneme, otevřeme dveře řidiče a podíváme se do interiéru.
Interier.jpg
Interier.jpg (108.07 KiB) Zobrazeno 2515 x
První, co zcela logicky upoutá pozornost každého je „ušatý“ volant a za ním tablet bez kapličky. Volant má pravda poněkud neortodoxní tvar, je takříkajíc „jiný“, ale to neznamená, že ošklivý. Už první seznámení s tímto ztvárněním volantu v i20 ukázalo, že je jednak stále stejně uživatelsky přátelský a hlavně, že si po pár minutách na jeho vzhled zvyknete :wink: . Jeho průměr a tloušťka jsou přesně takové, jaké v takovémto autě očekáváte. Rozvržení tlačítek na volantu plně odpovídá jiným modelům, takže pokud jezdíte :hyu: z posledních let, jste hned doma. Dvoubarevné provedení volantu, které jakoby tlačítka opticky rozděluje do celků, je moc pěkný nápad, který může usnadnit orientaci v tom nemalém množství čudlíků, ale proč je použitá klavírní čerň, která se nedá udržet čistá?

Hned za volantem jsou tvarově velice zajímavě a na práci prsty příjemně ztvárněné páčky – tvar je skutečně výborný =D> . Mají krásně exaktní a přitom měkký pohyb - paráda! Opět tu ale bojuji s kombinací matného plastu a klavírního laku :roll: .
Packa.jpg
Packa.jpg (86.62 KiB) Zobrazeno 2515 x
Nejvíc diskusí vzbuzuje v interiéru tablet přístrojů bez kapličky. Já pořád ještě, ani po půl roce, nevím jestli se mi to řešení vlastně líbí nebo nelíbí :-k . Nelze ho označit za nepraktické, ostré sluníčko dnes svítilo a tablet jsem „na švestkách“ ohledně nečitelnosti nenachytal. Pro značnou část řidičů je problémem absence kapličky jaksi ze zvyku, všichni kdo dnes jezdíme jsme ve všech autech měli před sebou volant a za ním kšilt pod nímž byly budíky. A ten kšilt nám tam prostě chybí :mrgreen: . Není to o funkčnosti, ale o pocitu, za volantem není něco, co tam být má :D . S tímhle tabletem já mám jiný „problém“. Samozřejmě chápu potřebu snižování nákladů, ale tenhle tablet, včetně grafiky, je úplně stejný v i20, v Bayonu (u těchto dvou logicky, Bayon má s i20 společnou mechaniku i skoro celý interiér) – kde působí jak z jiné planety, v Tucsonu (i v provedeních přes mega) – kde si v porovnání s tou i20 říkáte, že je to možná už na hraně, ale i ve Féčku za 1,4 mega – kde to už prostě já neskousnu. Ano, s rostoucí výbavou se rozšiřují možnosti co dokáže nebo musí zobrazit, ale nikdo si nedal tu práci se základní grafikou (volby grafického provedení rychloměru a otáčkoměru jsou stejné 4 verze jako v testované i20 ](*,) ), aby se s postupem pořizovací ceny a segmentu vozidla někam posouvala. Nikdy jsem se netajil až odporem k produktům V.A.G, ale nedávno jsem se potkal s jejich virtuálním kokpitem ve Scale, a to je úplně jiná liga po stránce zobrazování, grafiky, uživatelského nastavení zobrazovaných informací atd. Tady má :hyu: ještě hodně co dohánět.

Když jsme začali přístrojovým štítem, tak budeme pokračovat palubní deskou jako takovou.
Palubni_deska.jpg
Palubni_deska.jpg (100.83 KiB) Zobrazeno 2515 x
Už to zmínil Axel, ale musím i já. Provedení výdechů ventilace, které jsou jednak vlastně neviditelné, ale také plně uzavíratelné, je prostě na jedničku s hvězdičkou – je to pěkné, lehce ovladatelné a skvěle funkční =D> ! Z čeho naopak nadšený nejsem, to je navázání těla palubní desky na „výdechovou lištu“. V této štěrbině se bude držet prach a bude se uklízet dost špatně, zejména když na onom kritickém místě je palubní deska potažená látkou. Na oltář vzhledu se sice občas musí něco položit, ale tato oběť mi nepřijde úplně praktická.

Rozebírat funkčnost vestavěné navigace považuji za poněkud zbytečné, byla tu probírána několikrát, a to poměrně detailně. Já osobně oceňuji kvalitu zobrazení, rozlišení je dostatečné. Barevné provedení map je aktuálně poněkud méně kontrastní než byla předchozí verze, ale tu Tucsony NX4 stejně nepoznaly, tak je to informace vlastně zbytečná. I zobrazení parkovací kamery je velmi kvalitní, bohužel nebyla možnost vyzkoušet co uvidíme v případě špinavého auta v úplné tmě (ne, v noci se mi do lesa fakt nechtělo :D ).

A jsme u ovládání automatické klimatizace. Rozmístění ovládacích prvků, zvolené piktogramy i možnosti práce ventilačního systému jsou velice dobré (naprosto super je možnost třístupňového nastavení intenzity režimu AUTO =D> ), já osobně zatím bojuji s „virtuálními tlačítky“. Je celkem jasně vymezeno kam se má ťuknout, je to rozhodně lepší řešení než nastavování přes MMS na dotykové obrazovce, ale já postrádám klasickou fyzickou odezvu hardwarového tlačítka s jeho okraji. Ano, po správném ťuknutí se ozve pípnutí, ale já, když to jde, přesně tyhle zvuky vypínám (zvyk z dob, kdy dítě bylo malé a nejlíp spalo v autě), ale nezkoumal jsem zda to jde vypnout komplet i tady. Netvrdím, že se na to nedá zvyknout, já si konec konců zvyknout budu muset, protože i30 zadaná do výroby se blíží a ve výbavě bude mít vestavěnou navigaci, která používá stejnou technologii. Jsem přesvědčený, že to je pouze o zvyku a z uživatelského hlediska to nebude problém.

Vyloženě mě zaujalo, že loketní opěrka v této výbavě je posuvná :-k . Možná jen Axel s kolegou neobjevili, jak jí v hybridu posouvat :wink: .
Loketka.jpg
Loketka.jpg (97.87 KiB) Zobrazeno 2515 x
Ke středové konzole mám ještě jednu poznámku – kombinace matného plastu a opět klavírní černi prostě není to, co bych označil za ideální. Tady se kombinuje klavírní čerň na ovládání klimatizace a rámečku kolem tlačítek u řadící páky, zbytek je matný tvrdý plast. Zejména rámeček kolem tlačítek u řadící páky mi přijde zbytečný.
Samotná řadicí páka má velice hezkou hlavici a tipuji, že ani v zimě nebude studit. A padne moc dobře do ruky =D> !
Radici_paka.jpg
Radici_paka.jpg (107.55 KiB) Zobrazeno 2515 x
Na palubní desce nám chybí poslední místo – vlevo pod volantem, kde najdete hlavně tlačítko vypínání systému Start/Stop.
A pod ní skutečně není opěrka pro levou nohu nijak pogumovaná/zpevněná, je to vidět na první fotce tohoto postu ](*,) .
Naposledy upravil(a) Mr. HYUNDAI dne 09 dub 2021, 17:49, celkem upraveno 1 x.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
kozakm
*
Příspěvky: 75
Registrován: 15 bře 2021, 15:06

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od kozakm »

Dnes cestou po pražském okruhu jsme potkali snad šest plně naložených kamionů novými Tucsony. Vypadá to, že se designem trefili ;)
Hyundai Tucson 2021 1.6 TGDI DCT Style Premium
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Zmínil to již Axel, ale i já kroutím hlavou nad likvidací schránek na brýle (přišla o ni také i20 nebo SantaFé) a považuji za naprosto skvělé, že se výrobce ptá svých zaměstnanců, co na výrobcích vylepšit a dle informací Marase by se schránky mohly, minimálně do Tucsonů, časem vrátit =D> .
Hned vedle vnitřního osvětlení (opět s žárovičkami :( ) jsou sluneční clony. Tucson NX4 používá stejné jako i30 PDE, takže z vnitřní strany je zrcátko a u něj klip na parkovací lístek. Štěrbina na vložení parkovacího lístku z takříkajíc vnější strany, která byla na Tucsonech TLE, zmizela v propadlišti dějin.
Clona.jpg
Clona.jpg (89.34 KiB) Zobrazeno 2510 x
Když už jsme si prošli palubní desku, pověnujeme se i dveřním výplním, které na ni navazují.
Predni_dvere.jpg
Predni_dvere.jpg (122 KiB) Zobrazeno 2510 x
Tady mě zarazilo hned několik věcí. Jestli jsem dobře počítal, tak na výplni dveří je celkem 5 různých materiálů – základní matný černý plast doplňuje látka použitá na palubní desce pod výdechy ventilace, zřejmě umělá kůže na opěrce ruky, klavírní lak - zase :roll: – na madle zavírání dveří v němž jsou i ovladače oken a nastavení vnějších zrcátek a stříbro, z něhož je klika otevírání dveří a rámeček kolem lišty z klavírní černi, který má navozovat dojem návaznosti na horní výdechy ventilace na palubní desce. To je směsice dost pestrá, její sourodost nechám, podle fotek, na vás. Už jsem s tím setkal u i20 a zjevně to je nový standard, který jsem ale zatím nepřijal za svůj, a to je nastavování zrcátek – přepínač s polohou jen L a R (tedy žádná neutrální pozice) a poměrně titěrný ovladač samotného nastavení. Provedení z i30 mi rozhodně vyhovuje víc.

Provedení zadních dveří odpovídá prakticky předním, jaký dojem kombinace 5 materiálů ve vás vyvolá nechám opět na vás.
Zadni_dvere.jpg
Zadni_dvere.jpg (111.26 KiB) Zobrazeno 2510 x
A i já samozřejmě chválím překrytí prahů dveřmi, které zajistí čisté prahy a tím pádem i čisté nohavice kalhot :mrgreen: .

Ví se o mně, že v Tucsonu TLE jsem nedokázal za 5 let jeho působení na trhu a ani za víc jak půl roku v naší garáži najít pohodlnou pozici za volantem. Našel jsem pozici snesitelnou, ale pořád je to o tom, že jedu když musím a rozhodně se na tuhle pozici netěším. A rovnou musím přiznat, že NX4 sice představuje pro mou oblíbenou pozici posun správným směrem, ale v cíli to pořád není. Stále tedy platí, že v tomto autě se dokážu složit, ale pohodlné to není a za volant sednu jen když nebude jiný řidič po ruce.
Predni_sedadlo.jpg
Predni_sedadlo.jpg (107.97 KiB) Zobrazeno 2510 x
Když jsme před chvílí nakousli zadní dveře, tak bychom měli též vyzkoušet zadní sedadla. Místa je tu dost na nohy i nad hlavou, zadní sedák podpírá solidně stehna, opěradlo jde polohovat a pohodlná pozice se tak hledá vcelku snadno. Ale i tady beze zbytku platí poznatek ze zadních sedadel předchozí generace – opěrka hlavy je buď nízko nebo moc vysoko a tlačí hlavu dopředu ](*,) .
Misto_vzadu.jpg
Misto_vzadu.jpg (106.39 KiB) Zobrazeno 2510 x
Sedadla mají vcelku běžné čalounění látkou, která neurazí ani nenadchne. Na omak je příjemné a vypadá, že by se mohlo dobře udržovat (když pomineme rozpatlanou čokoládu :mrgreen: ).
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Blížíme se ke konci karoserie, čeká nás kufr.

S krásně rovnou podlahou pod kterou je, dle všeho plnohodnotná, rezerva a dost místa na povinnou výbavu. Opěradla zadních sedadel po svém sklopení krásně navážou na podlahu kufru a co je super, u některých výbav jdou sklopit i z kufru (tady tedy zrovna ne :cry: ).
Kufr_1.jpg
Kufr_1.jpg (93.66 KiB) Zobrazeno 2510 x
Roleta používá stejný systém jako kombíková i30 PDE, a to mi velice vyhovuje, roleta volně plandající v prostoru, tak jako to bylo u předchozí generace, se tu naštěstí pro méně šikovné jako jsem já, nekoná. A kdyby pod podlahou nebyla rezerva, tak by i bylo kam vyndanou roletu uklidit – přesně tyhle nedomyšlenosti mě vytáčí…
Kufr_2.jpg
Kufr_2.jpg (105.01 KiB) Zobrazeno 2510 x
A ocenění zaslouží masivní madlo na zavření víka kufru :wink: .
Madlo.jpg
Madlo.jpg (80.06 KiB) Zobrazeno 2510 x
.


A tím jsme statickou prohlídku ukončili. Jaký je tento základní motor
Motor.jpg
Motor.jpg (129.59 KiB) Zobrazeno 2510 x
to se teprve dozvíme a přitom také zjistíme jak nový Tucson NX4 zatáčí, jak drží stopu na těchto krásných kolech
Kolo.jpg
Kolo.jpg (100.13 KiB) Zobrazeno 2510 x
(už na letních Continentalech) a jak se dokáže vypořádat s nástrahami českých okresek po zimě :wink: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
igys
**
Příspěvky: 118
Registrován: 13 bře 2011, 21:31

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od igys »

Jako Óda na radost hezké, mě by hlavně zajímala spotřeba toho motoru 1.6 T-GDi, mám ho v Koně a dlouhodobý měřený průměr (cca 7000 km) je 8.7 L/100 km, dnes ráno cestou do práce v -4°C na trase okreska 31 km spotřeba 11.1 L, což považuji za "totální Hyundai shit", tak bych rád znal i vaši zkušenost s tímto motorem.
Uživatelský avatar
snike
**
Příspěvky: 382
Registrován: 17 říj 2015, 23:17

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od snike »

Tak jsem si krasne pocetl ... kloboucek dolu =D>
KIA XCeed 1,6 T-GDI GPF 7DCT 150 kW Spring Edition žlutá Quantum 36.333 km
Uživatelský avatar
Bagrid
*
Příspěvky: 38
Registrován: 17 pro 2019, 21:45

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od Bagrid »

Pěkná recenze =D> Chvíli jsem si na novýho Tucsona zvykal a už bych si i dal říct. Jenom ten tablet před řidičem stále nedávám. Nebo alespoň kapličku přes něj. Něco tam prostě chybí.

Taky by mě zajímala spotřeba u základního motoru bez pomoci baterek. Ale ono je to těžký porovnat. Záleží na trase, tlaku v pneu, kopcích nahoru, nečekaně na kopcích dolů, na umu/neumu a náladě řidiče ... a dalších X věcech, což už bylo vzpomínáno milionkrát

Jinak můj Tucson 2019 TLE 1.6 T-GDI manuál 4x4 má dlouhodobý průměr 8l na sto po 15.000km. Raději mám nižší kvalt a vyšší otáčky (2.200-2.500) a pak to žere kupodivu míň, než když se motor dusí pod hranicí dvou tisíc. Předvídám, snažím se dávat zavčas nohu z plynu. Raději podřadím a brzdím motorem. Já jsem spokojen.
Hyundai Tucson IceBreaker 1.6 T-GDI 4×4 2019
Ex: Dacia Duster 1.6 SCe 2018
Ex: Fiat Doblo 1.9 JTD 2002
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od Axel.Foley »

Ad loketka: u Style + Premium s automatem je středová konzole o hodně vyšší a robustnější. Dá se říct, že středová konzole začíná tlačítky převodovky a plynule, v jedné rovině, přechází do loketní opěrky, za kterou padá mezi opěradla předních sedaček.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od Axel.Foley »

Zapomněl jsem včera dodat, že zajímavě napsáno. Zvlášť se mi líbila stať o křivkách :wink: =D>
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8980
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od idam.i »

Ozaj pekné dielo.👍
P.S.Sorry,že som sa ti do toho zamotal.😞
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Auta si přeci pořizujeme kvůli ježdění, tak šup za volant, nastartovat a vyrazit!

Ještě jsem si trochu pohrál s nastavením sedadla a ještě se podařilo o něco pozici za volantem, tedy její pohodlnost, vylepšit :) . Za ideál a nějaké nadšení bych to neoznačil, ale v Tucsonech jsem se z každého malého posunu na poli pohodlí za volantem naučil radovat :mrgreen: .

Už zvuk motoru po nastartování potěší. Motor o sobě na volnoběh vůbec nedává vědět, je zcela prost vibrací a v interiéru ho není slyšet. Na přímovstřikový motor velmi pěkné - takhle na úvod.
Malá odbočka: i zde je na výběr z obvyklých třech drive módů - ECO, NORMAL a SPORT. Po nastartování je auto defaultně v režimu NORMAL.
Nebudu to nijak protahovat - motor je pro mě jedno z největších, a rozhodně příjemných, překvapení!!! Je pro mě poněkud obtížné zpracovat fakt, že toto je základní motorizace :shock: . Pravda, zkoušený vůz má základní záběh za sebou (na počitadle svítí přes 2.600 km), ale i tak :-k ...
Na kultivovanost čtyřválců T-GDi, zejména v nové generaci SmartStream, jsem si už tak nějak zvykl a očekávám ji. Navzdory přímému vstřiku žádné vibrace v celém spektru otáček, motor má na tuto konstrukci až nečekaně sametový chod. Příjemně zatahuje už do nějakých 1.300 otáček, kam vás velice často pošle kecálek, pokud řadíte dle jeho rad. Přitom se vůbec nebrání otáčkám a když na dvojku zadupnete plyn do podlahy velmi ochotně, až bych řekl skoro nadšeně, se žene do pravé poloviny otáčkoměru. To už o něm samozřejmě sluchem víte, ale ten zvuk je přesně takový, jak očekáváte - trochu chraplavý, ale rozhodně ne agresivně nepříjemný, jakoby říkal "mám dost síly a nedělá mi problém ji ukázat". Pochopitelně to není zrychlení, které vás pošle na zadní sedadla, pořád se bavíme o 150 koních v autě s aerodynamikou cihly, které rozhodně netrpí anorexií :wink: . Ale přiznávám, že jsem od základního motoru takovou dynamiku nečekal =D> =D> =D> !
Zmíněné drive módy v podstatě jen mění citlivost pedálu plynu a rozdíly v jednotlivých módech jsou velmi malé. Ano, vyzkoušel jsem všechny tři a jako optimální jsem vyhodnotil NORMAL s nejpřirozenější a nejplynulejší reakcí na pohyb pedálu plynu :) .

Když je řeč o motoru, dojde taky na spotřebu. Podle mých zkušeností v těchto autech dlouhodobou spotřebu nikdo nenuluje, PP tak po více jak 2.600 km ukazuje průměr 7,9 litru. Na to, že to je náhradní vůz servisu ve kterém se vystřídalo už opravdu dost řidičů a nikdo to moc nešetří, to považuji za velice dobrý průměr ve vztahu k váze a výkonu auta.
Rodinný výlet Polabím byl dle PP za 5,6 litru. Když jsem trošku blbnul tak to bylo přes 8 :oops: .

Spalovací motory mají poněkud omezené spektrum otáček v nichž dokáží pracovat efektivně, takže potřebují převodovku :D . A tady je to pro mě další překvapení. Chválil jsem manuál v i30 N Line, kterou jsme testovali na podzim. A převodovka sloužící základnímu motoru nového Tucsonu je ještě o fous lepší :shock: :shock: :shock: !!! Dráhy jsou ještě kratší, ale hlavně má neskutečně přesně vymezené jednotlivé dráhy pohybu - řazení se tady stává velmi příjemnou činností, která je naprosto neúnavná. Všechny pohyby jsou přitom naprosto hladké, i řazení z pětky na trojku, které občas některou převodovku dokáže "zaskočit" je úplně stejně hladké a přesné, jako postupné řazení nahoru či dolů.
Spojka je příjemně čitelná, s jasně danou "hranou záběru", při podřazování nekope - super.
Jen tak na okraj otáčky vs. rychlost :wink: :
50 km/h na trojku 2.000 otáček¨
50 km/h na čtyřku (kterou vyžaduje kecálek) 1.500 otáček
90 km/h na šestku 1.800 otáček
130 km/h na šestku 2.700 otáček

Od řízení SUV nečekáte vlastně nic víc, než že po otočení volantem auto zatočí a nebude po vás nic chtít a taky vás nebude obtěžovat informacemi, K mému dalšímu překvapení, ale řízení Tucsonu v sobě má zpětnou vazbu - nebo alespoň její náznaky. Samozřejmě to není řízení M3 E30, ale na poměry v této kategorii aut a elektrický posilovač jsem překvapivě dostával určité informace o dění pod předními koly i prostřednictvím volantu. Nečekané, ale rozhodně velmi příjemné překvapení.

S řízením souvisí i podvozek. Samozřejmě to není auto určené k řezání zatáček a kouzlení úsměvu na tváři řidiče při bočním přetížení a trefování apexu. Z pohledu tržního segmentu a cílové skupiny je to ovšem podvozek více než dobrý. Schopnost filtrovat nerovnosti, zejména výtluky, je na hranici možností mého chápání, padání kol do děr samozřejmě slyšíte, karoserie na pohyby kol také svým pohybem reaguje, ale to je všechno, žádné rány, bouchání, podvozek pracuje naprosto tiše a jistě. Jediné s čím si tak úplně neví rady, ale s tím bojují v posledních letech všechna auta, je příčná nerovnost - vydrolená spára nebo příčný práh, tam zadní náprava dojde ke svým limitům, ale troufám si tvrdit, že k nim se zase nepřiblíží 90% běžných uživatelů :wink: . Ani má oblíbená díra v zatáčce zadní nápravu nevyvedla z míry a k odskočení jsem jí nedonutil.
Už je to ode mě v poslední době ohrané, ale opět nelze než konstatovat, že tu máme jistý, pevný a přitom pohodlný podvozek a naprosto čitelným chováním, který normální řidič prostě nemůže dostat do úzkých.

Celková akustická pohoda je na vysoké úrovni - tichý motor, tichý podvozek. Ano, podběhy jsou slyšet, ale primární důvod je právě v odhlučnění ostatních zdrojů hluku. Ani aerodynamický hluk není nijak výrazný.

Takže jak Tucson NX4 se základním motorem jezdí? Výborně!!! Základní motor se rozhodně jako nějaké levné a nouzové řešení nechová, pokud nejezdíte permanentně plně naložení výhradně po dálnici nebo v horách, tak rozhodně bude většině řidičů nejen stačit, ale přímo vyhovovat. V běžném režimu umí být nečekaně úsporný, je spojený s výbornou převodovkou a skvěle fungujícím podvozkem.
Naprosto mě šokuje na jaké úrovni je základní motor, základní převodovka a základní podvozek :shock: :shock: :shock: !

A teď pár postřehů tak říkajíc pod čarou :lol: .

Všechna auta se kterými jsem dosud jezdil, měla hranu kapoty u čelního skla rovnou. Tucson NX4 má na kapotě výrazný prolis, který máte při řízení před očima, je to, alespoň pro mě, pohled nezvyklý.
Kapota.jpg
Kapota.jpg (96 KiB) Zobrazeno 2400 x
Když už jsem za volantem, tak čistě osobní postřeh. Od roku 2017 jezdím dominantně s auty, která mají MMS vyřešené vytrčeným tabletem na vrchu přístrojové desky. Dvakrát estetické to není, ale je to výsostně praktické. V NX4 jsem při každém "pokusu" se podívat na display navigace zlomek vteřiny čučel na horní výdechy ventilace a tlačítko varovných blinkrů, než si mozek uvědomil, že display je o kus níž. Tohle zdrcující potvrzení stárnutí, jehož projevem je stereotypnost reakcí, mě fakt nepotěšilo :cry: .

Dcera si vzadu velice pochvalovala dvě nabíjecí zásuvky
Zadni_konektory.jpg
Zadni_konektory.jpg (123.6 KiB) Zobrazeno 2400 x
Já byl naopak velice zklamán, že se Tucson NX4 vrátil k řešení přístupu kotev ISOFIX jen pouhým okem mezi opěradlem a sedákem a opustil úžasné řešení "pod záklopkami" z předchozí generace nebo i30 PDE
ISOFIX.jpg
ISOFIX.jpg (102.09 KiB) Zobrazeno 2400 x
Zaujalo mě nové provedení zátky nádrže a po zkušenosti s novou i20 chválím, že na víčku zůstal držák zátky
Nadrz.jpg
Nadrz.jpg (92.5 KiB) Zobrazeno 2400 x
A tohle fakt žádný klempíř nikdy nevyklepe:
Prolis.jpg
Prolis.jpg (81.95 KiB) Zobrazeno 2400 x
A tady moje postřehy vlastně končí, v pondělí už přibude jen konečné zúčtování spotřeby paliva za víkend a porovnání údajů PP vs. dotankování.

Zkušenost to byla rozhodně zajímavá, ale na tom, že já si prostě budu kupovat normální osobáky, nic nezměnila :mrgreen:

Každopádně děkuji Hyundai Centru Praha za půjčení auta https://centrumpraha.hyundai.cz/ a https://pixers.cz/ za fotku křivek vymyšlených přírodou :wink: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Pájoslav
*
Příspěvky: 35
Registrován: 30 čer 2014, 10:16

Re: Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi

Příspěvek od Pájoslav »

Skvělá recenze,díky :wink: Teď se na něj těším ještě víc :D/
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi,110kw 4x2 Smart+navi
______________________________________________________________
Hyundai i30 1,4 CVVT , 6/2014, Trikolor komfort
Škoda Felicia Mystery line
Škoda 125 GLS
Odpovědět

Zpět na „Testy“