IONIQ 5 Power Style 4x2

Jak jsme testovali Hyundai modely.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

IONIQ 5 Power Style 4x2

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

1.jpg
1.jpg (20.7 KiB) Zobrazeno 1044 x
2.jpg
2.jpg (30.53 KiB) Zobrazeno 1044 x
3.jpg
3.jpg (56.09 KiB) Zobrazeno 1044 x
4.jpg
4.jpg (34.06 KiB) Zobrazeno 1044 x
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: IONIQ 5 Power Style 4x2

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

A je to tady, elektromobilita dorazila do našich testů, i když tentokrát je to formát "MINI", auto máme k dispozici jen od odpoledne do druhého dne ráno, ale vcelku komplexní názor jsem si na tohle auto stihl udělat :wink: .

Nemám v úmyslu se zabývat plusy a mínusy elektromobility, nehodlám řešit poněkud omezenou použitelnost oproti spalovákům, kvůli době nabíjení a jeho možností. Zatím to beru jako alternativu pro Ty, kteří se v rámci svého způsobu užívání auta omezeni necítí a zaměřím se pouze na to jak auto vypadá, jak je promyšlené, jak je vyrobené a jak jezdí 8) .

Nemůžu si pomoct, tohle auto je v mých očích prostě nádherně namalované!!! Všechny plochy a křivky spolu dokonale ladí, pracují se světlem a stínem promyšleně a tohle auto vypadá pěkně v šeru i světle, ať je naleštěné (což se u matného laku moc nepozná) nebo špinavé.
5.jpg
5.jpg (61.25 KiB) Zobrazeno 1035 x
6.jpg
6.jpg (59.45 KiB) Zobrazeno 1035 x
7.jpg
7.jpg (89.13 KiB) Zobrazeno 1035 x
Mám dojem, že teď parafrázuji něčí výrok tady na fóru, ale mně se líbí jak tohle auto vypadá, jako kdyby vypadlo z počítačových her konce 80. let coby future car, myslím, že přesně takhle jsme si před více jak 30 lety představovali auto budoucnosti. A jsem přesvědčen, že přesně tohle designéři chtěli, míří na generaci, která vyrostla na prvních počítačových hrách (ať už to byly C64 nebo Atari 800).
Konec konců, motiv pixelu se na autě neustále opakuje - třeba na zadních světlech:
8.jpg
8.jpg (79.4 KiB) Zobrazeno 1035 x
Všimněte si, že svítí nejen pixely, ale i linka pod koncovými světly přes celé auto. Detail zadních světel, který je použitý v prvním příspěvku je více než výmluvný :mrgreen: .
Řešení osvětlení přídě mě taky rozsekalo - až při přípravě k focení jsem si všiml "fousků" přes celou příď pod světly - opět detail ukazující na množství času a sil věnovaných propracovanosti designu =D> =D> =D> ...

A musím přiznat, že si mi vždycky líbily kapoty přesahující do blatníků
9.jpg
9.jpg (85.24 KiB) Zobrazeno 1035 x
Konec oslavných ód na vnější design, že jsem se do vzhledu tohohle auta snad až zamiloval jsem tu prezentoval už mockrát :lol: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: IONIQ 5 Power Style 4x2

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Je na čase postoupit dovnitř.

Líbí se mi jednoduchost a designová čistota výplní dveří
10.jpg
10.jpg (56.07 KiB) Zobrazeno 1027 x
Opěrka pro ruku je měkká, vnitřní klika má zvláštní (a krásný) tvar, ale její použití to nijak nelimituje, rozmístění ovladačů oken a nastavování vnějších zpětných zrcátek je konvenční a rádoby kovové provedení má působit prémiově, což se mu daří, je otázka, jak budou ovladače vypadat po několika letech používání :D .

Tak se posadíme do dostatečně rozměrných a velice pohodlných sedadel (v případě těch předních komplet elektricky stavitelných). Jejich tuhost bych označil za přiměřenou. A na čalounění se nám opět objevuje motiv pixelu
11.jpg
11.jpg (93.92 KiB) Zobrazeno 1027 x
Nemůžu si pomoct, ale schránka na rukavice vyřešená šuplíkem (fakt objemným) se mi strašně líbí. Oceňuji hlavně fakt, že takto z ní při otevření nic nevypadne :wink:
12.jpg
12.jpg (71.59 KiB) Zobrazeno 1027 x
Co je v tomto autě jiné je jednak ztvárnění páček pod volantem, ale i voliče "jízdy" vpravo pod volantem (mimochodem, ta bílá plocha vlevo od tabletu přístrojového štítu skrývá reproduktor)
13.jpg
13.jpg (88.72 KiB) Zobrazeno 1027 x
Levá i pravá páčka ovládající blinkry a vnější osvětlení resp. stěrače má tvar nekonvenční, ale opět bez omezení praktičnosti a komfortu jejich používání. Volič jízdy s otočným koncem, kde cvakáním příslušným směrem putujete mezi R, N a D působí nezvykle, ale velice rychle jsem si na otáčení koncem voliče zvykl a zamáčknutí P na konci páčky je vlastně taky logické :mrgreen: . Osobně jsem z tohoto řešení měl obavy, ale po dvou "zařazeních" jsem už nad ovládáním přemýšlet nemusel =D> .

A když už jsme tedy na předních sedadlech - stropní světýlko je osazeno LEDkami, jak se stává v poslední době zvykem tu chybí schránka na brýle, ale je tu tlačítko SOS.
14.jpg
14.jpg (63.89 KiB) Zobrazeno 1027 x
A jen tak na okraj, vnitřní osvětlení je sice LED, ale lampičky nad kosmetickými zrcátky mají normální žárovky ](*,) ](*,) ](*,)
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: IONIQ 5 Power Style 4x2

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Když už jsme na předních sedadlech, zaslouží si zmínku ještě středová konzola s loketní opěrkou, která je kompletně posuvná, a to v dost znatelném rozsahu. V její přední části jsou držáky nápojů pod nimiž jsou nabíjecí zásuvky i plocha pro bezdrátové nabíjení telefonů
15.jpg
15.jpg (54.83 KiB) Zobrazeno 1025 x
Na jejím zadním konci jsou pak 2 nabíjecí porty pro zadní pasažéry a i schránečka se najde
16.jpg
16.jpg (45.63 KiB) Zobrazeno 1025 x
Čímž jsme vlastně postoupili na zadní sedadla, po otevření zadních dveří nás čeká opět stylisticky čistá a co nejjednodušší dveřní výplň (kromě ovladače stahování okna je zde i ovladač vyhřívání příslušného zadního sedadla)
17.jpg
17.jpg (65.85 KiB) Zobrazeno 1025 x
a neuvěřitelně mnoho podélného místa na nohy (při tom rozvoru se to ovšem očekává :mrgreen: ). Zadní lavice je dělená a posuvná, a to ve velkém rozsahu
18.jpg
18.jpg (98.19 KiB) Zobrazeno 1025 x
Vzhledem k tomu, že při posunutí zadních sedadel až dozadu je kufr poměrně malý (viz dále), je možnost zvětšit jeho plochu posunutím zadní lavice velmi dobrý a praktický nápad. V případě, že vzadu sedí jen malé děti lze využít opravdu razantní zvětšení =D>

Myslelo se i na tepelný komfort cestujících vzadu, v B sloupcích jsou osazeny samostatné výdechy ventilace
19.jpg
19.jpg (91.22 KiB) Zobrazeno 1025 x
Zadní místa ovšem přinášejí první velký fail tohoto auta. Krajní zadní pásy, resp. jejich spony není, při neobsazení zadních míst, kam pevně uchytit. Na bočním obložení není ani spona, za kterou by se daly "zavěsit", ani otvor do něhož se daly "zasunout". Pokud pásy necháte jen na vnější straně opěradel, postupně sklouznou do prostoru mezi bokem opěradla a plastovým obložením boku a začnou na každé nerovnosti příšerně mlátit :roll: .
Dají se samozřejmě zapnout i neobsazené, ale to pak představuje diskomfort pro případné zadní pasažéry (napřed odepnout, pak nastoupit a zapnout se) i pro řidiče, který po uvolnění zadních sedadel musí myslet na zapnutí pásů neobsazených sedadel.
Hrozně mě taková nedomyšlenost překvapila, nemile nutno podotknout, takže pokud tam nějaká vychytávka, na kterou jsem za onu dost omezenou dobu testu nepřišel, je, dejte sem info. Velice rád přiznám, zejména u tohoto auta, že jsem se mýlil :wink: !
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: IONIQ 5 Power Style 4x2

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

A došli jsme k zadnímu kufru
20.jpg
20.jpg (97.03 KiB) Zobrazeno 1023 x
Jak již bylo zmíněno výše, není nijak velký. Má sice solidní plochu, ale je mělký (možnost jej zvětšit posunutím zadních sedadel bude mnohdy nutnost), motor pod jeho podlahou prostě nějaké místo potřebuje, a to se ještě musel pod jeho podlahu vejít prostor na nabíjecí propriety, lepící sadu, povinnou výbavu atd.
21.jpg
21.jpg (99.63 KiB) Zobrazeno 1023 x
Když jsme u těch nabíjecích propriet - ve výbavě je i nabíječka pro běžnou jednofázovou zásuvku
22.jpg
22.jpg (137.83 KiB) Zobrazeno 1023 x
Původně jsem uvažoval, že zkusím kolik toho dokáže dobít třeba za 4 hodiny, ale nakonec jsem nechtěl rozdělávat ještě originální balení, baterie byla dostatečně nabitá, abych dojel v pohodě auto vrátit a do této zásuvky
23.jpg
23.jpg (79.89 KiB) Zobrazeno 1023 x
"zapíchl" nabíjecí koncovku na parkovišti prodejce.
I tady se, stejně jako na vnějších klikách, pracuje s motivem pixelu, v místě pixelů se víčko zmáčkne a dojde k jeho otevření.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: IONIQ 5 Power Style 4x2

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

A když byla řeč o zadním kufru, musí se zmínit ještě ten přední. Po zvednutí kapoty vás čeká tento pohled
24.jpg
24.jpg (98.68 KiB) Zobrazeno 1022 x
Po odklopení víka s nápisem EV na vás čeká malý, ale užitečný kufřík
25.jpg
25.jpg (77.85 KiB) Zobrazeno 1022 x
Jeho osvětlení je řešeno LEDkou, hlavní zavazadelník je osvětlen - ano, zase žárovkou ](*,) ](*,) ](*,) . Sice chápu, že lampička v kufru, stejně jako osvětlení kosmetických zrcátek je stejné napříč modelovou řadou, ale u auta za takovouto cenu je neschopnost sladění zdrojů světla v interiéru auta skoro ostuda!!!

Na levé straně (ve směru jízdy) je kromě pojistkového boxu osazen též běžný akumulátor. Přístup k němu je po odstranění části krytu zleva předního kufru
26.jpg
26.jpg (108.08 KiB) Zobrazeno 1022 x
A v předním kufru je ještě jedna důležitá věc. K výměně kabinového/pylového filtru se u :hyu: obvykle využívá cestička za přihrádkou na rukavice. Šuplík ale používá kolejničky a demontáž by byla pracná. Tak se jen v předním kufru vyndá deklík a máte filtr jako na dlani =D>
27.jpg
27.jpg (91.33 KiB) Zobrazeno 1022 x
Tady statická prohlídka končí, pokračovat budeme jízdou :wink: :mrgreen:
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: IONIQ 5 Power Style 4x2

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Než se uvelebíme za touto palubní deskou
28.jpg
28.jpg (86.22 KiB) Zobrazeno 1009 x
vezmeme do ruky tento trochu neobvyklý volant
29.jpg
29.jpg (79.76 KiB) Zobrazeno 1009 x
a budeme používat tyto pedály s vtipnou nápovědou čím se přidává a čím ubírá podle matematických znamének
30.jpg
30.jpg (76.05 KiB) Zobrazeno 1009 x
čeká nás trocha teorie :wink: .

Zkoušený vůz představuje pomyslný střed nabídky, jak výkonem, tak výbavou. Auto které tu máme si za "sebe" účtuje Kč 1.394.890,-- vč. DPH. Nevím jak pro koho, ale pro mě je to balík. Baterky jsou prostě drahé. V tomto autě, které je poháněno synchronním elektromotorem s permanentním magnetem o výkonu 160 kW (postaru 217 koní) a točivém momentu 350 Nm je LiPol akumulátor o využitelné kapacitě 72,6 kWh nabízející teoretický dojezd na jedno nabití 481 km.
Zajímavé je, že všechny výkonové verze mají stejnou maximální rychlost, zjevně tedy elektronicky omezenou, a to 185 km/h. Námi zkoušené provedení udává zrychlení na 100 km/h za 7,4 sekundy - stopkami jsem to neměřil, ale nemám důvod výrobci nevěřit.
Co je pro elektromobily typické, a pro mě poněkud strašidelné, je pohotovostní hmotnost v průměru DVOU TUN a užitečné zatížení pouhých 450 kg, takže průměrných dospělých Čechů rozhodně nenaložíte 5 a jejich bagáž, i když je auto typováno jako pětimístné.

Dost bylo teorie, hurá na silnici!
Začínáme přesunem od prodejce domů. Jedu vyloženě na pohodu, trasa po D11 a pak přes Nehvizdy. Při průměrné rychlosti 60 km/h (přeci jen mi chvíli trvalo než jsem auto našteloval na focení) mi palubní počítač ukázal tuto spotřebu, kterou ovšem považuji za extrémně nízkou (průměr dle výrobce je 16,8 kWh/100 km, ale prostě to tak vyšlo
31.jpg
31.jpg (81.31 KiB) Zobrazeno 1009 x
32.jpg
32.jpg (74.99 KiB) Zobrazeno 1009 x
Malá odbočka - lze volit mezi bílým, a černým zobrazováním jak přístrojového tabletu, tak MMS. V rámci jízdních módů se grafika nijak zásadně nemění - pouze čísla a pohyblivé segmenty mění barvu - zelená pro ECO, modrá pro NORMAL a červená (zde použitá) pro SPORT. Ve spodní části je pohyblivá lišta, která v režimech ECO a NORMAL zobrazuje aktuální spotřebu, v režimu SPORT po vzoru vozů Rolls - Royce procento využití točivého momentu :mrgreen: .
V nastavení zobrazování jsem se nevrtal, ale pro sebe bych volil natvrdo červenou verzi na bílém podkladu, do světlého interiéru se skvěle hodí.
Mile mě překvapilo jak pohodlně a nenuceně se auto chová. Zarazilo mě ovšem, že na D11 se jakoby klepe, ano, je to jakási roleta, ale očekával bych, že při váze dvou tun si s ní auto poradí. Stejně tak jsem očekával, že pomůže dlouhý rozvor, že se tu podobně klepe Tucson s kratším rozvorem a vyšším těžištěm chápu, ale i IONIQ 5 :-k ...? Ale pohodová cesta po okresce z Nehvizd domů mě přesvědčila, že to je jen ta pitomá roleta a má holt blbou frekvenci.
Večer jsem se vydal ještě na jednu projížďku, tentokrát jsem hledal limity, trochu se bavil a cestou domů jsem záměrně jel "z práce".
Moc se mi líbí, a probouzí to ve mně vzpomínky na doby dávno minulé, jak tohle auto reaguje pod plynem, ať už v přímce nebo v zatáčce. Už jsem za ta léta s předohraby s motorem vpředu skoro zapomněl jak kouzelné je mít motor vzadu s pohonem zadních kol a řízení úplně oproštěné od přenosu pohonné síly i váhy motoru. Ne, nevzpomínám na starou dobrou stodvacítku, ale třeba na Tatru 613 a hlavně na Porsche 911, které jsem kdysi měl možnost párkrát řídit. Přestože mezi předními koly a volantem je elektrický posilovač, tak nějakou zpětnou vazbu ve volantu skutečně najdete, když zadupnete "+" do podlahy, tak stále disponibilních 350 Nm dělá své, zrychlení je opravdu výrazné a pokud to spolucestující nečekají, tak to s nimi i slušně zacloumá :mrgreen: (tímto se své ženě omlouvám). Stopu drží v zatáčkách velice statečně, ale tu váhu, i když jsou baterie mezi nápravami v podlaze, prostě pořád cítíte. Je to úplně jiný pocit než když je váha koncentrovaná na zadní nápravě (a celková hmotnost nižší)...
Zrychlování brzo přestane bavit, ale tu masu hmoty cítíte v každé zatáčce... A pak jsem najel na silničku vedoucí ze Záp k nám. A zmrznul mi úsměv na rtech! Jsem si vědom toho, že tahle silnice je fakt hodně špatná - nejsou na ní díry, je popraskaná a praskliny jsou průběžně vylévány, takže je vlastně samá příčná nerovnost, ale jen na pravé krajnici. Právě tady jsem ve svém N Linu trpěl jak pes a právě proto šla Sněhurka z baráku. Nebudu dál napínat - sice se IONIQ 5 netřepal tak, jako N Line, ale rozhodně tady nepředváděl uvolněnou pohodlnou jízdu jako Tucson na 17'' kolech, o obyčejné i30 1,0 T-GDi FB na 16'' kolech nehovoříc (a to jsem jel max. 90 km/h, stejně jako jezdím z práce). Těch pár stovek metrů tohohle auto v mých očích naprosto popravilo!!!
Od auta s cenovkou 1,4 mega a váhou dvě tuny čekám naprosto kultivovanou jízdu za všech okolností. A to tohle auto neumí :cry: :cry: :cry: .
Co je platné, že je krásné, že skvěle zrychluje, že má nezáludné a čitelné jízdní vlastnosti (i na tom rozflákaném povrchu), že vám podvozek vše podstatné prozradí skrz sedačku a trochu i volant (jako, že se třeba blíží hranice adheze) a umí to i v rámci jízdy, pro kterou není primárně určené, když nezvládne to, k čemu určené je :?
Zajímavé ovšem je, že zatímco já jsem to v sedadle řidiče cítil, moje žena na zadním sedadle tyto otřesy nevnímala :-k

Co člověk v tomto autě moc nevyzkouší jsou brzdy - auto rekuperuje při každém sundání nohy z plynu, úroveň rekuperace lze od 1 do 4 nastavovat pádly pod volantem a při úrovni 4 se z auta stane vozidlo ovladatelné jen jedním pedálem.

Rozdíly mezi jízdními režimy jsou vcelku znatelné, zejména citlivost pedálu "+" a ochota auta vytáhnout za akumulátoru "šťávu" jsou cítit. Auto se defaultně spouští v režimu ECO a troufám si tvrdit, že v 95% případů nebude řidič mít potřebu režim přepínat.

Takže jak to shrnout?
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: IONIQ 5 Power Style 4x2

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Tohle auto mě svým vzhledem naprosto okouzlilo a na kvalitní až slušné silnici mi učarovalo, včetně toho ticha, které na palubě je (když se pohybujete pomalu, tak vydává úžasný zvuk, ale to geniální přirovnání nepoužiju, to nechám jeho autorovi :wink: ).
Překvapilo mě, jak je úsporné, protože navzdory dynamickým testům jsme zůstali pod spotřebou udávanou výrobcem (auto jsem vracel s průměrem 16,3 kWh/100 km). Nepochybuji, že normální řidič s ním bude jezdit kolem 15 kWh, já bych se v typickém provozu asi dokázal dostat i pod 14 kWh.

Asi bych mu dokázal odpustit mlácení spon zadních pásů (resp. ho vyřešit), asi bych si zvykl na poněkud zvláštní ovládání funkcí pro tepelnou pohodu na palubě.
Základní ovládání klimatizace je obsaženo v liště na obvyklém místě, ale pokud chcete v rámci ovládání klimatizace víc (např. režim driver only) musíte si zmáčknout plošku "CLIMATE" a dostanete se do podrobného menu v MMS. Bohužel podobným způsobem musíte přes plošku "WARMER" k vyhřívání sedadel a volantu, tyto funkce samostatné ovladače nemají:
33.jpg
33.jpg (70.13 KiB) Zobrazeno 1008 x
34.jpg
34.jpg (62.19 KiB) Zobrazeno 1008 x
35.jpg
35.jpg (57.23 KiB) Zobrazeno 1008 x
Je sice zajímavé jak se pracovalo na aerodynamice, zjevně se počítalo, že proud vzduchu procházející skrz zadní spoiler zajistí v dešti, že bude skrz zadní okno vidět, a proto nemá stěrač. Jenže když auto oprší, tak je tahle úvaha k ničemu a stěrač chybí
36.jpg
36.jpg (48.42 KiB) Zobrazeno 1008 x
Výše uvedené "prohřešky" bych asi vyřešil resp. si zvykl. Ale nedostatek kultivovanosti podvozku na menších, u 19'' kol šílené, kolech nestrávím.

Včera jsem byl při přebírání auta v https://centrumpraha.hyundai.cz/ , kterému tímto děkuji za zapůjčení, přesvědčen, že budu hledat cesty jak na tohle auto najít zdroje.
Pořád se na něj budu rád koukat, ale moje cash flow je po cestě "domů z práce" zachráněno!

P.S. Opět se potvrdilo, že každý by si měl mít možnost vyzkoušet konkrétní auto na důvěrně známé trase, kde se pohybuje nejčastěji, aby zjistil, zda mu auto skutečně vyhovuje a funguje podle jeho představ :wink: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20055
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: IONIQ 5 Power Style 4x2

Příspěvek od Axel.Foley »

Mr. :hyu: : Díky za postřehy a obrázky.

Externí dizajn je opravdu nádherný a moc se mi líbí. Škoda, že tohle nedělají se spalovacím motorem :(
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1696
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: IONIQ 5 Power Style 4x2

Příspěvek od Maras »

Super, díky za recenzi. Na naše cesty v ČR se hodí málokterý podvozek, tak to bohužel je. Jinak za mne krásný vůz vnějškem i vnitřkem.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
motorol
***
Příspěvky: 725
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: IONIQ 5 Power Style 4x2

Příspěvek od motorol »

Auto je to zajímavé, ale cenu poněkud prepalili. Docela by mě zajímalo, jak se meni kabinak v případě, ze to má vpředu motor.
Docela by mě zajímalo, jestli se drží špína v tom zavíráni dveri- jestli vidím spravne, je díra mezi podruckou a zbytkem.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: IONIQ 5 Power Style 4x2

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Maras píše: 25 srp 2021, 12:33 Super, díky za recenzi. Na naše cesty v ČR se hodí málokterý podvozek, tak to bohužel je. Jinak za mne krásný vůz vnějškem i vnitřkem.
Já to vnímám tak, že pokud takovouto okresku nemáš na svých obvyklých trasách zastoupenou a narazíš na ní 2x za rok na nějakém výletě, tak to sice nepotěší, ale v užívání auta Tě to zásadně nelimituje. Jenže po tomhle já musím jet každý den několikrát, a pak se zvládnutí téhle okresky stává alfou a omegou při posuzování schopností auta a jeho použitelnosti pro mou osobu.
Mě moc mile překvapilo, jak podvozek zvládá díry, prohlubně, kanály, ale sekvence rychle za sebou jdoucích příčných nerovností (takových těch "ostrých") nezvládá. S ohledem na chování podvozku, který je cítit jak je kvůli hmotnosti pevný a přitom plavný, tipuju tvrdé pružiny a relativně měkké tlumiče. To sice zaručí na slušném a dobrém povrchu výbornou kontrolu nad pohyby karoserie, kontakt kol s povrchem i komfort, ale na těchto nerovnostech to pružiny pošlou do karoserie a tlumič si nestihne ani škrtnout :-k .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: IONIQ 5 Power Style 4x2

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

motorol píše: 25 srp 2021, 12:47 Auto je to zajímavé, ale cenu poněkud prepalili. Docela by mě zajímalo, jak se meni kabinak v případě, ze to má vpředu motor.
Docela by mě zajímalo, jestli se drží špína v tom zavíráni dveri- jestli vidím spravne, je díra mezi podruckou a zbytkem.
Cena bohužel odpovídá tomu kam ceny těchto aut míří :( .
Podle tvaru té plastové vaničky tvořící přední kufr tipuju, že přední motor bude pod úrovní krytky k výměně kabiňáku, takže se možná bude měnit i líp, protože se bude o co opřít :mrgreen: . Ale jen tipuju, dvoumotoráky budou až příští rok.
Vidíš správně, ta štěrbina se táhne po celé šířce dveří. Asi se tam prach držet bude, ale není problém tam čistícím ubrouskem po celé délce zajet a vytřít to.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: IONIQ 5 Power Style 4x2

Příspěvek od stefanpilat »

V zahraničních recenzích kritizovali vysokou dálniční spotřebu, ale to byly všechny čtyřkolky. Je pozitivní, že u zadokolky se to nepotvrdilo. Holt dva motory žerou víc než jeden a ten krouťák navíc si zjevně vybírá svou daň.

Cena je globálně vzato vysoká, ale odpovídá v tomto segmentu konkurenci. A vlastně není až o tolik vyšší než katalogová cena za Konu EV, přestože se jedná o mnohem větší a pokročilejší auto. Dá se snad doufat v to, že aspoň předváděčky se budou nabízet za cenu mnohem přijatelnější. Právě v případě Kony se dá předváděčka při troše štěstí sehnat i s půlmilionovou slevou. Tak mi prosím ty předváděcí Ioniqy 5 šetřete, kdybych se pro něj třeba někdy v budoucnu rozhodl. :)
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
willy50
****
Příspěvky: 1095
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: IONIQ 5 Power Style 4x2

Příspěvek od willy50 »

A chování podvozku se nemění při přepnutí na jiný režim (eco/sport)?
*
A samozřejmě díky za pěknou recenzi.
*
S tou čtyřkolkou jsi to myslel jak? Rasťo Chvala už testoval, k vidění na Trubce.
https://youtu.be/2pdPUtCwJcg
Odpovědět

Zpět na „Testy“