OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line

Jak jsme testovali Hyundai modely.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 18274
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line

Příspěvek od Axel.Foley » 23 čer 2022, 07:27

Mr. :hyu: : Děkuji za hezky sepsaný test.

Srandista: Děkuji za postřehy.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Reklama
 

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8170
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line

Příspěvek od idam.i » 23 čer 2022, 08:33

Pekne spísané a určite zaujímavé.Na môj vkus tam vidím viac Peugetu ako Opla.Motorizácia by sa mi viac páčila 1,6ka.No s tým sa už nedá rátať , teda aspoň nie v bežnej verzii.Možná keby urobili GTi.Ale to by už bola iná cena.
Fakt som zvedavý čo zvolíš a či dokážeš kúpiť Stelantis. :wink:
Hyundai i20 Chic 1,25 2017, biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation Satin Grey (2018-)
Hyundai Elantra 1,6 Style , Sparkling metal 2016-2020
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 6678
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line

Příspěvek od Mexican » 23 čer 2022, 09:03

nasiel som tam vlastne jedine plus - kufor je kompletne polstrovany. To je pekne
Ten interier mi prijde proste hrozny (a nesudim podla fotiek, sedel som myslim tiez vo verzii Elegance
Oni samozrejme Ople boli vzdy v interieri dost ostro rezane a taky ten jednoduchsi dizajn, ale ja by som sa v tom interiery rozhodne necitil prijemne - preto pisem tank :-D

cenovo priame porovnanie s I30 - cenovo tie obycajne benziny u Opla financne nedavaju vobec zmysel, je to proste hrozne drahe
PHEV tam by som bol na vazkach ak by som to uz potreboval, siahol by som po Niro alebo Ceedu PHEV CW. Kia sa teraz chysta na MY2023 takze ceny moc nefunguju. Ale snda do 10 dni budu

napisane vsak v inom vlakne: Stelantis nie je nic pre mna :-) samozrejme si vazim pracu Mr Hyundai (bude premenovany na Mr STelantis) ze to nafoti a popise :mrgreen:
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue
Obrázek


https://pancuha.wordpress.com/

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 10908
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 23 čer 2022, 09:22

To srandista: Moc díky za Tvoje postřehy =D> ! Mrzí mě, že se nedaří pořádat srazová setkání, kde jsme každý čekal a chtěl od auta něco jiného a mohly tak vznikat komplexnější texty... Díky Tvé zkušenosti s téměř týmiž auty (ten manuál bylo fyzicky určitě jiné auto, já měl půjčenou předváděčku přímo dealera, PHEV bylo naopak totéž auto) dávají tu možnost více pohledů. A to je super! Dovolím si reagovat a taky se na něco posléze zeptat :wink: .

Máš samozřejmě pravdu, že řešení s jednodílným krycím sklem je hodnotnější, estetičtější a hlavně praktičtější - bude se mnohem lépe uklízet, protože postrádá záhyby a hrany, kde se bude držet prach. Mě to tolik z míry nevyvedlo, protože je to úplně stejné řešení jako v dříve testovaném Opelu Mokka, takže jsem to prostě vzal na vědomí, že zvolili toto řešení. Vizuálně mi to zas tak nevadí, praktické je to ovšem mnohem méně.

Na páčky pod volantem se schválně v příští Astře zaměřím. Vnímal jsem, že nejsou komplikované a složené z více materiálů, ale až tak lowcost mi nepřišly :-k . Podle všeho se k Astře PHEV dostanu ještě jednou, a to snad i na delší dobu a "bez dozoru", tak to prozkoumám - díky za tip.

Podle toho, že si za sebe nesedneš tipuji, že jsi vyrostl víc než já, takže pozici za volantem a vůči řadící páce máš jinou než já. Pokud byla pro Tebe nepohodlná, pak je nutno zdůraznit, že každý zájemce si musí vyzkoušet, jak přesně mu to sedí/nesedí. Připomíná mi to nutnost vyzkoušení i-COCPITu v Peugeotech - někdo si budíky věncem volantu schová, někdo ne. Každopádně u řadící páky by se tohoto failu měli vyvarovat!
Ovládání automatu mi vyloženě vyhovuje a nemám s ním problém, ale Astra byla už čtvrté auto s tímto ovládáním co jsem řídil, takže už jsem si zjevně zvykl :D .

ISOFIXy bych vlastně už mohl přestat sledovat, čerstvě je pár měsíců už nepotřebuji. Je naprostá pravda, že lepší řešení než je v i30 PDE resp., bývalo v Tucsonech TLE neexistuje!!! Psal jsem to tu v několika testech. Ale zipové řešení je pořád tisíckrát lepší než oka na prasáka na volno, jak to teď :hyu: vyřešil u nového Tucsonu NX4 ](*,) ](*,) ](*,) (na což jsem tu taky už nadával...).

HUD je fajn, ale moje sluneční brýle polarizují tak dokonale, že každý HUD odfiltrují :mrgreen: . A je fuk zda to bylo v SantaFé, v MX-30 nebo teď v Astře, proto jsem se o něm nezmínil, což je chyba... Jenže já ve slunečních brýlích neřídím jen v noci, takže tuhle vychytávku úplně neocením.
Máš pravdu, že drátkové vyhřívaní čelního skla je poněkud archaické. Já si drátků všiml až téměř před zaparkováním na posledních semaforech, nevnímal jsem je ani kdysi dávno ve Fordech, nevadí mi ani tady. Opět platí, že zrovna tohle by si měl každý vyzkoušet, zda to nebude zrovna pro něj problém - já ale parkuji v garáži, takže bych si vyhřívané čelní sklo stejně neobjednával :lol: .

A teď ta otázka :) . Jaké bylo obsazení vzadu při Tvé zkušební jízdě? Vyloženě mě zaujal Tvůj postřeh týkající se chování zadní nápravy na příčné nerovnosti :-k . Já totiž měl vzadu přes 150 kg. Pokud Ty jsi měl vzadu výrazně prázdněji, pak by to bylo o míře zatížení zadní nápravy.
Jak jsem avizoval, mohlo by se zadařit se k PHEV ještě jednou dostat a vyzkoušet chování zadní nápravy prakticky bez zátěže...

Každopádně, ještě jednou moc díky za Tvoje postřehy!!! Přesně o tomhle má fórum být :wink: .

Mr. HYUNDAI / Mr. Stellantis :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
23. ( H 13.) i30 PDE FB 1,0 T-GDi DCT Smart
22. ( H 12.) Tucson TLE 1,6 CRDi 100 kW DCT Adventure Tech

Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 157
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line

Příspěvek od Srandista » 23 čer 2022, 09:42

Mr. HYUNDAI píše:
23 čer 2022, 09:22
Ten manuál bylo fyzicky určitě jiné auto, já měl půjčenou předváděčku přímo dealera.
Myslel som to tak, ze ta 1.2T bola tiez v manuale a v Elegance vybave. Samozrejme male rozdiely vo vybave tam byt mohli, Opel predsa len umoznuje vacsiu individualizaciu ako :hyu:, ale zaklad tam bol rovnaky.
Mr. HYUNDAI píše:
23 čer 2022, 09:22
Podle toho, že si za sebe nesedneš tipuji, že jsi vyrostl víc než já, takže pozici za volantem a vůči řadící páce máš jinou než já.
Jop, uz tomu tak asi bude, v mladosti som podrastol na ~190 cm, coz je ostatne dovod, preco si v drtivej vacsine aut C segmentu za seba nesadnem (este ze za sebou nesedavam :lol: ).
Mr. HYUNDAI píše:
23 čer 2022, 09:22
Ale zipové řešení je pořád tisíckrát lepší než oka na prasáka na volno.
Rozhodne, oproti starej Corolle to je furt nebe a dudy. Za inych okolnosti bych si toho mozno ani nevsimol, ale skrz nejake problemy s rezervackami, co tam v ten den mali mi to nakoniec vyslo tak, ze v PHEV som siel zaroven s dcerkou, takze sedacku som musel prehadzovat.
Mr. HYUNDAI píše:
23 čer 2022, 09:22
A teď ta otázka :) . Jaké bylo obsazení vzadu při Tvé zkušební jízdě? Vyloženě mě zaujal Tvůj postřeh týkající se chování zadní nápravy na příčné nerovnosti :-k . Já totiž měl vzadu přes 150 kg. Pokud Ty jsi měl vzadu výrazně prázdněji, pak by to bylo o míře zatížení zadní nápravy.
Vzadu bola len dcerka, takze zatazenie zadnej napravy bolo minimalne (+- 25 kg, mala+sedacka), spolujazdec z autosalonu sedel vpredu. Plus este musim spomenut, speci som sa na to dopytaval toho borca zo salonu, auto malo obude priplatkove 18".
Mr. HYUNDAI píše:
23 čer 2022, 09:22
Každopádně, ještě jednou moc díky za Tvoje postřehy!!! Přesně o tomhle má fórum být :wink: .
Rado sa stalo, rad som svojou troskou prispel do mlyna :wink:
Naposledy upravil(a) Srandista dne 23 čer 2022, 09:52, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 10908
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 23 čer 2022, 09:51

Manuály byly podle mě výbavově i technicky stejná auta, jen dva rozdílné kusy, to byla jen poznámka na okraj :wink: .
Vyrostl jsi o dost víc než já :mrgreen: .
Já jsem to tak trochu z Tvého textu tipoval, že vzadu prakticky nebyla zátěž. Pak by ovšem fyzikální předpoklady zmíněné mnou byly přesné (manuál jsme zkoušeli jak vzadu prázdný tak i plný) a PHEV by bez zadního obsazení "poskakovat" mohl :-k . To rozhodně ještě musím vyzkoušet (většinu času jezdím vzadu prázdný) a celkové hodnocení se možná otočí o 180 stupňů - moc díky za podnět!!!
23. ( H 13.) i30 PDE FB 1,0 T-GDi DCT Smart
22. ( H 12.) Tucson TLE 1,6 CRDi 100 kW DCT Adventure Tech

Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 157
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line

Příspěvek od Srandista » 23 čer 2022, 10:03

Takto, len aby som to upresnil. Nejednalo sa o odskocenie zadku v zakrute, ale o prenos razov do interieru. Navyse, nebolo to nieco, co by to auto uplne diskvalifikovalo (moja stara Corolla co sa pohodlia tyka bola fakt biedna a jazdil som s nou dekadu), len uz som si holt privykol na terajsiu i30, ktora na 16" hlta vsetky nastrahy Ceskych ciest s ladovym kludom. Plus, ako som dodatocne doplnil v minulom prispevku, testovacie auto obuvalo priplatkove 18", a tie 2" navyse + nizkoprofilove pneu fyziku neobalamutia (rozhode nie bez najakych berliciek typu adaptivne tlmice). Coz mi ostatne pripomina, ze bych mal niekedy vyskusat i30 v N-line, nech viem, co s tym mojim autom spravili 18"...
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 10908
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 23 čer 2022, 12:08

GS line je standardně obutá na 17'' kolech. Testovací kousek postavili na příplatkové 18'' s rozměrem pneu 225/40R18. Protože já uvažuji o výbavě Ultimate, kde jsou 18'' standard, byl jsem za volbu 18'' na testovačce vyloženě vděčný - technicky přesně specifikace o které uvažuji. A že je testovačka na příplatkových 18'' jsem od prodejce věděl už do soboty, protože zrovna na tohle autě dělali pro dovozce předprodejní přípravu :mrgreen: .
Pro mě je právě přenos rázů do interiéru potažmo do mé páteře alfou a omegou posuzování auta. A je klidně možné, že metrák navíc na zadní nápravě tlumení výrazně ovlivní - jsou auta u kterých se to neprojeví nijak, jsou auta u kterých je rozdíl markantní. Opět děkuji za podnět, musím to vyzkoušet sólo :wink: .

Já na těch 16'' teď jezdím taky a jejich tlumení si hodně užívám! Pokud budeš testovat N-line na 18'', tak věnuj pozornost i karosářské verzi! HB a FB mají oproti běžným verzím ještě přitvrzený podvozek, kombík jen nasadil 18'' na standardní podvozek. A rozdíl je pořádný - sám jsem FB N-line měl a zejména poslední půlrok jsem trpěl jak pes, kombík naopak na 18'' funguje výtečně (taky jsme ho tu měli v testu - https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=217&t=39765 :lol: ).
23. ( H 13.) i30 PDE FB 1,0 T-GDi DCT Smart
22. ( H 12.) Tucson TLE 1,6 CRDi 100 kW DCT Adventure Tech

Odpovědět

Zpět na „Testy“