Slabá podpora mild-hybrid start generátoru v modu Eco a Normal

Hyundai Tuscon 3. generace 2020 - (NX4)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
PeckaP
Příspěvky: 4
Registrován: 17 zář 2022, 11:22

Slabá podpora mild-hybrid start generátoru v modu Eco a Normal

Příspěvek od PeckaP » 19 zář 2022, 15:57

Chtěl bych se zeptat, jestli Vám v modu Eco a Normal pomáhá MHSG start/stop generátor při zrychlování. V modu Sport v mém autě elektromotor pomáhá motoru ve všech rychlostních stupních i při jemném zrychlení, zatímco v Eco a Normál nepomáhá vůbec, občas pomůže pouze při rozjezdu. Toto chování mi nedává žádný smysl. Elektromotor je také určen k vyhlazení počátečního zrychlení, k negaci zpoždění motoru / turbo atd. Režimy Eco a Normál jsou ty, které mají největší zpoždění, takže by to zlepšilo zážitek z jízdy a také snížilo spotřebu a emise. To je také přesně to, co je ukázáno ve videu v čase 0:30, ale podle mých zkušeností se to takto neděje v reálném provozu.

https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... e=emb_logo
Tucson 1,6 T-GDI 4×2 132 kW 6st. manuální MHEV 2022

Reklama
 

Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 30
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: Slabá podpora mild-hybrid start generátoru v modu Eco a Normal

Příspěvek od pecka411 » 19 zář 2022, 19:10

Můžu dodat postřehy s i30, tam se to chová stejně, jak popisuješ. Ve Sportu pomáhá průběžně. V Eco pomoc občas při rozjezdu, při zrychlování jedině při sešlápnutí plynu až na kickdown. Souhlas, že bych čekal jiné chování, nevím, na co si to tu energii schovává.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)

Birdr
**
Příspěvky: 113
Registrován: 24 úno 2022, 13:28

Re: Slabá podpora mild-hybrid start generátoru v modu Eco a Normal

Příspěvek od Birdr » 19 zář 2022, 20:04

Možná je to tím, že máš ten silnější, 132 kw, motor a proto ta pomoc není tolik potřeba.
Já mám Tucsona 110 kw a tam je ta pomoc na Normal mnohem častější. Na ECO moc nejezdím, ale šel jsem to schválně projet a i tam podle PP pomáhá ten elektromotor a zdaleka nemusím dávat moc plynu.
Je ale fakt, že pocitově není ten zásah poznat, poznám to jen podle grafiky PP.

PeckaP
Příspěvky: 4
Registrován: 17 zář 2022, 11:22

Re: Slabá podpora mild-hybrid start generátoru v modu Eco a Normal

Příspěvek od PeckaP » 19 zář 2022, 21:02

Díky, za reakce. Co jsem ještě vypozoroval, tak když jsem jel párkrát z delšího kopce a akumulátor se dobíjel rekuperací, tak potom start/generátor začal pomáhat v Eco i Normál módu a to i ve vyšších rychlostních stupních, ale pouze na pár minut a potom zase nic. Koukal jsem na to jako blázen.
Půjčil jsem si také v autosalonu předváděčku a ta ve zmiňovaných módech využívala start/generátor aktivně ve všech rychlostních stupních (tedy rozhodně od 1. do 4.), tak jak bych si to asi představoval. Byl to ale diesel v automatu, ale také silný motor s kroutícím momentem. Jinak denní nájez mám kolem 100km, takže by se 48V baterie měla dobíjet dostatečně, na což také ukazuje aktivita ve Sportovním režimu.
Tucson 1,6 T-GDI 4×2 132 kW 6st. manuální MHEV 2022

Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 217
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Slabá podpora mild-hybrid start generátoru v modu Eco a Normal

Příspěvek od Srandista » 20 zář 2022, 09:50

Mozem potvrdit rovnake spravanie (u i30) ako popisuje pecka411. Na Eco je vypomoc elektromotoru velmi zriedkava a relativne slaba, zatial co na Sport je pomoc vyrazna a casta.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red

Tommasino
Příspěvky: 3
Registrován: 24 bře 2022, 10:17

Re: Slabá podpora mild-hybrid start generátoru v modu Eco a Normal

Příspěvek od Tommasino » 20 zář 2022, 14:26

Na Eco módu jsem snad u mé i30 nikdy výpomoc nezaznamenal.
Podle mě je v Eco módu uložená energie používána téměř výhradně na napájení zařízení po dobu plachtění a na následný start motoru.
i30 kombi 1.5 T-GDI MHEV, family smart, engine red

Odpovědět

Zpět na „Tucson III“