Sterace / motorcek / ostrikovace / cyklovac TUCSON

Hyundai Tucson 1. generace 2004 - 2010 (JM) - nástupcem byla ix35 v letech 2010 - 2015.

Moderátor: Moderátoři

Valpen
*
Příspěvky: 34
Registrován: 22 črc 2010, 21:00

Re: Motorek zadniho sterace Tucson

Příspěvek od Valpen » 23 úno 2013, 00:59

To Ford:

Nic ve zlem :), jen jsem si vlastne trochu postezoval :).

Problem je v tom, ze bydlim za polarnim kruhem, a tam chteji za motorek 6000 NOK (ca 19000 CZK), a me se to nechce za tuhle cenu kupovat.
Jsem ted v Cesku na dovolene, a pred odjezdem jsem se kvuli mrazu nedostal k tomu, abych pripadne zkontroloval "kabely".
Jde o to, ze tady muzu koupit motorek na vrakovisti za "pouhych" 2400 CZK, ale nevim abych ho nekupoval (a tahal se s nim) zbytecne :(

Reklama
 

FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: Motorek zadniho sterace Tucson

Příspěvek od FORD » 23 úno 2013, 09:08

Valpene,
v tom případě to chápu,nech si u nás proměřit ty přívodní kabely,docela často bývá problém v pojistkové skříni a pak v husím krku co vede do 5. dveří-vlastní motorek stěrače totiž vydrží docela dost...
Dej vědět jak to dopadlo,pomůže to časem ostatním..
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.

Valpen
*
Příspěvky: 34
Registrován: 22 črc 2010, 21:00

Re: Motorek zadniho sterace Tucson

Příspěvek od Valpen » 23 úno 2013, 10:45

FORD píše:Valpene,
v tom případě to chápu,nech si u nás proměřit ty přívodní kabely,docela často bývá problém v pojistkové skříni a pak v husím krku co vede do 5. dveří-vlastní motorek stěrače totiž vydrží docela dost...
Dej vědět jak to dopadlo,pomůže to časem ostatním..
:) Jsem tady letecky, autem jezdim do Cech jen v lete (je to 3000 km jedna cesta) :), takze to bude muset asi pockat.

Uživatelský avatar
Melda
**
Příspěvky: 179
Registrován: 21 pro 2006, 20:54
Bydliště: Na severu

Re: Motorek zadniho sterace TUCSON

Příspěvek od Melda » 10 bře 2013, 10:27

Tak se mi také zastavil zadní stěrač. Sundám ramínko, chci povolit matici připevňující stěrač ke sklu a místo ní nalézám jakousi kouli oxidu hliníku a oceli. Po očištění a rozpuštění spoje, poklepáním na matici kladivem, tuto matici stejně nepovoluji. Připevňuji ramínko zpět a při zapnutém stěrači, za stálého prostřikování Konkorem 101, používaje ramínko jako ruční páku, toto zařízení zprovozňuji. Připomnělo mi to rčení kolegy "a za stálého míchání vlijeme do záchodu".

Valpen
*
Příspěvky: 34
Registrován: 22 črc 2010, 21:00

Re: Motorek zadniho sterace TUCSON

Příspěvek od Valpen » 19 bře 2013, 23:22

Takze: :)

Byl jsem na pravidelnem servisu, a zaroven jsem jim rekl, aby zkontrolovali kabely k tomu motorku, ze jsem o tom cetl na diskuznim foru :).
Moc se jim do toho nechtelo, ze pry tam problem nebude, ale kontrolu provedli :).
A ejhle!, nasli prerusene kabely!, opravili, a sterac funguje jako novy! :)

Takze diky Panove ! :)

FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: Motorek zadniho sterace TUCSON

Příspěvek od FORD » 20 bře 2013, 19:52

Valpene,
tak vidíš že to stálo zato překontrolovat elektroinstalaci než vyměnit motorek stěrače a pak se bít do hlavy...
Rádi jsme ti pomohli a kdykoliv se vrat na pokec o čemkoliv...
At ti to jezdí...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.

Maros00
Příspěvky: 3
Registrován: 06 kvě 2014, 13:24

Re: Motorek zadniho sterace TUCSON

Příspěvek od Maros00 » 06 kvě 2014, 13:32

Zdravim,

rad by som ozivil tuto temu.
Mam problem so zadnym stieracom. Zastal v strede okna a uz s nim nejde pohnut.
Samozrejme je to dost zahrdzavene, na skusku som to strekol WD-ckom (zatial nic lepsie nemam) :-).
Pokusal som sa odmontovat stierac, odkrutil som vrchnu sroubu a na oske mam stale stierac a pod nim je este matica.
Stierac sa z tej osky len vysuva alebo vykruca, lebo nejak nechce povolit a nechcem ho odtrhnut.
Rovnako tu boli postrehy ohladom skontrolovania kabelaze. Do motorceka vedu 4 kable, vie mi prosim niekto poradit, ake velke napatie by malo byt na konkretnych kabloch?
Vopred dakujem za odpovede.

HonzaOstrava
Příspěvky: 5
Registrován: 10 pro 2008, 11:58

Re: Motorek zadniho sterace TUCSON

Příspěvek od HonzaOstrava » 06 kvě 2014, 13:53

mi zůstal kdysi viset jinde, ale to je jedno. obecně mají problém spíš s tou hřídelkou přes sklo, protože tam to oxiduje a potom drhne. nastříkal jsem to wd několikrát, na hřídel dal dvě matky, ty jsem utáhnul proti sobě, aby se držely navzájem. potom jsem si pustil interval na stěrač a s každým intervalem se snažil to rozhýbat. po asi 15 minutách se povedlo. potom vyčistit, promazat extra tuhou vazelinou a běhá už dva roky. hodně zdaru

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2429
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Motorek zadniho sterace TUCSON

Příspěvek od Richard555 » 06 kvě 2014, 17:26

teď jsem řešil podobný motorek u mé Nubiry..... pro info nemám tam cyklovač, do motorku vedou 3 dráty, jeden je kostra, jeden je stálý +12 a jeden je +12 od páčky stěračů. Na převodovém kole je dojezdový kontakt, když vypneš páčkou, jede ještě stěrač do klidové polhy a vypne se, proto potřebuješ to stálý +12..... , že by shořel motorek je možné, ale spíš méně pravděpodobné, než zlámané dráty vedoucí do pátých dveří
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

Maros00
Příspěvky: 3
Registrován: 06 kvě 2014, 13:24

Re: Motorek zadniho sterace TUCSON

Příspěvek od Maros00 » 06 kvě 2014, 18:28

Tak, stierac som dal dole. Teraz ma caka asi tazsia uloha, odkrutit tu vacsiu maticu pri skle. Uz skusam aj original pripravky na povolenie hrdzavych spojov. Zatial je vysledok prasknuty plastovy drziak okolo matice, co nie je problem zalepit. Ale s maticou som ani nepohol.

edit: Tak matica nepovolila, resp. povolila aj s tou castou so zavitom (teda odtrhlo sa to), a po premazani a prebruseni to ide ako ma. Tu zlomenu kovovu cast asi prilepim silikonom.

johny82
*
Příspěvky: 57
Registrován: 21 říj 2012, 21:55

Re: Motorek zadniho sterace TUCSON

Příspěvek od johny82 » 06 kvě 2014, 22:38

Dopadl jsem stejně, matku jsem urval i se zívitem, nevěřím že by se to někomu podařilo sundat je to do sebe zarstlí jak svině a ten hliníkovej náboj je slabej. Já to vyřešil že jsem ten hliník zabrousil do roviny aby to trochu vypdalo, mezi osičkou a nábojem jsem so co nejlíp vyčistil a pořádně jsem to prostříkal mazadlem na řetězy, šlo by to jakoukoli vazelínou ve spreji a pak jsem do škvíry mezi osičku a náboja natlačil dva bumové O kroužky paričného rozměru tak aby tam nemohla zatýkat voda. Sice jsem přišil o madýlko na otvírání zadního skla která je také přitažená tou matkou, ale stěrač běhá jako vítr a většinou stějně otvírám celé dveře, a když je potřeba tak sko chytnu za ramíno stěrače. Dovnitře nezatýká a drží to na těcho ostatních šroubech tu gomovou průchodku jsem pro jistotu podmázl černým silikonem na lepení oken, transparentní universál by udělal stejnou službu.

Uživatelský avatar
Zdenys73
*
Příspěvky: 12
Registrován: 08 úno 2014, 15:40

Re: Motorek zadniho sterace TUCSON

Příspěvek od Zdenys73 » 07 kvě 2014, 17:52

Také jsem toto absolvoval . WD nepomohlo , tak jsem vzal malý gumový "kornoutek" a nalepil jej silikónem k té velké matici . Zmíněný kornoutek jsem naplnil brzdovou kapalinou (může být i nafta) . Pro zvýšení účinku jsem horkovzduškou občas prohřál NÉ MOC!!! hřídelku , aby kapalina lépe prolínala . Cca na druhý den , jsem použil zmíňovanou metódu s kontramatkou . Po zozhýbaní došlo na promázaní a běží plynule a tiše . Tchánovi jsem přikázal občasné používaní . :)
Hyundai Tucson 2.0 i, 4X4 2004
Škoda Felicia 1,6MPi

Velorex
Příspěvky: 4
Registrován: 18 bře 2015, 19:00

Trysky ostřikovačů

Příspěvek od Velorex » 23 kvě 2015, 14:24

Pravá tryska ostřikovače mi stříká moc vpravo,částečne mimo sklo auta.Jde tím nějak otočit a seřídit to?Zkoušel jsem s tím pohnout ale nejde to,nechci něco ulomit díly na Tucson jsou dost drahé.Také motorek ostřikovače stříká malým tlakem,nevím jestli to tak má být,měl jsem Octávii a tam ten ostříkovací tlak byl větší. :?
Tucson 2,0 crdi VGT4x4 elegance 2007

Uživatelský avatar
Melda
**
Příspěvky: 179
Registrován: 21 pro 2006, 20:54
Bydliště: Na severu

Re: Trysky ostřikovačů

Příspěvek od Melda » 24 kvě 2015, 09:03

Já řešil částečně ucpanou trysku ostřikovače nákupem jiné, páč vyčistit nejde.

Uživatelský avatar
bony
******
Příspěvky: 3390
Registrován: 14 říj 2012, 00:03

Příspěvek od bony » 24 kvě 2015, 09:07

Cim se ti povedlo ucpat?

Odpovědět

Zpět na „Tucson I“