4WD / 4x4 TUCSON

Hyundai Tucson 1. generace 2004 - 2010 (JM) - nástupcem byla ix35 v letech 2010 - 2015.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
servo
**
Příspěvky: 154
Registrován: 25 pro 2005, 22:10

Příspěvek od servo » 13 led 2006, 00:35

Potvrdzujem, ze v terene je to sampion vzhladom na svoje parametre. Pocul som viacero nazorov z praxe, ze Merced. ML sa nechyta na Tuc. A to dokonca testoval viec krat sam majitel predajne Merc. benz a Hyundai a to ma prekvapilo. Vacsinou su ludia jesitni, kedze dali za auto 3x viac nez za "nejaky " Hyundai, ale toto ma prekvapilo. Ale verim, ze je to tak, ML je tazka "krava, prilis siroke gumy., nie je to ani SUV ani terenny. Tuc. je tak akurat a zatial ma v terene nesklamal a to som bo ln atakych miestach, kde ked som vystupil hore na konci tak sa mi rozklepali kolena a nechcel som ist napsta od strachu. Sice zadna spojka smrdela, ale stalo to za to...proste na 1***

Reklama
 

kuko
*
Příspěvky: 12
Registrován: 24 bře 2006, 21:09

Čudný zápach

Příspěvek od kuko » 04 dub 2006, 21:56

Zdravím všetkých. :lol:
Má niekto skúsenosť,že pri zapnutí 4WD v dosť ťažkom teréne po prejdení asi 20 m som zacítil čudný zápach.Myslím,že sa pálila zadná spojka.
Je to normálne,koľko potom vydrží :?: .
Ináč Tucson nemal žiadny problém okolostojaci,len tak zírali.Vychutnal som si to až na ten smrad :o :lol:

Uživatelský avatar
servo
**
Příspěvky: 154
Registrován: 25 pro 2005, 22:10

Příspěvek od servo » 21 dub 2006, 23:16

Podla mojich skusenosti a info zo servisu:
Citil som to casto na zaciatku, teraz uz nie tak velmi, no citit hlavne v tazkom terene, ked dostane zabrat.
K zivotnosti: vraj smrdi predna spojka klasicka motorova, ta zadna je v uzavretom olejovom kupeli a vraj vyrobca neuvadza jej zivotnost, z coho vraj vyplyva, ze bymala vydrzat po celu dobu zivotnosti chodu auta. hm, co Vy na to?
Tucson 2.0i CVVT + Getz 1.4i + Galloper 2.5TD

Uživatelský avatar
bernard.kratochvil
*
Příspěvky: 77
Registrován: 09 lis 2005, 12:52
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od bernard.kratochvil » 23 dub 2006, 20:57

i já znám ten smrad, no snad nic s tím nebude.
BEN,,,,Tucson 2,0i 16V DOHC CVVT duben 2005,, LPG sekvenční listopad 2007

bob
*
Příspěvky: 35
Registrován: 10 lis 2005, 23:36

Smrad

Příspěvek od bob » 06 čer 2006, 23:31

taky to znám, spojka občas zasmrádne jak leklá ryba. No každopádně to znamená, že se trochu pálí, takže to rozhodně bude mít vliv na nižší životnost. Otázkou je, kolik stojí nová........ :(
Tucson 2l, benzin

Uživatelský avatar
Daddo
*
Příspěvky: 20
Registrován: 30 říj 2006, 19:34
Bydliště: Nitra

4WD Lock

Příspěvek od Daddo » 30 říj 2006, 20:22

Ahojte vsetci.

Tak som sa aj ja konecne (hoc nepriamo - majitelom auta je otec) stal clenom rodiny Hyundai - Tucson. Ale kedze som Tucsona pri vybere odporucal a zaroven budem v tomto fore robit prostrednika, dufam, ze Vam nebude vadit, ked sa takymto sposobom k Vam "votriem". :wink:

Ale podme k veci. Tucsonik je paradny, VGT-ckovy 2-liter ma krasny kultivovany chod a tak ma ako kazdeho novopeceneho majitela (absolvoval som dokonca aj prvu cestu od predajcu domov - cca. 90 km) zaujimal okrem ineho aj manual. Trosku sklamany som bol nedostatocnym popisom funkcie 4WD Lock. Je mi zname, ze aktivovanim tejto funkcie sa zamkne rozdelenie pohonu medzi prednou a zadnou napravou v pomere 50:50, avsak v manuali sa nic nepise o tom, kedy mozno tuto funkciu zapnut, do akej rychlosti funguje a ako zareaguje, pokial sa pripadna maximalna povolena rychlost pre tuto funkciu prekroci. Tak som sa poobzeral po nete a zistil som nasledovne: 4WD Lock sa da zapnut aj pocas jazdy, funguje vsak max. do 30 km/h (niekde pisali aj do 35 km/h) a po pripadnom prekroceni tejto max. rychlosti sa tato funkcia automaticky deaktivuje. Je to pravda? Ma niekto o tom nejake informacie, ktore by to potvrdzovali alebo vyvracali?

Taktiez v jednej recenzii pisali, ze "Trakčná kontrola dokáže znižovať výkon motora i otáčky až do takej miery, že pri vyššom zaťažení motor zhasne." Stretli ste sa niekedy s takymto javom?

A posledna vec: Po otvoreni kapoty sa objavil nadherny "svalovec", na ktorom sa vynimal napis "CRDi 16V". Su aj slabsie motory (83kW) 16V? Resp. ako mozno navonok zistit ci ide o klasicku verziu, alebo VGT?

Dakujem za odpovede.
Hyundai Tucson 2.0CRDi VGT
Skoda Fabia 1.2 HTP
Renault Clio II, 1.2

Felotron

Příspěvek od Felotron » 30 říj 2006, 22:21

Vitaj mezi nama ;)

Ze je to CRDi VGT poznas treba v technicaku podle vykonu 103 kW, nebo podle 6-ti stupnove prevodovky.

Toz tak ;) Mozna se najde i nejaky dalsi detail :)

Uživatelský avatar
Vita
******
Příspěvky: 2520
Registrován: 30 lis 2005, 09:20
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vita » 30 říj 2006, 22:53

Vitej tady ... A at se ti tu libi a at vam doma novy clen dela jen radost ... :lol:
Coupe 2.0 r.v. 2005 GK - 105.1/6000
Lantra 1.6 r.v. 1992 16V G4CR DOHC 84/6200

Uživatelský avatar
Daddo
*
Příspěvky: 20
Registrován: 30 říj 2006, 19:34
Bydliště: Nitra

4WD lock

Příspěvek od Daddo » 31 říj 2006, 08:45

Dakujem za privitanie.

Ohladne toho 4WD lock nemate nejake info?

Felotron: Jasne, z technicaku sa to da vycitat, myslel som skor na nejake oznacenie na karoserii (vzadu), proste nejaku vizualnu odlisnost, ktora by naznacovala o co ide, kedze nie kazdy nosi vylepeny technicak na prednom skle. :wink: :D Proste ked len tak zbadas hocikde odstavene Tucsona, ci vies zistit aky velky "zrebcin" sa ukryva pod kapotou. :D

Vita: dakujem za zelanie, snad s nim bude otec spokojny. Kedze ja uz mam vlastnu rodinku aj auticko mam vlastne - Renault Clio II 1.2, (4,5 rocne), zatial som s nim spokojny. Ale Tucson je Tuscon - fakt paradne "povezenicko". :wink:
Hyundai Tucson 2.0CRDi VGT
Skoda Fabia 1.2 HTP
Renault Clio II, 1.2

zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 20:12

Příspěvek od zdenek76 » 31 říj 2006, 13:11

Sice nemám Tucson, ale zajímal jsem se o to taky. S tím 4WD jsem tehdy zjistil to stejný, za jízdy jde zapnout jen do rychlosti 30km/hod. Při zapnutí nad 30 by se nemělo stát nic, protože to tlačítko je deaktivováno. Nevím ale, co se stane, když zapneš třeba v 50 a pak klesneš pod 30 - podle mě by se to pak mělo automaticky zapnout, protože tlačítko bude zapnuté (i když neaktivní) a při poklesu pod 30 se zaktivuje.

S tím zdechnutím motoru je to pravda, zažil jsem tuto zimu s kolegou za zády u nás na horách. Jeli jsme do docela prudkého kopce po neprohrnuté lesní cestě, cca 20 cm sypkého sněhu. Razil jsem stopu, v třetině stoupání se Tucson za mnou zastavil a rozjel se až po zapnutí 4WD. To je problém většiny přiřaditelných 4x4 a aut s TC, v první fázi se auto snaží chytit trakci snižováním otáček a teprve v druhé fázi přiřadí zadní náhon. Problém je, že ne vždy to počítač správně vyhodnotí, takže se pohybuje jen v první fázi a právě třeba v kopci sníží otáčky natolik, že výkon motoru už na jízdu nestačí a zdechne to. Měl jsem TC (což je vlastně to stejný) u předchozího auta a do delších kopců se sněhem jsem ho vypínal, protože se mi ze začátku párkrát stalo, že mi to taky zdechlo.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz

Uživatelský avatar
Daddo
*
Příspěvky: 20
Registrován: 30 říj 2006, 19:34
Bydliště: Nitra

Příspěvek od Daddo » 31 říj 2006, 15:18

Zdenek: Dakujem za odpoved. Zrejme v Tuscone to bude take iste ako v SantaFe. Takze ako hovoris, na smyklavy teren do kopca bude asi najlepsia kombinacia 4WD Lock: ON a ESP: OFF.
Hyundai Tucson 2.0CRDi VGT
Skoda Fabia 1.2 HTP
Renault Clio II, 1.2

Uživatelský avatar
Josef
****
Příspěvky: 1282
Registrován: 10 kvě 2005, 11:32
Bydliště: Praha

Re: 4WD Lock

Příspěvek od Josef » 01 lis 2006, 08:08

Daddo píše:...ako mozno navonok zistit ci ide o klasicku verziu, alebo VGT?
Zatím jsem si na žádném modelu /H/ nevšiml, že by byla uváděna motorizace :roll:

zz
**
Příspěvky: 176
Registrován: 27 srp 2006, 13:44
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od zz » 01 lis 2006, 08:38

ESP je na sněhu bomba! Loni jsme v Dolomitech asi 10 minut od snídaně přes okno sledovali borce, jak se snažil s Octavií vyjet ze zasněženého parkoviště. Vždy když zabral tak chcípl. Zadek měl totiž v závěji a jak to vpředu hráblo tak ESPčko ubralo a motor zhasl. Teprve pak mu někdo poradil, ať to vypne. Někdy si myslím, že na zimu by se polovina těch elektrických udělátek měla nechávat v garáži a znovu si nacvičit citlivou nožní práci s pedály.
Dříve: ..... a Santa Fe 2,4, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál

Uživatelský avatar
Daddo
*
Příspěvky: 20
Registrován: 30 říj 2006, 19:34
Bydliště: Nitra

Příspěvek od Daddo » 01 lis 2006, 16:07

Zaujimave, vzdy som si myslel, ze TCS (ktory by ak sa nemylim mal byt v Tucsone sucastou ESP) by mal v takychto pripadadoch prave pomoct a nie hnat to do takej miery, ze zhasne motor. :?
Hyundai Tucson 2.0CRDi VGT
Skoda Fabia 1.2 HTP
Renault Clio II, 1.2

Uživatelský avatar
Jake
Příspěvky: 8
Registrován: 01 lis 2006, 15:30
Bydliště: Plzeň

4WD Lock v kopci

Příspěvek od Jake » 01 lis 2006, 16:19

Chtěl bych se zeptat - když si při výjezdu z chaty zapnu na mokré trávě 4WD a jedu krokem, je všechno OK jen do chvíle, kdy na konci kopce musím zatočit. Pravidelně se mi auto jakoby zpomalí, jede jaksi ztuha, z kopce nesjíždí, zkrátka jako by se zaseklo. Občas se ozve rána a auto přoskočí a chvíli je to zas OK, ale jakmile opět stočím volant, celé se to opakuje. Pokud předtím než musím zatočit Lock vypnu, je to v pohodě. Jinak s přiřazováním zadní nápravy samočinným mechanismem nemám problém, ani v bahně, ani na mokrém listí, vždy sepne jistě a v pravý čas. Ale ten 4WD lock mi připadá, že funguje jen pro jízdu rovně, s volantem si nějak nerozumí. Máte někdo podobnou zkušenost? Chystám se do servisu, tak jen abych věděl... a nebyl tam za blbce.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 103kW AquaSilver
2006
13500 km

BMW M3 3,2 252kW
BlackPearl
2001
71000 km

Odpovědět

Zpět na „Tucson I“