4WD / 4x4 TUCSON

Hyundai Tucson 1. generace 2004 - 2010 (JM) - nástupcem byla ix35 v letech 2010 - 2015.

Moderátor: Moderátoři

luboš
*
Příspěvky: 37
Registrován: 04 zář 2006, 16:38

4WD LOCK

Příspěvek od luboš » 01 lis 2006, 17:49

Daddo píše:Zdenek: Dakujem za odpoved. Zrejme v Tuscone to bude take iste ako v SantaFe. Takze ako hovoris, na smyklavy teren do kopca bude asi najlepsia kombinacia 4WD Lock: ON a ESP: OFF.
Tak to jsi na omylu. V Tuscone to není "take iste ako v Santa Fe". Zdenek píše, že v kopci se zastavil Tuscon, nikoliv Santa Fe, protože starý Santa Fe s benzinovým motorem 2,4i má na rozdíl od Tuscona trvalý pohon 4x4 a tudíž tlačítko 4WD LOCK ani žádné jiné trakční pomůcky (ESP, TCS) nemá.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Daddo
*
Příspěvky: 20
Registrován: 30 říj 2006, 19:34
Bydliště: Nitra

Příspěvek od Daddo » 01 lis 2006, 17:59

lubos: to som nevedel, ale skor ta pointa bola o parametroch a podmienkach pouzitia funkcie 4WD Lock (max. rychlost. atd.) v porovnani so Zdenkovymi skusenostami. :wink:
Hyundai Tucson 2.0CRDi VGT
Skoda Fabia 1.2 HTP
Renault Clio II, 1.2

Uživatelský avatar
Joe # 13
*
Příspěvky: 83
Registrován: 26 bře 2006, 12:59
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Joe # 13 » 01 lis 2006, 22:41

Mě se to taky stávalo a tak když v zimě jedu na hory tak, TCSku preventivně vypínám a užívám si konrolovaného smyku při akceleraci. Mám pocit, že při vyjíždění z hluboké závěje, bláta, jizdě v těžkých podmínkách, atd., je přímo doporučené TCSku vypínat. Tento systém je dobrý, když například za jízdy po zasněžené, nebo namrzlé vozovce, moje drahá polovička prudce akceleruje.
Systém ihned ubere výkon a tudíž auto chytí opět trakci, nedostane hodiny a zrychluje jen co umožní přenos síly na silnici. :idea:

Uživatelský avatar
Joe # 13
*
Příspěvky: 83
Registrován: 26 bře 2006, 12:59
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Joe # 13 » 01 lis 2006, 22:52

Čím tvrdší povrch, tím více v tom chroupe. :? Zkus to zapnout na suchém asfaltu a sáhni si okénko! To teprv uslyšíš rachot ! Při plném rejdu kol gumy řvou jak kočky i gdyž pojedeš 10 km/h.
To že to hůř zatáčí to je asi normální reakce diferáků. Jestli v tom ale nějak praská, raději bych vyazil na konrolu do servisu!!!

Uživatelský avatar
Bobík
*
Příspěvky: 29
Registrován: 15 říj 2006, 11:51
Bydliště: Bratislava

4WD

Příspěvek od Bobík » 04 lis 2006, 19:57

Mne to robí tak isto, pri zatáčaní mám pocit, že musím zapnutý 4WD lock doslova pretláčať s plynom. Pri cúvaní s vytočeným volantom je to ešte horšie. Tak neviem, pri najbližšej návšteve servisu sa na to opýtam. Keby si niečo zistil ty, daj vedieť.
i30 1.4i Family Engine Red PD 5HB 2019
ex Tucson 2.0 CVVT 16V Dynamic 2006 Ebony Black
ex Accent 1.5 CRDi VGT Elegance 2007 Ebony Black

martin tuscon
*
Příspěvky: 43
Registrován: 27 srp 2006, 11:14
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od martin tuscon » 04 lis 2006, 21:44

Vždyť píšou, že na suchu by mohlo při zatáčení dojít k poškození při zapnutém 4WD. Je to víc než jasný, protože obě zadní kola se točí stejně a jakmile zatočíš tak má potřebu se jedno kolo točit pomaleji.
Tucson 2.0 CRDi 83kW Elegance. Klumpr, hnojůvka, nekvalitní Korejský výrobek!

Uživatelský avatar
Bobík
*
Příspěvky: 29
Registrován: 15 říj 2006, 11:51
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Bobík » 04 lis 2006, 22:58

Hm, na suchom rovnom povrchu som to ani nezapínal, skúšal som to na rozmočenej zemi...Čo musí potom pri zatáčaní robiť auto, ktoré má uzávierku diferenciálu...
i30 1.4i Family Engine Red PD 5HB 2019
ex Tucson 2.0 CVVT 16V Dynamic 2006 Ebony Black
ex Accent 1.5 CRDi VGT Elegance 2007 Ebony Black

Meďour
Příspěvky: 6
Registrován: 26 říj 2006, 06:52

4WD Lock

Příspěvek od Meďour » 07 lis 2006, 07:59

4WD Lock rozdělí výkon 50/50 mezi přední a zadní nápravu, z toho plyne, že se obě nápravy musí točit stejně. Při zatáčení zadní kola nekopírují stopu předních, dojde k rozdílu v otáčkách. Při couvání a zatáčení je to ještě horší, zejména při velkém rejdu. Takže nápravy se snaží točit stejně, kola ne. Pokud není hodně kluzko a kola nemohou uklouznout - protočit se, odnáší to spojka - to je ten smrad co pak je cítit. Odnášejí to i pneumatiky a v nejhorším 4WD mechanizmus. Je to stejné jako zámek mezinápr. diferenciálu. Tuto volbu je třeba používat pro vyhrabání ze sněhu nebo bahna, já takhle letos vyhrabal přívěs z totálně rozbahněnýho kempu ve svahu. Ale na běžnou jízdu to není, tam plně dostačuje automatické spínání 4WD.
Hyundai Tucson CRDi 2.0 VGT (2006)
20000km

Uživatelský avatar
Jake
Příspěvky: 8
Registrován: 01 lis 2006, 15:30
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Jake » 07 lis 2006, 19:50

Díky,
přesně tak jsem uvažoval, jen mne mátlo, že se to děje na mokré trávě v opravdu prudkém kopci. Ale vzhledem k hmotnosti vozu a k tomu, že tam není bahno je to logické. Na suchu jsem to ani nezkoušel.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 103kW AquaSilver
2006
13500 km

BMW M3 3,2 252kW
BlackPearl
2001
71000 km

Uživatelský avatar
servo
**
Příspěvky: 154
Registrován: 25 pro 2005, 22:10

Příspěvek od servo » 19 dub 2007, 21:36

Tiez som viac za vypnute ESP/TCS nez zapnute v zasnezenom/blatenom, ale treba to mat na vedomi 8)
Stalo sa mi tiez ze zdochol, vtedy zablalo vypnutie, no potom ked som vystupil tak pekne smrdela spojka. V terene ho velmi nesetrim, to som zvedavy kedy mi odide spojka :roll: :shock:
Ale celkovo som velmi spokojny a prekvapeny co dokaze v terene, Niekedy sa bojim zist naspat dolu, ked potom pozeram kam sa to vyskrabalo :wink:
Tucson 2.0i CVVT + Getz 1.4i + Galloper 2.5TD

Uživatelský avatar
permonicek
*
Příspěvky: 36
Registrován: 05 kvě 2007, 22:10

Příspěvek od permonicek » 06 kvě 2007, 11:29

Daddo: Myslím, že co se týká těch vizuálních rozdílů mezi starším modelem Tucsona 2.0 CRDi 83 kW a novým modelem VGT (103 kW) přeci jen nějaký ten rozdíl existuje. Je to poznat hlavně uvnitř na interiéru a to hlavně na provedení plastů a čalounění. Zatímco u staršího modelu převládají světle šedé až béžové plasty, v novějším modelu jsou nahrazeny tmavými kvalitnějšími plasty. To se týká i čalounění - ve starším modelu jsou sedadla i obložení dveří v takových hodně světlých barvách a je takové obyčejnější. Jen pro upřesnění dodávám, že to se asi nebude týkat těch aut, které jsou v plné výbavě a tudíž můžou mít interiér v kůži. Rozdíl by mohl být vidět i na plastovém obložení dveří a blatníků, kde u staršího modelu jsou nápisy Hyundai a u novějšího modelu by firemní nápisy být neměly.

Uživatelský avatar
Joe # 13
*
Příspěvky: 83
Registrován: 26 bře 2006, 12:59
Bydliště: Plzeň

4WD / 4x4 TUCSON

Příspěvek od Joe # 13 » 09 úno 2009, 18:27

Ahoj. Snažím se někde dopátrat, kdo poskytl Hyundai prvotní licenci systém podvozku 4WD na kterám, jak doufám, výrobce dále pracuje. Někde na netu jsem zachytil informaci o rakouském STAYERu. Díky za informace JOE
2.0 CRDi - Powered by Richard

zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 20:12

Re: 4WD

Příspěvek od zdenek76 » 09 úno 2009, 18:35

u prvotního SantaFe to opravdu pochází od Steyeru, aspoň k takovým informacím jsem se dopídil já
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz

Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: 4WD / 4x4 TUCSON

Příspěvek od Saimon » 20 čer 2010, 21:52

Zdravím všechny tady co to čtou :) Teď jsem študoval USA manuál a dozvěděl jsem se, že po zapnutí tlačítko 4x4 funguje na plno do 30 km/h. Ale naopak se spouští už od 40 km/h , když jedete rychleji :)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW

hyundaisantafe
Příspěvky: 2
Registrován: 21 črc 2011, 08:18

Závady / problémy 4x4 TUCSON

Příspěvek od hyundaisantafe » 24 črc 2012, 08:59

Zdravim vsetkych,
mam tucsona 4x4 2.0i r.v.2004 a mam nasledovny problem. Pri aktivacii tlacidla 4WD LOCK ked s autom stojim sa mi neda rozbehnut ani tak aby som mohol zaradit druhy prevodovy stupen, autom neustale trha a pri takejto jazde cca. 10-15 sekund zacne blokovat zadne kolesa. Nevie niekto poradit co s tym? DAKUJEM! :hyu:

Odpovědět

Zpět na „Tucson I“