Klimatizacia / chladic / kurenie TUCSON

Hyundai Tucson 1. generace 2004 - 2010 (JM) - nástupcem byla ix35 v letech 2010 - 2015.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2431
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Topení- problém

Příspěvek od Richard555 » 20 led 2016, 10:56

No někdy pomůže radiator propláchnout a nemusíš nic rozdělávat přívod do radiatoru je zhruba od termostatu a ty hadice by měly být teplé různě - ten přívod teplejší než vracečka...... odpojit radiator (obě hadice, připojit hadici na vracečku a na vodovod a pustit vodu (opatrně, ne hned na plný koule) prostě mělo by to jít opačně než při topení...... někdy to pomůže, někdy ne, ale je to relativně jednoduchý a časově nenáročný....
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

Reklama
 

zdib-z1
Příspěvky: 5
Registrován: 22 pro 2013, 17:38

Re: Topení- problém

Příspěvek od zdib-z1 » 20 led 2016, 14:15

Neztrácí se ti voda? Mohlo by být vystřelené těsnění pod hlavou.

Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1690
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Topení- problém

Příspěvek od 69pavel » 20 led 2016, 21:50

psal jsem ze je treba zkontrolovat jestli jdou bublinky do chladice,nerikej mi ze mechanik nevi ocogo, muze to byt pumpa ale taky tesneni pod hlavou jak bylo psano,najdi mechanika ktery rozumi oboru,az budes mit vyzkouseno a vylouceno ze to vzduch neprisava nebo nehaze vodu tak potom men radiator,klidne se muze stat ze budes to mit vymenene a vysledek bude totozny, a pises teplotu ze rucicka je jinde nez by mela,je treba taky vyzkouset termostat jestli funguje jak ma,pokud se to nezahreje a system je otevreny pres predni chladic tak to taky netopi,takze nejdriv vylouci zavady termostatu,jestli nejde vzduch do systemu a teprve potom men radiator
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40

datam
**
Příspěvky: 148
Registrován: 06 říj 2014, 17:07

Re: Topení- problém

Příspěvek od datam » 21 led 2016, 14:10

Saimon píše:Teplotu mám takto pořád.
Takto ju mám aj ja a môžem povedať že je to v poriadku.
Škoda Octavia SCOUT TDi 110kW strieborná r.v.2015
Hyundai Tucson 2,0 CVVT 104kw tmavozelená r.v.2006 výbava: polokoža
WV Golf III 1,4i 44kW tmavozelená :P r.v. 1996 výbava: CL (RIP 2017 smer šrotovisko - slúžil 21 rokov a 417tkm)

datam
**
Příspěvky: 148
Registrován: 06 říj 2014, 17:07

Re: Topení- problém

Příspěvek od datam » 21 led 2016, 14:13

jamin píše:Děkuji pánové - zejména za tech. popis. Mechanik sdělil, že všechny motorky-klapky fungujou otevírají zavírají. Radiátor je horký, trubky horké nicméně levé průduchy ženou teplý vzduch (ne horký) a pravé průduchy spolujezdce ženou taky vzduch - ovšem studený resp. velmi málo vlažný. Tedy nikde není nic ucpáno. Údajně klapka na radiátoru taky funguje - zkoušel to i manuálně. Jeho rada je - jeden den rozdělávat komplet palubku (ven) vypustit klimu, demontovat radiátor klimy a pak radiátor topení. Vyměnit radiátor a celý den pak to dávat do kupy.
Myšlenka zavzdušněného radiátoru vzhledem k odcházející pumpě není špatná, jen nevím, jak to zjistit, jestli tam valí bublinky . Přes exp. průhlednou nádržku ?
Tedy auto stále topí jen na polovinu (řidič) a ještě blbě. Žádného lepšího mechanika v okolí nemám a do místního Hyundai servisu, vzhledem k jeho renomé, to asi nedám, i když je vše možné, jak se nas.ru.
Taky mně někdo radil, že je možná termostat pootevřený jen na polovinu. Teploměr reaguje celkem hned - po ujetí cca. 3km mám teplotu cajk. resp. vlastně po zahřetí ručička nesedí na té prostřední delší čárce, ale cca.3mm pod ní. Měla by být na té "prostřední" delší čárce stupnice ?
Počuj ešte jedna vec to môže robiť a to upchaté rebrá radiátora. Ak niekto pre dtebou riadne flákal výmenu pelového filtra tak sa zbortí a všetok bordel letí vedľa filtra a ide rovno do radiátora. Tak sa zanesie dajme tomu iba pravá strana a potom sa zdá že to na pravej strane topí menej ako na druhej. Píšem však iba najjednodušie veci ktoré môžeš skontrolovať a problém môže byť aj úplne niekde inde.
Škoda Octavia SCOUT TDi 110kW strieborná r.v.2015
Hyundai Tucson 2,0 CVVT 104kw tmavozelená r.v.2006 výbava: polokoža
WV Golf III 1,4i 44kW tmavozelená :P r.v. 1996 výbava: CL (RIP 2017 smer šrotovisko - slúžil 21 rokov a 417tkm)

datam
**
Příspěvky: 148
Registrován: 06 říj 2014, 17:07

Re: Topení- problém

Příspěvek od datam » 21 led 2016, 14:18

Richard555 píše:no dle mě je to nějaký problém v rozvodu vzduchu, radiator je jen jeden a to co z něj vyleze se rozvede dle požadavku, tedy okna, okna nohy, palubka nohy, jen nohy a jen palubka, možná jsem na něco zapoměl :wink: ale je pokud je volba palubka musí to foukat ze všech průduchů stejně (pokud jsou otevřený) kdyby byla v háji půlka radiátoru tak by to stejně topilo všechno ale míň....
Těch klapek je tam spousta, stejně tak i ovládacích táhýlek a motorků či podtlakových pístů, tam bude někde problém
nemáš pravdu. upchatie radiátora sa prejaví presne ako popisuje. ventilátor je pred a nie za radiátorom takže ak ide vzduch ľachšie niektorou stranou tak tak ide ľadšie aj do kamálov a teda sa zdá že tam aj viacej kúri. Stačí si pozrieť len schématické znázornenie topenia.
Škoda Octavia SCOUT TDi 110kW strieborná r.v.2015
Hyundai Tucson 2,0 CVVT 104kw tmavozelená r.v.2006 výbava: polokoža
WV Golf III 1,4i 44kW tmavozelená :P r.v. 1996 výbava: CL (RIP 2017 smer šrotovisko - slúžil 21 rokov a 417tkm)

Patrik2306
Příspěvky: 6
Registrován: 22 led 2016, 11:40

Topení- problém

Příspěvek od Patrik2306 » 22 led 2016, 11:51

Ahoj mám problém s topením v Tucsone, teplý vzduch ide iba ak dam max.teda HI, potom chvíľku vydrží a keď to znížim na cca 22 - 23 °C už ide studený vzduch. Neviete čím to može byť. Dik za odpovede. Peter

jamin
Příspěvky: 7
Registrován: 24 čer 2015, 10:50

Re: Topení- problém

Příspěvek od jamin » 23 led 2016, 08:22

Děkuji pánové za postřehy a rady. Tu ručičku teploměru mám přesně jak na fotce - takže zde problém nebude. Dostane se tam po cca. 3-4km jízdy (v této kose) a drží - nepadá. Takže termostat funguje a udržuje konstantní teplotu.
Zaujal mě názor o ucpání radiátoru, jelikož skutečně to může být, protože technik když to měl rozdělané zjistil, že tam chybí pylový filtr. Takže auto jezdilo hoooodně tisíců km bez kabinkvého filtru. To jsem samozřejmě nevěděl , že tam není. Takže to zkusím vysát nebo vystříkat - nevím, jak je přístupný.

datam
**
Příspěvky: 148
Registrován: 06 říj 2014, 17:07

Re: Topení- problém

Příspěvek od datam » 25 led 2016, 16:50

Som rád že sa moja teória skoro potvrdila. No nepoteším ťa a prístup je tam hrozný. Možno keď by si vyhodil ventilátor že sa tam nejako dostaneš. Totižto A/C výmenník je hneď prvý na rane a radiátor topenia je až za ním. Potom daj vedieť ako si dopadol.

K tomu problému s topením od Patrika.
Ak dáš na HI nerieši sa nič a topenie ide na plno. Ak nastavíš teplotu nejakú tak ide v spojitej regulácii a v takom prípade sa berie hodnota z čidiel. Tipujem poruchu interného čidla teploty. Skús spustiť autodiagnostiku topenia a možno vyhodí presnú poruchu. Ak nevyhodí nič tak aj tak by som preveril to interné čidlo teploty.
Škoda Octavia SCOUT TDi 110kW strieborná r.v.2015
Hyundai Tucson 2,0 CVVT 104kw tmavozelená r.v.2006 výbava: polokoža
WV Golf III 1,4i 44kW tmavozelená :P r.v. 1996 výbava: CL (RIP 2017 smer šrotovisko - slúžil 21 rokov a 417tkm)

jamin
Příspěvky: 7
Registrován: 24 čer 2015, 10:50

Re: Topení- problém

Příspěvek od jamin » 09 lis 2016, 13:35

Takže - bublání v radiátoru, auto netopí, následně zjištěno tlakování do expanzky a úbytek vody - tak půl litru na 100km. Z počátku nezjištěno nezjištěna přítomnost vody v oleji - posléze ano. Vůz jsem odstavil s diagnozou těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava a prodávám jej nějakému šikovnému člověku, který si jej opraví.

Stonepet
**
Příspěvky: 201
Registrován: 30 říj 2013, 17:06
Bydliště: Ostrava

Re: Klimatizacia / chladic / kurenie TUCSON

Příspěvek od Stonepet » 26 srp 2018, 11:41

Ahoj, mám stejný problém, jaký tu byl popisován, že mi topí jen okruh pro řidiče a druhá strana pro spolujezdce netopí, tedy velmi málo. Bude určitě zavzdušněný radiátor, neb mi praskla hadice chladícího okruhu a utekla mi voda z okruhu. Od té doby, je tento problém. Dá se to nějak odvzdušnit, nebo se to odvzdušní automaticky? Díky za radu. Předpokládám, že se to průběžně odvzdušňuje přes automatický ventil.
Hjú i40 sedan 2016, 2.0 121kW Premium Sleek Silver
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007

Odpovědět

Zpět na „Tucson I“