Motor diesel / CRDi TUCSON

Hyundai Tucson 1. generace 2004 - 2010 (JM) - nástupcem byla ix35 v letech 2010 - 2015.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
dric
*
Příspěvky: 11
Registrován: 20 říj 2011, 13:13

motor TUCSON CRDi VGT 1991/104/305

Příspěvek od dric » 07 bře 2012, 14:41

Ahoj kluci mám dotaz ohledně vzduchu.
Hledám chladič stlačeného vzduchu s turba,kde na Tucsonu je a jak vypadá?
Díky za odpověď.

Reklama
 

FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: motor TUCSON CRDi VGT 1991/104/305

Příspěvek od FORD » 08 bře 2012, 19:00

Chladič stlačeného vzduchu je za krytkou pod levou mlhovkou..
Máš s ním nějaký problém???
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.

dric
*
Příspěvky: 11
Registrován: 20 říj 2011, 13:13

Re: motor TUCSON CRDi VGT 1991/104/305

Příspěvek od dric » 09 bře 2012, 19:15

Ahoj,
zatím ne,ale našel jsem vyražené těsnění na klapce sání na elektrickém ovládání a občas s toho kapne olej.
Tak přemýšlím jestli nepropouští turbo olej do sání a pok aby nenastala katastrofa s motorem v podobě hoření oleje v sání a přetočení motoru.
někde o tom byl článek.
Turbo se mi nechce vydělávat,nemám náladu se v tom hrabat,snad v létě.
Díky za reakci.

FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: motor TUCSON CRDi VGT 1991/104/305

Příspěvek od FORD » 09 bře 2012, 20:23

To dric...
Spadlé těsnění na té klapce hned nemusí znamenat problém,dobré je ho vyměnit a sledovat další stav...
Pokud jde o ten olej v potrubí od turba tak ten nikdy nehoří v sání,jen se ho tam může dostat nad určitou mez a pak je nekontrolovatelně nasátý do válců,kde se nestihne spálit a tím se motor může zapéct,přetočit...
Stav turba zjistíš jednoduše,pokud jsi trochu znalý oboru...
1. kontrola axiální vůle a dál regulace obtoku...
2.vyčištění potrubí včetně chladiče...
3.slož,jezdi a pozoruj stav,ubývání oleje...
Důležité je dávat do motoru olej který tam patří,jestli je turbo o.k tak se může olej dostávat do potrubí i odvětráním ventilového víka-na to nezapomen!!!
Práci zdar....
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.

vampir
Příspěvky: 5
Registrován: 14 bře 2013, 17:18

ztráta vody tucson 2.0 crdi r.v. 2005

Příspěvek od vampir » 14 bře 2013, 17:31

dobrý den
potřebuji poradit. motor mi tlačí vodu do baňky a z přepadu mi kape ven.cca 0,5 litrů vody na 50 km. co to může být? díky za radu.

FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: ztráta vody tucson 2.0 crdi r.v. 2005

Příspěvek od FORD » 14 bře 2013, 19:47

Vampire,začít je potřeba kontrolou provozní teploty motoru.
Může to být jen termostat,či víčko expanzky ale pokud jsi to nehlídal a uvařil tak hlava dolů,fouklo nejspíš už i těsnění...
Zkontroluj i chladič výfukových plynů EGR okruhu,už jsem ho viděl prožraný a auto se chovalo podobně jak píšeš a smrdělo to z expanzky hodně po výfukových plynech.
Je potřeba i kontrolu přítomnosti chl. kapal. v motorovém oleji...
V tvém případě je již ůnik dosti velký a jen tak to nebude,doporučuji ti už jen cestu do servisu...
Dej pak vědět pro ostatní...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.

vampir
Příspěvky: 5
Registrován: 14 bře 2013, 17:18

Re: ztráta vody tucson 2.0 crdi r.v. 2005

Příspěvek od vampir » 14 bře 2013, 20:37

egr ventilem to určitě nebude a víčko od expansky už jsem měnil,sice né za nový ale stále to teče..motor určitě uvařenej nebyl a ta voda je dost špinavá..zítra se s autem jede do servisu tak určitě dám vědět ja to vše dopadlo..zatím díky za odpověď

FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: ztráta vody tucson 2.0 crdi r.v. 2005

Příspěvek od FORD » 14 bře 2013, 21:17

Vampire,
tak to vidím na fouklé těsnění pod hlavou a jen se modli at nemáš prasklou hlavu...
Mej se...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.

vampir
Příspěvky: 5
Registrován: 14 bře 2013, 17:18

Re: ztráta vody tucson 2.0 crdi r.v. 2005

Příspěvek od vampir » 22 bře 2013, 15:00

Tak to bylo těsnění pod hlavou.

FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: ztráta vody tucson 2.0 crdi r.v. 2005

Příspěvek od FORD » 22 bře 2013, 20:40

Vampire,
nechal jsi udělat i tlakovou zkoušku,včetně srovnání hlavy???Pozor na to,je to docela náchylné...Pokud ti to vydrží bez poruchy cca 5000km tak to bylo jen těsnění a byla to ta levnější varianta...
Dám ti radu,pěkně to prožen třeba po dálnici s otáčkami nad 3000 a pokud možno v zatížení na 30min-je to dobrý test po této opravě...
Hodně štěstí a at ti to jezdí bez poruchy...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.

vampir
Příspěvky: 5
Registrován: 14 bře 2013, 17:18

Re: ztráta vody tucson 2.0 crdi r.v. 2005

Příspěvek od vampir » 28 bře 2013, 09:50

Jj nechal, dělají to se zárukou ve Slaném. Jinak díky za radu. V.

mfolk
Příspěvky: 1
Registrován: 26 dub 2013, 21:13

Re: Motor diesel / CRDi TUCSON

Příspěvek od mfolk » 26 dub 2013, 21:34

Mam rovnaky problem s Tucsonom......pro rozbiehaní trha motor......no pri prudkom rozbiehaní, ked stupim riadne na plyn tak nie........netuším aka chyba to je.......

FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: Motor diesel / CRDi TUCSON

Příspěvek od FORD » 28 dub 2013, 09:39

To mfolk,
pokud se ti rozsvítila kontrolka check tak na diagnostiku a jinak bych začal výměnou filtru paliva.
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.

HavlisOlda
Příspěvky: 5
Registrován: 31 říj 2011, 12:31
Bydliště: Tisá

Re: ztráta vody tucson 2.0 crdi r.v. 2005

Příspěvek od HavlisOlda » 03 čer 2013, 18:32

Zdravím pánové mám ten samý problém se ztrátou vody ale je fakt že po dobu co autíčko máme se mi ani jednou nestalo že by se mi autíčko vařilo(koupili jsme ho se stavem 85000 v roce 2011/09 a do dnes má nalítáno 144000)drží teplotu stále na optimu a ze začátku jsem ji stále doléval a nezjistil kam se ztrácí.Teď jsem to vzdal(tak 3/4 roku ji nedolívám a vše je stejné)S pozdravem OLDA.

tucson
*
Příspěvky: 75
Registrován: 04 črc 2009, 18:48

Ventily-seřízení

Příspěvek od tucson » 23 čer 2015, 15:00

Zdravím, potřeboval bych seřídit ventily. Při rychlejší jízdě slyším jejich klepání.Mám Tucson 2.0 CRDi 83kW. Bylo mě řečeno, že motor nemá hydroštely. Nevím jestli se seřizují seřizovacím šroubem, nebo se vkládají podložky. Proto než to rozdělám, tak bych chtěl vědět jak je to.
Dík

Odpovědět

Zpět na „Tucson I“