Baterie TUCSON

Hyundai Tucson 1. generace 2004 - 2010 (JM) - nástupcem byla ix35 v letech 2010 - 2015.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
foos
*
Příspěvky: 14
Registrován: 18 zář 2009, 14:35

Re: Baterie TUCSON

Příspěvek od foos » 19 črc 2012, 00:02

Přátelé.
Tuto zimu jsem se rovněž potýkal s problémy s baterkou. Že je to ale baterie, na to jsem přišel až po nákupu a instalaci nové.
Zde mé zkušenosti:
Při extrémních mrazech, které panovaly tuto zimu jsem si byl vědom toho, že může být problém. Jelikož jsem nenatankoval zimní naftu a aditivum jsem měl na běžné úrovni jako obvykle, myslel jsem, že mi zamrzla nafta. Motor točil jako obvykle, nezávislé topení také mělo snahu se rozjet, ale ve výsledku nic. Nepomohlo dokonce ani připojení nabíječky a ani doplnění vestavěné baterie startovací baterií.
V okamžiku, kdy jsem vyměnil původní baterii (podle voltmetru stále dobrou) za novou, stačilo šáhnout na startér a motor naskočil.
Z toho plyne ponaučení, že na baterii není dobré nikdy šetřit a pokud máte podezření, že by mohla dodělávat, nechete si ji v odborném elektroservisu proměřit a má-li méně než polovinu kapacity, kupte novou. Na dalších několik let máte po problému. F. :wink:
HYUNDAI Tucson 2.0 CRDi 83kW
Obrázek

Reklama
 

SSSuchy
Příspěvky: 6
Registrován: 01 pro 2011, 13:34

Nedobijení baterie a vybijení

Příspěvek od SSSuchy » 08 lis 2013, 12:29

Ahoj přátelé,

tak mi zase mazlík zlobí, Při jízdě se rozsvítila značka baterie která nezhasla, takže známka toho že je s ní nějaký problém, v mém že nedobijí. To mě vypeklo na semaforech tak že jsem ani pak nenatartoval když jsem to vtipně vypnul jestli to nepřestane.
Nahodili jsme to přes kabely ale postupně jsem zjišťoval že se baterie vybíjí víc a víc, že jsme ve finále neměl funkční otáčkoměr atd... a musel jet i bez světel...
Jiná baterka samozdřejmě OK, ale zase jí to vybilo i při vypnutém motoru.

Takže dotaz zní: Co by to mohlo asi být ???

Já tuším že to je v rozmezí postky až po alternátor.
Takže korunová až tisícová položka. Díky za typy a rady

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2429
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Nedobijení baterie a vybijení

Příspěvek od Richard555 » 08 lis 2013, 13:42

asi diodovej můstek v alternátoru, ale s tím vybíjením nevím.... chceš tím říci, že má auto velký odběr v době kdy je vklidu? Zamčený, bez klíčku ?
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

SSSuchy
Příspěvky: 6
Registrován: 01 pro 2011, 13:34

Re: Nedobijení baterie a vybijení

Příspěvek od SSSuchy » 08 lis 2013, 13:57

TAk pravděpodobně zůstal kouslej alternátor.
Je prý kaput, čekám co mi poví servis, ale už si chystám 5.000,- na nový.
Taky jsem si myslel že by to mohl být ten dioďák.

Určo to nedobijí a to vybíjení ???
Strašně to zlobilo ta elektrika tím, hlavně alternativní pohon LPG,
nevypínal, takže bych řekl že to i způsobil :(

Uživatelský avatar
soban
***
Příspěvky: 989
Registrován: 01 dub 2013, 19:42
Bydliště: Olomouc

Re: Nedobijení baterie a vybijení

Příspěvek od soban » 08 lis 2013, 15:57

Co žere proud při vypnutém klíčku zjistíš tak že budeš vytahovat pojistky a měřit odebíraný proud na baterce.

Jinak kouslej altík - to neznám jak se to zadře tak to spálí řemeny ne? Takže to podle mě bude buď dioda v altíku nebo regulátor.

Diody se dají proměřit a regulátor bych stejně koupil nový, alternátoru podle mě nic nebude.
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/

i20 F/L 1,2 M/T CVVT inclusive start
Clean Blue

SSSuchy
Příspěvky: 6
Registrován: 01 pro 2011, 13:34

Re: Nedobijení baterie a vybijení

Příspěvek od SSSuchy » 21 lis 2013, 13:39

Předem děkuju tedy za rady.

Výsledkem je toto:
Porouchal se alternátor, konkrétně regulátor, dalo se to tedy opravit,
sakumprdum to stálo asi 2.128,-Kč včetně práce, diagnostyky a náhradního dílu.

Auto nyní dobjí jak má a jezdí zase jako drak :D ještě že se to stalo teď a né v zimě někde
v závějích :D

Co se týká toho vybíjení baterky, mám to na LPG, takže to pořád spínalo a
papalo baterii :D

Uživatelský avatar
Matrix44
**
Příspěvky: 189
Registrován: 01 led 2009, 15:59
Bydliště: Košice

Re: Baterie TUCSON

Příspěvek od Matrix44 » 30 led 2016, 18:21

Saimon píše:Včera jsem koupil a namontoval novou baterii a paráda =D>

Varta Blue Dynamic 95Ah 12V 830A. Délka:306 x Šířka:173 x Výška:225 mm
po 7 rokoch dochádza mojej originálnej batérii dych. Pozeral som sa presne po tejto autobatérii VARTA BLUE dynamic 12V 95Ah 830A G7 Asia pravá. Teraz som bol ale premerať pôvodnú batériu a dĺžku má pod 300mm a šírku 165mm. Viem že sa nejedná o veľký rozdiel, ale je osadená v takom termo puzdre čo ju chráni pred chladom. Ale podľa tých rozmerov tú Vartu do toho puzdra asi nevložím. Ako ste na tom? Podarilo sa vám vložiť túto alebo inú batériu do originálneho termo obalu?

Ďakujem za každé info :)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 16V 4WD Premium (01/2009)
Citroën Xsara Picasso 1.6 16V 2006
Hyundai Accent 1.3 12V LS (01/1997)

Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie TUCSON

Příspěvek od Saimon » 30 led 2016, 18:32

Podívej se na stránky Varta a tam si přesně vybereš dle typu auta a rozměrů.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW

Uživatelský avatar
Matrix44
**
Příspěvky: 189
Registrován: 01 led 2009, 15:59
Bydliště: Košice

Re: Baterie TUCSON

Příspěvek od Matrix44 » 30 led 2016, 18:58

to som samozrejme už urobil a na môj model 2.0 CRDi pohon na 4 kola 103kW r.v. od2006-01 výchádza práve táto batéria Varta Blue Dynamic 95Ah 12V 830A, ale ako som už písal, tak originálna batéria Hyundai je o ničo málo menšia. Meral som to s pravítkom na batérii namontovanej v aute, takže to nie je úplne presné, ale dĺžka je určite pod 300mm a šírka cca 165mm, takže preto tá obava či sa vojde do pôvodného termo obalu. Predpokladám že v Hyundai mi radi predajú originálnu batériu ale za neskutočne predraženú. Tebe tá Varta pasovala do termo obalu?
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 16V 4WD Premium (01/2009)
Citroën Xsara Picasso 1.6 16V 2006
Hyundai Accent 1.3 12V LS (01/1997)

Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie TUCSON

Příspěvek od Saimon » 30 led 2016, 19:07

Teď ti ani nevím, jestli tam mám termo nebo obyč ale pasovala mi tam a je tam do dnes.
Taky jsem to měřil a vybral.
:hyu: má opačné + a - než jsem měl, takže tak.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2429
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Baterie TUCSON

Příspěvek od Richard555 » 31 led 2016, 11:15

Mám pocit že tu samou Vartu máme i v Santovi a ten termokryt tam snad máme nadsazenej, ale nevím, jinak někteří výrobci např. Banner dělají baterie se 4 vývody takže se dá použít jak v japonských tak v evropských autech, je třeba jen hlídat rozměry hlavně výšku (kvůli kapotě) a šířku (kvůli uchycení zespodu).....
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

Uživatelský avatar
Melda
**
Příspěvky: 179
Registrován: 21 pro 2006, 20:54
Bydliště: Na severu

Re: Baterie TUCSON

Příspěvek od Melda » 31 led 2016, 12:55

Já začínám v únoru najíždět na naftovým Tucsonu původní baterii už 11 rok. Zatím v pohodě.

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2429
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Baterie TUCSON

Příspěvek od Richard555 » 31 led 2016, 15:36

tak to jí pak Meldo nezapomeň pohřbít se všemi poctami např. foto před nastartovanou vejtřaskou !
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

Dendak
Příspěvky: 1
Registrován: 07 bře 2017, 15:11

Startování

Příspěvek od Dendak » 07 bře 2017, 15:23

Když jsem startoval, tak mi občas auto začlo startovat už při žhavení. Teď jsem chtěl nastartovat a auto nestartuje Tucson r.v. 2007. Začnou problikávat kontrolky ale nic se netočí a ppuze začne něco jakoby cvakat. Nějaké nápady co by to mohlo být?

Viz video: https://youtu.be/4wXkU0gvmJk

Uživatelský avatar
Vendelín
***
Příspěvky: 533
Registrován: 05 úno 2014, 18:51
Bydliště: Benešov

Re: Startování

Příspěvek od Vendelín » 07 bře 2017, 15:55

To znám!! Vybitá baterie!!!
Hyundai Elantra,1,6 Comfort-prodáno
Renault Mégane Grand Coupé-od 12/2018

Odpovědět

Zpět na „Tucson I“