Stránka 1 z 40

Stav auta / technicke rady / problemy TUCSON

Napsal: 07 zář 2006, 21:55
od Lukas1
Už jste se dívali jak vypadá Váš kab. filtr

tohle je můj starý :roll:
Obrázek

a tady porovnání starý a nový
Obrázek

Lukas 8)

Napsal: 02 říj 2006, 21:24
od zz
To máš celkem v pohodě. Já, když jsem prodával své auto, tak jsem si řekl, že ješťě zkontroluji vzduch. filtry, ať si nový majitel neřekne, že jsem prase. Pylový f. byl v pohodě, ale v motoru jsem měl v bedně filtru natáháno tři deci žaludů a plno myších hoven. Marně jsem uvažoval, kde se tam vzaly, když široko-daleko není žádný dub. Podotýkám, že jezdím měsíčně okolo 4 500km a auto je vzorně servisováno. Některá tajemství prostě neodhalíme, ale pobavil jsem se při představě, co asi dělal myší ocas když jsem auto protočil na 5 000 otáček.

Napsal: 19 dub 2007, 21:38
od servo
Pytal som sa na to v servise pri vymene mojho fitru, lebo bol tiez strasne spinavy. Vraj je zle riesene nasavanie, ale "potesil" ma, pokial si dobre pamatam, ze satre Santy to mali horsie...preco sa nepoucili viac? :P

Výměna oleje svépomocně

Napsal: 26 dub 2009, 11:10
od ZBYWA
Prosím Všechny o informaci jaký použiváte olej pro 2.0 CVVT bezín .Posledně mi v servisu dali Castrol SLX profesional 5W-40
ale ten není možno v obchodu koupit.Děkují.

Re: Výměna oleje svépomocně

Napsal: 27 dub 2009, 13:22
od mario74
Nemusi to byt prave castrol. Skus inu znacku , ktora splna predpisane parametre vyrobcu.
Vela sa o olejoch docitas tu : http://www.oleje.cz/forum/viewforum.php?f=1
Ja som napr vymeni shell za valvoline.

moznost zapnutia iba prednej napravy

Napsal: 26 čer 2009, 20:21
od peter100
Zdravim.
Neviete niekto odpoved na otazku, ci je mozne na modeli H. Tucson 2.0 CRDi VGT 140 k, M-6 zapnut cisto iba pohon prednej napravy (2WD) bez toho, aby sa automaticky prenasal krutiaci moment v pripade potreby na zadnu napravu?
Napr. tak ako to maju Koleos, Outlander a ine SUV.
Ak sa to neda, potom Tucson zakonite musi mat vyssiu spotrebu ako SUV, pri ktorych to funguje, pretoze aj tam kde to nie je potrebne, moze obcas Tucson zapojit aj zadnu napravu. Nikde som taku moznost v Tucsone nenasiel.
Dakujem

Re: moznost zapnutia iba prednej napravy

Napsal: 27 čer 2009, 00:13
od Rexcor
Ruku do ohně za to nedám, ale podle mě se to takhle jak říkáš zamknout nedá.
Je tam standartní tlačítko na uzamknutí 50/50 ale tohle asi ne. Ale je to jen doměnka.

Re: moznost zapnutia iba prednej napravy

Napsal: 27 čer 2009, 11:25
od peter100
Rexcor píše:Ruku do ohně za to nedám, ale podle mě se to takhle jak říkáš zamknout nedá.
Je tam standartní tlačítko na uzamknutí 50/50 ale tohle asi ne. Ale je to jen doměnka.
Diky aj tak. Ja myslim tiez ze sa to neda, je to velka skoda. Vacsina inych SUV to podporuje. Lebo na suchej asfaltke urcite nie je potreba automatickeho rozdelovania krut. momentu. Tam staci na pevno, aby tahala iba predna naprava. Inak automat nemusi vzdy dobre vyhodnotit jazdne podmienky a obcas moze zapnut aj zadnu napravu, co by urcite islo do spotreby.
Verim, ze Hyundai to v buducnosti na Tucsone napravi a teda bude mat nejaky prepinac (2WD, 4WD auto, 4WD lock) a nie ako iba teraz, ze defaultne ja 4WD auto a je iba jedno tlacitko 4WD lock.

Spojka

Napsal: 28 čer 2009, 07:26
od Enco
Cavte!
Chcel by som vedieť koľko ma bude stáť výmena spojky (Tucson 2004 CRDi manual) :-k
Vdaka.

Re: moznost zapnutia iba prednej napravy

Napsal: 30 čer 2009, 21:42
od DusMi
peter100 píše:Zdravim.
Neviete niekto odpoved na otazku, ci je mozne na modeli H. Tucson 2.0 CRDi VGT 140 k, M-6 zapnut cisto iba pohon prednej napravy (2WD) bez toho, aby sa automaticky prenasal krutiaci moment v pripade potreby na zadnu napravu?
Napr. tak ako to maju Koleos, Outlander a ine SUV.
Ak sa to neda, potom Tucson zakonite musi mat vyssiu spotrebu ako SUV, pri ktorych to funguje, pretoze aj tam kde to nie je potrebne, moze obcas Tucson zapojit aj zadnu napravu. Nikde som taku moznost v Tucsone nenasiel.
Dakujem
Normalne taha len predna naprava, pri zapnuti 4WD sa rozdeluje moment 50:50 ale len do rychlosti 50km/h, potom sa to automaticky vypne, pac to nema medzinapravovy diferencial.
Standardne to teda ide len 4x2 (taha predok). K automatickemu zapnutie zadku dohadza len pri rozdielnom otacani prednycch a zadnych kolies, co pri normalnom jazdeni nenastava. Z druhej strany ak chces rychlo odpalit, tak je lespie, ze sa prida aj zadok, lebo potom je to schopne preniest MK takmer bez hrabania, kdezto len pri predku by predne kolesa vkuse hrabali.

Ayk olej pouzivate

Napsal: 16 srp 2009, 20:25
od Daddo
Aky olej pouzivate do svojho milacika?
Mne daval origo servis dlhy cas Castrol Magnatec C3 5W-30, ale prave som sa v diskusii na oleje.cz docital,
ze je to divne, ze mi davali prave ten. C3 specifikacia by mala byt pre auta s FAP filtrom. Ma vobec Tucson
2.0 CRDi FAP filter? Pravdou ale je, ze problemy som zatial ziadne nespozoroval, a mam uz za sebou nejakych
4-5 vymen (po 15 tis. km). Aky olej pouzivate vy a ako ste s nim spokojni?

Re: Ayk olej pouzivate

Napsal: 16 srp 2009, 23:57
od Hardcam
CRDi ma filtr pevnych castic. Proto Ti take nejdou z vyfuku oblaka dymu jako z koncernovych vozu.

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Napsal: 26 srp 2009, 14:14
od Daddo
Ked je FAP filter, mal by sa do paliva po kazdom natankovani primiesavat aj nejaky pripravok prave koli tomu FAP filtru. Aspon tak to maju Peugeoty s FAP filtrom. Je to aj u Hyundaia tak? Ak ano, kde sa nachadza nadrzka s tymto pripravkom a co je to vlastne zac?

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Napsal: 26 srp 2009, 14:28
od Hardcam
Zadnou nadobku tam nemam, nic tam nepridavam, teda akorat aditiva do nafty...

zadej si na googlu CRDi filtr pevnych castic nebo CRDi FAP a procti...co jsem vysondoval, mely by to mit vsechny CRDi bez pridavani nejake tekutiny

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Napsal: 26 srp 2009, 15:20
od Daddo
A ake adititva do nafty pridavas? Lejes to priamo do nadrze pred alebo po tankovani?