Chiptuning TUCSON

Hyundai Tucson 1. generace 2004 - 2010 (JM) - nástupcem byla ix35 v letech 2010 - 2015.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
vtalafa
*
Příspěvky: 16
Registrován: 01 říj 2012, 13:59

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od vtalafa » 10 kvě 2013, 10:03

To Vakis - tak to je paráda ! to by se mi taky líbilo :-) ... četl jsem, že ty chipy se dají namontovat jako externí přídavné zařízení do motoru anebo to borci přímo přeprogramují v motoru .. moc tomu nerozumím. Klidně pisni jaký chiptunning konkrétně máš ty? kolik to vyšlo ? atd ... a hlavně já mám automat, tak jestli nevíš jeslti bude úspora i u něho taková, jak u tebe s manuálem díky zatim

Reklama
 

HavlisOlda
Příspěvky: 5
Registrován: 31 říj 2011, 12:31
Bydliště: Tisá

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od HavlisOlda » 03 čer 2013, 19:12

Ahoj Pánové(a Dámy) jelikož máme Tucsonka necelé dva roky a s CHiptuningem nemám takové zkušenosti jako jiní kteří tomu rozumí,jsem se rozhodl se podělit o pár zkušeností:Jsem človíček který zkouší nové věci bez předchozích konsultací s kýmkoliv kdo tomu rozumí a chtěl jsem si vyzkoušet co chiptuning umí nechal jsem se zlákat nabídkou jedné Polské firmy(nebo jen prodejce) a koupil jsem malou nenápadnou krabičku POWERBOX od PRORACING slibovali zvýšení výkonu o 20%.Musím uznat že nelhali auto se po instalaci chová jako drak co je pěkně nasranej.Krabička už s námi jezdí necelý rok a jediné co jí můžu vytknout je že se nemohu spolehnout na dojezdovou vzdálenost podle pp poprvé mě nechal na holičkách při 80km dojezdu k pumpě.Řeším to tankováním při rozsvícení kontrolky reservy.Jinak spotřeba se pohybuje od 6,5-8,0 podle stylu jízdy.A to i v zimě kdy je spotřeba normálně vyšší.Pro ty co nad tím vážně uvažují je to určitě důvod k zamyšlení.Máme Hyundai Tucson CRDI 103Kw 2.0 v Naftě

janik3
Příspěvky: 4
Registrován: 24 kvě 2013, 09:57

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od janik3 » 14 čer 2013, 11:11

zdravím, tak pridám aj ja moju skúsenosť - mám chip po 120.000 po výmene rozvodov a rozdiel je samozrejme cítiť. spotreba ostala zhruba rovnaká, no už pred chipom som cítil, že spojka kĺže a teraz asi ešte o trošku viac. takže spojka čaká aj mňa. hľadal som na nete, no ceny takmer rovnaké ako v servise, takže asi nič nevymyslím.. chip mám +19 kW a +55 Nm

rur2
Příspěvky: 4
Registrován: 16 čer 2013, 22:53

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od rur2 » 16 čer 2013, 23:53

to HavlisOlda : ty Poláci jsou pěkní šmejdi, jediné co jsi od nich koupil byli konektory a jeden odpor. http://aukro.cz/listing/user.php?us_id=25300958 Tady si ten drahý odpor můžeš vybrat na jakékoliv auto :-) a cena toho odporu je v GM 0,5 Kč :-). V tomto případě jde o to že nesprávným údajem se snaží ECU dorovnat poměry na správný spalovací proces. Například pokud ECU dostane zavádějící údaj o teplotě vzduchu, třeba že venku mrzne (každý chladnější plyn je hustější a do jednotky objemu se ho vejde více, u vzduchu bude mít jeden m3 studeného vzduchu více atomů kyslíku než vzduch teplý), tak aby poměr dorovnala vstříkne více paliva. Tyto odpory dávají všelikam. Na váhu vzduchu, na tlak paliva, na tlak za turbem, na teplotu vzduchu nebo paliva..... tím dojde k menšímu nárůstu výkonu ale také většinou k zvýšení spotřebě a k zhoršení chodu motoru. Není nad to nechat si udělat čip pořádně s upravenou mapou, a to i několikrát po proměření a na brzdě. A hlavně od někoho kdo tomu rozumí

johny82
*
Příspěvky: 57
Registrován: 21 říj 2012, 21:55

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od johny82 » 07 led 2014, 14:15

Zdravím v novém roce
Dostal jsem se k řešení problému, který způsobil předchozí majitel mého auta, mám Tuc. 2,0 CRDi VGT 103kW, v roce 2011 předchozí majitel nechal auto načipovat firmou abc chiptuning, mám k tomu i nějakou smlouvu o dílo a doklad o tuningu, auto nebylo na brzdě před tím ani potom. Jelikož jsem toho názoru že inženýři kteří auto(motor) vyvýjejí několik let jsou určitě chytřejší než nějaký Ferda z garáže chci řídící jednotku přivést do originálního stavu. Psal jsem dotaz do Hyundai Liberec, u Koutka mi napsali že nelze a v druhém novém servisu u Jeldičkárny, že musím nejdřív na diagnostiku aby zjistili co tam mám a pak ve spolupráci s nějakou tuningovou firmou seženou originální software a přeprogramují to, s orginální diagnostikou hyundai to prý není splehlivé. Chci se vás zeptat jestli s tím máte někko zkušenosti popř. jestli tady není někdo kdo by byl schopen nahrát zpět originální software. Díky za dobré rady.

johny82
*
Příspěvky: 57
Registrován: 21 říj 2012, 21:55

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od johny82 » 11 úno 2014, 20:21

Tak mám originální software v řj. Stálo to 2x návštěvu sevisu Hyundai v Liberci - Pavlovicích 600+700Kč změnu výkonu jsem vůbec nepocítil, jediné co se změnilo je že palubní počítač začal ukazovat skutečnou spotřebu né tu optimistickou 8,1 jako dříve :shock:

Uživatelský avatar
Zdenys73
*
Příspěvky: 12
Registrován: 08 úno 2014, 15:40

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od Zdenys73 » 12 úno 2014, 14:04

Tak ono se také jedná , že vývojoví iženýři nikdy neví kde to auto bude jezdit a co se bude do nádrže lít , jak se bude využívat (na Hromnice kloboučníkem :P ) . Jistě nějaký "Ferda" nemá vybavení ,zkušenosti , ani zahraniční podporu/spolupráci.... . Ale na druhou stranu jsou firmy , které se tímto zabývají a nedudou zvedat výkon o markantní čísla . Solidní firma samozřejmě udělá zálohu softwaru originálního , práce provede v rozumném rozsahu hodnot kW / Nm / litry . Dělá se toto od motorek , přez osobáky , kamióny konče(osbní zkušenost) . Jsou různé firmy [-X , ale ve Frýdku-Místku třeba http://www.diesel-sobek.cz/ tyto práce provádí solidně . Je to to samé , když mám problémy se vstřikama , servis mi to neprovede na 100% jelikož není každá pobočka na to zařízená . Když půjdete s tímto do nějakého centra , kde se tímto zabývají provedou kompletní kontrolu , opravu a sladění systému . Toliko můj názor a zkušenosti . :wink:
Hyundai Tucson 2.0 i, 4X4 2004
Škoda Felicia 1,6MPi

johny82
*
Příspěvky: 57
Registrován: 21 říj 2012, 21:55

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od johny82 » 12 úno 2014, 19:15

Předešlý majitel si to nechal udělat u sebe v garáži od ABC Tuning se sídlem v Brně a stačilo zadat tuhle firmu do vyhledávače a už tam byla reportáž z Černých ovcí atd. to mě přimělo k uvedení do původního stavu.

Uživatelský avatar
Zdenys73
*
Příspěvky: 12
Registrován: 08 úno 2014, 15:40

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od Zdenys73 » 12 úno 2014, 20:36

:lol: v garáži =D>
Hyundai Tucson 2.0 i, 4X4 2004
Škoda Felicia 1,6MPi

Alex.333
Příspěvky: 6
Registrován: 31 kvě 2011, 14:38

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od Alex.333 » 16 bře 2014, 21:48

johny82 píše:Předešlý majitel si to nechal udělat u sebe v garáži od ABC Tuning se sídlem v Brně a stačilo zadat tuhle firmu do vyhledávače a už tam byla reportáž z Černých ovcí atd. to mě přimělo k uvedení do původního stavu.
Podle toho co jsem četl a viděl o ABC Tuning, tak myslím, že tě potěším.
Na 99% bys tam měl mít originální software. Podnikání ABC Tuning je totiž postaveno na principu, že přijedou, dělají že dělají a že tomu rozumí (to je důležité), ve skutečnosti nic neudělají a za tuto "návštěvu" vystaví fakturu.
Aby to nebylo hned poznat, že nic neudělali, tak zákazníka vybaví instrukcemi o nutnosti několik dnů nešlapat moc na plynový pedál, jelikož si nový soft musí nejprve sednout nebo co.
No a když "koloušek" po několik dnech výkonového půstu dá opět "podlahu", tak se mu samozřejmě zdá, že má motor MORE POWER.
To je vše. Geniální myšlenka, která zaručuje, že nebude potřeba řešit žádné reklamace motoru a pohonného ústrojí z důvodu většího přílivu Nm.

johny82
*
Příspěvky: 57
Registrován: 21 říj 2012, 21:55

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od johny82 » 17 bře 2014, 14:41

Tak přehraný soft. tam asi nějakým způsobem byl, protže mi po přehrání začal palubní počítač ukazovat spotřebu která odpovídá realitě. Výkon mi přijde stejný. Po prvotních útrapách se spojkou a různými závadami z neúdržby, protože předchozí majitel prostě jen jezdil tak auto začínám mít docela rád musím to zaklepat ](*,) nesere se. Se spotřebou člověk musí počítat není to na každodenní jezdění do práce člověka s průměrným platem [-o<

Odpovědět

Zpět na „Tucson I“