Zavady / problemy / kvalita TUCSON

Hyundai Tucson 1. generace 2004 - 2010 (JM) - nástupcem byla ix35 v letech 2010 - 2015.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
YohanN
*
Příspěvky: 17
Registrován: 22 kvě 2011, 20:22

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od YohanN » 24 říj 2013, 19:15

Přimazávání flashlube z principu může fungovat jen na sací ventily. Přes výfukové už letí v plynném stavu (ačkoliv je nehořlavé a nespálí se) a přehřáté. Při provozu na LPG je zatížení právě výfukových ventilů vyšší než při provozu na benzín a pokud nejsou dostatečně odolné, poškodí se - podpálí. Pak už nejsou s to dokonale zavřít (netěsní) a kompresní tlak logicky klesá.
I tady na fóru už se tohle řešilo. Bohužel Hyundai/Kia motory řady Gamma nejsou na LPG úplně vhodné. Jistě se tu najde ale někdo, kdo bude tvrdit opak.
Já osobně mám benzínové auto hlavně kvůli spolehlivosti, proto plyn ne. LPG jsem měl a děkuji pěkně, nikdy víc. [-X

Reklama
 

Uživatelský avatar
Melda
**
Příspěvky: 179
Registrován: 21 pro 2006, 20:54
Bydliště: Na severu

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od Melda » 27 říj 2013, 09:31

Tak jsem po šesti letech učinil nový objev u Tucsona. Opěradla zadních sedaček mají čtyři aretované polohy náklonu.

Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od Saimon » 27 říj 2013, 09:34

Olej budu měnit taky asi za 2 měsíce a ty sedadla vím od začátku a je to dobrá věc =D>
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW

fillee
Příspěvky: 3
Registrován: 28 úno 2013, 17:46

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od fillee » 24 lis 2013, 17:28

zdravím.....
poprosím Vás o názor na níže popsanou závadu na Hyundai Tucson 2004, 2.0 CRDI 83 Kw, najeto 207000, určitě se v tom spousta z Vás vyzná víc než já.....
Zjednodušeně.....šlo o průtok nafty z čerpadla dovnitř do motoru (údajně díky neodbornému zásahu asi předchozího majitele - po vyndání čerpadla zjistili povolenou nějakou přírubu).... Auto dojelo tak, že vylítlo do otáček, vyvalil se oblak dýmu a po okamžitém vypnutí motoru klíčkem ještě nějakých 10 vteřin "dojížděl"...
V servisu (ne autorizovaném) nechali zrepasovat čerpadlo, dále zjistili mírné opotřebení šál na klice, tak pro jistotu jsou nové.... když to složili aby mohli změřit tlaky jestli to něco neudělalo i někde nahoře, zjistili, že to odpálilo všechny 4 vstřiky - mimochodem byly necelej půl rok po repasu....
Takže vzhledem k tomu, že finančně to začíná stoupat do závratnejch výšin - nehledě k tomu, že se neví jak jsou na tom kroužky, ventily, turbo atd, - tak by mě zajímal názor někoho ze zasvěcených, jestli to má cenu vůbec opravovat nebo sehnat jinej motor nebo co vlastně s tim.....
Už jsem slyšel i názor, že konkrétně tyhle motory jsou stavěný tak na 250000km a pak je s nima konec....
Předem dík za Vaše názory....

fillee

FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od FORD » 24 lis 2013, 22:13

To Filie.
Pokud jsi prase tak odrovnáš jakýkoliv sebelepší motor i za 50tkm,včetně benzínových.
Jestli se ale konkrétně k tomuto motoru chováš slušně a dáš mu pravidelné výměny předepsaného motor.oleje,filtrů,tankuješ kvalitní palivo tak ti vydrží mechanicky i 500tkm.
Tyto motory jsou základem dosti předimenzované ze staré školy z 90 let ale komponenty common railu je vhodné kvalitně zrepasovat po cca 200-250tkm ale to dnes platí pro spolehlivý provoz u všech moderních diesel motorů.
V tvém případě který uvádíš,někdo motor celkově utrápil a ten už jen tak dohromady nedáš aby byl výkonný,úsporný a spolehlivý za rozumnou cenu.
Je lepší koupit druhý ale dobrý motor a zbytek si nechat na díly,či rozprodat...


Z mé osobní zkušenosti-tvé auto jsem sice neviděl ale podle mě to bude celkově asi šrot a zničeným motorem tvé problémy jen začínají-do roka se budeš bít do hlavy,že jsi to koupil a jen nadávat na značku :hyu: ale problém bude asi jinde,znalí oboru ví o čem mluvím.
Jsem upřímný a tak ti přeji hodně dalších spokojených km bez starosti....
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.

FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od FORD » 24 lis 2013, 22:22

To Melda,
to s tím zadním opěradlem bylo dobrý...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.

FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od FORD » 24 lis 2013, 22:44

To YohaN,
máš pravdu kolego.
Obecně platí nepsané pravidlo,že pokud není motor z výroby přizpůsoben pro provoz na LPG tak se mnohonásobně zkracuje životnost agregátu.
Viz Ford,Opel,VW,Subaru atd.
Nemyslím že vše ale něco na tom přece jen bude,většina těchto agregátů opravdu umře dřív...Tot slova majitele nejmenované firmy z severní moravy která se zabývá montáží,servisem LPG od renomovaných značek z doby kdy se začaly přestavovat š 120 až po moderní motory dnešní doby.
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.

wallachianking
Příspěvky: 2
Registrován: 20 pro 2013, 19:36

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od wallachianking » 20 pro 2013, 20:07

Zdar mam problem s tucsonem 2005 4x4 2.0crdi 83kw nejenom ze pri nissich otackach vydava kardan zvuk jako konske zprezeni na betone ale nejak mi kolabuje diferencial vydava to zvuky jako vybrator a taky to tak jde v aute citit v servisu me rekli ze je to zapinani 4x4 nemate nekdo poneti kolik stoji novy diferak nebo ta zatracena spojka awd pokud jde teda koupit samostatne.
pokud nekdo ma starsi dif. na prodej nabidnete dikec
DIKY ZA ODPOVEDI

FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od FORD » 26 pro 2013, 21:18

To wallach.
začal bych převážením kardanu,kontrolu hardy spojky,kontrolu vůle vstupnich ložisek.
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2429
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od Richard555 » 27 pro 2013, 11:57

řešil jsem to u santa fe, mě teda nic nedrnčelo, ale jen to ložisko "plakalo" možná ho máš už v pokročilejším stavu rozkladu, každodně ta spojka se dá koupit jen celá za astronomickou cenu.... Je to stejný jako u mé Santy..... mrkni sem: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=88&t=535 myslím že jsem zde docela slušně popsal problém a řešení.... už mám od té opravy najeto asi 40k km a vše OK
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

Premio16
Příspěvky: 4
Registrován: 24 úno 2015, 18:24

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od Premio16 » 24 úno 2015, 18:36

Zdravím, mam Tucson 2,0 CRDi (83 kW), rok výroby 2004. Diagnostika mi ukazuje chybový kod P0340 - Obvod snímače polohy sacího vačkového hřídele. Vymenil som rozvody (su v poriadku), snimac vackoveho hriadela je tiez novy (original), vymenene su aj vstrekovace a aj vsetky filtre. zavada pokracuje nadalej. Pri zhruba 1500 otackach ho skubne a strati vykon, potom uz ani nenastartuje .... po vymazani chyby nastartuje ale zase len pokial sa nedvihnu otacky. Mohol by mi s tym niekto poradit? Dakujem.

FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od FORD » 24 úno 2015, 20:12

To Premio.
Jak se chovalo auto než se závada projevila? Normálně jezdilo a zničeho nic tenhle problém? Kod chyby který jsi napsal,neznamená,že je v háji ten snímač-ten se dá proměřit a určit jestli je na vým ěnu či nikoliv. Napojení na autodiagnostiku provedl kdo a čím?
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.

Premio16
Příspěvky: 4
Registrován: 24 úno 2015, 18:24

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od Premio16 » 25 úno 2015, 14:56

FORD.
Počas jazdy zdochlo, bolo treba ho odtiahnuť, a po čase opať naštartovalo. Ale už nešlo do výkonu neda viac ako 2000 otačok. Diagnostiku som robil ja osobne a značka diagnostiky je TEXA.

Stonepet
**
Příspěvky: 201
Registrován: 30 říj 2013, 17:06
Bydliště: Ostrava

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od Stonepet » 28 úno 2015, 19:05

Těch příčin může být více, nejdříve bych prošel jestli je v pořádku vedení (zkrat) k snímači polohy vačkové hřídele, jestli nemáš skočené rozvody, autobaterie je v pořádku???...
Hjú i40 sedan 2016, 2.0 121kW Premium Sleek Silver
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007

FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od FORD » 28 úno 2015, 20:25

To Premio.
Pokud je to Original Texa a umíš s ní pracovat tak tě to musí posunout dál,než jen k výměně snímače. Je potřeba proměřit elektroinstalaci do všech snímačů a čidel co mají vliv na běh motoru včetně palivového čerpadla,filtru paliva. Nutná je kontrola turba a egr ventilu. Podle toho co popisuješ to může být i nějaká kravina!
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.

Odpovědět

Zpět na „Tucson I“