Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

kongresman
**
Příspěvky: 261
Registrován: 08 dub 2014, 17:33

Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od kongresman »

Máte už někdo zkušenosti s tímto motorem, nebo odkaz na nějaké testy, recenze ... ? Jaký je rozdíl mezi tímto (nyní základním) motorem a motorem u II. generace 1,6 T-GDI 130 kW ? Uvažuji již za rok a kousek výměnu mého Tusíka II., 1,6 GDI 97 kW za III. a tak se na to pomalu "psychicky" připravuji. Musím se naučit koukat na ty nové tvary. Jiné auto nechci, než opět Tusíka. Myslím, že i rozměrově se trošičku nafouknul, což mi vyhovuje. Jenom zase to turbo. Tehdy jsem chtěl bez turba a ještě to šlo. I tady bude výměna oleje už po 15 000 km ? U GDI mám po 30 000 km.
Hyundai Tucson 1,6 GDI, Fiery Red, edice Best of Czech (v provozu od 28.11. 2017)
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od dibarbora »

Jedná sa o dosť prepracovaný motor s novo riešenou hlavou valcov s pomerne prelomovým riešením variabilného časovania sacích ventilov CVVD. Ako pri každej generačnej zmene zvýšili vstrekovací tlak... nízkotlaková recirkulácia výfukových plynov... znížené trecie straty. Takže vo výsledku vraj úspornejší... ale zase o poznanie zložitejší motor....

Čo sa týka servisného intervalu, tak v prípade TGDI motorov :hyu: od začiatku nešpekuluje s dlhým intervalom.. holt oleja motory nejako veľa nemajú a riziko fatálnych porúch relatívne vysoké.
Úprimne 30tis interval pri GDI tiež nebol úplne ideálne riešenie a starostlivý majiteľ menil olej po 15tis km.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Původní plán byl test tohoto základního motoru v Tucsonu NX4 předminulý víkend.
Čínská chřipečka mě ovšem na 2 týdny zavřela doma, takže testík bude tento víkend :wink: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Sanchez
***
Příspěvky: 518
Registrován: 01 lis 2020, 13:20
Bydliště: Rakovník

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od Sanchez »

Pre neznalych a zvlast pre Mr. Hyundai:

Nejde o chripecku. Jedine, ze by si dokazal odborne opak.
Co sa tyka "cinska": oficialne sa ukazali prve pripady v Cine, to je tak vsetko.

Prosim, aby si nesiril dezinformacie a spraval sa na urovni.
Diky

Sorry za offtopic.
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Už jsem se bál, že se neozveš! Ty 2 týdny jsem strávil v izolaci! Jako majitel patentu na tu jedinou pravdu pravdoucí o Čínské chřipečce předpokládám znáš rozdíl mezi karanténou a izolací.
Správně, tuhle trapňoučkou respirační nemocičku jsem prodělal. Já i celá moje rodina. A navzdory tomu, že kromě dcery jsme všichni, na papíře, příslušníky hned několika "rizikových" skupin, to bylo nejmírnější respirační onemocnění za posledních 25 let, kterým jsme prošli. Nebýt COVIDhysterie, tak chodím normálně do práce!
Takže - osobní zkušenost hovoří jasně - Čínská chřipečka! :mrgreen:
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8980
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od idam.i »

Som rád ,že ste to absolvovali OK.
Prajem veľa zdravia.🙏
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Díky, Tobě taky!

Zpět k tématu. Testovací auto přebírám v pátek po obědě. Mělo by být v barvě Engine red, takže jsou v plánu srovnávací fotky s Tucsonem předchozí generace, kterého máme v této barvě v garáži.
Když to půjde dobře, tak statické dojmy (exteriér, interiér) vč. fotek nahodím do sekce Testy v pátek večer. Jízdní dojmy pak přidám během víkendu.
Tak snad do toho na poslední chvíli nic nevletí a plány nepřekazí.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Pájoslav
*
Příspěvky: 35
Registrován: 30 čer 2014, 10:16

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od Pájoslav »

Můžu se zeptat, v jaké motorizaci a výbavě bude testované auto?
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi,110kw 4x2 Smart+navi
______________________________________________________________
Hyundai i30 1,4 CVVT , 6/2014, Trikolor komfort
Škoda Felicia Mystery line
Škoda 125 GLS
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Základní motor 1,6 T-GDi 110 kW s normálním manuálem a obyčejnou spojkou.
Výbava by měla být Smart s Navi, ale dokud do toho nesednu, tak je výbava jen teorie :mrgreen: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Pájoslav
*
Příspěvky: 35
Registrován: 30 čer 2014, 10:16

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od Pájoslav »

Super. Konečně někdo,kdo netestuje auto v plný palbě, s automatem a mild hybridem. Těším se na tvou recenzi a zároveň se jí bojím :D
Na stejnou auta verzi čekám :D
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi,110kw 4x2 Smart+navi
______________________________________________________________
Hyundai i30 1,4 CVVT , 6/2014, Trikolor komfort
Škoda Felicia Mystery line
Škoda 125 GLS
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Základní motor je náhoda - první testovačku jsem chtěl v barvě Engine red, kvůli srovnávacím fotkám s předchozí generací :mrgreen: .
Ta skoro plná palba je v plánu na červen :wink: . Snad to vyjde [-o< .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
willy50
****
Příspěvky: 1094
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od willy50 »

Mr. HYUNDAI, díky za všechny ty testy a vůbec všechny odborné příspěvky. Jsi tady jeden z mála, který má přehled o :hyu: a zároveň chuť a čas se podělit a udělat něco navíc než my, pasivní přispěvatelé.
Na test nového Tuscona se od Tebe hodně těším. Nový T. se mi líbí (až na ten zadek) a testy od Tebe jsou trochu jiné než ty novinářské. =D>
A samozřejmě hodně zdraví přeji.
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Za těch 23 let s :hyu: by bylo smutný, kdyby v tý hlavě něco nezůstalo :mrgreen: .
Já nevím zda je nač se těšit - při mém neskrývaném odporu k samotné kategorii SUV, o mém názoru na design Tucsonu NX4 nemluvě :lol: .
Také přeji :wink: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od WalterB »

Na jsem právě strašně zvědavej, jak se s tím popereš :D
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
kongresman
**
Příspěvky: 261
Registrován: 08 dub 2014, 17:33

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od kongresman »

Díky moc za vaše odpovědi a hlavně se těším na test toho základního motoru a tak celkově. Nyní jsem se svými 132 koníky spokojený, opravdu mi to stačí, takže těch 150 koníků bude pro mě nad očekávání. Jinak jak jsem psal, že jsem měl u GDI interval výměny oleje co 30 000 km, tak konkrétně u mého auta to je jednou za rok při nájezdu cca 17 000 km, takže v poho. A ještě si myslím, že za rok a půl, když půjdu do nového Tusíka III., tak ten nový motor už bude relativně vychytaný. Stále jemně bojuji s těmi novými tvary a i s palubkou :shock: , ale to se podá :D.
Hyundai Tucson 1,6 GDI, Fiery Red, edice Best of Czech (v provozu od 28.11. 2017)
Odpovědět

Zpět na „Tucson III - Motor a převodovka“