Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

dibarbora
*****
Příspěvky: 2086
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Příspěvek od dibarbora »

Spotreba je vysoko individuálna záležitosť a dvaja vodiči s rôznym štýlom jazdy na dvoch rovnakých autách(v 100% stave) a tej istej trase pri dosiahnutej rovnakej priemernej rýchlosti môžu pokojne dosiahnuť aj 20-30% rozdiel v spotrebe.. takže posielanie do servisu je podľa mňa zbytočné....

Na to aby si Ty mal spotrebu 7 a niekto iný 9l úplne stačí, že Ty na 100km trase použiješ brzdu 2-3 krát a niekto iný bude stáť na brzde pred každou zákrutou.... v cieli budete +/- rovnako, len v nádrži to rovnako vyzerať nebude..

Veľa ľuďom plynulá jazda a šoférovanie s predvídaním nehovoria absolútne nič aj keď budú tvrdiť presný opak.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Reklama
 

Arty
*
Příspěvky: 41
Registrován: 11 pro 2021, 16:24

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Příspěvek od Arty »

dzakobo píše: 13 kvě 2021, 22:48 Ahoj vsem,

Pridam trochu do plena. Jsem hrdym majitelem noveho Tucson.

Muj pristup pri volbe motorizace:
- pouze automat
- vzhledem k vykonu dieslovych motoru jsem uvazoval pouze o benzinu
- silnejsi benzinova varianta byla pouze 4x4 (pro me jezdeni naprosto k nicemu) - naklady na servis, spotreba min 1-2 litry nahoru -byla tedy ze hry
- vzhledem k velikosti auta a predpokladanym zdanenim, omezenim v zahranici ne-Eco vozu jsou vzal hybrid s predokolkou automatem a vybavou Style

Mam najeto cca 3tis, vetsinu dalnice a cast okresky. Prumerna spotreba momentalne 6.6 a na okreskach se da jezdit za 5 litru a to se ani nemusim snazit. Predpokladam, az se motor vice zajede, tak by to o nejakou desetinku mohlo jeste spadnout.

Pri vyberu auta jsem mel v hledacku:

CX-5 - srovnatelna dynamika i vybava. Vyssi cenovka a bohuzel mensi nez Tucson
Rav-4 v ramci stejne vybavy o dost drazsi a design... no neni to salek me kavy
- CVT prevodovka je sice jednoducha, ale projev vozu zvlastni a me to bohuzel nevyhovovalo.
Tiguan - jednoduche rozhodovani. Stacil pohledu do ceniku zacinajicim na 1,2mil...

V H se dala domluvit pomerne i slusna cenovka, tak volba byla jasna. Auto melo byt puvodne do cca 2-3 mesicu a vyrobeno bylo za 35dnu ✌️

Co se tyka spotreby, pokud nekdo uvazuje o benzinovem SUV a 4x4 myslim, ze v realnem provozu 10l neni zase tak hrozny.
Tak to máme hodně podobné smýšlení. Ta Ravka byla skoro jistota jenže za tu cenu by musela být 3 roky jetá a tam už se ty výhody pomalu ztrácejí a design uvnitř.. no dá se, ale. Taky mi vadilo, že vidím před sebou kapotu, tvrdé odpružení a hluk benzínového motoru jakou u dieselu to už bylo to menší.
Teď, ale pokukuju po nové Sportáži a chci si jí aspoň osedět a potom si vyberu.
Arty
*
Příspěvky: 41
Registrován: 11 pro 2021, 16:24

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Příspěvek od Arty »

dzakobo píše: 13 kvě 2021, 22:48 Ahoj vsem,

Pridam trochu do plena. Jsem hrdym majitelem noveho Tucson.

Muj pristup pri volbe motorizace:
- pouze automat
- vzhledem k vykonu dieslovych motoru jsem uvazoval pouze o benzinu
- silnejsi benzinova varianta byla pouze 4x4 (pro me jezdeni naprosto k nicemu) - naklady na servis, spotreba min 1-2 litry nahoru -byla tedy ze hry
- vzhledem k velikosti auta a predpokladanym zdanenim, omezenim v zahranici ne-Eco vozu jsou vzal hybrid s predokolkou automatem a vybavou Style

Mam najeto cca 3tis, vetsinu dalnice a cast okresky. Prumerna spotreba momentalne 6.6 a na okreskach se da jezdit za 5 litru a to se ani nemusim snazit. Predpokladam, az se motor vice zajede, tak by to o nejakou desetinku mohlo jeste spadnout.

Pri vyberu auta jsem mel v hledacku:

CX-5 - srovnatelna dynamika i vybava. Vyssi cenovka a bohuzel mensi nez Tucson
Rav-4 v ramci stejne vybavy o dost drazsi a design... no neni to salek me kavy
- CVT prevodovka je sice jednoducha, ale projev vozu zvlastni a me to bohuzel nevyhovovalo.
Tiguan - jednoduche rozhodovani. Stacil pohledu do ceniku zacinajicim na 1,2mil...

V H se dala domluvit pomerne i slusna cenovka, tak volba byla jasna. Auto melo byt puvodne do cca 2-3 mesicu a vyrobeno bylo za 35dnu ✌️

Co se tyka spotreby, pokud nekdo uvazuje o benzinovem SUV a 4x4 myslim, ze v realnem provozu 10l neni zase tak hrozny.
Tak to máme hodně podobné smýšlení. Ta Ravka byla skoro jistota jenže za tu cenu by musela být 3 roky jetá a tam už se ty výhody pomalu ztrácejí a design uvnitř.. no dá se, ale. Taky mi vadilo, že vidím před sebou kapotu, tvrdé odpružení a hluk benzínového motoru jakou u dieselu to už bylo to menší.
Teď, ale pokukuju po nové Sportáži a chci si jí aspoň osedět a potom si vyberu. Ta spotřeba kterou uvádíš pořád platí? Jaký typ silnic jezdíš?. Na dálnici se uvádí i hrozivých 14 a ani průměr 10 na hybrid není krásný.
Uživatelský avatar
dzakobo
**
Příspěvky: 269
Registrován: 24 úno 2008, 22:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Příspěvek od dzakobo »

Ahoj,

Pridam trochu do plena a me zkusenosti z provozu. Mam ted najeto cca 31tis a prevazna vetsina je dalnicni provoz. Prozatim jsem na aute resil jen pravidelny servis a nejakou tu svolavacku. Jedine co bych autu vytknul je aerodynamicky hluk ve vyssich rychlostech, ale na druhou stranu, je to auto tvaru krabice a muj predchozi vuz mel dvojite skla (C5 posledni generace), takte to neni moc relevatni srovnani.

Co se tyka realneho provozu, tak jsem mile prekvapeny. Dynamika auta je dostacujici i na rychlejsi dalnicni presuny. Obcas auto zbytecne v kopci podradi, na muj vkus az moc, ikdyz ma sily dost.

Me zkusenosti z provozu:

Dalnice

Vetsinou jezdim s rakvi na strese mezi CZ-BE. Na tempomatu jezdim pres DE 140-150km/h, BE/CZ dle limitu a auto si bere okolo 8 litru. Hodne zalezi na stylu jizdy a okolnim provozu (hodne vyuzivam adaptivni tempomat).

Bez rakve a v ramci rychlostnich limitu jezdim za 6,5l - 7L. V BE (limit na dalnici 120km/h) se da jezdit i za mene, ale nejsou tu zadne kopce.

Co me prekvapilo, auto umi jet po dalnici ciste na baterku i 130km/h.

Okresky

Hodne zalezi na profilu trasy, zda jsou kopce atp. Prumer mam 5-6L. Uz se mi podarilo jet i za 3,9L (cca 60km trasa, okresky, vesnice atp.)

Mesto

Tady je auto jako ryba ve vode a elektromotor udela hodne prace za spalovak. Ja jezdim mesto do 6l.

Dlouhodobou spotrebu mam 7,3L, coz na velikost auta a me vyuziti (prevazne dalnicni presuny) je vic nez dobre. Kolega ma stejne auto v benzinu a to je jiny pribeh (aspon co se spotreby tyce).

@Arty - soused ma novou Sportage a je moc pekna. Interier se jim povedl a velikostne je to stejne auto, jde jen o vkus :) Kdyby v dobe, co jsem kupoval Tucsona byla nova Sportage, byla by to tezka volba.. :)

Co se tyka konkurence, tak :hyu: pomer cena/vykon je jasny vitez... Pro me plug-in varianta nedava smysl vzhledem k vyuziti auta. Pokud bych mel auto do mesta nebo na presuny do prace po okreskach, tak bych do nej sel.
Hyundai TUCSON r.v. 2021, 1.6T-GDI HEV 169Kw
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20052
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Příspěvek od Axel.Foley »

dzakobo: Accent jako hybrid žere celkem dost.

PS: Asi by to chtělo změnit podpis :-k
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „Tucson III - Motor a převodovka“