Chiptuning

Vše kolem úprav na Vašem miláčkovi - kola, hudba, osvětlení, úpravy motoru, styling.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
kremator
*
Příspěvky: 39
Registrován: 13 zář 2021, 22:46

Chiptuning

Příspěvek od kremator » 03 říj 2021, 22:10

Nazdárek, je tu někdo kdo přemýšlí nad čipnutím nového Tucsíka ?
Budu mít 110kW 7st. DCT.
Zatím jsem měl čiplé každé auto a vždy to bylo bez problémů i po ujetí 250 000km.
našel jsem i specifikaci převodovky měla by to být D7F22 podle popisu zvládne 340Nm
https://www.hyundai-transys.com/en/product/pd_005.do

Reklama
 

kozakm
*
Příspěvky: 75
Registrován: 15 bře 2021, 15:06

Re: Chiptuning

Příspěvek od kozakm » 04 říj 2021, 10:00

Podle popisu nejspíš existuje několik variant DCT D7F22, pro krouťáky od 220 do 340 Nm. Takže je dost dobře možné, že ta v Tucsonu je optimalizovaná na 250 Nm a víc může být problém.
Hyundai Tucson 2021 1.6 TGDI DCT Style Premium

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Chiptuning

Příspěvek od Chasnik » 04 říj 2021, 10:22

Když jsem měl CRDi, tak jsem se tomu věnoval a nenašel jsem žádného úpravce, který by vyhodnocoval vliv úprav na DPF (frekvence a průběh regenerací, zanášení filtru apod.). Už jen z tohoto důvodu jsem se na to vypdrnul, výměna zaplněného DPF není sranda, aftermarket neexistuje nebo je nespolehlivý a vyčištění filtru je podle těch, kdo to už provedli, pouze na chvíli.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)

kremator
*
Příspěvky: 39
Registrován: 13 zář 2021, 22:46

Re: Chiptuning

Příspěvek od kremator » 04 říj 2021, 20:07

Tohle mi na můj dotaz napsali
Dobrý den,

děkujeme za Váš zájem.

U nových vozidel doporučujeme před úpravou nájezd cca 4 - 5 tis. km, aby se rozpružil motor.

U tohoto nového typu motorizace záleží, jakou verzí motorové řídící jednotky Kefico bude Vaše
vozidlo osazeno. Cca pro 50% firmwarových verzí již jsou hotové komunikační protokoly, aby bylo
možné úpravu provést. Na dalších verzích zatím ještě pracujeme.

Parametry úpravy výkonu a kroutícího momentu (varianta Optimal):
z 110 kW na 132 kW
z 250 Nm na 320 Nm

Úprava se vždy provádí vozidlu na míru, tedy upravujeme přímo software ŘJ Vašeho vozu
(dle firmwarové verze, sestavení vozu, typu převodovky, atd.).
Před úpravou vždy provádíme diagnostiku a kontrolu stavu vozu,
abychom si byli jisti, že je po technické stránce v pořádku.

V případě, že je vozidlo vybaveno automatickou převodovkou, součástí úpravy je
samozřejmě i přeprogramování map převodovky, aby se řazení přizpůsobilo upravenému
výkonu a krouťáku, aby převodovka nezacukávala a netrpěla.
Toto je samozřejmě v ceně celé úpravy.
Pokud používáte vozidlo jako "daily car", tedy na běžnou kombinovanou jízdu město / dálnice,
doporučujeme variantu Blue Optimal.
U této úpravy zůstávají na jednotlivých komponentech dostatečné výkonové rezervy, aby nedocházelo
k nadměrnému zatěžování a zkracování životnosti. Toto samozřejmě platí i pro filtr pevných částic.

Po úpravě dochází ke zlepšení odezvy na plynový pedál a akceleraci. Vozidlo je živější,
pružnější jak v nižším spektru otáček, tak i ve vyšších rychlostech, když potřebujete předjíždět.

Co se týká záruky, doporučujeme obrátit se přímo na autorizovaný servis, kam s vozidlem jezdíte.
Postoj jednotlivých servisů k chiptuningu se liší. Některé nemají s úpravou problém a záruku drží,
některým úpravy vadí, nicméně v současné době již převažuje kladný postoj.

Někteří zákazníci úpravu v autorizovaném servise nehlásí. U vozidel v záruce provádíme úpravu (vyčtení
software i zápis do jednotky) v ŘJ pomocí procesu bench tsm. Tedy vyčtení a zápis neprobíhá přes OBDII,
ale jednotku z vozidla odpojíme, napojíme se na zadní konektory ŘJ, tedy úprava není pro servisy
při diagnostikování viditelná.

Nicméně vývoj jde kupředu. Nelze tedy na 100% garantovat, že v budoucnu nebude možné
úpravu odhalit.

Správně provedená úprava nezvyšuje emisní hladinu, zůstává zachovaná.
Pro STK je tento typ úpravy motorových map v software řídící jednotky motoru nezjistitelný, nejedná
se o žádný mechanický zásah.

V případě zájmu o měření na válcové zkušebně, tuto službu nabízíme pouze v Praze.
Spolupracujeme s Auto Jarov, které je vybavené válcovou zkušebnou MAHA, která patří mezi nejkvalitnější.
Provádí se 2 měření (před a po úpravě), celou dobu můžete být na zkušebně přítomen, k dispozici máte naše 2 techniky,
kteří Vám rádi vše vysvětlí a zodpoví případné dotazy.
Měření provádí nezávislý technik z Jarova.
Cena za měření před a po úpravě: 5.000,- Kč

Na naše úpravy poskytujeme 30 dnů na otestování, abyste mohl v klidu odzkoušet, jak se změnil
jízdní komfort, spotřeba paliva. Pokud byste nebyl spokojen, můžete nám v této lhůtě úpravu
vrátit. V tom případě vracíme 100% peněz a vozidlo do původního stavu.

Záloha původního software ŘJ motoru je samozřejmostí. Chiptuning je vratná záležitost,
vždy lze do vozidla zpět nahrát původní software. Tuto zálohu od nás dostáváte
na datovém nosiči, u nás zůstává záloha na serverech.

Časová náročnost úpravy je 3 - 4 hod. (včetně diagnostiky a kontroly vozu).

V případě dotazů či zájmu se na nás prosím obraťtě.

Eva Konečná
Quantum Tuning Czech Republic

Pjotr1
***
Příspěvky: 511
Registrován: 26 črc 2020, 17:51

Re: Chiptuning

Příspěvek od Pjotr1 » 14 kvě 2022, 09:57

hezky vysvětlený chiptuning https://www.youtube.com/watch?v=3pRTFt4Nr3w
Ten pán ví co říká, mj. je to majitel Cimbu.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i

kremator
*
Příspěvky: 39
Registrován: 13 zář 2021, 22:46

Re: Chiptuning

Příspěvek od kremator » 18 kvě 2022, 15:01

Joo, viděl jsem a pán má pravdu,proto je třeba nechat si udělat úpravu u odborníků a ne od Lojzy na parkovišti. Jak jsem psal měl jsem načipovaná všechna auta a každé najelo minimálně 280000km bez problémů,jen s pravidelnou údržbou. Jsem zvědav jak si povede Tucsík, až budou mít úpravci data pro úpravu Ř.J.

Mi.Ha.
*
Příspěvky: 49
Registrován: 18 led 2022, 23:40

Re: Chiptuning

Příspěvek od Mi.Ha. » 18 kvě 2022, 19:03

A měl jsi k tomu i brzdu před a po úpravě?

Odpovědět

Zpět na „Tucson III - Úpravy (tuning)“