
Spotřeba NX4e
Moderátor: Moderátoři
Re: Spotřeba NX4e
Pekná trasa, pekná spotreba. O takej môžem len snívať. Ale zasa mám svoj domček so sebou. 

- Reklama
Re: Spotřeba NX4e
Jen doplním
Nevím jak ostatní motory, ale zrovna VW u dřívějších modifikací motorů při velké zátěži (dálnice) chladil motor dodatečným vstřikem benzinu. Benzin se odpařil a ochladil stěny válce, tzn. benzin je dodatečné chladivo. Tak bych ze zvýšené spotřeby na dálnici GPF úplně neviniltmx píše: 07 srp 2025, 16:27 Mám vysledováno, že čas od času mi vzroste o litr spotřeba na dálnici, docela na dlouhou dobu
Re: Spotřeba NX4e
To měly první 1,2 HTP a chladil se tím katalyzátor příliš přilepený na motoru, ne? Od té doby jsem o tom neslyšel.
Vždy, když se ta zvýšená spotřeba objevila, tak pár minut po najetí na dálnici (na tempomat ustálených 135 km/h, takže cca 2500 otáček). Za pár desítek minut se vrátila k normálu a pokračoval jsem x dalších hodin ve stejném režimu. Takže regenerace se mi jeví nejlogičtěji.
Vždy, když se ta zvýšená spotřeba objevila, tak pár minut po najetí na dálnici (na tempomat ustálených 135 km/h, takže cca 2500 otáček). Za pár desítek minut se vrátila k normálu a pokračoval jsem x dalších hodin ve stejném režimu. Takže regenerace se mi jeví nejlogičtěji.
Volkswagen Tiguan 1,5 eTSi 110 kW mHEV, 2024, modrá Nightshade
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
Re: Spotřeba NX4e
Spotreba u tak vysokyho auta ok, ale 130 a vic bych s tim asi nejezdil. Na nase dalnice tech 120 je tak akorat.
Re: Spotřeba NX4e
Pro upresneni, obohacenim smesi se nechladil motor, ale katalyzator, ktery byl kvuli pozadavku na co nejrychlejsi ohrev po startu umisten hned za vyfuk. svody. Dnes uz toto neni nutne, protoze se pouzivaji chlazene vyfukove svody integrovane v hlave valcu a v ramci pomerne striktnich pozadavku poslednich emisnich norem na rezim λ=1 neni uz vlastne obohaceni smesi pripustne skoro nikdy.103kw píše: 08 srp 2025, 09:50 Nevím jak ostatní motory, ale zrovna VW u dřívějších modifikací motorů při velké zátěži (dálnice) chladil motor dodatečným vstřikem benzinu. Benzin se odpařil a ochladil stěny válce, tzn. benzin je dodatečné chladivo. Tak bych ze zvýšené spotřeby na dálnici GPF úplně nevinil
Re: Spotřeba NX4e
Nedalo mi nepozrieť tvrdé údaje na spritmonitor... myslím, že vzorka celkom dobrá.. minimálny nájazad 10000km...tmx píše: 07 srp 2025, 16:27 .......
Jinak něco s Tucsonem najeto mám (1.6 110 kW) a musím konstatovat, že spotřeba je opravdu vysoká obecně, ty motory prostě žerou. Což tu i ostatní zmiňují. To je něco, s čím se musí člověk smířit (respektive s tím počítat při koupi). Tiguan při ustálené rychlosti 135 km/h žere 6,1-6,2 litru. Měřeno na D1 z Průhonic (Praha) do Troubska (Brno). 180 km, nejdřív 100 km stoupání (to byl průměr 6,4 l/100 km), pak klesání do shodné nadmořské výšky (tím to kleslo na 6,2, rovnější dálnice zvládá za těch 6,1 l). Mimo dálnici a mimo velká města (například díra v D35 mezi VM a Mohelnicí) to žere cca 4,5 litru. Takže to není problém s velikostí auta, ale primárně v motoru, který nízké spotřeby neumí.
Tucson 110kW.. 1,6TGDI
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... inkm=10000
Tiguan 110kW.. 1,5TSI
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... inkm=10000
Takže spotreba je porovnateľná (aj keď som písal, že 1,6TGDi o niečo viac žerie)... tvoja skúsenosť je skôr pocit z krátkeho používania ako relevantný údaj... dáta nepustia.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.