Tucson 2021 (NX4)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
casco
**
Příspěvky: 246
Registrován: 26 dub 2021, 20:10

Re: tucson nx4

Příspěvek od casco »

pp25 píše: 13 bře 2021, 19:39 Ozvali se sami ze servisu kvuli te svolavacce? Co u me zatim trochu problem s prednimi ostrikovaci, strikaji dost nizko, tak na 1/3 vysky celniho skla. Trochu jsem je podlozil seriznutou sirkou, ale stejne to neni ono. A vsimnul jsem si trochu blbe slicovaneho plastu u dolni hrany 5. dveri pod SPZ, ta nacvakla plastova lakovana lista trochu jako by nekde odstavala.
Presne toto mam aj ja. Buduci tyzden mi to idu demontovat a nanovo nacvaknut ...tak uvidim co s tym spravia.
Tucson NX4 1.6 T-GDI, 132kW, Premium, kozeny packet, 4x4, Adapt.Tlmice, logo vo dverach, osvetlenie noh (blue)
Reklama
 

Uživatelský avatar
casco
**
Příspěvky: 246
Registrován: 26 dub 2021, 20:10

Re: Tucson 2021 (NX4)

Příspěvek od casco »

Tak som sa aj ja stal novym majitelom NX4. Zatial vsetko co tu bolo napisane plati a je to tak. Aj ta spotreba je strasna, ale na druhu stranu auto krasne akceleruje a v sportovom rezime aj stuhne podvozok...sice nie moc, ale je to citit...menej sa naklana v zakrute. Volant nestuhne, teda aspon ja som to nezbadal. Zatial mam malo najazdene tak uvidim ako sa ta spotreba ustali.
Tucson NX4 1.6 T-GDI, 132kW, Premium, kozeny packet, 4x4, Adapt.Tlmice, logo vo dverach, osvetlenie noh (blue)
Uživatelský avatar
Sanchez
***
Příspěvky: 518
Registrován: 01 lis 2020, 13:20
Bydliště: Rakovník

Re: Tucson 2021 (NX4)

Příspěvek od Sanchez »

Smažák píše: 26 dub 2021, 22:16 Jeste prosim dotaz k palivu. Staci 95 +vif nebo radeji 98 bez vif,ci dokonce98+vif. Nejde ani tak o spotrebu,jako o lepsi spalovani a mene karb.usad
Vsetko + aditiva.
Nemas istotu, kolko tam toho je.
Davam aditiva do dieselu kazdu 2., ci 3. nadrz, pretoze davam Vervu. Aj to je cesta. U benzinu to iste.
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Smažák
*
Příspěvky: 64
Registrován: 25 dub 2021, 08:41

Re: Tucson 2021 (NX4)

Příspěvek od Smažák »

Jj.ok a dekuju. Spotrebu uplne neresim,protoze jde na firmu,ale nejaky vliv to ma?
Uživatelský avatar
KamZehr
**
Příspěvky: 217
Registrován: 27 dub 2012, 16:48
Bydliště: Praha

Re: Tucson 2021 (NX4)

Příspěvek od KamZehr »

Já tankoval (Sportage 1,6 GDi) a tankuju 95 + VIF a v pohodě.
Tucson 1,6 T-GDi Adventure - 09/2020
Smažák
*
Příspěvky: 64
Registrován: 25 dub 2021, 08:41

Re: Tucson 2021 (NX4)

Příspěvek od Smažák »

Pro kremilek. Objednan kolem 20 brezna v uh.hradisti. cekacka 3-4 mesice,tak pocitam cervenec.
Uživatelský avatar
kremilek10
**
Příspěvky: 101
Registrován: 01 dub 2021, 20:09

Re: Tucson 2021 (NX4)

Příspěvek od kremilek10 »

diky za info (prodejce mi rikal to same), ja objednal start edici pred tydnem, necekal jsem ze cekacka bude tak dlouho, no co nadelame :)

Znamy mi rikal, ze v Hyundai jak nemeli co delat, tak ted budou brat smeny navic ...

Si rikam, ze kdyz to tak dlouho bude trvat, ze start edici zrusi a daji mi rovnou comfort, nebo pri me smule to zlevni :)
Tucson 1.6 T-GDi 110 kW Start manuál, barva Dark Teal Metallic, 7/2021
Kia Cee'd SW 1.4 CVVT Anniversary Plus, barva Blue Space, 4/2015
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Tucson 2021 (NX4)

Příspěvek od Axel.Foley »

Smažák píše: 26 dub 2021, 22:16 Jeste prosim dotaz k palivu. Staci 95 +vif nebo radeji 98 bez vif,ci dokonce98+vif. Nejde ani tak o spotrebu,jako o lepsi spalovani a mene karb.usad
Zkus benzín od EuroOil + VIF nebo Millers. Když si stáhneš do mobilu aplikaci od EuroOil, dozvíš se z ní obsah biosajrajtu v tom kterém závozu pro jednotlivé čerpací stanice.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Smažák
*
Příspěvky: 64
Registrován: 25 dub 2021, 08:41

Re: Tucson 2021 (NX4)

Příspěvek od Smažák »

Jj. Dik za odpoved. Myslis ze bude dobra i benzina? Mam ji po ceste temer u baraku. Nevim jestli je tam i 98 nebo pouze 95 a verva 100(ta je ale celkem draha). Co jsem si cetl,tak jsi celkem znaly veci. Jeste k mym budoucim najezdum. Do prace 15km a z prace take a to 4x tydne. Jednou 30 a zpet + vylety. Take pojizdky po meste,ale to asi kazdy. Jde mi o to,zda 15 km staci aspon jaro az podzim na prohrati motoru. CVVD se ma snad "zahrivat" rychleji. Nikdy jsem primovstrik nemel,tak jestli ho temito najezdy neodvarim. Olej minim menit po 10000tk,ale saci ventily a potrubi se budou tvarit nevim jak. Samozrejmne ho obcas i trochu prozenu v nizsich rychlostech na vyssi otacky. Take nevim,zda vypinat start stop system,kdyz muze auto z kopce ,nebo pri dojezdu plachtit a pri vypnuti systemu by to asi nefachalo. Jsem proste primovstrikova panna,tak se blbe ptam :D/
willy50
****
Příspěvky: 1094
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Tucson 2021 (NX4)

Příspěvek od willy50 »

Axel.Foley píše: 25 dub 2021, 12:22 PS: Vzhledem k vývoji situace zde na fóru byl tohle byl asi poslední test, který se v podobném rozsahu dostal na tyto stránky.
I já bych rád věděl co se děje!
Smažák
*
Příspěvky: 64
Registrován: 25 dub 2021, 08:41

Re: Tucson 2021 (NX4)

Příspěvek od Smažák »

A jeste jeden dotaz. Recirkulace spalin je pouze nizkotlaka,coz by bylo fajn,proze by se spaliny sbiraly az za filtrm pevnych castic,nebo i vysokotlaka v nizsich otackach? Dekuju
Uživatelský avatar
KamZehr
**
Příspěvky: 217
Registrován: 27 dub 2012, 16:48
Bydliště: Praha

Re: Tucson 2021 (NX4)

Příspěvek od KamZehr »

Tucson 1,6 T-GDi Adventure - 09/2020
Smažák
*
Příspěvky: 64
Registrován: 25 dub 2021, 08:41

Re: Tucson 2021 (NX4)

Příspěvek od Smažák »

Kam zehr nebojim se o filtr pevnych castic. Spis aby pri mych najezdech nehrozila nadmerna karbonizace. Proto dotaz na nizkotlakou recirkulaci. Spaliny zpet do motoru by mely byt bez sazi. Pri vysoke neprochazi filtrem a jdou do sani plne sazi a napaluji se na saci ventily. Pokud u noveho motoru bude pouze nizkotlaka recirkulace,bylo by to mnohem lepsi. Myslim si ale,ze jsou tam oba systemy . Nizkotlaky pouze navyssi otacky,coz je tak od 3000ot/min
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Tucson 2021 (NX4)

Příspěvek od Axel.Foley »

Smažák píše: 27 dub 2021, 12:32 Jj. Dik za odpoved. Myslis ze bude dobra i benzina? Mam ji po ceste temer u baraku. Nevim jestli je tam i 98 nebo pouze 95 a verva 100(ta je ale celkem draha). Co jsem si cetl,tak jsi celkem znaly veci. Jeste k mym budoucim najezdum. Do prace 15km a z prace take a to 4x tydne. Jednou 30 a zpet + vylety. Take pojizdky po meste,ale to asi kazdy. Jde mi o to,zda 15 km staci aspon jaro az podzim na prohrati motoru. CVVD se ma snad "zahrivat" rychleji. Nikdy jsem primovstrik nemel,tak jestli ho temito najezdy neodvarim. Olej minim menit po 10000tk,ale saci ventily a potrubi se budou tvarit nevim jak. Samozrejmne ho obcas i trochu prozenu v nizsich rychlostech na vyssi otacky. Take nevim,zda vypinat start stop system,kdyz muze auto z kopce ,nebo pri dojezdu plachtit a pri vypnuti systemu by to asi nefachalo. Jsem proste primovstrikova panna,tak se blbe ptam :D/
Co vím, Benzina má v sortimentu benzínů dva druhy benzínu: Efecta 95 a Verva 100. Přímo na stránkách Benziny se lze dočíst, že už i Verva obsahuje 10% ETBE, takže někteří majitelé aut od ní postupně upouští. Proto jsem psal, aby jsi vyzkoušel EuroOil - je to ale jen a jen na Tobě. Známý má i30 1,4 T-GDI, aktuálně najeto 150000+ km, a EuroOil si chválí. Před navýšením ETBE na 10% bral jen u Benziny, kdy kombinoval 1x Efectu a 1x Vervu.

Co se týče aditiv, u bejvalky (i30 I 1,4 CVVT) jsem je začal používat tuším při nájezdu 90000 km preventivně, u Tucsona je přidávám automaticky při každém tankování od první nádrže. Nejdřív VIF, včera jsem u Tucsona přešel na Millers z důvodu výhodné koupě. Fakt je, že téměř vždy jsem se snažil brát "prémiový" benzín ať už u Shell nebo později u Globusu či Makra. Nikdy nebyl žádný problém, autu tyto benzíny chutnaly. Lze říct, že benzín jsem tankoval jenom u těchto tří prodejců. Na Benzině jsem benzín nikdy netankoval, k tomu, bohužel, reference poskytnout nemůžu.

K nájezdu... zkráceně, chovej se k němu slušně. Netlač na něj za studena, i když tebou zvolený motor má potenciál jezdit svižně. Zbytečně nepodtáčej, za studena zbytečně netoč. Občas vyžeň pavouky z trubek, ale nezapomínej na dochlazování turba. Včasnou výměnu oleje schvaluji (neodsávat, poctivě vypustit), přidej k ní i výměnu vzduchového filtru a kabinového - interval daný výrobcem je v tomto případě nesmysl, jestli je stejný, jako u předchozí generace. V prvním případě dýchá motor, v druhém ty.

Start-stop doporučuji vypínat po každém nastartování. Bohužel, nevím, jak je to ošetřeno u nové generace Tucsonu, ale u všech aut, co znám, dokáže vypnout motor i poté, co člověk jel pilu ](*,) Ano, rozžhavený ](*,) Auto je osazeno tzv. inteligentním nabíjením, takže akumulátor stejně vydrží 4 - 5 let. Krutá realita. Vypínáním start-stop ale pošetříš šály, kliku, turbo, ...

Neptáš se blbě. A děkuji za pochvalu. Něco málo jsem pochytil.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Smažák
*
Příspěvky: 64
Registrován: 25 dub 2021, 08:41

Re: Tucson 2021 (NX4)

Příspěvek od Smažák »

Diky za vycerpavajici odpoved. Budu se drzet tvych doporuceni a hned jak budu toho hezouna mit,zacnu se delit o zkusenosti a poznatky.
Odpovědět

Zpět na „Tucson III - Pokec“