Problém ze startování

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Shinigami
Příspěvky: 1
Registrován: 10 pro 2020, 08:46

Problém ze startování

Příspěvek od Shinigami » 12 led 2021, 10:04

Ahoj mám Hyundai i40 Combi 1.7Crdi 104kw r.v. 2016
Na začátku prosince vyměněna baterka v prosince udělaná prohlídka žádná závada na elektru ani motoru.... Při teplotách pod 3 stupně auto dlouho točí.... Netrápim ho dlouho ať nedojebu baterku.... Dneska ráno např -4 stupně a chytlo to až na třetí pokus a po nastartování cca 5-10s otáčky lítaly v rozmezí 700-1300 .... Občas se stane že se mi rozsvítí kontrolka která údajně znamená voda v palivu ( dohledano zde na fóru) . Moje otázka zní.... Můžou být po 4 letech v háji žhavičky ikdyž se závada naukazala na diagnostice? Případně na co se zaměřit jestli už někdo neměl podobný problém....
Dík za odpovědi případně nějaké rady ☺

Reklama
 

EFISO
**
Příspěvky: 324
Registrován: 22 črc 2018, 14:45
Bydliště: Sabinov

Re: Problém ze startování

Příspěvek od EFISO » 12 led 2021, 22:47

Mám pocit že žhavenie je v činností od teploty +5C a nižšie . Preto to môže pri nízkych teplotách robiť problém lebo niektoré žhaviče nežhavia (nefunkčné ) Pri jednom nefunkčnom si to nevšimneš že je jeden chybný pri nie veľkých mrazoch . Odpoveď na otázku : Môžu aj po menej ako 4 rokoch
Ak parkuješ vonku a robíš veľa štartov najme v zime . Tak žhaviče sú často v činnosti .Vnútri je iba odporový drôt ktorý sa môže kedykoľvek prepáliť . (Záleží od značky a výrobcu akú životnosť majú ) Diagnostika nezisti chybné žhavíče . Jedine chybu na elektronike žhavenia . Premerať sa dajú jedine manuálne, že sa všetky odpoja z prepojovacej zbernice a zmeria sa elektrický prechodový odpor každého zvlášť . Je to zo zadnej strany bloku motora nad výfukovým potrubím ,dosť blbý prístup . Odporúčam mechanika .Ak aj zistíš ktorý je chybný tak bez špecialného kľúča a skúsenosti to Nevymeníš . Je to práca pre odborníka . Lepšie je to riešiť servisom alebo šikovným majstrom automechanikom :wink: To nebude iba vypálená poistka že dáš novu a je všetko OK . Možno že je to niečo iné ale podľa mňa je to v žhavení . Nech sa to poradí čim skôr opraviť a ať to fachči jak má :wink:
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L

Uživatelský avatar
petzl62
******
Příspěvky: 3555
Registrován: 03 pro 2011, 18:09
Bydliště: Opava

Re: Problém ze startování

Příspěvek od petzl62 » 12 led 2021, 23:18

Ano, jednoznačně můžou být a i budou v háji. Nepíšeš sice nájezd km, ale je to pravděpodobné. Po 4 letech provozu nejsi ani zdaleka první. Ostatní ti popsal dokonale kolega. Nejlepší je na takovou závadu přijít v očekávání docela tuhých mrazů [-o<
Hyundai i30 PDe 1,4TGDi 103kW 7°DCT Style-paket Ultimate
----------------------------------
Dlouhodobá spotřeba od 8/2017 - 6,87l/100km
Aktuálně 146000 km
Verva 100+VIF
MILLERS OILS NANODRIVE EE LONGLIFE ECO 5W-30,TEC 2000 oil booster

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 16177
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Problém ze startování

Příspěvek od Axel.Foley » 13 led 2021, 12:40

Potvrzuji výše napsané, stejná zkušenost minulou zimu. I po výměně baterky startování "bez života". Všechny 4 žhaviče byly v háji.

Kolegovi je měnil servis minulý rok tuším na jaře s nájezdem cca 50000 km (Tucson 1,7 CRDI, r. v. 2016).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

EFISO
**
Příspěvky: 324
Registrován: 22 črc 2018, 14:45
Bydliště: Sabinov

Re: Problém ze startování

Příspěvek od EFISO » 17 led 2021, 14:28

Pridávam foto kde hľadať žhaviace sviečky na :hyu: 1,7 CRDI . (včera som svoje skúšal a po 138 tis km všetky 4ks OK. :D/ ) odpor 0,25ohm
IMG_5419.JPG
IMG_5419.JPG (69.8 KiB) Zobrazeno 81 x
max súbor 250Kb ](*,) preto to vošlo iba vo veľkosti 450x300 227Kb Možno tam niečo bude vidieť . :roll:
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L

Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“